Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



fabia-czujnik skretu i co dalej?


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical ->fabia-czujnik skretu i co dalej? Post new topic  This topic is locked 
Author
Hide the left column
Show left column Message
jan_man
Level 14
Location: jasło
Joined: 01 Sep 2003
Posts: 162
Helped: 4
jan_man
Level 14
Post#1 15 Dec 2006 20:23  Topic author   

fabia-czujnik skretu i co dalej?


musze wymienic czujnik skrętu w fabi clasic rok 1999 silnik 1,4MPi
ktory mam kupic? KOYO? a moze TRW? zalezy mi na mniejszej kasie.
Czy po wymianie czujnika skretu trzeba wykonac jakas jeszcze konfiguracje??
:idea::?:

Helpful post? + -1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Doktorr
Level 32
Location: Kraków
Joined: 03 Jan 2005
Posts: 1660
Helped: 170
Post rating: 67
Doktorr
Level 32
Post#2 15 Dec 2006 21:39    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Nie masz wyboru żadnego, jeżeli zespół pompy KOYO to taki sam czujnik. itd. Po wymianie czujnika na sprawny wspomaganie powinno zadziałać jeżeli jest to jedyba uszkodzenie.

Helpful post? + 0
Back to top
jan_man
Level 14
Location: jasło
Joined: 01 Sep 2003
Posts: 162
Helped: 4
jan_man
Level 14
Post#3 16 Dec 2006 09:22  Topic author   

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


rozumiem ze chcac sie dowiedziec na tema jaka pompa jest zainstalowana to musze sie do niej dobrac -- wyjac kumulator i podstawe?

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
zbyniuś
Level 26
Location: śląsk
Joined: 01 May 2006
Posts: 801
Helped: 56
Post rating: 28
zbyniuś
Level 26
Post#4 16 Dec 2006 14:15    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


po co takie drogie auto se kupiłeś

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
jkm73
Level 20
Joined: 21 Mar 2005
Posts: 471
Helped: 27
Post rating: 16
jkm73
Level 20
Post#5 16 Dec 2006 15:49    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


wyjmij zaslepke w zderzaku po lewej stronie i wtedy mozna odczytac typ pompy

Helpful post? + +1
Back to top
T/J
Level 21
Joined: 11 Apr 2004
Posts: 359
Helped: 39
Post rating: 19
T/J
Level 21
Post#6 16 Dec 2006 18:30    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Witam
ASO Skody prowadzi akcje wymiany tych czujników .Czyli jeżeli oddasz stary otrzymasz nowy w cenie 250zł.Po wymianie tego czujnika należy za pomocą VAG skasować bezwzględnie błądy w sterowniku pompy to warunek aby wspomaganie działało poprawnie.
Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
jan_man
Level 14
Location: jasło
Joined: 01 Sep 2003
Posts: 162
Helped: 4
jan_man
Level 14
Post#7 17 Dec 2006 09:50  Topic author   

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


dzieki za odpowiedzi ale drąże dalej temat.

oczywiscie moge cokolwiek zrobic ale tylko z waszą pomocą
nie wykluczam ze i tak pojade do aso na wymiane. /naleze do ludzi co to mysla ze ukradli jak sie nie uzapiepszaja w zyciu :D /
wczoraj zabralem sie do popatrzenia chocby jak sie do tego dostac.
zdjolem lewe kolo wykrecilem 2 srubki na "torx" lecz w zaden sposob nie wyciagne czujnika . siedzi mocno - jest daleko a mnie sie tam lapy nie zmieszcza. jak kto wie jak go wyciągnać to czekam na sugestie
rozumiem ze odpiecie wtyczki od gniazda elektrycznego jest po wyjeciu zaslepki w zderzaku po stronie akumulatora?
czekam na wypowiedzi a zbyniusiowi szczegolnie (jego pomoc raczej sie nie nadala)
blad bez użycia vaga kasowac mozna przez odpiecie klemy akumlatora o ile dobrze rozumoje??

Helpful post? + 0
Back to top
szogun0
Specjalista grupy V.A.G.
Location: okolice Strzyżowa
Joined: 02 Nov 2004
Posts: 1552
Helped: 134
Post rating: 32
szogun0
Specjalista grupy V.A.G.
Post#8 17 Dec 2006 11:09    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


jan_man wrote:

blad bez użycia vaga kasowac mozna przez odpiecie klemy akumlatora o ile dobrze rozumoje??

Nie. Tak mozna było błędy kasować w starych silnikach na monowtrysku.
Tutaj jest pamięć nieulotna, musisz urządzonkiem kasować.

Helpful post? + 0
Back to top
szogun0
Specjalista grupy V.A.G.
Location: okolice Strzyżowa
Joined: 02 Nov 2004
Posts: 1552
Helped: 134
Post rating: 32
szogun0
Specjalista grupy V.A.G.
Post#9 17 Dec 2006 13:16    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Jeśli to jednorazowa akcja, to taniej wyjdzie cię podjechać do warsztatu.
Nie warto kupować dla jednej akcji interfejsu.
Poza tym trzeba umieć jeszcze conieco go obsługiwać, nie jest to żadna filozofia, ale zdarzają się tacy, co im to nie wychodzi.

Helpful post? + 0
Back to top
T/J
Level 21
Joined: 11 Apr 2004
Posts: 359
Helped: 39
Post rating: 19
T/J
Level 21
Post#10 17 Dec 2006 13:38    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Witam
Jak zdjąłeś lewe koło należy odkręcić śruby mocujące wewnętrzne plastikowe nadkole i je wyciągnąć ponieważ nie dasz rady wyjąć przewodu od czujnika do pompy i będzie łatwiej wyjąć czujnik.Następnie po odkręceniu tych dwóch śrub mocujących czujnik skrętu należy płaskim cienkim śrubokrętem go podważyć.Czujnik posiada gumową uszczelkę która się przykleja do przekładni i dlatego czujnik trzeba mocno podważyć aby puścił.Podłączenie VAGa konieczne do skasowania błędów to warunek aby wspomaganie działało z nowym czujnikiem prawidłowo.
Pozdrawiam

Helpful post? + -1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
jan_man
Level 14
Location: jasło
Joined: 01 Sep 2003
Posts: 162
Helped: 4
jan_man
Level 14
Post#11 17 Dec 2006 15:46  Topic author   

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


ok dzieki wszystkim za odpowiedz a gdyby ktos z forumowiczow mial czujnik skretu TRW uszkodzony i nie mial z nim co zrobic to chetnie
odkupie po rozsadnej cenie w celu (ujme to tak: rozebrania-rozbicia) by wiedziec co takiego za wielkie pieniadze drzemie w srodku.
wedlug mnie to jest tylko czujnik zblizeniowy - moze nie tylko ale chyba elektronika nie kosztuje takie krocie. puki co jeszcze chwile na swoim pojezdze az do jego calkowitej smierci technicznej
pozdrawiam wszystkich

Helpful post? + 0
Back to top
jan_man
Level 14
Location: jasło
Joined: 01 Sep 2003
Posts: 162
Helped: 4
jan_man
Level 14
Post#12 23 Dec 2006 09:33  Topic author   

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


witajcie
nie chce zapeszac ale wydaje mi sie ze problem z zaswiecajaca sie kontrolka wspomagania mam za soba - mysle ze nie tylko chwilowo
dokladnie oczyscilem klemy - u tlenione byly.
A kontrolka zapalala sie w czasie przejscia ponizej 1000 obr/min walu korbowego
Moze to byl problem spadku napiecia na klemach? i niewystarczajacy prad ladowania? - jazda na swiatlach i takie innne odbiorniki powlanczane

Helpful post? + 0
Back to top
korelian
Level 19
Joined: 30 Nov 2003
Posts: 453
Helped: 21
Post rating: 4
korelian
Level 19
Post#13 23 Dec 2006 17:17    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Witam!
Czujnika TRW nie rozbierzesz. Próbowałem. Wszystko zanitowane.
U mnie był TRW made in France. Kupiłem nowy Z takim samym symbolem firmy nie pamiętam. Wyglądał inaczej niż oryginał, ale pasował.

Helpful post? + 0
Back to top
krzy5io
Level 10
Location: lomza
Joined: 17 Sep 2005
Posts: 12
Helped: 1
krzy5io
Level 10
Post#14 26 Dec 2006 17:53    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Czujnik umiejscowiony jest w bardzo fatalnym miejscu , skoda wymieniała je już na inne typy i marki ale z mizernym skutkiem.Przyczyną uszkodzenia tegoż układu jest woda.Niestety typ czujnika musisz odczytać ze uszkodzonego po zdjęciu lewego koła i osłony.Jak będziesz zakładał nowy ,to radzę odtłuscić gniazdo mocowania czujnika i posmarować załączoną uszczelke silikonem.Nie obejdzie się bez diagnozy vas.
powodzenia

Helpful post? + 0
Back to top
djmathew
Level 9
Location: SIEDLCE
Joined: 19 Jan 2005
Posts: 38
djmathew
Level 9
Post#15 05 Feb 2007 22:36    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


witam! mam nastepujacy problem. Fabia-wspomaganie chodzi, ale pali sie kontrolka. Jedynie przy naglym szybkim skrecie chodzi delikatnie ciezej. Co to moze byc? pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
andrend
Level 25
Location: łódźkie
Joined: 11 Jan 2006
Posts: 840
Helped: 46
Post rating: 39
andrend
Level 25
Post#16 05 Feb 2007 23:03    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Odczytaj kody błędu najpierw.

Helpful post? + 0
Back to top
ImariuszI
Level 2
Location: mrzeżyno
Joined: 12 Feb 2007
Posts: 4
ImariuszI
Level 2
Post#17 13 Feb 2007 17:40    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Witam szanownych forumowiczów! Mam nastepujący problem ze wspomaganiem Fabi 1,4 mpi comfort 2001 rok - w czasie jazdy lub na postoju (silnik pracuje) zaczynają przygasać wszystkie światła, a po krótkim czasie wyłącza się wspomaganie ( świeci lampka wspomagania). W czasie przygasania świateł ( samochód stoi ) słychać jak pompa wspomagania pracuje, tak jakby się sama wzbudzała. Czytałem już o tym na forum, ale chciałbym kilka wskazówek otrzymać zanim pojadę do fachowców, żeby wiedzieć o czym rozmawiać. Bo im więcej czytam tym mniej wiem, pomimo że coraz więcej rozwiązań się pojawia... od słabego alternatora, przez zmurszałe kabelki, walnięty czyjnik skrętu po tranzystory BUK na samej pompie kończąc... może jakiś plan co w jakiej kolejności sprawdzić i jak sobie poradzić z w sumie fajnym autem ;-) proszę o pomoc w kilku słowach. Aha, jeszcze info - auto było na komputerze i tam nic ... żadnych błędów , w układzie nie wykazało. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Helpful post? + 0
Back to top
jan_man
Level 14
Location: jasło
Joined: 01 Sep 2003
Posts: 162
Helped: 4
jan_man
Level 14
Post#18 13 Feb 2007 19:46  Topic author   

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


jak mnie radzono tak i ja tobi
1 masz waga? odczytaj błedy na pewno beda - wiec skasuj
2. doladuj akumlator i zobacz czy zjawisko sie powtarza
3. zobacz co sie dzieje z wiazka elektryczna pod akumulatorem i filtrem powietrza (mnie w aso podwiazali ale nie polasili sie odwinac izolacji
po przecieciu gumowanej izolacji w sroku byla mokra paciara (moze to byc obawem gnijacej izolacji na wiazce)
4. kup jakis preparat do czyszczenia styków, ściag wtyczki z pompy
(dwie małe) psiknij na te styki preparatem
5. sprawdz czy czujnik kata skretu ma ciagłe przewody (czy nie przetarte)

jak pompa pracuje bo slyszysz to na pewno tranzystory w porzadku

zacznij od punktu 4
jesli te rzeczy nie dadza nic to masz problem za 290 zl podczas samodzielnej wymiany czujnika kata sktetu jesli to czujnik (TRW)-plaski

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
ImariuszI
Level 2
Location: mrzeżyno
Joined: 12 Feb 2007
Posts: 4
ImariuszI
Level 2
Post#19 14 Feb 2007 15:54    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Tak zrobię i na pewno się odezwę co pomogło. Dziękuję za radę. Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
trodat42
Level 11
Location: Poznań
Joined: 01 Dec 2004
Posts: 8
Helped: 3
trodat42
Level 11
Post#20 09 Mar 2007 03:36    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


Skoda Fabia wyposażona jest w układ wspomagania kierowania elektromechaniczny tzn. silnik elektryczny steruje układem wspomagania. Podczas skręcania kierownicą silnik wspomagania otrzymuje informcję o kącie skrętu kierownicą, wówczas układ uaktywnia się, pobierając zasilanie z instalacji elektrycznej pojazdu. Z mojej praktyki wynika, że jeżeli na postoju światła przygasają tak jak by miało to miejsce przy skręcaniu kierownicą to należy czujnik skrętu wymienić. po za tym w wyżej wymienionym silniku należy sprawdzić wiązkę instalacji elektrycznej silnika najszybiciej jak to możliwe. Po za tym po wykonanych czynnościach należy skasować pamięć błędów i odpytać ją ponownie po przejechaniu dajmy na to 100 km. Niestety to nie Polonez i bez komputerowego narzędzia diagnostycznego się nie obejdzie...

Helpful post? + -1
Back to top
jan_man
Level 14
Location: jasło
Joined: 01 Sep 2003
Posts: 162
Helped: 4
jan_man
Level 14
Post#21 17 Mar 2007 16:35  Topic author   

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


trodat 42 dzieki za post
jestem po wymianie czujnika bledy usunolem i powiedzmy jest ok
ale mam w rece ten stary czujnik "peeekny jak nowy"
czy wie ktos? ja mozna naprawic? zregenerowac taki czujnik??
serwis berze mniejsza kase za wymiane -- gdy zostawi sie uszkodzony
sklepy internetowe biora mniejsza kase za sprzedany nowy czujnik -- w przypadku oddania starego
skoro czujnik jest nierozbietalny???? to jak mozna go zregenerowac?

Helpful post? + -1
Back to top
ImariuszI
Level 2
Location: mrzeżyno
Joined: 12 Feb 2007
Posts: 4
ImariuszI
Level 2
Post#22 31 Mar 2007 14:52    

Re: fabia-czujnik skretu i co dalej?


wymieniłem czujnik i jest OK. błędów nie trzeba było kasować bo ich komputer nie pamiętał. poza tym wcześniej sprawdziłem wiązkę kabli o której wcześniej pisano... w otulinie była woda , ale to nie ona była powodem przygasania świateł. ewidentnie czujnik dawał błędne sygnały na pompę i ta kręciła nawet na postoju, w efekc ie czego od poboru dużego prądu spadało napięcie

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  This topic is locked     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> fabia-czujnik skretu i co dalej?
Page 1 of 1

Similar topics to fabia-czujnik skretu i co dalej?

Fabia, 2004, czujnik skretu - probem? (15)
Passat 2003 - czujnik skretu (3)
Audi A6 2.5tdi quatro - czujnik skretu (13)
Audi A4 B6 1.9 TDI COS rozladowuje akumulator (czujnik kata skretu?) (1)
Skoda Fabia 1.9 SDI - Brak wspomagania Skoda Fabia I, jaki czujnik skrętu? (7)
czujnik temperaturu Fabia (1)
czujnik temparetury fabia (1)
CZUJNIK SKRĘTU-FABIA TRW (6)
czujnik skrętu skoda Fabia (9)
czujnik otwarcia drzwi fabia (1)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.12 seconds