Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Całkowity amator. Który kabel jest od czego?

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Sound system and Acoustics -> Całkowity amator. Który kabel jest od czego?
Author
Poziom 9
Poziom 9

Post#1 Post from the author of the topic 18 Dec 2006 22:21   

Całkowity amator

Mam pytanie bo jestem całkowitym amatorem a mianowicie mam kolumne Altus 75 i mam niebieski kabelek i biały w miejscu po głośniku średniotonowym i chcę wstawić nowy, który kabel jest od plusa a który od minusa? Wiem że to śmieszne ale elektronika to nie mój dział Razz Pozdrawiam!

Helpful message? + -

Back to top

Google

Google Adsense

Post# 18 Dec 2006 22:21   

Back to top

Hefajstos
Poziom 23
Poziom 23

Post#2 19 Dec 2006 00:42   

Re: Całkowity amator

W sumie, to nie chciało by mi się szukać i sprawdził bym jak jest podłączone w drugiej kolumnie...

--
pozdrawiam
Hefi

Helpful message? + -

Back to top

Elektryk80
Poziom 18
Poziom 18

Post#3 19 Dec 2006 01:07   

Już pisałem w którymś temacie jak to sprawdzić. Podepnij głośnik, włącz wzmacniacz. Wygeneruj szum, najlepiej różowy albo włącz jakiś sygnał najlepiej monofoniczny. Jeżeli dźwięk będzie dobiegał z punktu pomiędzy głośnikami to znaczy że polaryzacje są zgodne i głośnik podpiąłeś prawidłowo. Natomiast jak dźwięk będzie dobiegał z punktów skrajnych to musisz zamienić miejscami kabelki.
Oczywiście kolumny ustaw tak aby głośniki średniotonowe znajdowały się na wysokości uszu w odległości jakieś 1m od Ciebie (lewa i prawa strona). Wzmacniacz ustaw na minimum i powoli podkręcaj aż będziesz miał wystarczającą głośność. Dla usprawnienia pomiaru odepnij głośnik wysokotonowy i niskotonowy.

Pozdrawiam Smile

Helpful message? + -

Back to top

Google

Google Adsense

Post# 19 Dec 2006 01:07   

Back to top

Pirat5
Poziom 9
Poziom 9