Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

radzio998 06 Lis 2008 20:39
  • #61 06 Lis 2008 20:39
    criss6
    Poziom 10  

    Kapzal......tak z ciekawości ile kosztowała cie ta operacja ?? mam na myśli część plus robota ???

  • #62 18 Lis 2008 09:19
    palan
    Poziom 11  

    Witam!

    Ja też mam silnik RHR w 307 2004r. tylko pojawia mi się troszkę inny błąd:
    Obwód zaworu egr połozenie zaworu zbyt odległe w stosunku do wartosci zadanej.

    Co o tym sądzicie czy to może być wina tego czujnika???

  • #63 23 Lis 2008 22:44
    wojtasRHS110km
    Poziom 2  

    witam
    Proponuje połączenie na krótko przewodów podciśnieniowych sterujących zaworem. Jeżeli usterki miną tzn. ,ze walniety jest czujnik. Miałem podobne objawy tuż po sprowadzeniu mojego puga z tym,że u mnie nie bylo w ogole tego czujnika (sprowadzony po kolizji). Początkowo silnik nie chciał sie wkrecic na obroty powyzej 2500 i wyskakiwał bład antipulation fault. Połączyłem dwa przewdziki na krotko i grało. Nie polecam jednak jezdzic w taki sposob gdyz auto jest bardzo paliwozerne

  • #64 07 Gru 2008 18:47
    palan
    Poziom 11  

    Witam!
    Tylko u mnie sprawa wygląda troszkę inaczej bo ja mam jeszcze czujnik kopiowania turbo na ssawce opd turba. I nie weim czy taka operacja coś da?

  • #65 14 Gru 2008 18:11
    rene40
    Poziom 2  

    Witam koledzy ja mam taki problem może coś poradzicie.Mam Peugeota 307 2hdi w czasie jazdy przy uzyskaniu 2- 2.5 obr zapala się kontrolka (pomarańczowa silnik) i napis na kompie disel filter czyścić ale jak obroty spadną poniżej 2 tyś kontrolka gaśnie. Byłem u mechanika sprawdził jakiś płyn eloj czy coś takiego jest jeszcze ,i stwierdził że filtr cząstek jest jest wypalany czyli jest ok. Może ktoś z kolegów spotkał się z taką sytuacją proszę o pomoc .Pozdrawiam
    PS przebieg niby 99 tyś bo auto sprowadzone z Francji więc nie jestem pewien

  • #66 17 Gru 2008 23:44
    wojtasRHS110km
    Poziom 2  

    Witam!
    Jeżeli chodzi o diesel fikter block to moze chodzic o filtr paliwa. Mozliwe ze jest zanieczyszczony i przy gwałtowniejszym wcisnieciu pedału gazu komputer odczytuje to jako blad zmniejszenia przepływu paliwa. Jest tez druga opcja, a mianowicie, że faktycznie chodzi o fltr czastek stałych. Pod autem w okolicach tłumika srodkowego a bardziej na odcinku miedzy srodkowym a koncowm jest zbiorniczek i tam sie uzupełnia plyn. Jest tez czujnik na podszybiu pod maska, ktorego zmiana połozenia moze usunać problem. Przerabiałem kilka takich tematow, i jedna z tych czynnosci powinna usunac ten problem.

  • #67 21 Gru 2008 16:31
    golax
    Poziom 15  

    Trzeba podłączyc auto do przyrządu diagnostycznego, sprawdzic czy czujnik różnicowy filtra fap pokazuje właściwe cisnienie(jeśli nie sprawdzic rurki dochodzace do czujnika lub wymienic czujnik), jeśli tak zrobic wymuszoną regenerację filtra, jesli nie pomoże filtr do wymiany.

  • #68 25 Gru 2008 20:56
    rene40
    Poziom 2  

    Witam koledzy jak już pisałem kolega mechanik amator sprawdził zbiorniczek z płynem i jest go jeszcze połowa i że jest katalizator wypalany to poznać po kolorze tłumika tak stwierdził.To jest bardzo dziwne bo przez ok tydzień autko jeżdziło ok toz. niezapalał się komunikat disel filter czyścić taraz znowu się zapala przy obr. 2000 około lecz po czasie jak spadną obroty wszystko wraca do normy gaśnie kontrolka wiem że lepiej podjechać do mechanika i odczytać z kompa usterki ale może sam do tego dojdę dzięki waszym sugestią .Wszystkim Wesołych Swiąt:D
    Ps dodam jeszcze że filtr paliwa jest zmieniony pytanko do kolegi Wojtas gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik który sugerowałeś że może złe położenie ?

  • #69 26 Gru 2008 08:14
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    W 307 czujnik roznicowy jest zamontowany w okolicach serwa hamulcow. Czesto zalewany jest woda i wskazania sa przeklamane. Sprawdz stan zlaczki.
    Pozdrawiam, Georges

  • #70 26 Gru 2008 12:31
    artur_diag
    Poziom 9  

    Witajcie, jakiś czas temu amputowałem FAP w c5 2.0 HDI (RHS) wyłączyłem go w bsi wywaliłem z kalkulatorów i jest git autko śmiga, jeśli mam wątpliwości co do posunięcia amputacjii FAP to zdejmuję go i robię próbę drogową z diagnoskopem. Jeżeli elektronika się nie burzy to przedstawiam klientowi 2 rozwiązania 1. regeneracja, lub aputacja i o dziwo wielu się decyduje na obsługę fapa zgodnie z zaleceniami

  • #71 29 Gru 2008 20:17
    mario1112
    Poziom 2  

    Witam.Czytam to forum i naprawde dużo mozna sie dowiedzieć.Ale mój problem polega na tym że przy 80tyś w Aso zrobiełem regenaracje filtra fap i uzupełniłem dodatek,wszystko smigało ok jezdziłem ponad rok ale taraz jezdze z anipulation fault i 2,5tyś obr.Wymieniłem 2 sondy za i przed katalizatorem bo wkazywały kosmiczne temperatyry czujnik różnicowy fap bo okazalo się że ma jakieś uszkodzenie mechaniczne i nic dalej to samo auto niby chodziło ok po skasowaniu błędów i po przejechaniu ok 5km ta sama usterka znajomy rozłozył ręce.Według komputera parametry są ok ale wychodzi błąd z korka wlewu paliwa.Magnesy są także zrobilismy doświadczenie okreciłem wlew paliwa(korek) skasowalismy błędy i tak bez korka auto nareszczie chodziło ale tylko załozyłem korek i juz po wszystkim.Problem tkwi do teraz nie mamy pojęcia co może być według znajomego doktora od peugeotów to wina przewodów.Prosze o rade.Pozdrawiam

  • #72 29 Gru 2008 20:53
    kybernetes
    Poziom 39  

    Sprawdz co modul "widzi" przy otwartym i zamknietym korku wlewu.
    Sprawdz rezystancje obwodu czujnika, najlepiej na zlaczu modulu, powinno byc w zaleznosci od tego czy otwarty czy zamkniety 15Ω lub 150kΩ.

    Pozdrawiam

  • #73 03 Sty 2009 17:41
    revers86
    Poziom 1  

    Witam ma problem z FAPem w peugeot 307 2.0 HDi RHS, podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka od silnika i dwa komunikaty
    1. Antipollution foult
    2. Unblock diesel filter
    Auto jedzie tylko do 2900 obr/min, nie szarpie i nie gaśnie.
    Na diagnostyce komputerowej wyskoczył podwójny błąd związany z FAPem. Nowy FAP wraz z katalizatorem kosztuje okolo 2100zl.
    Jest możliwa regenaracja?, czytałem że należy rozgrzać spaliny do okolo 550 st co pomoże wypalić FAP, czy to prawda, czy to pomoże?? Dodam że stało mi się tak po dużym mrozie okolo -18st. Auto stoi teraz w garażu, chyba muszę przeskoczyć na benzynę...
    Potrzebuje rady z góry dzieki

  • #74 04 Sty 2009 01:24
    golax
    Poziom 15  

    Jeśli auto ma już przejechane więcej niż 120 tyś i filtr nie był wymieniany to trzeba go będzie wymienic. Regeneracja filtra odbywa się na dwa sposoby:jazda rozgrzanym autem z prędkością nie mniejszą niż 70km przez conajmniej 15 minut (cieżkie do wykonania),jeśli auto jeżdzi tylko po mieście regenerację wymuszoną wykonuje serwis przyrządem diagnostycznym. Pozdrawiam

  • #75 08 Sty 2009 19:15
    kazpal
    Poziom 15  

    Witam. Regeneracja FAP spowoduje wypalenie się sadzy. Pozostaje w filtrze cerezyna (składnik domieszki zarówno DPX 42 jak i EOLIS 176) która zatyka wkład ceramiczny i pozostaje pomimo wypalania. Wypalanie czyli regenerację wymuszoną stosuje się w pojazdach eksploatowanych głównie w cyklu miejskim, jednak po pokonaniu określonego przez producenta dystansu (od 80 do 160 tys.km) filtr należy wymienić a wymontowany oddać do regeneracji. Samodzielne płukanie jest zabronione gdyż uwalnia się podczas niego CER - pierwiastek baaaaaaardzo szkodliwy.:!:
    Dlatego należy rozróżnić zanieczyszczenie FAP-a sadzą, które można bez problemu wypalić, oraz zużycie, czyli zatkanie cerem, które kwalifikuje FAP do wymiany.
    Przebiegi pojazdów z FAP (od wymiany do wymiany) różnią się zależnie od konstrukcji i rodzaju domieszki.

  • #76 12 Sty 2009 18:50
    broodka
    Poziom 1  

    Mario1112 Sprawa z fap może być banalna. W korku wlewu paliwa znajduje się czujnik zawartości płynu eolys w paliwie. Albo masz nie oryginalny korek albo czujnik w nim się znajdujący jest walnięty. Komputer jest okłamywany i stąd problemy.Wyczytałem o takiej możliwości na forum "PKP"(peugeot klub polska)

  • #77 13 Sty 2009 10:15
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    broodka napisał:
    Mario1112 Sprawa z fap może być banalna. W korku wlewu paliwa znajduje się czujnik zawartości płynu eolys w paliwie. Albo masz nie oryginalny korek albo czujnik w nim się znajdujący jest walnięty. Komputer jest okłamywany i stąd problemy.Wyczytałem o takiej możliwości na forum "PKP"(peugeot klub polska)

    Tak..tylko ze to nie zawsze zapali diagnostyke..a zapalic moze dopiero wtedy gdy skonczy sie plyn FAP,bo przy uszkodzonym czujniku ,po kazdym wylaczeniu zaplonu i "uspieniu" samochodu kalkulator widzi tak jakbys zalal pelny zbiornik paliwa i dozuje odpowiednia ilosc plynu..

  • #78 13 Sty 2009 10:20
    georgesgr
    Poziom 40  

    broodka napisał:
    Mario1112 Sprawa z fap może być banalna. W korku wlewu paliwa znajduje się czujnik zawartości płynu eolys w paliwie. Albo masz nie oryginalny korek albo czujnik w nim się znajdujący jest walnięty. Komputer jest okłamywany i stąd problemy.Wyczytałem o takiej możliwości na forum "PKP"(peugeot klub polska)


    Masz duzo wyobrazni!

  • #79 13 Sty 2009 10:21
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    lol..to jest czujnik obecnosci korka..a w korku jest magnesik..a przy wlewie kontaktron i dwa oporniki ..

  • #80 13 Sty 2009 19:04
    golax
    Poziom 15  

    Czujunik przy wlewie rzeczywiście ma informowac kalkulator dozujący dodatek o tankowaniu auta . Jeśli będzie pokazywał że korka cały czas nie ma to szybciej skończy się dodatek a po drugie fap się zapcha.

  • #81 05 Lut 2009 22:03
    mario1112
    Poziom 2  

    faky czujnik przy korku buł walniety wymieniłem i dalej to samo oddałem auto do magika od peugeotów i zrobił regenerację filtra i okazało się że auto dalej nie jedzie podejrzewamy komputer gdyż róznice ciśnień komputer wogól nie widzi prosze o rade

  • #82 06 Lut 2009 18:11
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Uszkodzony czujnik różnicowy za akumulatorem, lub przewód od filtra do roznicówki (bardzo często sie uszkadzaja w 307)

  • #83 11 Lut 2009 07:45
    kazpal
    Poziom 15  

    mario1112 napisał:
    faky czujnik przy korku buł walniety wymieniłem i dalej to samo oddałem auto do magika od peugeotów i zrobił regenerację filtra i okazało się że auto dalej nie jedzie podejrzewamy komputer gdyż róznice ciśnień komputer wogól nie widzi prosze o rade


    Witam.
    To u magika parametry sprawdza się dopiero po odejściu od kasy?!
    Luckskywalker prawdę pisze.
    Na przyszłość nie żałuj na diagnostykę, to taniej naprawisz.

  • #84 14 Lut 2009 21:19
    MARCINNN1
    Poziom 1  

    MAM

    Dodano po 1 [minuty]:

    MAM PREMOBLEM Z PEUGOTEM 307.WYKRYŁEM BŁĘDY P1435,P1442,P1446 CZY MOŻE MI KTOŚ POMÓC?

  • #85 20 Lut 2009 14:27
    ANGLIK10
    Poziom 10  

    criss6 napisał:

    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.



    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.




    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.



    zgodnie z obietnica załączam foty uszkodzonego elementu na turbo,który to powodował świecenie lampki diagnoza silnika i antypolution fault

    czesc!
    czy mozesz powiedziec ile dales? i gdzi dostales?
    pozdrawim anglik10

  • #86 23 Lut 2009 08:51
    kazpal
    Poziom 15  

    Witam.
    Część jest dostępna w serwisie pod ref. 0375.P0 za 429,71 razem z siłownikiem.
    Wymiana bez problemu po odkręceniu trzech śrubek. Wymiana całego siłownika trochę trudniejsza.
    Powodzenia.

  • #87 23 Lut 2009 09:22
    ANGLIK10
    Poziom 10  

    [quote="kazpal"]Witam.
    Część jest dostępna w serwisie pod ref. 0375.P0 za 429,71 razem z siłownikiem.
    Wymiana bez problemu po odkręceniu trzech śrubek. Wymiana całego siłownika trochę trudniejsza.
    Powodzenia.
    witam!
    wielkie dzieki za informacje, od dawna szukalem po serwisach i zawsze twierdzili ze , dostepny tylko calym turbo
    pozdrawiam

  • #88 14 Mar 2009 19:18
    PTF
    Poziom 1  

    Witam wszystkich.

    Posiadam 307 110km silnik RHSB 2003, rok 150 tys przebiegu.

    Wyświetla sie antipolution fault. Obroty do~2800. Głośniejsza praca silnika (coś jakby zawory-zatkany filtr lub katalizator?). Oprócz tego jakieś delikatne metaliczne stuki w podłodze (być może urwane elementy katalizatora będż FAP?).
    Zastanawiam się czy wystaczy wizyta u "tłumikologa" ale takiego z prawdziwego zdarzenia (jest taka firma u mnie w mieście) czy też musze zajrzeć do kogoś z komputerem? I tu moja prośba: czy ktoś mógłby mi dac namiar na kogoś lub serwis kto zna sie naprawde na rzeczy? W gre wchodzi woj śląskie małoposkie opolskie.
    Z góry dziekuje Kolegom i Pozdrawiam

  • #89 01 Paź 2009 18:06
    prodiverman
    Poziom 2  

    Witam wszystkich serdecznie
    Mam podobny problem z moin 307 HDI 110 2005 rok przebieg 49500km.
    Wcześniej wyskoczył mi komunikat antipollution fault auto weszło w tryb awarjny 3000 tys obrotów i tyle. Zgodnie z podpowiedziami przegoniłem auto na trasie i wszystko wróciło do normy. Po jakimś czasie znowu sie powtórzyło i poprzednia metoda nie skutkuje.Auto gaśnie podczas jazdy. Auto zostało podpięte pod kompa i wyszło kilka błędów, które przedstawiam na załączonych zdjęciach. Mechanik powiedział, że to może być zabrudzona pompa paliwa (niskiego ciśnienia) żebym zalał tą droższą ropę i pojeździł jak sie nie poprawi to trzeba ją będzie wymienić. Mam wątpliwości to do jego diagnozy.

    Bardzo proszę o sugestie co może być uszkodzone, nie chcę wymieniać dobrych elementów na zasadzie a może to pomoże.

    z góry dziękuję i pozdrawiam

    Sebastian

    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

    Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

  • #90 01 Paź 2009 20:17
    kybernetes
    Poziom 39  

    prodiverman napisał:
    Witam wszystkich serdecznie
    Mam podobny problem z moin 307 HDI 110 2005 rok przebieg 49500km.


    Pozdrawiam, kolego i na poczatek kilka uwag natury technicznej:

    - Twoja usterka nic nie ma wspolnego z tematem watku - demontazem i usterkami filtra FAP, wiec powinienes zalozyc osobny temat. Moze popros, ktoregos z moderatorow na PW, by wydzielil ten post z watku?

    - Staraj sie nie wklejac miniaturek fotografii jedna za druga w takiej ilosci bez oddzielania znakiem nowego wiersza (klawisz ENTER). Wiecej jak 3 miniaturki w jednym wierszu rozciagaja strone tak, ze nie miesci sie w okienku przegladarki i przegladanie jej staje sie b. meczace! Uzywaj prosze opcji "podglad" przy edytowaniu posta.

    A teraz co do awarii - kodow nie podales jednak z opisu mozna sie domyslic, ze chodzi o znaczne rozbieznosci cisnienia zadanego na rampie z mierzonym. Podobny objaw moze miec rozne przyczyny:

    - dlawienie na niskim cisnieniu (zasilaniu pompy paliwa): sprawdzic czy pod pojazdem jest wszystko w porzadku, nie uderzyles o cos albo nie obtarles o kraweznik? sprawdz podcisnienie na wejsciu pompy.

    - zapowietrzenie ukladu paliwowego: nie wymieniales przed usterka np. filtra paliwa a jesli tak to dopiales wszystkie zlaczki i nie zgubiles zadnych uszczelek? nie uderzyles w zbiornik paliwa? (to ostatnie moze spowodowac pekniecie kosza ssawnego, splyniecie paliwa ze studzienki i zasysanie powietrza)

    - wtryskiwacze: uszkodzony wtryskiwacz wypuszcza zbyt duzo paliwa przelewem tak ze pompa wysokiego ciesnienia nie wyrabia na wiekszych obciazeniach - nalezy to sprawdzic - pomierzyc ilosc przelewanego paliwa ze wszystkich wtryskiwaczy (na wyzszych obrotach) i wymienic ten, ktory wykazuje duze odstepstwa od sredniej z pozostalych.

    - wreszcie sama pompa choc te akurat sa najtrwalsze.

    Sprawdz te rzeczy.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty