Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical ->TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!! Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
dzejdzej
Level 15
Location: Szydłowiec
Joined: 03 Jun 2002
Posts: 154
Helped: 6
Post rating: 2
dzejdzej
Level 15
Post#1 25 Jul 2003 20:32  Topic author   

TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


Post będzie długi, ale jak znajdzie się ktoś kto pomoże stawiam wódkę! Bardzo proszę niech piszą tylko Ci co się znają na komputerach samochodowych. Przepraszam pozostałych, co mają pojęcie, że dzwoni, ale nie wiedzą do końca o co chodzi.
Po pierwsze - szukam kogoś kto ma toyotę jak w temacie - silnik 4A-FE, wersja angielska (to PECH!), kombi (nie ma to znaczenia w tym wypadku).
UWAGA! mam założoną jednopunktową istalację gazową (to też pech!).Tyle o modelu - teraz o sprawce.
Dla porządku dodam, że opiszę po kolei co i jak, fachowcy zrozumieją.
Przy badaniu technicznym wyszedł brak świateł cofania. Dowód podbili, więc nie miałem problemu, żeby przy jakiejś okazji nie zrobić tego samemu. Pewnego dnia rozebrałem samochód i zacząłem dochodzić przyczyny. Okazało się, że ułamała się jedna końcówka od włącznika świateł w skrzyni. Rozłączyłem część elektryki, wyjąłem włącznik, ale nie nadawał się do naprawy. Złożyłem samochód, pojechałem do ASO i kupiłem (122zł). Po kilku dniach znów do tego podszedłem, żeby wymienić złom. Wymieniłem - i pokusiło mnie, żeby sprawdzić jak działa. Podłączyłem akumulator (właściwie:), następnie podszedłem i włączyłem światła. Brak - w związku z tym pomyślałem ,że poszukam przyczyny na włączonym silniku, bo szkoda akumulatora. Odpaliłem - niestety silnik nie zaskoczył, a palił normalnie. wysiadłem i co??? okazało się, że tak mi się spieszyło sprawdzić działanie włącznika, że nie podłączyłem wzmacniacza zapłonu. Od tej pory silnik już się nie chciał uruchamiać na benzynie. NA gazie i owszem chodzi, ale benzyna - nie!.
Teraz co się porobiło jeszcze. Dwa dni temu (jeżdzę już tak 2 miesiące bez benzyny), pojechałem do kolesia, co miał moduł do tego samochodu, żeby sprawdzić , czy wywaliło na pewno komputer. Po jego podmianie (nie odłączał akumulatora, tylko zapłon) jego moduł w ogóle nie odpalił nawet gazu. Po zmianie na mój - owszem samochód zaczął chodzić, ale o wiele gorzej. Z rzeczy , które sie zmieniły - wcześniej lampa kontrolna systemu wtryskowo-zapłonowego gasła - teraz Swici mi się na stałe. Samochód dziwnie chodzi na biegu jałowym (i nie jest to nauka jałowego)- bo nie trzyma obrotów, chwilami nim szarpie - coś stało się z zapłonem...).
Błędy jakie wyrzuca komputer - to 31 i 41. Czyli czujnik ciśnienia bezwzględnego i czujnik położenia przepustnicy. Już nie chce mi się nawet mierzyć ich. Poprzednio (przed pechową podmianą) sprawdziłem większośc czujników. BYły dobre, dlatego zmierzałem żeby wyeliminować lub potwierdzić uszkodzenie modułu komputera.
Teraz moje rozumowanie:
Skoro samochód odpala się na gazie - tzn., że:\
1. czujniki położenia wału korbowego są sprawne (bo inicjacja sygnału startu)
2. zapłon jest sprawny (nawet jak coś wypada - to nie tu leży problem)
3. Pozostawał obszar wtrysku - w tym obszarze pompa jest sprawna, filtr też, wydatek paliwa prawidłowy , ciśnienia paliwa w kolektorze domowymi metodami nie zmierzę, więc tego nie mogłem wyeliminować. Wtryski raczej wszystkie nie padły. Przekażnik gazu zwierałem wielokrotnie (bo to on rozłącza wtryski na gazie), też nie to. Przed wymianą modułu samochód na benzynie odpalał, ale tylko na chwilę. MOże na sekundę. Potem gasł. Następne kręcenia nie pomagały. Trzeba było wyłączyć zapłon i znów pokręcić - wtedy kolejny raz na chwilę zaskakiwał i gasł. Pomiary przebiegów na module wzmcniacza pokazywały, że zapłon sterowany jest prawidłowo, sygnał zwrotny do komputera szedł też dobrze, przełaczanie cewki zaplonowej też ok. I nagle wszystko po sekundzie gasło. Te pomiary kosztowały mnie kilkakrotne ładowanie akumulatora i trzy dni. Przebiegi zdejmowałem oscyloskopem , więc widziałem, że jest ok. Badziewia w stylu czujnika temperatury płynu chłodzącego, czy temp. powietrza - olewałem chodź je raz zmierzyłem dla porządku i ich sygnały zwrotne. Same wtryski na oscyloskopie też się otwierały na zapłonie benzyny, ale potem sygnał ginął, kiedy silnik gasł.
Wszystkie złącza czujników, kable od i do komputera sprawdzone.
Z rzeczy które mnie nurtowały - to po pierwsze alarm (może ma jakąś funkcję antynapadową). Nie sprawdzałem (model LANDEFORD 110). Dalej immobilizera nie posiadam. Wszystko zmierzało do podmiany kompa i sprawdzenia zachowania się w innym samochodzie.

Dlatego, jeśłi czyta to ktoś- co ma ten model samochodu z tym silnikiem , może by sie odezwał - chętnie zamienię moduły na chwilę, żeby rozwiać swoje wątpliwości. UWAGA! 100% pewności , że nic nie zepsuję, i do tego zapłacę (dogadamy się - bardzo proszę!). Moduł komputera jest schowany pod schowkiem. Musi być trzywtyczkowy (12p, 16p, 26p (pinów)).
Więcej mi się nic nie kojarzy. Proszę o sugestie, lub pomoc. Mogę dojechać. Ale nie chcę już "fachowców- co potrafią rozbierać rozbitki".
NAjlepiej ktoś z serwisu TOYOTY, albo naprawiający takie moduły.
Z góry dziękuję - bo juz rozkładam ręce.
Acha - te błędy o których piszę wcześniej - to nic. Nie czepiajcie się tego. Także sprawdzałem wyjścia tranzystorów mocy sterujące wtryskami w komputerze. Są ok. Sterowania - jak i mapy zapłonu i wtrysku w pamięci nie rozumiem. Wszystko DENSO - rozumiem tylko, że procek - pamięć itp. Przydałby się zawodowy schemat teg modułu. Może ma ktoś coś takiego?. Szukałem po sieci i nic. Ale może niedokładnie.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Removed
Removed
Post#2 25 Jul 2003 21:19    

Re: TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


Mam taki sterownik.A tak przy okazji proszę posprawdzać bezpieczniki.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
dzejdzej
Level 15
Location: Szydłowiec
Joined: 03 Jun 2002
Posts: 154
Helped: 6
Post rating: 2
dzejdzej
Level 15
Post#3 26 Jul 2003 10:11  Topic author   

Re: TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


Posprawdzam jeszcze raz, bo po tej ostatniej podmianie już mi ręce opadły i nie chce mi się nic robić. Napiszę za dwie godziny o efektach. List napiszę na priv. Jacek

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
hamexx
Level 2
Joined: 13 May 2003
Posts: 4
Helped: 1
hamexx
Level 2
Post#4 12 Sep 2003 15:47    

Re: TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


pracuje w aso toyota moge pomoc jesli to jeszcze jest potrzebne

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
tadek43
Level 10
Location: Warszawa Rembertów
Joined: 28 Oct 2003
Posts: 6
Post rating: 1
tadek43
Level 10
Post#5 22 Dec 2003 23:04    

Re: TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


Nie wiem czy nie za późno wlączam się do dyskusji ale myślę że moje spostrzeżenia mogą się przydać. Ten silnik posiada system wtrysku
Toyota TCCS EFI i kiedy udaje sięgo uruchomić i on po kilku chwilach gaśnie możliwa jest:
- nieszczelność systemu ssania powietrza;
- niesprawny zawór wolnych obrotów /rezystancja między pinem
środkowym i bocznymi 19,3 - 22,3 omów/;
- niesprawność toru paliwa /ciśnienie 2,1 - 2,6 bara/;
- nie można lekceważyć sensora MAP /zasilanie 4,5 - 5,5 V, na wyjściu
spada nawet do 0,3-0,5V/.

Pozdrowienia

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
m4341
Level 14
Location: Oleśnica
Joined: 21 Feb 2003
Posts: 140
Helped: 1
Post rating: 2
m4341
Level 14
Post#6 27 Dec 2003 19:37    

Re: TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


jaki typ instalacji gazowej masz to ona jest odpowiedzialna za unieruchomienie benzyny a moze przełącznik gaz-benzyna

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
JACEK P
Level 14
Location: Gdynia
Joined: 06 Feb 2003
Posts: 175
Helped: 3
Post rating: 10
JACEK P
Level 14
Post#7 28 Dec 2003 21:22    

Re: TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


Czy auto posiada imobilaizer fabryczny (grubszy kluczyk)

Helpful post? + 0
Back to top
dzejdzej
Level 15
Location: Szydłowiec
Joined: 03 Jun 2002
Posts: 154
Helped: 6
Post rating: 2
dzejdzej
Level 15
Post#8 02 Mar 2004 14:28  Topic author   

Re: TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!


Kończę temat - bo nawet o nim zapomniałem. Okazało się w końcu (pojechałem do serwisu Toyoty), że miałem ukruszenie na przewodzie masy gdzieś w środku w kablu. Sami nie byli w stanie znaleźc tego przez jakiś czas. W końcu dali sobie spokój i poprowadzili mi osobny przewodzik do sterowania tych dwóch czujników. I problem znikł. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam. Jacek

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> TOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!
Page 1 of 1

Similar topics to tOYOTA CARINA E 1.6 16V 1996, KOMPUTER!!!

Toyota Carina 1.8 E 1996 - kabel wysokiego napiecia (1)
Toyota Carina E 1.6 16V 96r. (2)
Toyota Carina E - Problem z ABS Toyota Carina-ja wymiękam, pomóżcie (7)
Toyota Carina II 1.6 16V \'91-prośba o zdiagnozowanie usterki (6)
Toyota Carina 2 1.6 16V prawidłowe ustawienie paska (3)
Toyota Carina 2.0 16V 1992r potrzebna rozpiska kabli (8)
Toyota Carina II \'91 1.6 16V Jaką sondę uniwersalną kupić? (5)
Toyota Carina E 1,6/16V 94r. Przełączanie trybów Lean Burn (5)
Stukanie przy rozgrzanym silniku Toyota Carina E 1.6 16V 94r. (9)
Toyota Carina E 1,6 16V - Mała ilość diesla w benzynie, czy silnik to łyknie (5)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.105 seconds