Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 26 Sty 2007 15:46
    adrach
    Poziom 12  

    Chciałbym poruszyć na forum wątek z tytułu, ponieważ nie można znaleźć na ten temat sensownych informacji a wydaje się być ciekawy.

    W aucie zamontowane mam wtryski ZAVOLI PAN (czyli nie listwę a cztery oddzielne) i średnio raz na 1-1.5 roku muszę podjechać z nimi do warsztatu na czyszczonko i kalibrację.

    Procedura jest wówczas mniej więcej taka:
    - gazownicy demontują wszystkie wtryskiwacze,
    - rozkręcją każdy z nich na części,
    - przemywają elementy w benzynie,
    - osuszają sprężonym powietrzem,
    - oceniają stan zużycia elementów i jeśli trzeba, to wymieniają zużyte tłoczki na nowe - takie zestawy można kupić na Allegro lub w Lublinie w Zavoli (http://www.zavoli.pl/),
    - potem skręcają wtryski i kalibrują każdy z nich wykorzystując specjalne urządzonko oraz ciśnienie z kompresora,
    - montują wyczyszczone i skalibrowane wtryskiwacze do auta,
    - i na końcu podpinają się kompem pod centralkę LPG, po to aby sprawdzić jak wszystko działa. Jeśli coś im nie pasi, to poddają kalibracji cały system gazowy.

    Moje pytanie jest takie: na czym polega kalibracja wtryskiwacza LPG i jak działa ów urządzenie wykorzystywane do prawidłowego ustawienia wtrysku?

  • #3 28 Sty 2007 12:14
    adrach
    Poziom 12  

    ... wyczytałem na zagranicznych forach, że najistotniejsze w kalibracji wtryskiwacza gazowego jest "ustawienie jego punktu otwarcia".
    - nic jednak nie piszą jak prawidłowo to wykonać i na czym to tak naprawdę polega :-(

  • #4 27 Paź 2008 11:52
    arturosxp
    Poziom 10  

    Witam,
    Koledzy czy wiecie gdzie w okolicach Warszawy takie kalibracje dokonują?

  • #5 15 Lis 2008 19:58
    prico
    Poziom 10  

    Witam.
    A co tam kalibrować w tych wtryskiwaczach ?? Czas wtrysku ustala komputer, całe ich czyszczenie polega na rozkręceniu wtryskiwacza od góry przemycie tłoczka i pozostałych elem. bęzynką ekstrakcyjną . no i koniecznie zależy sprawdzić tłoczek czy nie jest popękany. A podłączenie powietrza to jest tylko dla osuszenia calego wtrysku z pozostałej benzynki.
    To jest cała filozofia.
    Pozdrawiam .

  • #6 15 Lis 2008 20:29
    justyna5551
    Poziom 18  

    adrach napisał:
    ... wyczytałem na zagranicznych forach, że najistotniejsze w kalibracji wtryskiwacza gazowego jest "ustawienie jego punktu otwarcia".
    - nic jednak nie piszą jak prawidłowo to wykonać i na czym to tak naprawdę polega :-(

    Czyli momentu w którym się otworzy w stosunku do położenia wału.

  • #7 15 Lis 2008 20:33
    prico
    Poziom 10  

    Ale tam nie ma co regulować one są skręcane do oporu bez żadnej możliwości regulacji

  • #8 15 Lis 2008 21:03
    justyna5551
    Poziom 18  

    Zgadza się,moment otwarcia wyznacza sterownik.

  • #9 16 Lis 2008 10:34
    arturosxp
    Poziom 10  

    to dlaczego podczas pracy te czasy sa rozne? Szczegolnie widac to w ukladnie V gdzie sa dwie sondy lambda. ?

  • #10 16 Lis 2008 11:07
    prico
    Poziom 10  

    Wczoraj rozkręcałem już poraz kolejny swoje wtryskiwacze i na prawdę nic tam się nie ustawia, całą pracą wtrysku steruje komputer

  • #11 16 Lis 2008 12:24
    arturosxp
    Poziom 10  

    Wiesz to dziwne. Jakis czas temu dokonywalem zamiany miejscami wtryskiwacze. Przy rożnych konfiguracjach czasy jakie pokazywal komp byly rozne. Dlatego wywnioskowalem ze nie sa one jednakowo wykalibrowane..
    Zastanawiam sie dlaczego np w valtec-ach jest mozliwosc kalibracji.

  • #12 17 Lis 2008 13:04
    robert.w
    Poziom 8  

    prico napisał:
    Ale tam nie ma co rególować one są skręcane do oporu bez żadnej możliwości rególacji


    Przeciwnie, jest co regulować. Czas otwarcia reguluje komputer ale skok tłoczka reguluje się ręcznie. Ustawia się skok tłoczka we wtryskiwaczu.
    A regulacji tej dokonuje się poprzez delikatne kręcenie śrubką "ampul na górze wtryskiwacza".
    W czwartek byłem na regulacji i przy mnie majster czyścił i kalibrował wtryski.

  • #13 17 Lis 2008 13:06
    arturosxp
    Poziom 10  

    ala taka regulacja jest mozliwa przy valtekach itp. Pryzkladowo przy magic jet nie widzialem czegos takiego.

  • #14 17 Lis 2008 20:14
    dariusz105
    Poziom 26  

    kalibracja polega na ustawieniu jednakowej wydajności dla wszystkich wtryskiwaczy. Rożnie skalibrowane listwy bardzo ładnie rozjeżdzają rzędy cylindrów posiadające osobne sondy lambda.kompresor w kalibracji symuluje gaz z reduktora przepuszczany przez wtryskiwacz który podpięty jest do generatora impulsów symulującego normalna prace okładu wtryskowego. Pomiar obejmuje ilość gazu przepuszczona przez wtryskiwacz w jednostce czasu przy określonej sekwencji impulsów. Kalibrację również można przeprowadzić statycznie mierząc skok tłoczka(np.valtek ). W magic jet regulacja skoku jest na gorze zaklejona biała naklejka

  • #15 17 Lis 2008 22:56
    arturosxp
    Poziom 10  

    o dzieki za informacje. Sprawdze.
    A czy nie wiesz gdzie mozna dokonac takiej kalibracji?
    AB

  • #16 18 Lis 2008 09:15
    dariusz105
    Poziom 26  

    sprzet do kalibraci powinien miec karzdy dystrybutor wtryskiwaczy do niego trafiaja wtryski reklamowane i on zajmuje sie naprawa(zazwyczaj).sprzet do sprawdzania wydajnosci to raczej rzadkosc do statycznej regulaci skoku tloczka przyrzadzik to wydatek ok.120pln.jesli ktos wie co i jak np.valtki mozna kalibrowac w domu lub u tokarza i slusarza.potrzebny jest czujnik zegarowy.oczywiscie mowie o precyzyjnej regulaci a nie takiej na oko u gazownika na poczekaniu

  • #17 18 Lis 2008 09:23
    arturosxp
    Poziom 10  

    Zastanawiam sie czy na pracującym samochodzie nie moża dokonac takiej regulacji.
    Bardzo dziekuje za informacje

  • #18 18 Lis 2008 19:00
    dariusz105
    Poziom 26  

    na pracujacym samochodzie jesli ktos umie i ma fejs jest wykonalne.w stagu mozna to robic programowo korygujac wtryski zapobiegamy rozjerzdzaniy cylindrow sterowanych rurznymi sondami.taka kalibracja nie narusza plomb gwarancyjnych na wtryskach i gwarancja nie mowi pa pa.oczywiscie na gwaranci dokonuje tego monter lub za jego zgoda

  • #19 18 Lis 2008 20:05
    wmgaz
    Poziom 14  

    dariusz105 napisał:
    na pracujacym samochodzie jesli ktos umie i ma fejs jest wykonalne.w stagu mozna to robic programowo korygujac wtryski zapobiegamy rozjerzdzaniy cylindrow sterowanych rurznymi sondami.taka kalibracja nie narusza plomb gwarancyjnych na wtryskach i gwarancja nie mowi pa pa.oczywiscie na gwaranci dokonuje tego monter lub za jego zgoda


    Może i jest to wykonalne do czego ja miałbym bardzo wiele poważnych zastrzeżeń a przede wszystkim tych związanych z precyzją działania której wymagamy od wtryskiwaczy gazu.....

  • #20 19 Lis 2008 10:20
    dariusz105
    Poziom 26  

    wczesniej napisalem jak prawidlowo kalibruje sie wtryski.jesli chodzi o kalibracje na pracujacym samochodzie to wiedza i umiejetnosci regulujacego musza byc znacznie ponad przecietna i wcale nie twierdze ze bedzie to wykonane precyzyjnie.

  • #21 28 Sty 2009 20:54
    andlon
    Poziom 10  

    Odkopałem ten temat ponieważ mam zamiar kalibrować listwę Rail 3ohm.
    Urządzonko do kalibracji można zakupić na rybacki.pl ale kosztuje 180 zł gdzie nowa listwa to koszt około 140zł.
    Mam czujnik zegarowy którym zmierzę skok tłoczka, a moje pytanie dotyczy tego czym najtaniej zasilić cewkę podczas dokonywania kalibracji?
    Na forach o lpg wyczytałem że ma to być 12V z ograniczeniem prądowym 2A.
    Proszę o informację z czego mógłbym to najtaniej zasilić?
    prostownik do ładowania akumulatora?
    jakiś tani zasilacz z allegro?

  • #23 29 Sty 2009 17:15
    dariusz105
    Poziom 26  

    sprawdz jeszcze raz ceny bo urzadzenie jest w cenie listwy z zasilaczm

  • #24 29 Sty 2009 21:58
    candy81
    Poziom 9  

    A nie lepiej kupic magic jet i zapomniec(220zl), ze sie ma listwe wtryskowa??. Wystarczy filtry czesto zmieniac i masz 60 000km bezprobelmowo.

  • #25 02 Mar 2009 14:24
    andlon
    Poziom 10  

    Tak wygląda kalibracja Raila na desce kuchennej :D

    czyszczenie i kalibracja wtryskiwaczy gazu

  • #26 07 Mar 2009 22:44
    adrach
    Poziom 12  

    ANDLON, jaki skok tłoczka ustawiasz? Na jak długo przykładasz napięcie do cewki, aby jej nie przegrzać/uszkodzić?
    Ponadto, przy napięciu 12V i 3 omowej cewce, prąd jaki chciałby płynąć, to 4 A, a Ty masz zasilacz z max. prądem 2A. Skąd taka informacja (i czy ma to sens), aby ograniczać prąd do 2A?

  • #27 08 Mar 2009 08:39
    andlon
    Poziom 10  

    Moja listwa to Rail (odpowiednik Valteka BFC) - oryginalny skok tłoczka w tych listwach to 0,6 mm.
    W zwykłych valtekach i 1 i 3 omowych skok powinien wynosić 0,4 mm.
    W mojej listwie która ma przebieg około 15 tys. km skok na poszczególnych tłoczkach przed kalibracją wynosił:
    0,88
    0,69
    0,69
    0,78
    Na razie bez regeneracji tłoczków ustawiłem wszystkie na 0,60.
    Napięcie podawałem na jak najkrótszy czas potrzebny do odczytu skoku myślę, że ok 1 sek. musiało to trwać, po kilku próbach cewki były lekko ciepłe.
    Z charakterystyki Valteka zawartej tutaj http://www.europegas.pl/documents/VALTEK_tech_spec.pdf
    wynika, że moc cewek wynosi od 48-144W, co daje przy napięciu 12V prąd o wartościach 4-12A a nie 2A (48W to prawdopodobnie moc jednej cewki, a 144W max na wszystkich cewkach jednocześnie?)
    Ja zrobiłem tym zasilaczem bo nie miałem zasilacza o większym prądzie.
    Ale na innych forach goście piszą że 1A zasilacz też ruszy tłoczek.
    Nie wiem o co chodzi z tym ograniczeniem prądowym, bo na pewno jeżeli chodzi o tłoczek to nie cofnie się on dalej niż pozwoli mu na to zderzak?

  • #28 09 Mar 2009 11:02
    dariusz105
    Poziom 26  

    zmien prad a skok zmieni sie rowniez w niewielkim stopniu.z moca cewek namieszales mocno.spalo sie na fizyce w podstawowce.super precyzyjna kalibracja wymaga znajomosci kilku wartosci i nie bedziemy wnie wnikac.na warunki domowe jest ok.dodaj jeszcze raz zdiecie zgodnie z regukaminem bo zostalo usuniete a jest to doskonaly przyklad ze mozna jesli sie chce.

  • #29 09 Mar 2009 12:04
    andlon
    Poziom 10  

    Nie wiem o co chodzi z tym spaniem na fizyce, ale na pewno nie spałem na mechanice i wiem, że jak metalowy tłoczek (bez gumowego zderzaka który się wystukał) dobije do metalowego zderzaka to podając na cewkę 2A, 3A czy 4A nie zmieni to maksymalnego skoku tłoczka.
    No chyba, że po bardzo długim czasie aż wyklepie się tłoczek lub zderzak.
    W każdym razie wynika z tego, że najlepiej listwy z cewkami 3ohm kalibrować prądem 4A, a cewki 2ohm 6A.
    Byłyby to chyba warunki najbardziej zbliżone do panujących podczas ich pracy.

  • #30 09 Mar 2009 15:49
    dariusz105
    Poziom 26  

    wystukanie zderzaka kfalifikuje wtrysk do remontu.bez zderzaka faktycznie prad ma niewielkie znaczenie.wtryski nie pracuja na pradach podanych przez Ciebie.co do mocy i spania zobacz jakie wtryski sa podane w tabelce,podpowiem ze sa dwa rodzaje a dane dla nich sa oddzielone -.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty