X

Całkowity amator. Który kabel jest od czego?

18 Dec 2006 22:21 HEHermes_LWA
  • #1 18 Dec 2006 22:21
    Hermes_LWA
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Mam pytanie bo jestem całkowitym amatorem a mianowicie mam kolumne Altus 75 i mam niebieski kabelek i biały w miejscu po głośniku średniotonowym i chcę wstawić nowy, który kabel jest od plusa a który od minusa? Wiem że to śmieszne ale elektronika to nie mój dział :P Pozdrawiam!
  • #2 19 Dec 2006 00:42
    Hefajstos
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    W sumie, to nie chciało by mi się szukać i sprawdził bym jak jest podłączone w drugiej kolumnie...

--
    pozdrawiam
    Hefi
  • #3 19 Dec 2006 01:07
    Elektryk80
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Już pisałem w którymś temacie jak to sprawdzić. Podepnij głośnik, włącz wzmacniacz. Wygeneruj szum, najlepiej różowy albo włącz jakiś sygnał najlepiej monofoniczny. Jeżeli dźwięk będzie dobiegał z punktu pomiędzy głośnikami to znaczy że polaryzacje są zgodne i głośnik podpiąłeś prawidłowo. Natomiast jak dźwięk będzie dobiegał z punktów skrajnych to musisz zamienić miejscami kabelki.
    Oczywiście kolumny ustaw tak aby głośniki średniotonowe znajdowały się na wysokości uszu w odległości jakieś 1m od Ciebie (lewa i prawa strona). Wzmacniacz ustaw na minimum i powoli podkręcaj aż będziesz miał wystarczającą głośność. Dla usprawnienia pomiaru odepnij głośnik wysokotonowy i niskotonowy.

Pozdrawiam :)
  • #4 21 Dec 2006 17:53
    Pirat5
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Weź baterię 1,5V, podłącz i patrz na membranę. Jeśli wychyli się do przodu to + jest tam gdzie podłączyłeś + baterii
  • #5 23 Dec 2006 12:12
    Ptolek
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Średniotonowy się nie wychyli bo ma szeregowy kondensator.
    Proponuję albo metodą Elektryka80 albo omomierzem sprawdź, który kabelek łączy się bezpośrednio z ujemnym biegunem kabla biegnącego do wzmacniacza (o ile jest oznaczony).
  • #6 12 Feb 2007 09:09
    Kwaczor

Spec od akustyki