Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Car Security ->Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka Post new topic  This topic is locked 
Author
Hide the left column
Show left column Message
lennyak
Level 2
Location: Krakow
Joined: 10 Feb 2007
Posts: 4
Post rating: 2
lennyak
Level 2
Post#1 10 Feb 2007 17:21  Topic author   

Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


witam,
jak powinna być zasialana pompka centralnego zamka w tym samochodzie?
jest to 96r. pompka ma wtyczke z trzema pinami.
srodkowy pin jest masa a dwa skrajne to sterowanie. interesuje mnie czy w stanie spoczynku jest podawane jakieś zasilanie na skrajnych pinach i jak wyglada napięcie w czasie otwierania i zamykania zamka?
u mnie po podlaczeniu pompki zamek caly czas sie zamyka i otwiera a w stanie spoczynku na obu zewnetrznych pinach jest 12V - podejrzewam jakies zwarcie.
pozdrawiam,
arek

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
mr-perch
Level 28
Location: Olsztyn
Joined: 16 Nov 2006
Posts: 1100
Helped: 93
Post rating: 21
mr-perch
Level 28
Post#2 10 Feb 2007 19:49    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


W takim układzie sprawdź, co się dzieje na siłownikach w drzwiach kierowcy i klapie bagażnika (jeśli można nią było zamknąć całe auto). Na wejściach sterujących pompy napięcie powinno być naprzemiennie.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
lennyak
Level 2
Location: Krakow
Joined: 10 Feb 2007
Posts: 4
Post rating: 2
lennyak
Level 2
Post#3 10 Feb 2007 20:31  Topic author   

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


zamkiem w klapie nie można zamykać auta ale można zamkiem kierowcy i pasażera. dzisiaj zdjąłem tapicerke obu tych drzwi i odłączłem najpierw jeden silownik a potem drugi, niestety za kazdym razem objaw jest tem sam i napięcie jest na obu skrajnych pinach wiec wnioskuje ze jest gdzieś jednak zwarcie w kabelkach sterująch...niedobrze, bo cięzko bedzie to namierzyć.

pozdrawiam,
arek

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
mr-perch
Level 28
Location: Olsztyn
Joined: 16 Nov 2006
Posts: 1100
Helped: 93
Post rating: 21
mr-perch
Level 28
Post#4 10 Feb 2007 20:43    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


OK. A sprawdź, jakie sygnały dochodzą do siłowników lub spróbuj uaktywnić pompę podając masę (najlepiej przez bezpiecznik). Piszę tak, bo wspominasz o dwóch "plusach". Jak pamiętam w seatach pompa sterowana była plusem. Ta instalacja jest bajecznie prosta. Kwestią czasu (krótkiego czasu) jest znalezienie usterki.

Helpful post? + 0
Back to top
lennyak
Level 2
Location: Krakow
Joined: 10 Feb 2007
Posts: 4
Post rating: 2
lennyak
Level 2
Post#5 10 Feb 2007 21:19  Topic author   

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


tak, instalacja jest bardzo prosta, ponizej jest jej schemat
co do silownikow to nie mam możliwości sparawdzenia tego o czym piszesz bo juz poskladalem wszystko ale odlaczajac jeden silownik a potem drugi wydaje mi sie że wyeliminowałem że jest to sprawa ktoregoś z siłowników.
sama pompka jest sterowana sygnalem 12V. testowałem ja podając napięcie z zasilacza tak, ze podalem 12V na jeden pin, pompka zamknela samochod i sie zatrzymala. następnie podałem 12V na drugi pin, pompka otworzyla samochod i tez sie zatrzymala.
a u mnie na wtyczce jest caly czas na obu pinach 12V co powoduje ze po podlączeniu pompka nie zarzymuje sie, chodzi w kolko
pozdrawiam,
arek
Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka

Helpful post? + +2
Back to top
mr-perch
Level 28
Location: Olsztyn
Joined: 16 Nov 2006
Posts: 1100
Helped: 93
Post rating: 21
mr-perch
Level 28
Post#6 10 Feb 2007 21:23    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


Musisz znowu zrobić nura w drzwi i skupić uwagę na siłownikach i przewodach w przelotkach (przepusty drzwiowe). Grupa VW słynie z pękających izolacji i zwierających się przewodów. Do dzieła - daj znać, co ustaliłeś.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
lennyak
Level 2
Location: Krakow
Joined: 10 Feb 2007
Posts: 4
Post rating: 2
lennyak
Level 2
Post#7 18 Feb 2007 20:45  Topic author   

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


niestety dopiero wczoraj znalezlem czas zeby zajać się poważnie moim problemem i udalo mi się naprawić. problem polegal wlasnie na zwarciu w przepuście drzwiowym od strony kierowcy.
przy okazji zastanowiła mnie jeszcze jedna sparawa, przy silowniku od centralnego jest wtyczka elektryczna z trzema kabelkami, do czego one są potrzebne? myslalem, że elektryka jest potrzebna tylko do sterowania przy klamce a sam silownik jest pneumatyczny.
pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi

Helpful post? + 0
Back to top
Krystian305
Level 2
Location: Grudziądz
Joined: 11 Mar 2007
Posts: 4
Krystian305
Level 2
Post#8 11 Mar 2007 12:40    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


Ta dodatkowa alakryka w drzwiach wtyczka 3 pinowa jest od domykania szyb z kluczyka pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
grehio
Level 8
Location: Blinow
Joined: 17 Jul 2008
Posts: 26
Post rating: 1
grehio
Level 8
Post#9 18 Feb 2010 18:17    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


Witam.. A na czym polega działanie tego domykania szyb ?

Helpful post? + 0
Back to top
drtom
Level 9
Location: Kępno
Joined: 06 Jan 2009
Posts: 13
Post rating: 1
drtom
Level 9
Post#10 01 Mar 2010 19:19    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


Witam.

Nie mogę założyć nowego tematu, więc przypnę się tutaj. Mam nadzieję że będzie w temacie.

Posiadam Toledo z 96 roku z silnikiem TDI ( 4 szyby latane + komfort).
Niestety najważniejsza szyba (od kierowcy) nie chce się opuszczać i podnosić.
Rozkręciłem te drzwi i sprawdziłem na krótko. Szyba ożyła. Przeczytałem gdzieś tutaj, że prawdopodobnie jest to wina przerwanego kabla. Na moje oko kable są w porządku i nie wiem co mogę dalej zrobić. Prześledziłem gdzie te kable są podłączane, ale nie mogę namierzyć gdzie mają swój koniec, żebym mógł sprawdzić który jest przerwany.

Druga sprawa, to mam problem z centralnym. Jest to zamek pneumatyczny. Mam pilota w kluczyku na podczerwień. Szlag mnie trafia, jak muszę stać przy samochodzie i dusić w pilota, żeby zamknąć auto. Nie zawsze się to jednak udaje. Żeby zamknąć samochód muszę trzymać przycisk tak długo, aż się zamknie do końca i pykną przekaźniki od szyb (domykanie szyb). Wiem wtedy, że auto jest zamknięte. Niestety widocznie czasami odbiornik traci sygnał z pilota i muszę kilkakrotnie wciskać, aż zamknie. Może ktoś miał podobne problemy. Proszę o pomoc w tej sprawie.
Ale to nie koniec problemów.
Od pewnego czasu nie mogę również zamknąć ani otworzyć centralnego kluczykiem od strony kierowcy (od strony pasażera działa zamykanie jak i otwieranie). Rozkręcając te drzwi sprawdziłem siłownik i chyba jest ok, bo z pilota zamyka i otwiera. Widocznie jest również przerwany któryś kabel, ale także nie wiem gdzie się kończą.

Myślałem także o montażu alarmu, tak aby sterował mi centralnym zamkiem.
Mam nawet kupiony kiedyś okazyjnie egzemplarz alarmu CarProtect BX2000.
Niestety nie wiem jak go połączyć. A konkretnie nie wiem gdzie podpiąć otwieranie i zamykanie.
Mam do niego dwa różne schematy. Sprzedawca podaje TAKI , a w kartonie był TAKI .
Prawdę mówiąc bliższy prawdy jest ten z kartonika, bo ma takie wyprowadzenia jak na schemacie i kolory również się zgadzają.
Niestety nie wiem jak go podłączyć pod centralny. Czytałem że zamku pneumatycznym trzeba zastosować 2 przekaźniki, ale nie jestem pewien.

Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję za wszystkie posty.

Helpful post? + 0
Back to top
norbert.s.
Company Account
Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
Location: Gliwice
Joined: 18 Nov 2005
Posts: 7241
Helped: 691
Post rating: 65
norbert.s.
Company Account
Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
Post#11 01 Mar 2010 19:37    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


Zanim o coś zapytasz, mógłbyś skorzystać z WYSZUKIWARKI?
O przekaźnikach też było nie raz...

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
drtom
Level 9
Location: Kępno
Joined: 06 Jan 2009
Posts: 13
Post rating: 1
drtom
Level 9
Post#12 01 Mar 2010 20:02    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


Przepraszam, że zapytałem...

Dodano po 1 [minuty]:

Przecież od tego jest to forum, żeby można było zapytać czy ktoś nie miał podobnego przypadku.

A ja podobnego do mojego nie znalazłem.

Helpful post? + 0
Back to top
norbert.s.
Company Account
Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
Location: Gliwice
Joined: 18 Nov 2005
Posts: 7241
Helped: 691
Post rating: 65
norbert.s.
Company Account
Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
Post#13 01 Mar 2010 20:28    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


drtom wrote:
Przecież od tego jest to forum, żeby można było zapytać czy ktoś nie miał podobnego przypadku.
A ja podobnego do mojego nie znalazłem.

W czym podobnego przypadku? W nie działającej szybie? Sam sobie odpowiedziałeś, że silnik jest OK, więc szukasz dalej ciągłości przewodów, wyrobionych/wypalonych styków w przycisku itd.
To, że nie działa sterowanie z drzwi kierowcy, to prawdopodobnie sprawa switcha sterującego, ewentualnie strzelony przewód w przelotce.
Trzeba szukać samemu...

Helpful post? + -1
Back to top
drtom
Level 9
Location: Kępno
Joined: 06 Jan 2009
Posts: 13
Post rating: 1
drtom
Level 9
Post#14 01 Mar 2010 20:38    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


A gdzie jest centralka zamka?

Może jak ją znajdę, to będę mógł sprawdzić który przewód jest uszkodzony.
Ale prześledziłem całą wiązkę w drzwiach i w przelotce i nie znalazłem niczego podejrzanego.

Helpful post? + 0
Back to top
norbert.s.
Company Account
Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
Location: Gliwice
Joined: 18 Nov 2005
Posts: 7241
Helped: 691
Post rating: 65
norbert.s.
Company Account
Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
Post#15 01 Mar 2010 20:41    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


drtom wrote:
A gdzie jest centralka zamka?

I znowu masz w d... wyszukiwarkę. Pompa jest w bagażniku.
Nie ma sensu rozmawiać z gościem, który nie dość, że nie ma wiedzy, to jeszcze śmieci na forum zamiast szukać i czytać.

Helpful post? + -1
Back to top
drtom
Level 9
Location: Kępno
Joined: 06 Jan 2009
Posts: 13
Post rating: 1
drtom
Level 9
Post#16 01 Mar 2010 20:54    

Re: Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka


Gdzie jest pompa, to wiem.
Myślałem że centralka gdzieś pod zegarami, ale teraz już wiem że się myliłem.

A tak przy okazji to właśnie chciałem się czegoś nauczyć, bo od tego również jest forum.
Liczyłem na większą wyrozumiałość.

Pozdrawiam

Helpful post? + +1
Back to top
Post new topic  This topic is locked     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Car Security -> Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka
Page 1 of 1

Similar topics to seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka

Seat toledo- pilot do centralnego zamka (15)
Seat toledo - zasięg pilota centralnego zamka . (6)
Seat Toledo II 1.6 - Odłączenie centralnego zamka z klamki (5)
seat toledo - gdzie jest czujka od centralnego zamka ?? (20)
Seat toledo II 2000r problem z pilotem od centralnego zamka. (4)
Seat Toledo 1996 r brak zasialnia pompy centralnego zamka (2)
Seat Toledo 93r. domykanie szyb w centralce do centralnego zamka (4)
Seat toledo II - pilot od centralnego zamka. słaby zasięg, przedłużenie anteny (2)
Pilot centralnego zamka toledo (1)
pompka centralnego zamka Toledo 96r (2)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.108 seconds