FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

Linux dla początkujących jak zamknąć system

Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Computer Service -> Computer Software -> Linux dla początkujących jak zamknąć system
Author
Poziom 2
Poziom 2

Post#1 Post from the author of the topic 07 Jan 2007 16:07   

Linux dla początkujących

Witam

Od dłuższego czasu mam dość Windows'a. Męczy mnie jego brak stabilności, często występujące błędy i podatność na wirusy. Oprócz tego lubię eksperymentować z nowymi rzeczami. Dlatego postanowiłem spróbować swoich sił z Linuksem. Niestety muszę przyznać się bez bicia, że w tym temacie jestem całkowicie zielony i dlatego szukam w internecie odpowiedzi na parę podstawowych pytań:

1) Jaką dystrybucje Linuksa wybrać?
2) Jak ją obsługiwać?
3) Z czego muszę zrezygnować kasując Windows'a (wiem, ze większość gier mogę już wyrzucić albo oddać)

Znajomy polecił mi to forum jako takie na którym znajdę odpowiedź na każde pytanie więc mam nadzieje, że mi pomożecie.
Back to top

Google

Google Adsense

Post# Post from the author of the topic 07 Jan 2007 16:07   

Back to top

oskar5
Poziom 13
Poziom 13

Post#2 07 Jan 2007 16:12helpful post - solution   

Re: Linux dla początkujących

1.Jeśli ma być to twój pierwszy linux proponuję OpenSuse, sam używam i jest bardzo prosty.
2.Jest ona bardzo prosta bo ma tzw. Yast'a który odpowiada mniej więcej win'owskiemu panelu sterowania, tylko że bardziej funkcjonalny.
3.Nie koniecznie, niektóre gry da się emulować np. przez emulator wine.

Poczytaj sobie jakilinux.org
Back to top

Mateusz120986
Poziom 19
Poziom 19

Post#3 07 Jan 2007 16:13helpful post - solution   

1 hmm dystrybucji jest wiele i zależy czego wymagasz od systemu proponuje zacząć od stronki http://jakilinux.org/ gdzie jest dobre porownanie systemów :) ja korzystalem z auroxa 12 ale teraz mam zamiar sie przesiąść na mandrive 2007 powerpack