X
  • #541 09 Jan 2009 19:25
    robdemolka
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    no dzieki Stefanek1 jutro spróbuje pojechać gdzieś sie podpiąć,bo dzis nie miałem czasu.szkoda że nie mieszkam blizej bo może bym cię odwiedził a wkielcach niebardzo wiem gdzie jechac.zadam ci jeszcze pytanko na pw żeby tu już nie mieszac,jeszcze raz dzieki i pozdrawiam Robert
  • #542 09 Jan 2009 20:32
    Hawerek
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Zapoznałem się z tak obszerną lekturą bo także jestem zainteresowany przerobieniem dogrzewacza D5W na podgrzewacz w Sharanie 2003 115KM. Nazbierałem prawie wszystkie elementy jakie mi bedą potrzebne do rozbudowy ALE....
    ...ale w trakcje prac przygotowawczych nasunęło mi się troche pytań przedstawionych na załączonym schemacie z instrukcji WEBASTO :

    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

    1. co to za przekaźnik K3,1 , gdzie go można dostać bo nawet w sklepie z częściami w Webasto w Szczecinie się troche zdziwili a potem mi coś wciskali że to jest strownik IPCU (czy coś takiego) do webasta. Czy można go zastąpić takim zwykłyn jak np. K3.2. A mam standardowy zegarek WEBASTO. Pare stronek wcześniej:
    Quote:
    A co do podpięcia go pod ebera to trzeba zastosować przekaźnik ale jest jeden problem bo ten zegarek na OUT daje +12V ale tylko kilka mA i nie będzie miał siły zasilić nawet najmniejszego przekaźnika. Jest jednak opcja przerobienia tego zegarka aby na wyjściu był większy prąd.

    Czy to prawda i da się to jakoś inaczej rozwiązać.
    W każdym bądz razie w tym sklepie webasto pokazali mi standardową instalację jaką zakładają przy montażu i tam był tylko standardowy przekaźnik :?:

    2. Sprawa dotyczy podłączenia dodatkowej pompy wody. tak analizując ten schemat - czy oby napewno na schemacie te wpięcie się z dodatkowym przekaźnikiem jest aby napewno słuszne - bo przecież po wyłaczeniu Webasta wyłączy sie także od razu pompka, nie bedzie tu tej 2-3 minutowej pracy pompki po wyłaczeniu tak jak to działa na razie w układzie dogrzewacza.
    Czy nie lepiej by było podłączenie tego przekźnika K3,3 miedzy stacyjką (15) a tym czymś zaznaczonym jako S2. Tak wogóle co to jest te S2 i gdzie tego szukać. W tedy cały układ pompy wody ( S2, S16, j293) działał by jak teraz przy dogrzewaniu i po wyłaczeniu Webasta było by podtrzymanie na te 2-3 min pracy pompki.

    Prosze o ustosunkowanie sie do moich powyższych wypocin zanim zaczne na poważnie ciąć kabelki i wpinać się z rozbudową.
  • #543 09 Jan 2009 22:26
    greggy
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Witaj Hawerek. Co to za przekaźnik? Było nawet w tym wątku - programator czasowy (Vorwahluhr) ma b. niskoprądowe wyjście, stąd w nim tranzystor. Bez niego mógłbyś nie wysterować wystarczająco cewki. Powinieneś sobie poradzić dostawiając tranzystor do zwykłego przekaźnika.

    Dodano po 16 [minuty]:

    I jeszcze drugie twoje pytanie Hawerek. S2 to bezpiecznik, który masz w skrzynce z bezpiecznikami. A wpięcie pompy V51 przez zestyki przekaźnika K3.3 daje Ci to, że albo działa po staremu jak K3.3 jest odpadnięty, albo pompa działa od razu jak K3.3 jest przyciągnięty (włączone Webasto). Fakt, że wyłączenie Webasto bez kluczyków w stacyjce od razu odłączy pompę.

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Dołączyłem do forum, bo też się zmagam z dogrzewaniem Sharan 2005 TDI 115 KM.
    W zeszłym sezonie piec grzał.
    Na jesień już nie słyszałem pompy wody, ale ja naiwniak byłem dobrej myśli, że zimą wszystko ruszy.
    Dzisiaj wymieniłem szczotki. Bez wyjmowania całego zespołu.
    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto? VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto? VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?
    Niestety tak prosto jak ktoś w Sylwestra pisał się nie dało. Robota dla bardzo bardzo cierpliwych, ale w końcu zeskoczyły na komutator, a nie wcześniej.
    Pompa już chodzi, bo słychać po wył. silnika. Czujnik temp. sprawdziłem - zwierał już w zimnym garażu. Ale po złożeniu wszystkiego piec jednak nie ruszył. Poczekam do rana aż wszystko dobrze zmarznie i odpale jeszcze raz.
  • #544 09 Jan 2009 22:28
    skylark
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Oznakowany przekażnik 3.1 nie jest standardowym przekaźnikiem tylko elektroniką do rozbudowy. Do dostania w serwisie Webasto za niewielkie pieniądze.
  • #545 09 Jan 2009 23:44
    Saz40
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Właśnie zakończyłem lekturę tego tematu, w miedzyczasie wymontowując
    dogrzewacz. Wcześniej posprawdzałem wszystkie napięcia na stykach, pompkę paliwa, pompka płynu chłodz. też sprawna. Swieca też jest sprawna i sitko jeszcze nie zużyte.
    Dorzewacz D5WZ auto Sharan 2005r tdi 130 KM.
    Z tego co do tej pory tu przeczytałrm to pozostaje chyba tylko sterownik.
    Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy jest sprawny?
    Pozdrawiam.
  • #546 10 Jan 2009 00:48
    silveradrien
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    robi sie tu niezly metlik, tyle stron do czytania a w nich jest trochce wiecej tematow. Fajnie by bylo jakby ktos to uporzadkowal np na dwa rozne: 1 a)naprawa dogrzewaczy, b)naprawa webasto, 2 przerobienie dogrzewacza na webasto.
  • #547 10 Jan 2009 14:27
    jan46
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam.Mam problem z ogrzewaniem w alhambrze 1,9 tdi 115km.Naprawiłem szczotki w pompce,odblokowałem sterownik dogrzewacza,dogrzewacz działa.Auto przy 90 stopniach słabo grzeje z przodu, tylna nagrzewnica grzeje mocniej.Probowałem różnych ustawień na panelu klimatronika i nic.
    Proszę o radę.Dziękuje
  • #548 10 Jan 2009 14:52
    zbyszeksej
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    do kolegi Stefanek1
    witam.mam sharana w nowej budzie po 2000r.nie dzała mi przednie ogrzewanie.pompka wody działa, tył grzeje aż za dobrze,a z przodu zimnem dmucha.przewody do przediej nagrzewnicy są zimne.masz jakąś opję jaka jest przyczyna tego stanu rzeczy?jak możesz to podpwiedz co zdziałać przygodny mechanik stwierdził że to za dużo roboty i on nie sprawdzi bo trzeba rozbierać auto.
  • #549 10 Jan 2009 18:21
    piotrsworz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich na forum dzis dostałem sie do pompki wody i na pewno nie dziala bo podalem jej prad na krotko i milczy .Zamiast pompki wstawilem zarowke dla zamkniecia obwodu i zwarlem czujnik ale dogrzewacz i tak nie odpalil co moze jeszcze byc jak sprawdzic dziekuje za pomoc.
  • #550 10 Jan 2009 21:37
    greggy
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Dzisiaj rano dogrzewacz też nie odpalił mimo wczorajszej naprawy pompki. Przypadek robdemolka pasuje do mnie jak ulał:

    Quote:
    W zeszłą zimę palił dobrze i grzał,wtym roku też na początku było dobrze,w końcu pewnego dnia zamilk,ale załwarzyłem tez że i pompka dodatkowa wody przestała chodzic,więc pompkę zrobiłem wczoraj i teraz smiga ,nawet jak zgasze silnik to jeszcze chodzi ze 2 min,czyli zpompką jest dobrze ....

    Ale zdarzyło się coś dziwnego: parę dni temu jak wróciłem po tankowaniu i wyszedłem z autka, to słyszę mój odrzutowiec pracuje i nie dymi. Czułem jednak zapach palonej izolacji. Nie umiałem zlokalizować, ale chyba spod maski. Wtedy byłem już po lekturze tego forum i pomyślałem, że może szczotki w pompie dokonują żywota. Po chwili piecyk jednak zwolnił i zgasł.
    Co mogło spowodować, że nagle po wielu tygodniach ruszył, a teraz po naprawie pompy milczy?
    Proszę o jakieś sugestie.
  • #551 11 Jan 2009 00:22
    camel1313
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam jestem na forum nowy i przeczytałem wszystkie posty.
    Rozebrałem piecyk (D3WZ Galaxy 98r. 110km z climatronikiem) na czynniki pierwsze i padła świeca razem z koszyczkiem (po koszyczku nawet nie było śladu) .
    Jakby tego było mało to pompka paliwa ma upalone styki.
    Pytanie gdzie mogę nabyć świece z koszyczkiem (piszecie 100 świeca i 100 koszyczek) i gdzie pompkę paliwa (jaka może być cena).
    Dodam że na allegro nie ma.
    Z góry dziękuję.
  • #552 11 Jan 2009 01:12
    robdemolka
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    camel1313 wrote:
    Witam jestem na forum nowy i przeczytałem wszystkie posty.
    Rozebrałem piecyk (D3WZ Galaxy 98r. 110km z climatronikiem) na czynniki pierwsze i padła świeca razem z koszyczkiem (po koszyczku nawet nie było śladu) .
    Jakby tego było mało to pompka paliwa ma upalone styki.
    Pytanie gdzie mogę nabyć świece z koszyczkiem (piszecie 100 świeca i 100 koszyczek) i gdzie pompkę paliwa (jaka może być cena).
    Dodam że na allegro nie ma.
    Z góry dziękuję.


    poczytaj jeszcze na tym forum tu też jest bardzo dużo na ten temat,http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=25&t=36050
    ja też szukam bo chcę kupić i świece i siatkę ale do D5WZ,a tu znalazłem
    link do takiego sklepu można dryndnąć napewno coś podpowiedzą
    http://www.motomarket.net.pl/Info/firma.php
  • #553 11 Jan 2009 16:48
    greggy
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    A ja pozwolę zapytać czy do użycia VAG-a do Sharana TDI 115KM 2005r. potrzebuję kabel CAN czy K(K)L też pójdzie?
    Pytam a pro-pos dogrzewacza, bo ponoć po 2000r można kasować błędy Ebera przez VAGa - czy to prawda?
  • #554 12 Jan 2009 12:31
    heli
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam ! Podepnę się pod temat ponieważ nie znalazłem w tym i podobnych postach następującej informacji: Szukam schematu wyprowadzeń zegara zegara modułowego który posiada także regulację (pokrętło) temperatury. Zegar ten chciałbym zastosować do przeróbki fabrycznego Ebera D5WZ na ogrzewanie postojowe w VITO CDI 99 rok. Z tego co zdążyłem się zorientować to kompleksowe podłączenie takiego zegara daje trochę więcej możliwości niż jedynie włączanie i wyłączanie pieca. Pompkę wodną posiadam więc do przeróbki byłaby potrzebna jedynie ingerencja w instalację elektryczną. Pozdrawiam
  • #555 12 Jan 2009 20:02
    fieras
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam
    kolego Yogi2531, ja tez mam Sharana VR6, tez mam problem z webasto. Może od początku. Pompkę pod podszybiem to masz do chłodzenia głowicy silnika, włącza sie po włączeniu zapłonu - u mnie była spalona, myślałem ze to ta pompka od webasto o której wszyscy piszą ze znajduje się pod podszybiem. Jak ja zmieniłem to się dowiedziałem ze niestety nie. Pompka w vr6 bynajmniej u mnie znajduje się zaraz przy webasto pod samochodem. U mnie problem polega na tym, ze webasto załącza sie, pracuje, włączy wentylator, w środku zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem i po jakichś 2 minutach wyłącza się. Pompka wody pracuje. Rury cieple, napięcie na akumulatorze ok (mam dodatkowy, podłączyłem nawet prostownik w celu sprawdzenia). Jeśli silnik samochodu pracuje, sytuacja taka sama. Nie szukałem jeszcze tylko czujnika temperatury zewnętrznej, może coś z nim jest nie tak i troszke się podgrzeje i wyłączy webasto. Na dużym mrozie jest bez zmian. Trwa to najwyżej chwilkę dłużej zanim się wyłączy. Niestety diagnozy vagiem nie można przeprowadzić w tym modelu. Został mi chyba tylko czujnik płomienia. Ale przed wyjęciem wolałbym zdiagnozować to za pomocą testera. Czy ktoś mógłby polecić jakiś serwis w trójmieście?
    Pozdrawiam
    Marcin
  • #556 13 Jan 2009 01:23
    zbychubia
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    do Stefanek1 dzięki za zainteresowanie się moim tematem sprawdziłem i nadmuch działa lecz myślałem ze po takim czasie webasto nagrzeje auto wewnątrz a tu jednak tego ciepła nie czuc czy coś można w tej sprawie zrobic kiedy np.pojeżdżę chwilę po miescie a na postoju np.pod sklepem włącze webasto przyciskiem nad lusterkiem to jest ciepło całkiem inaczej niż odpalając rano pilotem- pozdrawiam .
  • #557 13 Jan 2009 20:09
    szklano
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie pomóżcie mam problem z dogrzewaczem vw szaranie 98 1,9 tdi
    wszystko chodziło aż parę dni temu przestało chodzić okazało się że pompka nie chodzi ale na krótko tyka, słyszę że chce startować ale pompka nie podaje paliwa i nic z tego ,czemu ta pompka nie chce chodzić pewnie nie obejdzie się bez wyciągania piecyka.z góry dziękuje.

    Dodano po 4 [minuty]:

    czy może sterowanie siadło piecykiem,albo świeca spalona dzięki za pomoc.
  • #558 14 Jan 2009 15:58
    szklano
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie czy vw szaranie 1,9 TDI 98 r nie ma pompki obiegu płynu szukałem i nie ma czy orginalnie też tak wychodziły bez pompki kostka z kablami jest orginalnie przyczepiona sam już nie wiem
  • #559 14 Jan 2009 21:18
    silveradrien
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    szklano wrote:
    Panowie pomóżcie mam problem z dogrzewaczem vw szaranie 98 1,9 tdi
    wszystko chodziło aż parę dni temu przestało chodzić okazało się że pompka nie chodzi ale na krótko tyka, słyszę że chce startować ale pompka nie podaje paliwa i nic z tego ,czemu ta pompka nie chce chodzić pewnie nie obejdzie się bez wyciągania piecyka.z góry dziękuje. czy może sterowanie siadło piecykiem,albo świeca spalona dzięki za pomoc.

    nikt nie jest czarodziejem i Ci tak w ciemno nie odpowie. Rozbierz i sie dowiesz.
  • #560 14 Jan 2009 21:50
    Stefanek1
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    szklano wrote:
    Panowie czy vw szaranie 1,9 TDI 98 r nie ma pompki obiegu płynu szukałem i nie ma czy orginalnie też tak wychodziły bez pompki kostka z kablami jest orginalnie przyczepiona sam już nie wiem

    Jesli masz dogrzewacz D3WZ to niema bo to tylko 3 kW i nie wymaga, jesli ogrzewanie postojowe D3WS to powinna być obok piecyka.
    pozdr.
  • #561 16 Jan 2009 14:14
    waldi73
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam w sharanie z 96 roku dogrzewacz chyba D3WZ bo naklejka jest częściowo wytarta, wymieniłem świecę żarową i chciałbym to uruchomić na stole żeby nie narobić się na darmo, może ktoś podpowie jakie piny podłączyć żeby ruszyło ??
    PZDR
    p.s. pompkę paliwa też mam na stole
  • #562 16 Jan 2009 23:22
    Stefanek1
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    waldi73 wrote:
    Witam, mam w sharanie z 96 roku dogrzewacz chyba D3WZ bo naklejka jest częściowo wytarta, wymieniłem świecę żarową i chciałbym to uruchomić na stole żeby nie narobić się na darmo, może ktoś podpowie jakie piny podłączyć żeby ruszyło ??
    PZDR
    p.s. pompkę paliwa też mam na stole

    Nie chce ci się poczytać wczesniejszych stron, a tyle o tym pisalismy i chcesz gotowca?
    Na pin;
    1. +12 V,
    2. - 12 V
    pomiędzy 3-4 pomka paliwa, albo zarówka.
    5. wolny / diagnoza /
    6. +12 V
    7 +12V
    8. wolny
    Po odpaleniu musisz przeganiać płyn chłodzący przez piecyk, bo się zaraz wyłaczy i będzie błąd przegrzenia.
    Pozdr.
  • #563 17 Jan 2009 08:15
    waldi73
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    A więc tak: schemat ten już widziałem nie chciałem gotowca tylko chciałem się upewnić :), po podłączeniu według tego schematu kółko od wentylatora w dogrzewaczu robi malutki ruch (tak ok. 1cm) i nic dalej się nie dzieje, gdzie szukać przyczyny ?, wszystkie elementy posprawdzałem, mam tylko wątpliwości co do czujnika płomienia jak go sprawdzić. Z tego co wyczytałem to tego modelu nie da się zdiagnozować vagiem ale proszę o potwierdzenie, dodam że kabelek w pinie nr.5 ma kolor niebieski z białym paskiem, czy ten model też ma pamięć nieudanych uruchomień ?
    pzdr
  • #564 17 Jan 2009 22:23
    Stefanek1
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    waldi73 wrote:
    A więc tak: schemat ten już widziałem nie chciałem gotowca tylko chciałem się upewnić :), po podłączeniu według tego schematu kółko od wentylatora w dogrzewaczu robi malutki ruch (tak ok. 1cm) i nic dalej się nie dzieje, gdzie szukać przyczyny ?, wszystkie elementy posprawdzałem, mam tylko wątpliwości co do czujnika płomienia jak go sprawdzić. Z tego co wyczytałem to tego modelu nie da się zdiagnozować vagiem ale proszę o potwierdzenie, dodam że kabelek w pinie nr.5 ma kolor niebieski z białym paskiem, czy ten model też ma pamięć nieudanych uruchomień ?
    pzdr

    Ma.
    Rozbierz jeszcze raz ustrojstwo i wyjmij na chwilę ta dużą wtykę wewnątrz piecyka, tą od sterownika.
    Sprawdzałeś świecę - 8V i pomkę na krótko?
    Pozdr.
  • #565 18 Jan 2009 10:05
    waldi73
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Pompka sprawdzona, świeca nowa też sprawdzona, wtyczke wyjmowałem tę w środku i dalej to samo, teraz już nawet nie składam tego do końca żeby najpierw zobaczyć czy ruszy.
  • #566 19 Jan 2009 19:32
    dydorobert
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Po przeczytaniu wszystkich możliwych info o Eberspacher D5WZ postanowiłem uruchomić to urządzenie w swoim Sharanie (2001 rok 1.9 tdi). Rzut oka na wiązkę przewodów i mam! Jest ugnity przewód zasilania na pin 1 (czerwony). Zlutowałem przewód i próba - eberek chce odpalić, pompka cyka, piecyk załapuje i za chwilę dym, gwizd, z tłumiczka kapie ropa i finał akcji... Pomny uwag kolegów z elektrody i nie tylko opuszczam piecyk i zaglądam do świecy i sitka. Swieca jest ok, sitko trochę przepalone ale postanawiam wymienić obydwa elementy na nowe. Zamawiam części i otrzymuję inna świecę 100 zeta(jest dwa rodzaje, nowsza ma węglowy sztyft i przewody zasilające zgrzane na stałe) i sitko 25 zeta bez kołnierzyka. Świeca pasuje, tylko trzeba zarobić oczka na przewodach i dorobić np. z tekstolitu podkładkę izolacyjną. Sitko wymieniam na takie z kołnierzykiem, składam i próba. Nic z tego, zablokował się sterownik więc podpinam VAGa kasuję błędy i odpał! Powodzenia - objawy takie same jak przy pierwszym rozruchu. Decyzja - piecyk na stół. Zaciski na węże z płynem i w parę minut piecyk ląduje na warsztacie. Demontaż wyjaśnia wszystko. Powodem niesprawności były napuchnięte uszczelki wewnętrzne. Jedna z nich (ta większa) skutecznie zatykała kanał powietrzny i kanałek do sitka. Nowe uszczelki (50 zeta). Teraz eberek grzeje chociaż uruchomienie było bardzo widowiskowe.
  • #567 19 Jan 2009 22:04
    pushkin77
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    waldi73 wrote:
    A więc tak: schemat ten już widziałem nie chciałem gotowca tylko chciałem się upewnić :), po podłączeniu według tego schematu kółko od wentylatora w dogrzewaczu robi malutki ruch (tak ok. 1cm) i nic dalej się nie dzieje, gdzie szukać przyczyny ?, wszystkie elementy posprawdzałem, mam tylko wątpliwości co do czujnika płomienia jak go sprawdzić. Z tego co wyczytałem to tego modelu nie da się zdiagnozować vagiem ale proszę o potwierdzenie, dodam że kabelek w pinie nr.5 ma kolor niebieski z białym paskiem, czy ten model też ma pamięć nieudanych uruchomień ?
    pzdr

    a w czasie próby masz pompke paliwa podłączoną ??? jesli nie to podlacz...
  • #568 21 Jan 2009 17:01
    fieras
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Czy ktoś wie może gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej do webasto w sharanie vr6? Na podszybiu niestety go nie ma.
  • #569 21 Jan 2009 18:09
    taxidriver1
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    greggy wrote:
    A ja pozwolę zapytać czy do użycia VAG-a do Sharana TDI 115KM 2005r. potrzebuję kabel CAN czy K(K)L też pójdzie?
    Pytam a pro-pos dogrzewacza, bo ponoć po 2000r można kasować błędy Ebera przez VAGa - czy to prawda?

    Tak to prawda kupiłem kabelek na allegro i skasowałem błędy (jeden ) i jest cacuszko

    Dodano po 5 [minuty]:

    zbyszeksej wrote:
    do kolegi Stefanek1
    witam.mam sharana w nowej budzie po 2000r.nie dzała mi przednie ogrzewanie.pompka wody działa, tył grzeje aż za dobrze,a z przodu zimnem dmucha.przewody do przediej nagrzewnicy są zimne.masz jakąś opję jaka jest przyczyna tego stanu rzeczy?jak możesz to podpwiedz co zdziałać przygodny mechanik stwierdził że to za dużo roboty i on nie sprawdzi bo trzeba rozbierać auto.

    A czy sprawdziłeś klapę ciepłego powietrza to jest czesta awaria w tych silnikach kolega miał tak w sharanie a u mnie w galu czasami sie podwiesza i też lodem wieje:cry: ja sie jeszcze nie czepiałem a kolega zrobił ale przy okazji rozrządu oleju i takich tam a wiec cena i czas nieznany
  • #570 21 Jan 2009 19:49
    rafalel3
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam. Poszukuję informacji , gdzie znajduje się pompka paliwa do webasto w seacie alhambra rocznik 2003 , Z góry dziękuję za rzeczowe informacje..
  Search 4 million + Products
Browse Products