X

Foliowanie szyb- przyciemnianie folią

Sapekk 22 Jan 2007 12:32
  • #1 22 Jan 2007 12:32
    Sapekk
    Level 17  
    Foliowanie szyb- przyciemnianie folią


    Chciałbym przyciemnić w swoim aucie wszystkie szyby (oprócz przedniej). Chcę zrobić to sam. Jakie dalibyście mi dobre rady przy tej pracy.
    * Jaką folię kupić,
    * jakiej firmy,
    * jaką przepustowość światła,
    * czy trzeba wyjmować szyby z auta i jak to zrobić aby nie uszkodzić szyby podczas wyjmowania i ponownego wkładania z założoną już folią nie uszkodzić swojej pracy.
    * Jak profesjonalnie przyciemnić szyby aby nie było powietrznych bąbli, czym naciągać folię (pędzlem do malowania czy gumową szpachelką czy wilgotną gąbką do mycia)
    * Po nałożeniu folii suszyć szybę suszarką do włosów czy pozostawić do samoczynnego wyschnięcia
    * Czy Foliować sobie samemu szyby czy zlecić to jakiejś profesjonalnej firmie (jakie wtedy byłby koszt).



    Najważniejsze pytanie to jak wygląda fakt przyciemniania szyb w stosunku do przepisów ruchu drogowego. Czy jest to dozwolone i gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat?
    Czy jeśli przyciemnie sobie wszystkie szyby (oprócz przedniej) to czy podczas kontroli drogowej przez policję nie będę miał żadnych problemów – chodzi o mandat.
  • #2 22 Jan 2007 12:42
    Zbych034
    Level 34  
    Prawda jest taka iż mimo iż firmy mówią iż posiadają atest (taktownie milczą iż jest na folię a nie na montaż w samochodzie) nie można jej stosować w samochodach Po takiej przeróbce samochód powinien być poddany badaniom homologacyjnym (co jest bardzo drogie) Każdy patrol jak zechce to wypisze ci mandat i pozbawi dowodu rejestracyjnego. Czyli jeżdżenie takim samochodem wymaga trochę szczęścia
    Poz
  • #3 10 Feb 2007 18:02
    (LIDER)
    Level 17  
    Sapekk wrote:
    Foliowanie szyb- przyciemnianie folią
    * czy trzeba wyjmować szyby z auta i jak to zrobić aby nie uszkodzić szyby podczas wyjmowania i ponownego wkładania z założoną już folią nie uszkodzić swojej pracy.


    W zasadzie nigdy tego nie robiłem, ale kiedyś chciałem i się popytałem. Z tego co wiem, żeby przyciemnić trzeba wyjmować szyby, samemu nie ma co próbować, łatwo o pęknięcie szyby, no chyba że szyby boczne to jeszcze pół biedy ale tylnia i przednia to bardzo łatwo uszkodzić. Szyby te nie łatwo wyjąć dla człowieka który to robi pierwszy raz i dlatego zrezygnowałem.

    Sapekk wrote:
    * Czy Foliować sobie samemu szyby czy zlecić to jakiejś profesjonalnej firmie (jakie wtedy byłby koszt).


    Wolałbym dać firmie, przynajmniej masz pewność że te szyby będą przyciemnione dobrze. Ale jakie ceny nie wiem.


    Sapekk wrote:

    Najważniejsze pytanie to jak wygląda fakt przyciemniania szyb w stosunku do przepisów ruchu drogowego. Czy jest to dozwolone i gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat?
    Czy jeśli przyciemnie sobie wszystkie szyby (oprócz przedniej) to czy podczas kontroli drogowej przez policję nie będę miał żadnych problemów – chodzi o mandat.


    Nie jestem pewny ale słyszałem że tylnie szyby boczne i szybę tylnią można sobie przyciemniać, przednie szyby to trzeba w zakładzie który posiada homologacje.
  • #4 10 Feb 2007 18:48
    senso
    Level 20  
    Sapekk poszukaj na forum,juz keidys bylo o tym,ja dalem jak pamietam dosc szczegolowy opis.Prawda taka ze nie trzeba wyjmowac szyb!! mozna sobie z tym poradzic....zalezy jaki typ nadwozie itp.Tylnia szybe i tylne boczne/boczki mozesz zaspawac jesli masz dwa boczne lusterka i wsteczne.Ja na tylnie boczki w calinie dalem solar window film GUARD Super dark black,tylniej nie robilem bo wtedy nie mialem czasu a poza tym w nocy fatalnie sie cofa waskimi ulicznkami.Jesli zlecisz oklejenie to koszt ok 300-500pln.Samemu robisz tak:
    1.myjesz dokladnie plynem typu ludwik szyby ,wycierasz do suchego uwazajac zeby nie pozostawic smug i meszkow itp.
    2.wycinasz folie z zapasem 2-3cm w zaleznosci od ksztaltu,jesli prosta szyba to mniejszy zapas,jak kulista jak w calinie to wiekszy zapas.
    3.Moczysz szybe woda spryskiwaczem itp, przykladasz folie z ktorej zdejmujesz czesc drugiej warstwy-tej nosnej i przyklejasz tak prowizorycznie jedna krawedzia do szyby.
    4.im wiecej wody tym lepiej wiec pod szybe podluz jakis recznik itp :D.
    5.zaczynasz naklejac po kawalku folie tzn po ok 5-7cm ciagle prasujac ta packa aby nie bylo babelkow i pecherzy,zamiast macki mozesz uzyc sciereczki itp.
    6.pamietaj zeby coagle podlewac szybe i klejaca czesc folii woda.
    7.jak masz juz cala folie na szybie to zaczynasz ja dopieszczac,pecherze wyciskaj na zewnatrz do krawedzi okna zebys nie musial przekluwac folii.
    8.suszarka to twoj przyjaciel :P wszelkie niedosciagloisci typu pajeczynka czy peherze usuniesz suszarka podgrzewajac folie i "masujac ja ",ja grzalem tak ze paluchy w ktorych trzymalem packe mnie piekly wrrrr.
    To tak pokrotce-poszukaj bo gdzies kiedys dalem lepszy opis,albo poszukaj tez innych.
    powodzenia
  • #5 12 Feb 2007 21:27
    Sapekk
    Level 17  
    Topic author
    napisałem meila do mojego komisariatu policji i oto odpowiedz:

    Quote:

    Lenistwo, lenistwo!!!
    Nie chce się poszukać w necie.
    Polecam lekturę Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 31.12.2002 r. w
    sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia!
    Dostępne w necie miedzy innymi na stronie
    www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html
    O szybkach mówi par.8 ust. 5 w/wym. rozporządzenia.
    Ponadto polecam par.10 ust. 1 pkt. 1 (homologacja)
    Ostrzegam również, że wiele warsztatów przyciemniających szyby zapewnia
    kierowców, że ich folie posiadają odpowiednie homologacje, zapewniają, że
    przepuszczalność światła przez folię jest większa niż 70% z bardzo prostego
    powodu - chcą zarobić!
    Jeszcze jedno to nie folia ma mieć przepuszczalność powyżej 70%, tylko szyba
    wraz z folią przyciemniającą, szyba samochodowa nie ma 100%
    przepuszczalności, a czasami jest już fabrycznie przyciemniona do 70% (czego
    naprawdę nie widać).
    Polecam popytać w warsztatach, zanim dokona się montażu folii, czy posiadają
    odpowiednie urządzenie z homologacją do pomiaru przepuszczalności światła
    przez szyby samochodowe i dokonać takiego pomiaru oraz żądać wystawienia
    certyfikatu przepuszczalności światła. Zdarza się niekiedy, że Policjanci z
    ruchu drogowego posiadający przy sobie takie urządzenie dokonują pomiaru i
    okazuje się, że warsztat przyciemniający szyby wydał certyfikat bez
    dokonania pomiaru, a co wtedy to już chyba nie muszę tłumaczyć? A może
    muszę, bo widzę, że kierowca nie zna przepisów ruchu drogowego! Więc w takim
    przypadku mandacik i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, następnie trzeba
    folię usunąć, zrobić przegląd pojazdu w Stacji Kontroli Pojazdów i odebrać
    dowodzik z Wydz. Komunikacji.
    Dodam jeszcze jedno. Taki samochodzik z przyciemnionymi szybkami szybciej
    wpada w oko Policjantów i będą częstsze kontrole drogowe.
    Osobiście nie polecam przyciemniania!
    Na przyszłość proszę najpierw poczytać, każdy kierowca jest obowiązany do
    przestrzegania przepisów drogowych, a jak tu przestrzegać jak się ich nie
    zna?

    Z poważaniem
    st.sierż. ...


  • #6 03 Mar 2007 23:36
    DJ_Mouse
    Level 9  
    co do tej leganlości to niby jest rozporządzenie że wolno mieć zaciemniony tył auta, ale zależy na kogo trafisz, brat w golfie ma mega czarne szyby (tył) i 3 razy mu słowa nie powiedzieli a za 4 przyczepił się, że nie wolno i tyle. Gdybyś jednak chciał robić to sam, nic trudnego - sam zaciemniłem folią już mase szyb i nic trudnego w tym nie widzę.

    Dokładnie wyjaśnione masz na stronie:
    www.czarneszybki.prv.pl

    Pozdrawiam.
  • #7 28 Mar 2007 14:17
    m_a_riusz1
    Level 9  
    Morzecie mi powiedzieć jak usunąć bombelki pod folią. Kiedyś ich nie było dopiero niedawno powstały i niewiem dlaczego?? morze od słońca?? morzecie mi pomuc je usunać.
  • #8 28 Mar 2007 20:30
    kajmany
    Level 9  
    tych bębelków nie da się usunąć , folia jest tak zbudowana , że na całej swojej powierzchni posiada klej który jak wejdzie w reakcje z powietrzem to wysycha i nie ma swojej przyczepnosci, a te bąbelki wywołane są złym oczyszczeniem powierzchni szyby (odtłuszczenie, pozbycie się z poprochów)
  • #9 11 Mar 2008 21:58
    maddog1984
    Level 1  
    mam audi a4 kombi 96, zakochałem sie w tym autku i chce nad nim troszku popracować. już miałem za sobą kilka prób wyklejania szyb ale nie były one w 100% udane. doszedłem już do tego jak wymontować szyby z drzwi, wykleiłem foliom i wszystko pięknie ładnie, tyle juz sie rad nasłuchałem że najlepiej kleić na wodę z płynem.. no ale.. jakim? folie na wodzie z płynem nakłada sie znacznie łatwiej niż na samej wodzie, nie przykleja sie tak szybko, łatwo sie wypłukuje szpatułką każde bąble itp itd, niema problemów, pozostaje tylko małe ale, po płynie między foliom a szybom są takie smugi jak w przypadku niedomytych szyb (myte porządnie, uwierzcie na słowo) wiem że płynów jest od zaprze proszeniem cholery i ciut ciut, płyn płynowi nie równy, jakie wy byście polecili i w jakich proporcjach z wodom,

    ps. wie ktoś jak wymontować tylne boczne szyby w a4 96r?
  • #10 22 Mar 2008 15:25
    Gurgul99
    Level 9  
    Polecam szampon dla dzieci bambino, dodaj odrobinkę, dosłownie kilka kropelek.
  • #11 05 Mar 2010 19:43
    mateuszwalcz
    Level 9  
    Witam wszystkich, Ja właśnie całkiem niedawno bo tydzień temu zakupiłem sobie VW passata kombi i chcialbym zakupić dobra folie do przyciemniania szyb a nie mogę znaleźć żadnej w tym internecie , może i jest to beznadziejne ze nie potrafię znaleźć żadnego internetowego sklepu w którym można takie coś kupić no ale mam problem i potrzebuje pomocy w znalezieniu takiego owego sklepu wiec proszę żeby ktoś wrzucił link z dobra folia którą mogę zamówić poprzez internet, dziękuje z góry za pomoc
  • #12 28 Sep 2010 20:24
    antosz
    Level 2  
    morze mi ktos powie jak potem tą folie zdjąc ja z folią na szybach niemoge zarejestrowac auta
  • #13 29 Sep 2010 07:57
    antosz
    Level 2  
    ci co chcą foliowac niech lepiej dadzą sobie spokój byłem na przeglądze z autem kture kupiłem z przyciemianymy szybamy ze trzeba tą folie zdjąc bi takemu samochodowi nikt niepostawi stempelka w dowodze jak chcece se kosztowac to wasza sprawa ale wystarczy jechac na stacje diagnostyczną i poprostu se zapytac i wszystko bedze jasne
  • #14 14 Jul 2011 15:47
    luki276
    Level 9  
    A ja powiem tak jak mi odpowiedział policjant na pytanie dotyczące przyciemniania szyb. Tylne boczne i tylną można sobie zaspawać lub nawet zabetonować, a przednia i przednie boczne są nie tykalne chyba że ktoś lubi ryzyko i ma szczęście. Ja lubię i mam jak narazie:D,jeździłem przez dwa lata autem w którym miałem przyciemnione wszystkie szyby prócz przedniej czołowej. w przednich drzwiach miałem przyciemnione cienką a pozostałe maksymalnie grubą folią. Miałem kilka kontroli i nikt się nie czepnął. a co do badania technicznego to szyby maksymalnie w dół żeby się schowały(mam na myśli przednie drzwi) albo jeździć tam gdzie ma się znajomości:D.
    Kto nie ryzykuje ten nic nie ma;)
  • #15 20 Jul 2011 23:25
    mol68
    Level 2  
    A czy orientujecie się może, jak wygląda problem jak się jedzie za granicę z przyciemnionymi szybami? Chciałbym przyciemnić tył, ale obawiam się policji, szczególnie na Słowacji i w Austrii
  • #16 04 Sep 2011 13:08
    grohu20
    Level 8  
    hej.
    Jezdzilem 4 lata autem z czarnymi szybami na maxa (tył i tylnie boczne) po niemczech, czechach i austrii. Mialem czesto kontrole i nikt mi slowa nie powiedzial.


    pozdro
  • #17 06 Oct 2011 17:23
    MilenaG
    Level 1  
    Ja osobiście zamówiłam przyciemnianie okien u firmy Folkos z Warszawy.
    Jestem w pełni zadowolona z wykonanej usługi - Polecam
    http://www.folkos.pl
  • #18 27 Oct 2011 22:18
    Adas220
    Level 12  
    Ja jeżdże z tylnymi i przednimi przyciemnionymi na maxa i przeglądy normalnie przechodzi bo w sumie nawet nie wjeżdżam na ich garaż,a jak będzie w przypadku zatrzymania przez policję,to wszystko zależy od nich,ze 3 razy zrywałem folie przy nich,a inni się nie czepiali
  Search 4 million + Products
Browse Products