X

Obsługa miernika DIGITAL MULTIMETER DT-832

13 Dec 2006 16:59 PIPiterG
  • #1 13 Dec 2006 16:59
    PiterG
    Level 9  
    Helpful post? (+3)
    Witam od razu napisze ze nie jestem ani elektronikiem ani elektrykiem kupiłem na bazarze miernik nazwa jak w temacie z zamierem zmierzenia poziomu naładowania akumulatora samochodowego i tu moja prośba jak tego dokonac miernikiem nigdy wczesniej nie obslugiwałem miernika wiec jestem w tym całkiem zielony za pomoc wszystkim z góry dziekuje.
  • #2 13 Dec 2006 17:14
    any56
    Level 39  
    Helpful post? (+2)
    Może trochę sprecyzuję...
    W zasadzie nie da się bezpośrednio zmierzyć poziomu naładowania tym przyrządem. Miemniej pomiar napięcia i jego wartość pozwoli na teoretyczne stwierdzenie, czy akumulator jest naładowany.
    Sposób kokonania pomiaru:
    1. czerwony przewód pomiarowy podłącz do gniazda V, mA
    2. Czarny przewód do gniazda COM
    3. Ustaw pokrętło w położenie 20 na skali ACV (skala do pomiaru napięcia stałego)
    4. Dotknij końcówkami pomiarowymi do klem akumulatora (czerwony do +, czarny do -)
    5. Odczytaj wartość napięcia na skali
    Jeżeli wartość jest powyżej 12V (nawet w okolicy 13), to możesz uznać, że akumulator jest w pełni naładowany.
  • #3 13 Dec 2006 20:21
    PiterG
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dzięki any56 jeszcze jedno jak byście mogli napisać mi do czego służą poszczególne funkcje w tym mierniku ustawiane tym pokrętłem byłbym wdzięczny. Obsługa miernika DIGITAL MULTIMETER DT-832

Dodano po 10 [minuty]:

any56 wrote:

3. Ustaw pokrętło w położenie 20 na skali ACV (skala do pomiaru napięcia stałego)
    .

ACV to nie jest pomiar napiecia zmiennego?
    Na fotce w lewym górnym rogu jest HV na moim mierniku jest HV podkreslone dużym minusem a niekiedy sam minus cos nie tak jest z moim miernikiem?
  • #4 13 Dec 2006 20:27
    crazy_phisic
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+2)
    any56 wrote:

....