Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 10 Lut 2007 17:21
    lennyak
    Poziom 2  

    witam,
    jak powinna być zasialana pompka centralnego zamka w tym samochodzie?
    jest to 96r. pompka ma wtyczke z trzema pinami.
    srodkowy pin jest masa a dwa skrajne to sterowanie. interesuje mnie czy w stanie spoczynku jest podawane jakieś zasilanie na skrajnych pinach i jak wyglada napięcie w czasie otwierania i zamykania zamka?
    u mnie po podlaczeniu pompki zamek caly czas sie zamyka i otwiera a w stanie spoczynku na obu zewnetrznych pinach jest 12V - podejrzewam jakies zwarcie.
    pozdrawiam,
    arek

  • #2 10 Lut 2007 19:49
    mr-perch
    Poziom 28  

    W takim układzie sprawdź, co się dzieje na siłownikach w drzwiach kierowcy i klapie bagażnika (jeśli można nią było zamknąć całe auto). Na wejściach sterujących pompy napięcie powinno być naprzemiennie.

  • #3 10 Lut 2007 20:31
    lennyak
    Poziom 2  

    zamkiem w klapie nie można zamykać auta ale można zamkiem kierowcy i pasażera. dzisiaj zdjąłem tapicerke obu tych drzwi i odłączłem najpierw jeden silownik a potem drugi, niestety za kazdym razem objaw jest tem sam i napięcie jest na obu skrajnych pinach wiec wnioskuje ze jest gdzieś jednak zwarcie w kabelkach sterująch...niedobrze, bo cięzko bedzie to namierzyć.

    pozdrawiam,
    arek

  • #4 10 Lut 2007 20:43
    mr-perch
    Poziom 28  

    OK. A sprawdź, jakie sygnały dochodzą do siłowników lub spróbuj uaktywnić pompę podając masę (najlepiej przez bezpiecznik). Piszę tak, bo wspominasz o dwóch "plusach". Jak pamiętam w seatach pompa sterowana była plusem. Ta instalacja jest bajecznie prosta. Kwestią czasu (krótkiego czasu) jest znalezienie usterki.

  • #5 10 Lut 2007 21:19
    lennyak
    Poziom 2  

    tak, instalacja jest bardzo prosta, ponizej jest jej schemat
    co do silownikow to nie mam możliwości sparawdzenia tego o czym piszesz bo juz poskladalem wszystko ale odlaczajac jeden silownik a potem drugi wydaje mi sie że wyeliminowałem że jest to sprawa ktoregoś z siłowników.
    sama pompka jest sterowana sygnalem 12V. testowałem ja podając napięcie z zasilacza tak, ze podalem 12V na jeden pin, pompka zamknela samochod i sie zatrzymala. następnie podałem 12V na drugi pin, pompka otworzyla samochod i tez sie zatrzymala.
    a u mnie na wtyczce jest caly czas na obu pinach 12V co powoduje ze po podlączeniu pompka nie zarzymuje sie, chodzi w kolko
    pozdrawiam,
    arek
    Seat Toledo I - zasilanie centralnego zamka

  • #6 10 Lut 2007 21:23
    mr-perch
    Poziom 28  

    Musisz znowu zrobić nura w drzwi i skupić uwagę na siłownikach i przewodach w przelotkach (przepusty drzwiowe). Grupa VW słynie z pękających izolacji i zwierających się przewodów. Do dzieła - daj znać, co ustaliłeś.

  • #7 18 Lut 2007 20:45
    lennyak
    Poziom 2  

    niestety dopiero wczoraj znalezlem czas zeby zajać się poważnie moim problemem i udalo mi się naprawić. problem polegal wlasnie na zwarciu w przepuście drzwiowym od strony kierowcy.
    przy okazji zastanowiła mnie jeszcze jedna sparawa, przy silowniku od centralnego jest wtyczka elektryczna z trzema kabelkami, do czego one są potrzebne? myslalem, że elektryka jest potrzebna tylko do sterowania przy klamce a sam silownik jest pneumatyczny.
    pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi

  • #8 11 Mar 2007 12:40
    Krystian305
    Poziom 2  

    Ta dodatkowa alakryka w drzwiach wtyczka 3 pinowa jest od domykania szyb z kluczyka pozdrawiam

  • #9 18 Lut 2010 18:17
    grehio
    Poziom 9  

    Witam.. A na czym polega działanie tego domykania szyb ?

  • #10 01 Mar 2010 19:19
    drtom
    Poziom 9  

    Witam.

    Nie mogę założyć nowego tematu, więc przypnę się tutaj. Mam nadzieję że będzie w temacie.

    Posiadam Toledo z 96 roku z silnikiem TDI ( 4 szyby latane + komfort).
    Niestety najważniejsza szyba (od kierowcy) nie chce się opuszczać i podnosić.
    Rozkręciłem te drzwi i sprawdziłem na krótko. Szyba ożyła. Przeczytałem gdzieś tutaj, że prawdopodobnie jest to wina przerwanego kabla. Na moje oko kable są w porządku i nie wiem co mogę dalej zrobić. Prześledziłem gdzie te kable są podłączane, ale nie mogę namierzyć gdzie mają swój koniec, żebym mógł sprawdzić który jest przerwany.

    Druga sprawa, to mam problem z centralnym. Jest to zamek pneumatyczny. Mam pilota w kluczyku na podczerwień. Szlag mnie trafia, jak muszę stać przy samochodzie i dusić w pilota, żeby zamknąć auto. Nie zawsze się to jednak udaje. Żeby zamknąć samochód muszę trzymać przycisk tak długo, aż się zamknie do końca i pykną przekaźniki od szyb (domykanie szyb). Wiem wtedy, że auto jest zamknięte. Niestety widocznie czasami odbiornik traci sygnał z pilota i muszę kilkakrotnie wciskać, aż zamknie. Może ktoś miał podobne problemy. Proszę o pomoc w tej sprawie.
    Ale to nie koniec problemów.
    Od pewnego czasu nie mogę również zamknąć ani otworzyć centralnego kluczykiem od strony kierowcy (od strony pasażera działa zamykanie jak i otwieranie). Rozkręcając te drzwi sprawdziłem siłownik i chyba jest ok, bo z pilota zamyka i otwiera. Widocznie jest również przerwany któryś kabel, ale także nie wiem gdzie się kończą.

    Myślałem także o montażu alarmu, tak aby sterował mi centralnym zamkiem.
    Mam nawet kupiony kiedyś okazyjnie egzemplarz alarmu CarProtect BX2000.
    Niestety nie wiem jak go połączyć. A konkretnie nie wiem gdzie podpiąć otwieranie i zamykanie.
    Mam do niego dwa różne schematy. Sprzedawca podaje

    TAKI

    , a w kartonie był

    TAKI

    .
    Prawdę mówiąc bliższy prawdy jest ten z kartonika, bo ma takie wyprowadzenia jak na schemacie i kolory również się zgadzają.
    Niestety nie wiem jak go podłączyć pod centralny. Czytałem że zamku pneumatycznym trzeba zastosować 2 przekaźniki, ale nie jestem pewien.

    Proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję za wszystkie posty.

  • #11 01 Mar 2010 19:37
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zanim o coś zapytasz, mógłbyś skorzystać z

    WYSZUKIWARKI?


    O przekaźnikach też było nie raz...

  • #12 01 Mar 2010 20:02
    drtom
    Poziom 9  

    Przepraszam, że zapytałem...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przecież od tego jest to forum, żeby można było zapytać czy ktoś nie miał podobnego przypadku.

    A ja podobnego do mojego nie znalazłem.

  • #13 01 Mar 2010 20:28
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    drtom napisał:
    Przecież od tego jest to forum, żeby można było zapytać czy ktoś nie miał podobnego przypadku.
    A ja podobnego do mojego nie znalazłem.

    W czym podobnego przypadku? W nie działającej szybie? Sam sobie odpowiedziałeś, że silnik jest OK, więc szukasz dalej ciągłości przewodów, wyrobionych/wypalonych styków w przycisku itd.
    To, że nie działa sterowanie z drzwi kierowcy, to prawdopodobnie sprawa switcha sterującego, ewentualnie strzelony przewód w przelotce.
    Trzeba szukać samemu...

  • #14 01 Mar 2010 20:38
    drtom
    Poziom 9  

    A gdzie jest centralka zamka?

    Może jak ją znajdę, to będę mógł sprawdzić który przewód jest uszkodzony.
    Ale prześledziłem całą wiązkę w drzwiach i w przelotce i nie znalazłem niczego podejrzanego.

  • #15 01 Mar 2010 20:41
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    drtom napisał:
    A gdzie jest centralka zamka?

    I znowu masz w d... wyszukiwarkę. Pompa jest w bagażniku.
    Nie ma sensu rozmawiać z gościem, który nie dość, że nie ma wiedzy, to jeszcze śmieci na forum zamiast szukać i czytać.

  • #16 01 Mar 2010 20:54
    drtom
    Poziom 9  

    Gdzie jest pompa, to wiem.
    Myślałem że centralka gdzieś pod zegarami, ale teraz już wiem że się myliłem.

    A tak przy okazji to właśnie chciałem się czegoś nauczyć, bo od tego również jest forum.
    Liczyłem na większą wyrozumiałość.

    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty