Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 27 Sty 2007 15:16
    majkov
    Poziom 9  

    Otóż znalazłem w domu prostownik 24V 6A prąd szczytowy, 4A skuteczny. Służył on do ładownia dwóch połączonych ze sobą szeregowo akumulatorów 45Ah w wózku inwalidzkim, wózka juz nie ma akumulatorów też, został tylko prostownik. Było w tym wózku takie gniazdo na wtyczkę z prostownika tak że nie łaczyło się bezpośrednio biegunów z akumulatora z prostownikiem tylko włączało sie prostownik w układ i cacy. Pomyslałem że może da rade go przerobić na prostownik samochodowy 12V, tym bardziej że mój akumulator też ma 45Ah. Tylko problem jak? Przyznam się szczerze, że nie jestem biegły w tworzeniu układów (moim największym osiągnięciem było złożenie irdy do komputera na gotowym układzie-tylko polutować trza było). Więc raczej oczekuje gotowca który mógłbym wprowadzic w układ. Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam

  • #2 27 Sty 2007 15:29
    emeryt2
    Poziom 42  

    Witam.Jezeli rozkreciles prostownik,to powiedz jakie jest uzwojenie wtorne,pojedyncze czy dzielone.Jezeli dzielone po klopocie,jezeli pojedyncze to bedzie trudniuej.pozd.

  • #3 27 Sty 2007 15:32
    Jerzy Węglorz
    Poziom 38  

    Najprostsze rozwiązanie: na wyjściu prostownika włącz szeregowo żarówkę ze świateł głównych np. 55W na 24V, możesz podłączyć się do akumulatora i na żarówce masz spadek napięcia i jednosześnie ograniczenie pradu i kontrolę ładowania.

  • #4 27 Sty 2007 15:34
    majkov
    Poziom 9  

    Jeżeli mówimy o tym samym to wydaje mi się ze jest dzielone ale druty na osobnych uzwojeniach mają różna srednicę

  • #5 27 Sty 2007 15:52
    r-wojt
    Poziom 15  

    Mój prostownik (samoróbka) ma trafo sterownicze 220V/24V.
    Do regulacji po stronie pierwotnej zastosowałem triaka z Czeskim scalakiem MAA 436.Po stronie wtórnej tylko mostek.
    Jest jeden problem - w tym układzie połączeń trafo powinno mieć inną (większą) liczbę zwojów , dlatego troszkę się grzeje.
    Ja po prostu sprawdzam temperaturę prostownika i pilnuję żeby się nie przegrzał.

  • #6 27 Sty 2007 15:58
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wiutam.Ja myslalem o wtornym uzwojeniu,nie siecioiwym.Ile przewodow wychodzi z tego uzwojenia ktore ma <grube> druty.Jezeli trzy to tak jak w pierwszym moim poscie, jezeli inaczej,to maze tak jak radza inni.pozd.

  • #7 27 Sty 2007 16:10
    majkov
    Poziom 9  

    z uzwojenia wychodzą dwa druty, wiec chyba zostaje najprostszy sposób z żarówka
    Dodano po 3 [minuty]:

    I jeszcze jedno jak wpłynie mniejszy Wataż żarówki musi być koniecznie 55W?

  • #8 27 Sty 2007 16:20
    Jerzy Węglorz
    Poziom 38  

    Im mniejszy wataż, tym niższy prąd. Możesz spytać jakiegoś znajomego kierowcy ciężarówki, czy nie ma żarówki 2-włóknowej ze świateł głównych na 24V z jednym włóknem spalonym, to jest to, co potrzebujesz.

  • #9 27 Sty 2007 16:29
    majkov
    Poziom 9  

    Dzieki za odpowiedzi, raczej włączę żarówke w obwód z tego co się orientuje nie kosztuje ona zbyt wiele a mam też znajomego kierowcę ciężarówki, więc zapytam. Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty