Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> przeróbka swiatel drogowych na dzienne
Autor
Wiadomość
sliver1
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 05 Kwi 2004
Posty: 653
Miasto: Łódź/Kutno

Post#1 Post autora tematu 26 Lis 2006 21:51   

przeróbka swiatel drogowych na dzienne


znalazlem na allegro takie oto ustrojstwo - REGULATOR SWIATEL DZIENNYCH
Wedlug sprzedajacego urzadzenie to zasila zarowki od swiatel "dlugich" w 40% dzieki czemu moga spelniac role swiatel dziennych i przy tym zuzywaja mniej pradu oraz ich zywotnsc jest wieksza. Co o tym sadzicie?? A moze wie ktos jak cos takiego samemu zmajstrowac??
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Lis 2006 21:51   





Powrót do góry
   
elek555
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 3458
Miasto: between bad good and good evil

Post#2 26 Lis 2006 22:10   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Był taki sterownik PWM na 2 szt. BD912+555. Do 126p. W normalnym aucie starcza prądu na ładowanie i dobre oświetlenie. Z tym układem będziesz widoczny w 40%.
Powrót do góry
   
oloolo
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 21 Maj 2004
Posty: 752
Miasto: Wariatkowo

Post#3 26 Lis 2006 22:32   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


sliver1 napisał:
i przy tym zuzywaja mniej pradu oraz ich zywotnsc jest wieksza. Co o tym sadzicie??


Nie byłbym taki pewien
Przy niższym napięciu zarowka nie osiąga odpowiedniej temperatury i odparowuje włókno z powodu nie osiągnięcia przez gaz w bańce odpowiednich właściwości. Gdzieś to kiedyś czytałem.
Powrót do góry
   
Albercik 321
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 982
Miasto: Tychy

Post#4 26 Lis 2006 23:42   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Po pierwsze,żarówka ci sie spali szybciej niż przewiduje to najlepszy magister inżynier pilitechniki wrocławskiej,po drugie zaczną ci się problemy z instalacją,a po trzecie i najważniejsze,jak cie zobaczą gliny to zapłacisz mandacik za niesprawne oświetlenie i dodatkowo mogą ci zabrać za to dowód rejestracyjny i wysłać do warsztatu w celu naprawy oświetlenia.A jak się przyznasz że masz takie urządzenie to zapłacisz mandacik za jazdę bez świateł wymaganych w przepisach.Dodatkowo światła do jazdy dziennej mają określone w przepisach ruchu drogowego miejsce,w którym powinny sie znajdować.Nie mogą więc być w miejscu gdzie powinny być światła drogowe lub inne.Czyli któtko - takie światła są niezgodne z obowiązującym kodeksem ruchu drogowego.:idea:
Powrót do góry
   
sliver1
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 05 Kwi 2004
Posty: 653
Miasto: Łódź/Kutno

Post#5 Post autora tematu 27 Lis 2006 15:10   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Albercik 321 napisał:
Dodatkowo światła do jazdy dziennej mają określone w przepisach ruchu drogowego miejsce,w którym powinny sie znajdować.Nie mogą więc być w miejscu gdzie powinny być światła drogowe lub inne.


no ale w niektorych autach drogowe i mijania(czyli te co sie na nich w dzien jezdzi) sa w tym samym kloszu i nawet z tej samej zarowki swieca:P
Powrót do góry
   
goldwinger
Zasłużony dla elektroda
Zasłużony dla elektroda


Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 6521

Post#6 27 Lis 2006 15:25   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


sliver1 napisał:

no ale w niektorych autach drogowe i mijania(czyli te co sie na nich w dzien jezdzi) sa w tym samym kloszu i nawet z tej samej zarowki swieca:P

dowiedz się czym się te światła od siebie różnią (mijania/drogowe od świateł do jazdy dziennej)
Powrót do góry
   
Gerri
Spec od Mercedesów
Spec od Mercedesów


Dołączył: 26 Cze 2004
Posty: 2364
Miasto: Limerick

Post#7 27 Lis 2006 21:18   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


A gdzie znaleźliście "warunki techniczne" dla świateł do jazdy dziennej??? Już dawno szukam, i nie mogę znaleźć... Prawdę mówiąc, to nawet nie widziałem źródła światła z homologacją "Do jazdy dziennej"
Czyli praktycznie za każde światło inne niż mijania używane w czasie jazdy w ciągu dnia policjant może zabrać dowód - bo to światło nie ma homologacji.
Odnośnie żywotności żarówek przy obniżonym napięciu: nie spotkałem się z wykresem według którego czas pracy żarówki przy obniżeniu napięcia spada: i to zarówno dla żarówek konwencjonalnych, jak i halogenowych. Może ktoś przytoczy jakieś wiarygodne źródło? Może się mylę? Z tymi parami halogenków i temperaturą coś jest, ale chciałbym wiedzieć na pewno. Oprócz tego nie bez znaczenia jest spadek pobieranego prądu w czasie, gdy alternator pracuje na najwyższej wydajności: dmuchawa, wycieraczki, szyba ogrzewana...
W kraju, gdzie obecnie mieszkam używam Forda Fiesty, w którym do swiateł do jazdy dziennej (które jednak nie są wymagane) jest bardzo proste rozwiązanie: włókna obu żarówek są połączone w szereg. Widzialność pojazdu jest całkowicie wystarczająca, a spadku żywotności żarówek nie zauważyłem. Jest to rozwiązanie fabryczne, które zauważyłem również w pojazdach Volvo i Nissan. Dodatkową korzyścią jest lepsza możliwość sygnalizowania czegokolwiek "mignięciem długimi" - jest dużo większy kontrast pomiędzy słabszymi mijania i pełnymi długimi.
Powrót do góry
   
goldwinger
Zasłużony dla elektroda
Zasłużony dla elektroda


Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 6521

Post#8 27 Lis 2006 21:42   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Cytat:
W rozporządzeniu ministra infrastruktury (Dz. U. nr 32 /2003) znajdziemy też informację o miejscu montażu takich reflektorów. Muszą one znajdować się na wysokości od 250 do 1500 mm, minimum 400 mm od bocznego obrysu auta i co najmniej 600 mm od siebie.

no i przy włączeniu mijania/drogowych mają zgasnąć
(mam nadzieję że przyda się to innym)
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Albercik 321
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 982
Miasto: Tychy

Post#9 27 Lis 2006 23:30   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Geri,poczytaj sobie dokładnie kodeks drogowy.Pozatym jest dokładnie określone,w jakim miejscu muszą być zamontowane wszystkie reflektory w samochodzie(mijania,drogowe,przeciwmgielne dzienne,kierunkowskazy),a także jest określona ich ilośc.Jest również okresłona ilość kandeli w danym oświetleniu.I niestety niezgodne z prawem byłoby rozwiązanie jakie przedstawił autor tekstu,ponieważ światła mijania świeciły by słabiej niż powinny.Może w kraju w którym mieszkasz jest takie rozwiązanie dozwolone i być może z tego kraju pochodzi właśnie to urządzenie.Ale w Polsce takie coś jest niedozwolone i Policja podczas kontroli zatrzyma dowód rejestracyjny,wlepi mandat i każe naprawić auto na warsztacie.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Lis 2006 23:30   





Powrót do góry
   
bernidi
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 114
Miasto: Rtestuf

Post#10 27 Lis 2006 23:39   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Dawno, dawno temu, gdy słowo homologacja znane u nas nie było ;-) a wprowadzono obowiązek jazdy na światłach zimą montowałem w maluszkach z prądnicami przekaźnik przełączający żarówki w szereg. Tylko jeden klient mówił, że zwrócono mu uwagę na słabe światła. Bilans energetyczny tych autek znacznie zaś się poprawiał.
Dziś przy pojazdach z alternatorami uważam jednak takie oszczędności za bezzasadne.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Lis 2006 23:39   





Powrót do góry
   
elek555
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 3458
Miasto: between bad good and good evil

Post#11 28 Lis 2006 00:18   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Faktem jest że regulacja PWM jest stosowana choćby w grupie VW, w nowych autach, przy światłach stopu i pozycyjnych./nie ma żarówek 2-włóknowych tylko inne wypełnienie impulsu/.
Powrót do góry
   
miet147
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 55
Miasto: Bieruń

Post#12 01 Gru 2006 20:43   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Witam.Wszelkie światła używane w pojazdach muszą mieć homologację.Niemogą być w kolorze niebieskim.Swiatła dzienne mają być w odległości nie mniejszej niż 60cm od siebie inie mniej niż 20cm od obrysu.Dla alternatora niema to najmniejszego znaczenia,poto jest regulator alternatora.Przy długiej jeżdzie jest nawet wskazane włączyć jakieś obciążenie,żeby niedochodziło do przeładowania.Żywotność każdej żarówki żarowej wzrasta przy obniżeniu napięcia minus 5% napięcia to +30% żywotności żarówki(mniej-więcej) ale spada wtedy jasnoś świecenia a tymsamym skuteczność oświetlenia drogi.W niektórych samochodach stosuje się światla kierunkowskazów jako światła dzienne ale czy nasze przepisy na to pozwalają tego niewiem.
Powrót do góry
   
stomat
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 1914
Miasto: Chojnice

Post#13 02 Gru 2006 15:08   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Pomijając kwestię ortodoksyjnego podejścia do przepisów rozwiązanie to ma jednak "ręce i nogi". Gdy zatrzyma mnie policjant powiem że miałem włączone światła mijania i po sprawie. Oszczędność energii jest spora a skuteczność jest też zachowana. Światła drogowe swiecą na wprost, a więc w oczy nadjeżdżającym z przeciwka i zmniejszenie ich jasności jest uzasadnione. Będą prawdopodobnie równie dobrze widoczne na drodze jak normalne światła mijania (te wszakże swiecą w dół i ich "dostrzegalność" jest mniejsza). Wtedy gdy będą naprawdę potrzebne - we mgle, w czasie opadów, można zawsze włączyć normalne światła mijania.
A regulator alternatora jest raczej po to żeby nie dochodziło do przeładowania bez włączania dodatkowych obciążeń.
Powrót do góry
   
Albercik 321
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 982
Miasto: Tychy

Post#14 02 Gru 2006 22:57   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Stomat - pierwsza rzecz - światła mijania świecące 50% mniej niż powinny nie są uważanae za światła mijania ani przez policję ani przez przepisy ruchu drogowego.Jak powiesz,że masz włączone światła mijania zabiorą ci dowód rejestracyjny za niesprawne oświetlenie i wlepią mandat.Dodatkowo bedziesz musiał jechać na stację diagnostyczną po pieczątkę od diagnosty,że masz sprawne auto.Inaczej w urzędzie maista lub gminy nie odbierzesz dowodu rejestracyjnego.Druga rzecz - homologacja.Jak światła mijania mogą mieć homologację świateł dziennych?Światła dzienne mają odrębną homologację.No i sprawa trzecia - sposób zamontowania świateł dziennych - są określone dokładne wymiary samochodu,gdzie te światła muszą być umiejscowione.Jedynie reflektory przednie mogą mieć homologacje na światła mijania i drogowe w jednej obudowie.
Panowie - kończąc jałową dyskusję na ten temat - rzecz i pomysł przedstawiony przez autora postu jest niezgodna z polskim prawem ruchu drogowego.A co zrobi każdy z was - jego sprawa,jego pieniądze i jego zmarnowany czas w odzyskaniu dowodu rejestracyjnego.
Wszystkie posty,które się z tym nie zgadzają mogą być brane jako namawianie do przestępstwa w ruchu drogowym.
Temat powinien wylecieć w koszu.
Powrót do góry
   
Jacek79
spec od auto-elektro
spec od auto-elektro


Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 3112
Miasto: Pekin

Post#15 02 Gru 2006 23:18   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


wiec jak to jest z homologacja samochodów uzywajacych szeregowego łączenia zarówek jako światła dzienne (samochody europejskie sprzedawane w europie - jak to Gerri powiedział jego ford, wiec ta homologacja w polsce obowiazuje) i co na to sad podczas odmowy mandatu przyznanego niesłusznie
a co do trawlości żarówek to wraz z spadkiem napięcia ich trwałość wzrasta (przynajmniej do jakiś 60-70% napiecia znamionowego , z takimi opracowaniami sie spotkałem, niestety niższe napiecia nie zostały podawane)
ps. gerri gdzie teraz jesteś, wszyscy fachowcy wyjechali??
Powrót do góry
   
TWK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 1284
Miasto: Warszawa

Post#16 03 Gru 2006 13:33   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


bernidi napisał:
Dawno, dawno temu, gdy słowo homologacja znane u nas nie było ;-) a wprowadzono obowiązek jazdy na światłach zimą montowałem w maluszkach z prądnicami przekaźnik przełączający żarówki w szereg. Tylko jeden klient mówił, że zwrócono mu uwagę na słabe światła. Bilans energetyczny tych autek znacznie zaś się poprawiał.
Dziś przy pojazdach z alternatorami uważam jednak takie oszczędności za bezzasadne.
Znam osoby, które do dziś jeszcze używają tego typu rozwiązań. I to nie tylko w maluchach.
Powrót do góry
   
stomat
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 1914
Miasto: Chojnice

Post#17 03 Gru 2006 14:54   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Albercik nie rozumiesz tematu. Nie dyskutujemu o obniżeniu jasności świateł mijania tylko DROGOWYCH. Takie swiatło powinno wygladać dla nadjeżdżajacych z naprzeciwka i policjanta w krzakach jak światło mijania. Jeśli policjant wyjdzie z krzaków i mnie zatrzyma to zanim podejdzie do mojego auta ja wyłączę światła. Jak poprosi o włączenie to włączę światła mijania i koniec tematu policji i zabranego dowodu rejestracyjnego. Światła mijania nie potrzebują homologacji świateł dziennych, są również zamontowane w odpowiednim miejscu.
A skoro tak podchodzisz do tematu przepisów, to rozejrzałeś się już za alkomatem ? Wkrótce obowiązkowy !
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Gru 2006 14:54   





Powrót do góry
   
Albercik 321
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 982
Miasto: Tychy

Post#18 03 Gru 2006 20:26   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


Stomat,głupoty wypisujesz.Przestań robić sceny.
Powrót do góry
   
sliver1
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 05 Kwi 2004
Posty: 653
Miasto: Łódź/Kutno

Post#19 Post autora tematu 04 Gru 2006 14:10   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


wydaje mi sie, ze jak bys zobaczyl np. takiego malucha z takim urzadzeniem w dzien to bys nawet nie poznal czy on jedzie na dlugich z 50% moca(czyli lamie przepisy) czy na krotkich....
Powrót do góry
   
goldwinger
Zasłużony dla elektroda
Zasłużony dla elektroda


Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 6521

Post#20 04 Gru 2006 15:15   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


sliver1 napisał:
wydaje mi sie, ze jak bys zobaczyl np. takiego malucha z takim urzadzeniem w dzien to bys nawet nie poznal czy on jedzie na dlugich z 50% moca(czyli lamie przepisy) czy na krotkich....

to połącz w szerego i zobacz czy widać czy nie
Ps.
zgadzam się z tobą Albercik 321 co do tego gdzie ten temat powiniem być bo dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu i do niczego nie prowadzi, a co kto zrobi w swoim samochodzie to już jego problem w razie kontroli
Powrót do góry
   
sliver1
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 05 Kwi 2004
Posty: 653
Miasto: Łódź/Kutno

Post#21 Post autora tematu 13 Lut 2007 08:40   

Re: przeróbka swiatel drogowych na dzienne


darowalem sobie to ustrojstwo. temat zamykam.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> przeróbka swiatel drogowych na dzienne
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Światła dzienne z wykorzystaniem drogowych + włącznik (81)
Mutshubisi Pajero-brak swiatel mijania i drogowych (1)
Mazda Primeca brak swiatel mijania i drogowych (6)
honda civic 1990r 1.5 16v brak swiatel mijania, drogowych (2)
Renault Scenic II - brak swiatel mijania i tylnych swiatel (10)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.054 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony