Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.
Autor
Wiadomość
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#31 30 Sie 2008 19:00   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


hejka,powiedzcie mi przy jakich obrotach powinna uruchamiac sie sprężarka ??
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Sie 2008 19:00   





Powrót do góry
   
zi.ko
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 584
Miasto: Kraków

Post#32 31 Sie 2008 10:32   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Od zera do nieskończoności.
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#33 31 Sie 2008 12:32   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


z ta nieskończonością to chyba Cie trochę poniosło :D:D:D:D,chodziło mi raczej o bardziej precyzyjną odpowiedz typu przedział od 1800 lub 2000 wzwyż :D:D:D:D:D
Powrót do góry
   
zi.ko
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 584
Miasto: Kraków

Post#34 31 Sie 2008 19:07   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Dopóki nie sprecyzujesz o jaką sprężarkę Ci chodzi nie dostaniesz lepszej odpowiedzi. Zamiast wstawiać tyle zdobników, poczytaj lepiej regulamin.
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#35 01 Wrz 2008 08:48   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


dziękuje za zwrócenie mi uwagi ,sympatyczny kolego.
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#36 05 Wrz 2008 22:01   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


szanowni koledzy czy któryś z was może pomóc zidentyfikować ten błąd ??

P 1598
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3565

Post#37 07 Wrz 2008 20:44   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Witam,
Kod P1598 nie jest uzywany w zadnym z kalkulatorow Peugota i nie jest przewidziany w normie EOBD. Musi to byc jakis blad odczytu.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#38 08 Wrz 2008 11:20   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


dziekuję za odpowiedz,czyli jeśli chodzi o ten błąd to moge być spokojny ??
a wracając do mojego problemu z autem to w czwartek wywalają mi turbo,przypomnę wywala 3 błedy -wszystkie związane z turbo (błedy opisałem we wcześniejszym poście),a objawy takie same jak zaświeca mi się diagnoza silnika i komunikat antypolution fault to podczas przyspieszania szarpie autem,błędów z FAPEM nie ma,może macie jakas teorię ale chyba bez wywalania turbo sie nie obędzie.:cry::cry:

pozdrawiam serdecznie
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3565

Post#39 08 Wrz 2008 11:54   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Rozumiem, ze wyjma turbo zeby je wymienic. To kosztuje piekielnie drogo. Czy facet, ktory stawial diagnoze, jest pewny, ze turbo siadlo?
Moim zdaniem, zanim wyjmie sie turbo, nalezy przeprowadzic test drogowy z zapisem parametrow silnika i sprawdzic, czy w momencie gdy silnik szarpie istnieje duza rozbieznosc miedzy cisnieniem doladowania wymaganym przez ECU i tym z pomiaru (rzeczywistym).
Nawet jesli cisnienie jest niedostateczne, to niekoniecznie jest to wina turbo. Trzeba sprawdzic szczelnosc ukladu, droznosc wymiennika, mechanizm sterowania turbina itd.
Osobiscie, zanim zdecydowalbym sie na wyjecie turbosprezarki, poswiecil bym dzien czasu na sprawdzenie wszystkiego wokol.
Pozdrowienia, Georges
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#40 08 Wrz 2008 20:17   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


rozumiem ale podczas testu drogowego,stwierdzono że ciśnienie jest ok,ja ze swej strony sugerowałem AGR ale jest oki, przepływka może ?? ale mechanik który zajął się moim autem stwierdził że po ostatnim podłaczeniu do kompa i odczytaniu błedów to najprawdopodobniej problemy z turbo ale zaznaczył że też niekoniecznie,oto błędy

P 0299 - TURBOSPRĘZ.NIEZNACZNE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA.
P 2563 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA USTAWIENIA ZAKRESU DZIAŁANIA
P 2565 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA ZA WYSOKI .

ja kompletnie sie na tym nie znam,auta naprawiałem u ''nich'' zawsze i za każdym razem prawidłowo zdiagnozował pozytywnie więc nie sądze żeby chcieli mnie ''naciagnąc''.nadmienie tylko że auto przyspiesza dobrze,przy zmianie biegów nie szarpie,kręci dobrze na obrotach wiec nie kumam co to może być ??????.reasumując cała operacja czyli wymontowanie przedniego wózka ,żeby dostać sie do turbo -jego sprawdzenie plus potem geometria to koszt 700 pln.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3565

Post#41 08 Wrz 2008 22:23   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Witam,
P0299 oznacza problem z regulatorem cisnienia doladowania. W tym silniku jest to elektrozawor sterujacy silownikiem podcisnieniowym. Wystarczy sprawdzic elektrozawor i dzialanie silownika podcisnieniowego. Jesli wszystko jest dobrze i cisnienie jest OK to problem moze byc w programie ECU. Dobrze byloby zaladowac nowa wersje, jesli taka istnieje.
Poprawne dzialanie sterowania turbosprezarka mozna sprawdzic bez wyjmowania jej z samochodu. Wystarczy podlaczyc pompe podcisnieniowa do silownika i sprawdzic, czy dzwignia przesuwajaca kierownice turbiny jest poruszana silownikiem.
Natomiast obecnosci pozostalych kodow nie rozumiem. Odnosza sie one do czujnika polozenia regulatora cisnienia (kontrola wykonania komendy ECU). Problem polega na tym, ze w silnikach RHS nie ma takiego czujnika. Pojawil sie on u Peugeota wraz z silnikiem RHR.
Czy przypadkim w tym aucie nie zostalo cos pozmieniane?
Pozdrawiam? Georges
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#42 09 Wrz 2008 09:24   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


ale ja właśnie mam silnik RHR
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3565

Post#43 09 Wrz 2008 09:33   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


radzio998 napisał:
Mam pytanie do forumowiczów, czy ktoś słyszał o wymontowaniu filtra cząstek stałych ( fap) w peugeotach 307 hdi z silnikiem RHS lub oszukaniu jego żeby silnik myślał że jest fap?


???

Prosze, ewentualnie, o numer podwozia (ostatnie 8 cyfr VIN) na PW.
Georges
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Wrz 2008 09:33   





Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#44 09 Wrz 2008 09:53   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


ja również wysłałem nr.nadwozia czy możesz pomóc mi jakoś z tym ECU ?? bo rozumiem że chodzi tu o oprogramowanie głównego komputera.i poprawiam również oznaczenie silnika masz racje to nie hrh tylko rhr .pozdrawiam Criss
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3565

Post#45 09 Wrz 2008 11:03   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Witam,
A zatem jest to RHR. Ma wiec czujnik polozenia kierownicy turbiny. Mozliwe jest, ze mechanizm kierownicy sie zacina i wyjecie turbo i oczyszczenie mechanizmu moze zalatwic problem. Zanim jednak wyjmie sie turbo dobrze byloby sprawdzic czujnik i jego okablowanie. Sam czujnik to zwykly potencjometr (zlaczka szara 3pinowa, piny 1 i 2 - konce scieszki, pin 3 - suwak). Jest on podlaczony do ECU przez zlaczke 48pinowa brazowa, odpowiednio piny E4, D1 i C4. Jesli natomiast czujnik jest uszkodzony, trzeba bedzie wymienic turbo (nie ma czujnika w czesciach zamiennych.
Pozdrowienia, Georges
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Wrz 2008 11:03   





Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#46 09 Wrz 2008 12:10   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


dziekuje,przy moim ''szczęściu '' to pewnie będę wymieniał turbo.czy poleciłbyś regeneracje ?? ,czy może używke w dobrym stanie ?? bo pewnie nowe turbo jest strasznie drogie.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3565

Post#47 09 Wrz 2008 13:52   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


1650 € nowe, 1180 € regenerowane
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#48 11 Wrz 2008 20:39   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


welcome back....

jestem po wyjęciu turbo.magicy stwierdzili że uszkodzony jest regulator na turbinie po prostu się zawiesza.zamówiłem nowy.auto odbieram po niedzieli.mam nadzieje że bedzie już ok.wszystkie błędy związane były z regulatorem ciśnienia doładowania.dlatego wyskakiwał ten znienawidzony ANTYPOLUTION FAULT.koszt całej operacji około 1700

P 2563 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA USTAWIENIA ZAKRESU DZIAŁANIA
P 2565 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA ZA WYSOKI

Pozdrawiam Criss
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#49 20 Wrz 2008 20:54   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


witam koledzy,naprawiłem swojego lwa .tak jak pisałem wcześniej uszkodził sie zawór na turbo stąd komunikat antypolution.udało mi sie również zidentyfikować błąd P 1598 - termostat sterowany obwód zamknięty lub zwarcie masy.

uszkodzony element mam w garażu zrobię fote i zarzucę na forum .pozdrawiam Criss
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#50 22 Wrz 2008 21:32   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.


Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

zgodnie z obietnica załączam foty uszkodzonego elementu na turbo,który to powodował świecenie lampki diagnoza silnika i antypolution fault
Powrót do góry
   
adek34
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Miasto: wrocław

Post#51 27 Paź 2008 18:38   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


witam peugeot 307 2000HDI 2002r 110km czy ktos wie co to moze byc było dobrze i sie skonczyło nie wkreca sie na obroty nie słychac turbo nie mam mocy nic nie wyskakuje nie palą sie żadne kontrolki jak by było wszystko ok kleme na 5 min sciągnęłem i nic sprawdzany na szybko w komputerze wyskoczył bła d ze niskie cisnienie turbo ale mechanik mowi ze rurbibna cos daje ale nie moze nie wiem jaki kod błedu wyskoczył
Powrót do góry
   
Luckskywalker
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 614

Post#52 27 Paź 2008 18:53   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Jak jest w nr nadwozia RHS wymien elektrozawór sterowania turbiny(90%usterek).Jezeli nie masz oslony pod silnikiem to juz raczej napewno to..
Powrót do góry
   
adek34
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Miasto: wrocław

Post#53 27 Paź 2008 19:59   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


VIN VF33CRHSB82678886
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Paź 2008 19:59   





Powrót do góry
   
Luckskywalker
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 614

Post#54 28 Paź 2008 19:54   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


..RHS..90% to uszkodzony zawór sterowania turbiny,a jezeli nie masz oslony pod silnikiem to juz raczej napewno..
Powrót do góry
   
adek34
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Miasto: wrocław

Post#55 01 Lis 2008 09:24   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


czyli mam wymienic czujnik egr tak rozumie

Załączniki:
Powrót do góry
   
Luckskywalker
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 614

Post#56 01 Lis 2008 09:58   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


nie...elektrozawór sterowania turbina..a nie EGR-em ,ja od podłożenia tego bym zaczoł..jeżeli nie miałbym warunków żeby posprawdzać.
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#57 01 Lis 2008 21:37   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


adek34 napisał:
witam peugeot 307 2000HDI 2002r 110km czy ktos wie co to moze byc było dobrze i sie skonczyło nie wkreca sie na obroty nie słychac turbo nie mam mocy nic nie wyskakuje nie palą sie żadne kontrolki jak by było wszystko ok kleme na 5 min sciągnęłem i nic sprawdzany na szybko w komputerze wyskoczył bła d ze niskie cisnienie turbo ale mechanik mowi ze rurbibna cos daje ale nie moze nie wiem jaki kod błedu wyskoczył


cześć wszystkim po przerwie.ja to już przerabiałem.może napiszesz jakie konkretnie błedy pokazuje komputer ??ale jeśli takie które ja miałem odnośnie ciśnienia doładowania to jesteśmy w domu.

P 2563 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA USTAWIENIA ZAKRESU DZIAŁANIA
P 2565 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA ZA WYSOKI

Ja wymieniłem tem element i mam spokój.


ps.a może spróbuj porzadnie przegonić auto może masz jakiś syf i to powoduje problemy.

Załączniki:
Powrót do góry
   
Luckskywalker
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 614

Post#58 02 Lis 2008 11:41   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Criss6 -tez masz w nr nadwozia RHS?
Powrót do góry
   
criss6
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 25
Miasto: gdańsk

Post#59 02 Lis 2008 13:27   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


upssss,przepraszam bardzo chyba sie rozpędziłem.nie mam RHS
Powrót do góry
   
kazpal
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 121
Miasto: rzeszów

Post#60 03 Lis 2008 08:02   

Re: peugeot 307 2.0 HDi FAP


Criss6
Na usterkę P2565 wymieniłem ten sam element i pomogło (silnik RHR).
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1234  Następny



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.089 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony