Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

radzio998 30 Sie 2008 19:00
  • #31 30 Sie 2008 19:00
    criss6
    Poziom 10  

    hejka,powiedzcie mi przy jakich obrotach powinna uruchamiac sie sprężarka ??

  • #33 31 Sie 2008 12:32
    criss6
    Poziom 10  

    z ta nieskończonością to chyba Cie trochę poniosło :D:D:D:D,chodziło mi raczej o bardziej precyzyjną odpowiedz typu przedział od 1800 lub 2000 wzwyż :D:D:D:D:D

  • #34 31 Sie 2008 19:07
    zi.ko
    Poziom 25  

    Dopóki nie sprecyzujesz o jaką sprężarkę Ci chodzi nie dostaniesz lepszej odpowiedzi. Zamiast wstawiać tyle zdobników, poczytaj lepiej regulamin.

  • #35 01 Wrz 2008 08:48
    criss6
    Poziom 10  

    dziękuje za zwrócenie mi uwagi ,sympatyczny kolego.

  • #36 05 Wrz 2008 22:01
    criss6
    Poziom 10  

    szanowni koledzy czy któryś z was może pomóc zidentyfikować ten błąd ??

    P 1598

  • #37 07 Wrz 2008 20:44
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    Kod P1598 nie jest uzywany w zadnym z kalkulatorow Peugota i nie jest przewidziany w normie EOBD. Musi to byc jakis blad odczytu.
    Pozdrawiam, Georges

  • #38 08 Wrz 2008 11:20
    criss6
    Poziom 10  

    dziekuję za odpowiedz,czyli jeśli chodzi o ten błąd to moge być spokojny ??
    a wracając do mojego problemu z autem to w czwartek wywalają mi turbo,przypomnę wywala 3 błedy -wszystkie związane z turbo (błedy opisałem we wcześniejszym poście),a objawy takie same jak zaświeca mi się diagnoza silnika i komunikat antypolution fault to podczas przyspieszania szarpie autem,błędów z FAPEM nie ma,może macie jakas teorię ale chyba bez wywalania turbo sie nie obędzie.:cry::cry:

    pozdrawiam serdecznie

  • #39 08 Wrz 2008 11:54
    georgesgr
    Poziom 40  

    Rozumiem, ze wyjma turbo zeby je wymienic. To kosztuje piekielnie drogo. Czy facet, ktory stawial diagnoze, jest pewny, ze turbo siadlo?
    Moim zdaniem, zanim wyjmie sie turbo, nalezy przeprowadzic test drogowy z zapisem parametrow silnika i sprawdzic, czy w momencie gdy silnik szarpie istnieje duza rozbieznosc miedzy cisnieniem doladowania wymaganym przez ECU i tym z pomiaru (rzeczywistym).
    Nawet jesli cisnienie jest niedostateczne, to niekoniecznie jest to wina turbo. Trzeba sprawdzic szczelnosc ukladu, droznosc wymiennika, mechanizm sterowania turbina itd.
    Osobiscie, zanim zdecydowalbym sie na wyjecie turbosprezarki, poswiecil bym dzien czasu na sprawdzenie wszystkiego wokol.
    Pozdrowienia, Georges

  • #40 08 Wrz 2008 20:17
    criss6
    Poziom 10  

    rozumiem ale podczas testu drogowego,stwierdzono że ciśnienie jest ok,ja ze swej strony sugerowałem AGR ale jest oki, przepływka może ?? ale mechanik który zajął się moim autem stwierdził że po ostatnim podłaczeniu do kompa i odczytaniu błedów to najprawdopodobniej problemy z turbo ale zaznaczył że też niekoniecznie,oto błędy

    P 0299 - TURBOSPRĘZ.NIEZNACZNE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA.
    P 2563 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA USTAWIENIA ZAKRESU DZIAŁANIA
    P 2565 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA ZA WYSOKI .

    ja kompletnie sie na tym nie znam,auta naprawiałem u ''nich'' zawsze i za każdym razem prawidłowo zdiagnozował pozytywnie więc nie sądze żeby chcieli mnie ''naciagnąc''.nadmienie tylko że auto przyspiesza dobrze,przy zmianie biegów nie szarpie,kręci dobrze na obrotach wiec nie kumam co to może być ??????.reasumując cała operacja czyli wymontowanie przedniego wózka ,żeby dostać sie do turbo -jego sprawdzenie plus potem geometria to koszt 700 pln.

  • #41 08 Wrz 2008 22:23
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    P0299 oznacza problem z regulatorem cisnienia doladowania. W tym silniku jest to elektrozawor sterujacy silownikiem podcisnieniowym. Wystarczy sprawdzic elektrozawor i dzialanie silownika podcisnieniowego. Jesli wszystko jest dobrze i cisnienie jest OK to problem moze byc w programie ECU. Dobrze byloby zaladowac nowa wersje, jesli taka istnieje.
    Poprawne dzialanie sterowania turbosprezarka mozna sprawdzic bez wyjmowania jej z samochodu. Wystarczy podlaczyc pompe podcisnieniowa do silownika i sprawdzic, czy dzwignia przesuwajaca kierownice turbiny jest poruszana silownikiem.
    Natomiast obecnosci pozostalych kodow nie rozumiem. Odnosza sie one do czujnika polozenia regulatora cisnienia (kontrola wykonania komendy ECU). Problem polega na tym, ze w silnikach RHS nie ma takiego czujnika. Pojawil sie on u Peugeota wraz z silnikiem RHR.
    Czy przypadkim w tym aucie nie zostalo cos pozmieniane?
    Pozdrawiam? Georges

  • #43 09 Wrz 2008 09:33
    georgesgr
    Poziom 40  

    radzio998 napisał:
    Mam pytanie do forumowiczów, czy ktoś słyszał o wymontowaniu filtra cząstek stałych ( fap) w peugeotach 307 hdi z silnikiem RHS lub oszukaniu jego żeby silnik myślał że jest fap?


    ???

    Prosze, ewentualnie, o numer podwozia (ostatnie 8 cyfr VIN) na PW.
    Georges

  • #44 09 Wrz 2008 09:53
    criss6
    Poziom 10  

    ja również wysłałem nr.nadwozia czy możesz pomóc mi jakoś z tym ECU ?? bo rozumiem że chodzi tu o oprogramowanie głównego komputera.i poprawiam również oznaczenie silnika masz racje to nie hrh tylko rhr .pozdrawiam Criss

  • #45 09 Wrz 2008 11:03
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    A zatem jest to RHR. Ma wiec czujnik polozenia kierownicy turbiny. Mozliwe jest, ze mechanizm kierownicy sie zacina i wyjecie turbo i oczyszczenie mechanizmu moze zalatwic problem. Zanim jednak wyjmie sie turbo dobrze byloby sprawdzic czujnik i jego okablowanie. Sam czujnik to zwykly potencjometr (zlaczka szara 3pinowa, piny 1 i 2 - konce scieszki, pin 3 - suwak). Jest on podlaczony do ECU przez zlaczke 48pinowa brazowa, odpowiednio piny E4, D1 i C4. Jesli natomiast czujnik jest uszkodzony, trzeba bedzie wymienic turbo (nie ma czujnika w czesciach zamiennych.
    Pozdrowienia, Georges

  • #46 09 Wrz 2008 12:10
    criss6
    Poziom 10  

    dziekuje,przy moim ''szczęściu '' to pewnie będę wymieniał turbo.czy poleciłbyś regeneracje ?? ,czy może używke w dobrym stanie ?? bo pewnie nowe turbo jest strasznie drogie.

  • #47 09 Wrz 2008 13:52
    georgesgr
    Poziom 40  

    1650 € nowe, 1180 € regenerowane

  • #48 11 Wrz 2008 20:39
    criss6
    Poziom 10  

    welcome back....

    jestem po wyjęciu turbo.magicy stwierdzili że uszkodzony jest regulator na turbinie po prostu się zawiesza.zamówiłem nowy.auto odbieram po niedzieli.mam nadzieje że bedzie już ok.wszystkie błędy związane były z regulatorem ciśnienia doładowania.dlatego wyskakiwał ten znienawidzony ANTYPOLUTION FAULT.koszt całej operacji około 1700

    P 2563 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA USTAWIENIA ZAKRESU DZIAŁANIA
    P 2565 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA ZA WYSOKI

    Pozdrawiam Criss

  • #49 20 Wrz 2008 20:54
    criss6
    Poziom 10  

    witam koledzy,naprawiłem swojego lwa .tak jak pisałem wcześniej uszkodził sie zawór na turbo stąd komunikat antypolution.udało mi sie również zidentyfikować błąd P 1598 - termostat sterowany obwód zamknięty lub zwarcie masy.

    uszkodzony element mam w garażu zrobię fote i zarzucę na forum .pozdrawiam Criss

  • #50 22 Wrz 2008 21:32
    criss6
    Poziom 10  

    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.



    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.




    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.



    zgodnie z obietnica załączam foty uszkodzonego elementu na turbo,który to powodował świecenie lampki diagnoza silnika i antypolution fault

  • #51 27 Paź 2008 17:38
    adek34
    Poziom 9  

    witam peugeot 307 2000HDI 2002r 110km czy ktos wie co to moze byc było dobrze i sie skonczyło nie wkreca sie na obroty nie słychac turbo nie mam mocy nic nie wyskakuje nie palą sie żadne kontrolki jak by było wszystko ok kleme na 5 min sciągnęłem i nic sprawdzany na szybko w komputerze wyskoczył bła d ze niskie cisnienie turbo ale mechanik mowi ze rurbibna cos daje ale nie moze nie wiem jaki kod błedu wyskoczył

  • #52 27 Paź 2008 17:53
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Jak jest w nr nadwozia RHS wymien elektrozawór sterowania turbiny(90%usterek).Jezeli nie masz oslony pod silnikiem to juz raczej napewno to..

  • #54 28 Paź 2008 18:54
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    ..RHS..90% to uszkodzony zawór sterowania turbiny,a jezeli nie masz oslony pod silnikiem to juz raczej napewno..

  • #56 01 Lis 2008 08:58
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    nie...elektrozawór sterowania turbina..a nie EGR-em ,ja od podłożenia tego bym zaczoł..jeżeli nie miałbym warunków żeby posprawdzać.

  • #57 01 Lis 2008 20:37
    criss6
    Poziom 10  

    adek34 napisał:
    witam peugeot 307 2000HDI 2002r 110km czy ktos wie co to moze byc było dobrze i sie skonczyło nie wkreca sie na obroty nie słychac turbo nie mam mocy nic nie wyskakuje nie palą sie żadne kontrolki jak by było wszystko ok kleme na 5 min sciągnęłem i nic sprawdzany na szybko w komputerze wyskoczył bła d ze niskie cisnienie turbo ale mechanik mowi ze rurbibna cos daje ale nie moze nie wiem jaki kod błedu wyskoczył


    cześć wszystkim po przerwie.ja to już przerabiałem.może napiszesz jakie konkretnie błedy pokazuje komputer ??ale jeśli takie które ja miałem odnośnie ciśnienia doładowania to jesteśmy w domu.

    P 2563 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA USTAWIENIA ZAKRESU DZIAŁANIA
    P 2565 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA ZA WYSOKI

    Ja wymieniłem tem element i mam spokój.


    ps.a może spróbuj porzadnie przegonić auto może masz jakiś syf i to powoduje problemy.

  • #58 02 Lis 2008 10:41
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Criss6 -tez masz w nr nadwozia RHS?

  • #59 02 Lis 2008 12:27
    criss6
    Poziom 10  

    upssss,przepraszam bardzo chyba sie rozpędziłem.nie mam RHS

  • #60 03 Lis 2008 07:02
    kazpal
    Poziom 15  

    Criss6
    Na usterkę P2565 wymieniłem ten sam element i pomogło (silnik RHR).

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty