X

Czujnik Halla Seat Cordoba 1.6 AFT

19 Nov 2006 15:31 DADave78
  • #1 19 Nov 2006 15:31
    Dave78
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    mam nastepujace pytania:
    1. Czy w w Silniku VW AFT nie sa przypadkiem dwa czujniki halla.
    W/g informacjii ogolnodostepnych czujnik znajduje sie w aparacie zaplonowym ( u mnie aparat SAGEM i facet z serwiu Bosha powiedzial mi ze musze wymienic caly aparat, a przypadku aparatow Bosha mozna wymienic sam czujnik. Aparat jest wkrecony do bloku silnika i nawet uzywane jest drogi. Czy to faktycznie prawda?

    2. A moze hall w tym silniku jest wkrecony do bloku silnika ponizej filtra oleju (co byloby sensowne biorac pod uwage ze w "tych okolicach" na wale znajduje sie zebatka (podobna do tej od ABS) dzieki ktorej czujnik moglby okreslac polozenie walu.
    Zastrzegam ze nie jest to czujnik spalania stukowego bo ten znajduje sie zaraz pod glowica mniej wiecej na srodku bloku. Jesli to nie hall ani nie czujnik spalania stukowego to co za czujnik?

    3. Zna ktos moze nr katalogowy tego czujnika do silnika AFT szukalem ETKA ale bezskutecznie

    Z gory dzieki za porady
  • #2 19 Nov 2006 16:18
    fructon
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    sa dwa czujniki jeden w aparacie czyli czujnik pozycji walka rozrzadu g40 a drugi w bloku ponizej aparatu czyli czujnik pozycji walu głownego g28 napisz dlaczego chcesz ktorys z nich wymienic?
  • #3 19 Nov 2006 16:34
    Dave78
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    wszystkie znaki wskazuja ze co nie tak jest z tym czujnikiem. Zaczyna gasnac podczas normalnej jazdy (np. silnik ma ok 3500 obr nagle gasnie) przyczym daje sie zwykle uruchomic po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu. Do tej pory tolerowalem to ale ostatnio gdy jest nagrzany po wylaczeniu nie chce zaplalic (po kilkunastu probach zapala)
    VAG nie pokazywal bledow.
  • #4 19 Nov 2006 16:44
    fructon
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    objaw wskazuje na problemy z czujnikiem ale do dokladnej diagnozy przydałby sie oscyloskop i sprawdzenie sygnału generowanego przez czujniki
  • #5 19 Nov 2006 17:42
    Dave78
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    a nie wiesz przypadkiem ktory zwykle pada? Moglbym wtedy zaryzykowac wymiane w cemno bo z oscyloskopem bedzie ciezko.
  • Helpful post
    #6 19 Nov 2006 18:51
    fructon
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam na czujnik w aparacie
  • #7 20 Nov 2006 10:14
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    cewka i jeszcze raz powtórzę cewka
  • #8 20 Nov 2006 20:41
    Dave78
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    cewka nie. Wymienilem zaraz po zimie i siedzi nowe Beru. Miala przebicie i walilo iskra miedzy kablem wysokiego napiecia a jej obudowa. Uwalona cewka obajwia sie wypadajacymi zaplonami. W kazdym razie kolega fructon potwierdzil moja hipoteze z dwoma czujnikami halla za co thx, i tego sie trzymam.:D
  • #9 20 Nov 2006 22:11
    ecsb
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Posluchaj kolegi! Dokładnie sprawdź moduł zaplonowy(cewka), ale ja postawiłbym na pompę paliwa, taki objaw występuje również jak pompa ma za małą wydajność i nie trzyma ciśnienia. Być może że masz zatkany filtr paliwa, ale to trzeba sprawdzić. A wtakim przypadku i VAG i VAS nie pomogą.Powodzenia!
    [/url]
  • #10 22 Nov 2006 16:36
    Ruffus-servis
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    mialem identyczny przypadek i wymiana czujnika halla pomogla ale vag mi pokazywal blad tego czujnika.na poczatku gasl co miesiac usuwalem blad i bylo ok.a potem czesciej i coraz czesciej.po wymianie problemu wiecej nie bylo.
  • #11 23 Nov 2006 23:08
    Artur2910
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam!!! Miałem taki przypadek w swoim Golfie 1.6 ABU i siadł czuknik Halla w aparacie zapłonowym. Stawiam na ten czujnik, potrafi robić jaja!!! Pozdrawiam
  • #12 24 Nov 2006 00:38
    Jackas
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jeśli tylko moge się wtrącić uszkodzony czujnik G40 w aparcie zapłonowym moze objawiac się następująco
    -samoczynne podnoszenie obrotów podczas pracy na biegu jałowym
    -przerywanie podczas jazdy (tak jakby na chwile odcięto dopływ paliwa)
    -"dziwne" przyspieszanie czyli małoplynne z delikatnym brakiem mocy.
    Kiedy już uszkodzenia pójda dalej, auto będzie gasło niewiadomo skąd i dlaczego. A kiedy padnie całkiwicie - wóz zgaśnie bez możliwości uruchomienia.
    VW montował kilka typów apratów zapłonowych. m.in Magneti Marelli, Bosch, Sagem. Najlepsze są aparaty Boscha dlatego, że nie wyrabiają się tak szybko ośki i nie przeciekają. Magneti szybko się wyrabiają a Sagem z tego co słyszałem nie ma zamiennika Halla. Jeśli chodzi o zamiennik czujnika Halla do Boscha sa w sklepach po około 150 zł. pozdrawiam
  • #13 24 Nov 2006 01:01
    pio_track
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Znajomy miał kiedyś identyczny przypadek w Toledo 1,8 GT - silnik gasł w najmniej oczekiwanych momentach i uruchamiał się też kiedy chciał. W serwisie firmowym nie mogli dojść w czym rzecz, wymieniali różne rzeczy i nic. Trafił się w końcu jeden mądry w prywatnym serwisie na stacji benzynowej, diagnoza: czujnik halla w aparacie zapłonowym dostał luzu i nie zawsze odczytywał impulsy. Skończyło się na wymianie zapłonu, ponieważ czujnik był zespolony z częścią obudowy i nie dało się go wydłubać.
  • #14 02 Dec 2006 17:11
    Dave78
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzieki wszystkim za informacje. Martwi mnie jedynie tylko to ze czeka mnie prawdopodobnie wymiana calego aparatu bo mam Sagema, a aparaty do mojego silnika (wkrecany w blok) sa akurat dosyc drogie, znalazlem tylko jedno ogloszenie z nowym aparatem na Allegro cena 300zl. A uzywka ma sens watpliwy.
  • #15 01 Feb 2007 00:29
    Dave78
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam, jeszcze wczoraj myslalem ze temat bedzie do zamkniecia.....myslac ze usunalem usterke. Ale do rzeczy przed totalnym unieruchomieniem zroblem nastepujacy eksperyment:> wypinajac kostke z aparatu zaplonowego mozna bylo samochod odpalic a takze mozna wypiac kostke podczas pracy i wcale nie zgasl.... to troche przeczy co zostalo powiedziane wczesniej skoro hall w aparacie ma odpowiadac za iskre. Wkoncu auto padlo i nie dalao sie zapalic. VAG pokazal blad czujnika hala w aparacie......
    1. Wymienilem czujnik wkrecany do bloku
    2. Wyczyszczone styki czujnika w aparacie bo byly zasniedziale
    3. Nowe swiece i kable (to akurat bo stary komplet byl na wymarciu)

    Poczatkowo wszystko bylo ok zadnych gasniec jedynie na benzynie powyzej 4000rpm zaczynynalo odcinac zaplon (na gazie efekt ten nie wystepowal) to mnie nawet jakos sredno zmartwilo ale dzis zgasl mi killka razy jak przed naprawa. O co tu teraz chodzi? dalej hall w aparacie (ale dlaczego zapala nawet gdy wypne wtyczke z aparatu?_ pompa paliwowa raczej nie bo mam gaz i ten efekt wystepuje takze na gazie. zaczynam faktycznie obstawiac cewke.....(choc jest w miare nowa)
    Dzieki za porady
  • #16 01 Feb 2007 00:42
    kamyczek
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Czytaj co piszą i dobrze radzą wymień cewkę, a jak nie chcesz wymieniać to ją podmień na godzinę. Objawy masz takie jak przy cewce. Jeśli diagnozujesz na stojącym silniku vag może pokazać błąd czujnika halla. Cewka natomiast jest niewidoczna w usterkach a objawia sie tym samym. W cordobie jest to częsta usterka. Nie kupuj używek ani podróbek z allegro bo są bardzo awaryjne a różnica w cenie niezbyt duża.
  • #17 07 Feb 2007 16:00
    skiwalko
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam podobny problem w POLO CLASSIC 1.6i AFT - potrafi w czasie jazdy niespodziewanie zgasnąć a czasami nie moge odpalić go po takim zgaśnięciu lub po krótkim postoju, kiedy silnik jest gorący. Diagnozowałem go, nie pokazały się żadne błędy. Wymieniłem na razie świece, kopułkę rozdzielacza oraz wyczysciłem przepustnicę. Niestey nie pomogło. Nadal wystepują objawy jak wyżej. Po przeczytaniu powyższej historii zastanawiam się, co zrobić - może od razu cewkę wymienię.

    W tym silniku w końcu są dwa czujniki Halla czy jeden?

    W jakiej książce opisany jest ten silnik (w "Sam naprawiam Polo..." pominieto AFT)
  • #18 12 Feb 2007 10:17
    skiwalko
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Chyba udało mi się rozwiązać problem - przyczyną były tzw. zimne luty w przekaźniku nr 30 sterującym pompą paliwa - wystarczyło lekkie nagrzanie się przekaźnika aby luty na płytce zaczęły lekko odstawać od płytki i układ zostawał przerwany, pompa paliwowa była odcinana. Dobre przylutowanie dwóch styków pomogło. Jezdż już dwa dni i nie ma na razie problemu, ale wciąż jeszcze mam cień wątpliwości. W razie dlaszego problemu dam znać.
  • #19 19 Feb 2007 22:43
    Dave78
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    witam, wydaje mi sie ze problem rozwiazany (jezdze juz pare dni jak na razie ok. Problem tak jak opisal kolega Skiwalko lezal w przekazniku pompy paliwa.

    Jeszcze raz dzieki skiwalko za help
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products