X

fabia-czujnik skretu i co dalej?

jan_man 15 Dec 2006 20:23
  • #1 15 Dec 2006 20:23
    jan_man
    Level 14  
    Helpful post? (-1)
    musze wymienic czujnik skrętu w fabi clasic rok 1999 silnik 1,4MPi
    ktory mam kupic? KOYO? a moze TRW? zalezy mi na mniejszej kasie.
    Czy po wymianie czujnika skretu trzeba wykonac jakas jeszcze konfiguracje??
    :idea::?:
  • #2 15 Dec 2006 21:39
    Doktorr
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Nie masz wyboru żadnego, jeżeli zespół pompy KOYO to taki sam czujnik. itd. Po wymianie czujnika na sprawny wspomaganie powinno zadziałać jeżeli jest to jedyba uszkodzenie.
  • #3 16 Dec 2006 09:22
    jan_man
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    rozumiem ze chcac sie dowiedziec na tema jaka pompa jest zainstalowana to musze sie do niej dobrac -- wyjac kumulator i podstawe?
  • #4 16 Dec 2006 14:15
    zbyniuś
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    po co takie drogie auto se kupiłeś
  • #5 16 Dec 2006 15:49
    jkm73
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    wyjmij zaslepke w zderzaku po lewej stronie i wtedy mozna odczytac typ pompy
  • #6 16 Dec 2006 18:30
    T/J
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Witam
    ASO Skody prowadzi akcje wymiany tych czujników .Czyli jeżeli oddasz stary otrzymasz nowy w cenie 250zł.Po wymianie tego czujnika należy za pomocą VAG skasować bezwzględnie błądy w sterowniku pompy to warunek aby wspomaganie działało poprawnie.
    Pozdrawiam
  • #7 17 Dec 2006 09:50
    jan_man
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzieki za odpowiedzi ale drąże dalej temat.

    oczywiscie moge cokolwiek zrobic ale tylko z waszą pomocą
    nie wykluczam ze i tak pojade do aso na wymiane. /naleze do ludzi co to mysla ze ukradli jak sie nie uzapiepszaja w zyciu :D /
    wczoraj zabralem sie do popatrzenia chocby jak sie do tego dostac.
    zdjolem lewe kolo wykrecilem 2 srubki na "torx" lecz w zaden sposob nie wyciagne czujnika . siedzi mocno - jest daleko a mnie sie tam lapy nie zmieszcza. jak kto wie jak go wyciągnać to czekam na sugestie
    rozumiem ze odpiecie wtyczki od gniazda elektrycznego jest po wyjeciu zaslepki w zderzaku po stronie akumulatora?
    czekam na wypowiedzi a zbyniusiowi szczegolnie (jego pomoc raczej sie nie nadala)
    blad bez użycia vaga kasowac mozna przez odpiecie klemy akumlatora o ile dobrze rozumoje??
  • #8 17 Dec 2006 11:09
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    jan_man wrote:

    blad bez użycia vaga kasowac mozna przez odpiecie klemy akumlatora o ile dobrze rozumoje??

    Nie. Tak mozna było błędy kasować w starych silnikach na monowtrysku.
    Tutaj jest pamięć nieulotna, musisz urządzonkiem kasować.
  • #9 17 Dec 2006 13:16
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Jeśli to jednorazowa akcja, to taniej wyjdzie cię podjechać do warsztatu.
    Nie warto kupować dla jednej akcji interfejsu.
    Poza tym trzeba umieć jeszcze conieco go obsługiwać, nie jest to żadna filozofia, ale zdarzają się tacy, co im to nie wychodzi.
  • #10 17 Dec 2006 13:38
    T/J
    Level 21  
    Helpful post? (-1)
    Witam
    Jak zdjąłeś lewe koło należy odkręcić śruby mocujące wewnętrzne plastikowe nadkole i je wyciągnąć ponieważ nie dasz rady wyjąć przewodu od czujnika do pompy i będzie łatwiej wyjąć czujnik.Następnie po odkręceniu tych dwóch śrub mocujących czujnik skrętu należy płaskim cienkim śrubokrętem go podważyć.Czujnik posiada gumową uszczelkę która się przykleja do przekładni i dlatego czujnik trzeba mocno podważyć aby puścił.Podłączenie VAGa konieczne do skasowania błędów to warunek aby wspomaganie działało z nowym czujnikiem prawidłowo.
    Pozdrawiam
  • #11 17 Dec 2006 15:46
    jan_man
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok dzieki wszystkim za odpowiedz a gdyby ktos z forumowiczow mial czujnik skretu TRW uszkodzony i nie mial z nim co zrobic to chetnie
    odkupie po rozsadnej cenie w celu (ujme to tak: rozebrania-rozbicia) by wiedziec co takiego za wielkie pieniadze drzemie w srodku.
    wedlug mnie to jest tylko czujnik zblizeniowy - moze nie tylko ale chyba elektronika nie kosztuje takie krocie. puki co jeszcze chwile na swoim pojezdze az do jego calkowitej smierci technicznej
    pozdrawiam wszystkich
  • #12 23 Dec 2006 09:33
    jan_man
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    witajcie
    nie chce zapeszac ale wydaje mi sie ze problem z zaswiecajaca sie kontrolka wspomagania mam za soba - mysle ze nie tylko chwilowo
    dokladnie oczyscilem klemy - u tlenione byly.
    A kontrolka zapalala sie w czasie przejscia ponizej 1000 obr/min walu korbowego
    Moze to byl problem spadku napiecia na klemach? i niewystarczajacy prad ladowania? - jazda na swiatlach i takie innne odbiorniki powlanczane
  • #13 23 Dec 2006 17:17
    korelian
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Czujnika TRW nie rozbierzesz. Próbowałem. Wszystko zanitowane.
    U mnie był TRW made in France. Kupiłem nowy Z takim samym symbolem firmy nie pamiętam. Wyglądał inaczej niż oryginał, ale pasował.
  • #14 26 Dec 2006 17:53
    krzy5io
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Czujnik umiejscowiony jest w bardzo fatalnym miejscu , skoda wymieniała je już na inne typy i marki ale z mizernym skutkiem.Przyczyną uszkodzenia tegoż układu jest woda.Niestety typ czujnika musisz odczytać ze uszkodzonego po zdjęciu lewego koła i osłony.Jak będziesz zakładał nowy ,to radzę odtłuscić gniazdo mocowania czujnika i posmarować załączoną uszczelke silikonem.Nie obejdzie się bez diagnozy vas.
    powodzenia
  • #15 05 Feb 2007 22:36
    djmathew
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam! mam nastepujacy problem. Fabia-wspomaganie chodzi, ale pali sie kontrolka. Jedynie przy naglym szybkim skrecie chodzi delikatnie ciezej. Co to moze byc? pozdrawiam
  • #16 05 Feb 2007 23:03
    andrend
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Odczytaj kody błędu najpierw.
  • #17 13 Feb 2007 17:40
    ImariuszI
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam szanownych forumowiczów! Mam nastepujący problem ze wspomaganiem Fabi 1,4 mpi comfort 2001 rok - w czasie jazdy lub na postoju (silnik pracuje) zaczynają przygasać wszystkie światła, a po krótkim czasie wyłącza się wspomaganie ( świeci lampka wspomagania). W czasie przygasania świateł ( samochód stoi ) słychać jak pompa wspomagania pracuje, tak jakby się sama wzbudzała. Czytałem już o tym na forum, ale chciałbym kilka wskazówek otrzymać zanim pojadę do fachowców, żeby wiedzieć o czym rozmawiać. Bo im więcej czytam tym mniej wiem, pomimo że coraz więcej rozwiązań się pojawia... od słabego alternatora, przez zmurszałe kabelki, walnięty czyjnik skrętu po tranzystory BUK na samej pompie kończąc... może jakiś plan co w jakiej kolejności sprawdzić i jak sobie poradzić z w sumie fajnym autem ;-) proszę o pomoc w kilku słowach. Aha, jeszcze info - auto było na komputerze i tam nic ... żadnych błędów , w układzie nie wykazało. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • #18 13 Feb 2007 19:46
    jan_man
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    jak mnie radzono tak i ja tobi
    1 masz waga? odczytaj błedy na pewno beda - wiec skasuj
    2. doladuj akumlator i zobacz czy zjawisko sie powtarza
    3. zobacz co sie dzieje z wiazka elektryczna pod akumulatorem i filtrem powietrza (mnie w aso podwiazali ale nie polasili sie odwinac izolacji
    po przecieciu gumowanej izolacji w sroku byla mokra paciara (moze to byc obawem gnijacej izolacji na wiazce)
    4. kup jakis preparat do czyszczenia styków, ściag wtyczki z pompy
    (dwie małe) psiknij na te styki preparatem
    5. sprawdz czy czujnik kata skretu ma ciagłe przewody (czy nie przetarte)

    jak pompa pracuje bo slyszysz to na pewno tranzystory w porzadku

    zacznij od punktu 4
    jesli te rzeczy nie dadza nic to masz problem za 290 zl podczas samodzielnej wymiany czujnika kata sktetu jesli to czujnik (TRW)-plaski
  • #19 14 Feb 2007 15:54
    ImariuszI
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Tak zrobię i na pewno się odezwę co pomogło. Dziękuję za radę. Pozdrawiam
  • #20 09 Mar 2007 03:36
    trodat42
    Level 11  
    Helpful post? (-1)
    Skoda Fabia wyposażona jest w układ wspomagania kierowania elektromechaniczny tzn. silnik elektryczny steruje układem wspomagania. Podczas skręcania kierownicą silnik wspomagania otrzymuje informcję o kącie skrętu kierownicą, wówczas układ uaktywnia się, pobierając zasilanie z instalacji elektrycznej pojazdu. Z mojej praktyki wynika, że jeżeli na postoju światła przygasają tak jak by miało to miejsce przy skręcaniu kierownicą to należy czujnik skrętu wymienić. po za tym w wyżej wymienionym silniku należy sprawdzić wiązkę instalacji elektrycznej silnika najszybiciej jak to możliwe. Po za tym po wykonanych czynnościach należy skasować pamięć błędów i odpytać ją ponownie po przejechaniu dajmy na to 100 km. Niestety to nie Polonez i bez komputerowego narzędzia diagnostycznego się nie obejdzie...
  • #21 17 Mar 2007 16:35
    jan_man
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (-1)
    trodat 42 dzieki za post
    jestem po wymianie czujnika bledy usunolem i powiedzmy jest ok
    ale mam w rece ten stary czujnik "peeekny jak nowy"
    czy wie ktos? ja mozna naprawic? zregenerowac taki czujnik??
    serwis berze mniejsza kase za wymiane -- gdy zostawi sie uszkodzony
    sklepy internetowe biora mniejsza kase za sprzedany nowy czujnik -- w przypadku oddania starego
    skoro czujnik jest nierozbietalny???? to jak mozna go zregenerowac?
  • #22 31 Mar 2007 14:52
    ImariuszI
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    wymieniłem czujnik i jest OK. błędów nie trzeba było kasować bo ich komputer nie pamiętał. poza tym wcześniej sprawdziłem wiązkę kabli o której wcześniej pisano... w otulinie była woda , ale to nie ona była powodem przygasania świateł. ewidentnie czujnik dawał błędne sygnały na pompę i ta kręciła nawet na postoju, w efekc ie czego od poboru dużego prądu spadało napięcie
  Search 4 million + Products
Browse Products