FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

OCZEKUJĘ PORAD - ZASILACZ

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Beginner Science -> OCZEKUJĘ PORAD - ZASILACZ
Author
Poziom 6
Poziom 6

Post#1 Post from the author of the topic 11 Sep 2003 18:12   

OCZEKUJĘ PORAD - ZASILACZ

Nie jestem wprawdzie początkujący ale chciał bym zasięgnąć porady.
muszę wykonac zasilacz 220/110 Vmax 0,8A oczywiście moge to rozwiązac stosując transformator ale wolałbym inne rozwiązanie ze wzgledu na gabaryty
Zasilacz ten będzie stosowany do zasilania nagrywarki USB w której jest zasilacz 110V 0,65A(przetwornica) zastanawiałem sie nad rezystorem :?: ale nie jestem pewien czy nie bedzie się za mocno grzał i czy nie nastąpi w pewnych wypadkach przepiecie mogące uszkodzić elektronikę nagrywarki (wykorzystuje ją do laptopa a czesto podrużuję)
OCZEKUJĘ PORAD :idea: :bye:
Back to top

candle
Poziom 22
Poziom 22

Post#2 11 Sep 2003 18:41   

jest pewna szansa ze zasilacz w nagrywarce daje sie w prosty sposob przelaczyc na napiecie 220V
jesli nie to i tak radzilbym przekonstruowanie calosci aby nie kozystac juz z zasilacza 110V
jesli to nie jest z jakis powodow mozliwe to pozostaje kupienie transformatorka..
Back to top

Ptolek
Poziom 23
Poziom 23

Post#3 11 Sep 2003 18:50   

Re: OCZEKUJĘ PORAD - ZASILACZ

Przy takiej mocy najmniejszym urządzeniem, które mogłoby zmniejszyć napięcie, jest raczej transformator. Na rezystorze wydzieli się zbyt dużo ciepła, musiałby mieć ponad 80 W co oznacza gabaryty rzędu butelki 0,5 litra, wliczając w to obudowę rezystora, która i tak robiłaby się gorąca :!:
Może jakoś dałoby się przerobić przetwornicę w tej nagrywarce, ale z tym też mogłyby być problemy.
Back to top

Google

Google Adsense

Post# 11 Sep 2003 18:50   

Back to top

tequilla
Poziom 6
Poziom 6

Post#4 Post from the author of the topic 12 Sep 2003 14:50   

candle wrote: