Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Całkowity amator. Który kabel jest od czego?

Hermes_LWA 18 Gru 2006 22:21
  • #1 18 Gru 2006 22:21
    Hermes_LWA
    Poziom 9  

Mam pytanie bo jestem całkowitym amatorem a mianowicie mam kolumne Altus 75 i mam niebieski kabelek i biały w miejscu po głośniku średniotonowym i chcę wstawić nowy, który kabel jest od plusa a który od minusa? Wiem że to śmieszne ale elektronika to nie mój dział :P Pozdrawiam!

• #2 19 Gru 2006 00:42
    Hefajstos
    Poziom 35  

W sumie, to nie chciało by mi się szukać i sprawdził bym jak jest podłączone w drugiej kolumnie...

--
    pozdrawiam
    Hefi

• #3 19 Gru 2006 01:07
    Elektryk80
    Poziom 25  

Już pisałem w którymś temacie jak to sprawdzić. Podepnij głośnik, włącz wzmacniacz. Wygeneruj szum, najlepiej różowy albo włącz jakiś sygnał najlepiej monofoniczny. Jeżeli dźwięk będzie dobiegał z punktu pomiędzy głośnikami to znaczy że polaryzacje są zgodne i głośnik podpiąłeś prawidłowo. Natomiast jak dźwięk będzie dobiegał z punktów skrajnych to musisz zamienić miejscami kabelki.
    Oczywiście kolumny ustaw tak aby głośniki średniotonowe znajdowały się na wysokości uszu w odległości jakieś 1m od Ciebie (lewa i prawa strona). Wzmacniacz ustaw na minimum i powoli podkręcaj aż będziesz miał wystarczającą głośność. Dla usprawnienia pomiaru odepnij głośnik wysokotonowy i niskotonowy.

Pozdrawiam :)

• #4 21 Gru 2006 17:53
    Pirat5
    Poziom 12  

Weź baterię 1,5V, podłącz i patrz na membranę. Jeśli wychyli się do przodu to + jest tam gdzie podłączyłeś + baterii

• #5 23 Gru 2006 12:12
    Ptolek
    Poziom 36  

Średniotonowy się nie wychyli bo ma szeregowy kondensator.
    Proponuję albo metodą Elektryka80 albo omomierzem sprawdź, który kabelek łączy się bezpośrednio z ujemnym biegunem kabla biegnącego do wzmacniacza (o ile jest oznaczony).

• #6 12 Lut 2007 09:09