Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 13 Gru 2006 14:15
    leszekraczka
    Poziom 23  

    Witam.
    Posiadam Opla Astrę 93r silnik 1,6 na wtrysku jednopunktowym. Do tego instalacja gazowa założona zaraz po sprowadzeniu. Jeżdzę przemiennie gaz i benzyna. Niestety szaleją mi obroty i co jakiś czas musze czyścić silnik krokowy i reset komputera. Mechanik powiedział mi, że to normalne przy gazie. A jak wygląda to u innych użytkowników gazu? Moze zrobimy jakąś ankiete na temat usterek po zainstalowaniu gazu?

  • #2 13 Gru 2006 14:22
    lechos
    Poziom 18  

    Odpowiedz jest jedna----monterzy gazu nie przylozyli sie do tego aby dobrac odpowiednia instalke i zrobic odpowiednio montaz.
    Edit: zmien rowniez mechanika.

  • #3 13 Gru 2006 14:45
    greg-si
    Poziom 27  

    Może też być to wina gazu kiepskiej jakości. Kumpel w astrze też miał taki problem ale właśnie po zmianie mechanika i drobnych korektach w instalacji chodzi teraz tak jak trzeba.

  • #4 13 Gru 2006 21:01
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Leszekraczka - jak piszą koledzy najpierw zje.... tego gazownika,a później znajdz innego,bo ten to nie gazownik a jakiś instalator od 777 boleści.Silniczki na jednopunkcie to najlepsze silniki do zakładania gazu.Najlepiej znoszą instalacje i dobrze założone i wyregulowane oraz okresowo kontrolowane nie powinny sprawiać jakichkolwiek problemów.Oczywiście są wyjątki od reguły ale to sporadyczne i raczej wynikające przeważnie z braku okresowych przeglądów i lekceważenia błachych usterek.

  • #5 13 Gru 2006 21:02
    momik12
    Poziom 31  

    leszekraczka napisał:
    Mechanik powiedział mi, że to normalne przy gazie.

    Prosze zmień tego "mechanika"
    Uważam ,że twoja astra to jeden z najlepszych samochodów do gazu.
    Napisz jak ci te obroty szaleją czy jednocześnie zapala ci sie kontrolka???

  • #6 13 Gru 2006 21:23
    jacek kaczmarczyk
    Poziom 12  

    To, że ktoś nazywa siebie mechanikiem samochodowym nie znaczy, że nim jest . Sorryy ale samochody sprzed dziesięciu lat to nie te same samochody co teraz wbrew temu co można usłyszec w wielu warsztatach! Zmień mechanika i gazownika. Astra "jednopunktowa" to samochód który bardzo dobrze znosi gaz ale nie wolno nie dbać o głupoty takie jak choćby przewody zapłonowe, podobno nie psujące sie (opinia jednego "mechanika")

  • #7 13 Gru 2006 21:49
    bzykdamian
    Poziom 16  

    witam.
    ja mam passata b4 silnik 1.8 i nie mam zadnych problemów z instalacją LPG. dobry gazownik ci na pewno wyreguluje tą instalacje.

  • #8 13 Gru 2006 21:57
    walerek
    Poziom 2  

    też mam astrę,napisz ile masz ią na gazie i czy od samego początku szalały obroty

  • #9 13 Gru 2006 22:56
    arba
    Poziom 13  

    nie napisałeś jaka to instalka . instalki z dolnej pułki raczej można sobie darować . pracując w serwisie z jedną marką moge zaobserwować jak sprawują sie różne instalki i mam na ten temat wyrobione zdanie . oczywiście ten mechanior najwidoczniej niezabardzo zna temat . poszukaj na forum jakiegoś warsztatu w pobliżu który ma jakąś renome .

  • #10 14 Gru 2006 08:06
    leszekraczka
    Poziom 23  

    Dziękuję za odzew. Co do mechanika to myślę, że jest dobry i jeśli trzeba by było polecić komuś dobrego instalatora to poleciłbym tego. Wiem brzmi dziwnie..ale to jeden z lepszych warsztatów w Inowrocławiu. Słowo. Co do gazu to mam stałą stację gdzie tankuje- na innych było gorzej :-) i raczej nie mam powodu sądzić, że muszę ją zmienić(inni też tankują) Orlen aby nie było niedomówień ;-) Instalacja gazowa założona ponad dwa lata temu. Co do obrotów - obroty idą w górę, zapala się kontrolka od komputera ( żółta ). Pomaga wyciągnięcie krokowego i przeczyszczenie go. W sumie pytam z ciekawości, ale zaskoczyły mnie pozytywne opinie na temat przeróbki w Astrze.

  • #11 14 Gru 2006 10:55
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Leszekkraczek,jeżeli uważasz,że ten gazownik jest dobry jak piszesz,to poprostu pojedz do niego i powiedz mu,żeby ci naprawił to co cię boli.Aczkolwiek jeżeli mówi,że takie objawy to normalne,to jego opinia i wiedza pozostawia wiele do rzyczenia...Silniczek na gazie powinien chodzić tak samo jak na benzynie,a może nawet i ciutek lepiej.Tym bardziej,że masz jednopunkt.Może faktycznie jest on dobrym mechanikiem i ci to naprawi,ponieważ możesz mieć inne usterki z tym związane - niewłaściwy lub zabrudzony parownik,zanieczyszczony lub całkowity brak filterka gazu,woda w butli itp.Nasuwają mi się te pomysły ponieważ napisałeś,że tankujesz na Orlenie.Ja po zakupieniu autka cały czas tankowałem benzynę na Orlenie i autko chodziło jak lala.Po założeniu instalacji gazowej i tankowaniu na Orlenie gazu,po 3 miesiącach autko zaczęło robi.ć różne dziwne numery.Po wizycie u gazownika ze zbiornika gazu wylano prawie 5 litrów wody!!!!Była ona również w filterku gazu i parowniku.I to po 3 miesiącach użytkowania gazu_nowo założonego.Od tego czasu gaz tankuję na BP i nie mam już parę lat żadnych problemów.Z tym oczywiście,że co roku jeżdżę do przeglądu i wymieniam filterek gazu i sprawdzam ustawienia.Tak więc nie sugeruj się tym,na jakiej stacji tankujesz.Poprostu pojedz do gazownika i niech ci sprawdzi filterek gazu,parownik i jeżeli to możliwe zbiornik gazu,czy nie ma tam gdzieś jakichś zanieczyszczeń lub wody.No i niech oczywiście sprawdzi ustawienia na komputerze.

  • #12 14 Gru 2006 11:52
    momik12
    Poziom 31  

    skoro wywala błąd to poprostu go odczytaj i nieściągaj klemy bo ulegnie skasowaniu.

  • #13 14 Gru 2006 12:55
    Adam700
    Poziom 22  

    Zmiań gazownika. Mam instalację od ponad 3lat i auto dużo lepiej chodzi na LPG niż benzynie.Może jest delikatnie zmulone ale ogólna praca na LPG jest lepsza niż benzynie. Na benzynie uruchamiam go w zimne dni a zaraz po przełączam na LPG.

  • #14 14 Gru 2006 22:19
    maniek 80
    Poziom 2  

    piszecie o stacjach tankowania gazu nie ich wincie tylko dostawców to co oni przywożą na stacji wody do zbiornika nie naleje wiem że niektóre stacje sprowadzają gaz skandynawski jest on droższy ale i w eksploatacji jakby na benzynie się jechało a cała reszta wschód bo jest tanio a czy dobrze to ich nie interesuje

  • #15 14 Gru 2006 22:43
    Horse5
    Poziom 14  

    Tak monowtrytski są do gazu idealne, niestety wszystko zależy od montazu(trzeba być głąbem żeby zrobić go źle w moniaku), większości gazowników zależy jedynie na wypchnięciu samochodu jak najszybciej z warsztatu, potem ewentualne niedoróbki się mszczą, a że o naprawach i diagnostyce nie mają zielonego pojęcia to klientów zbywają, ilu już takich wkurzonych ludzi poznałem...

    PS. Masz Astre Multeca - w tych samochodach nie robi się resetu komputera, jedynie stosuje emulator sondy lambda, który właśnie ma zapobiegać zapalaniu kontrolki check engine i szalejącym obrotom!'
    Regularne czyszczenie silnika krokowego zwiększa jego trwałość szczególnie na gazie.

  • #16 14 Gru 2006 22:57
    momik12
    Poziom 31  

    Drogi horse5 widze,że poznałeś wszystkich gazowników w Polsce,pozatym niewszystko czasem wygląda tak łatwo jak sie może wydawać i zwykły "momiak"może napsuć krwi ale co to dla ciebie :D
    Mógłbyś rozwinąć temat przyspieszonego zużycia silników krokowych na gazie i tego jaki emulator stosuje sie w Multecu na szalejące obroty bo wiesz ja sie ciągle ucze...

  • #17 15 Gru 2006 10:08
    Adam700
    Poziom 22  

    Dużo ludzi mówi że od gazu silniki się walą.Dlaczego więc zakładają gaz?Lejąc benzynę też nie wiemy co lejemy, nikt nie wie czym i na ile jest chrzczona. Dlatego też powiem instalacja LPG jest dobra wtedy kiedy ktoś ją dobrze zamontował.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty