Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat cordoba coupe 1.9TDI 1997r.utrata mocy

resident2_2007 13 Lut 2007 21:27 13152 47
  • #1 13 Lut 2007 21:27
    resident2_2007
    Poziom 9  

    witam mam cordobe 1.9 tdi sx problem to utrata mocy .jak bylo wszystko dobrze to auto rozpedzalo sie do 195 km/h pojawil sie problem z moca ,brakowalo mocy przy 170 , pozniej przy 150 km/h i nirzej .z czasem predkosc maksymalna zmiejszala sie, obecnie traci moc przy 120 km/h po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy i tak w kolko, komputer pokazuje jedna usterke ktorej niedaje sie skasowac (czujnik temperatury powietrza zasysanego) czujnik wymienilem i nic, pokazuje dla silnika stala temp. 136.8 st.c (chyba troche za durzo) druga usterka to czujnik cisnienia w rurze rozgałężnej ta pojawia sie gdy auto traci moc po zg. silnika i ponownym zapaleniu usterka daje sie usunac znowu wraca do normy i tk w kółko, MORZE KTOS COS WIE O TEJ USTERCE

  • #2 13 Lut 2007 21:49
    yaaro
    Poziom 33  

    Sprawdź jak ładuje turbina, takie objawy ma jak przeładowuje. Zobacz czy nie SA zapieczone kierownice w turbinie .

  • #3 14 Lut 2007 22:40
    resident2_2007
    Poziom 9  

    niedawno podpinalem VAGA i np:wartosc wymagana ladowania wynosila 905 a wartosc zmierzona to 1050. jechalem terz po trasie z laptopem i sprawdzalem czujnik temp. powietrza w przewodzie dolotowym ,na poczatku pokazywal 136.8st.C po chwili 114 po kilku sekundach , 70 st. przez chwile 14st.C potem na wykresie linia ciagla 136.8 st. i tak przez 60 kilometrow,(czujnik jest nowy) rozwinąlem instalacje elektr. od czujnika az do sterowkika i pod szybą az do przeplywomierza kable cale przeplyw pradu terz jest a sterownik poprostu chyba niewidzi tego czujnika bo nawet gdy sie go odlaczy to dalej jest 136.8 st.C (bląd niedaje sie skasowac KOD BLEDU to527 (G72)) blad ktory pojawi sie(wraz z utrata mocy) to CISNIENIE W PRZEWODZIE DOLOTOWYM ,rorznica doregulowania blad sporadyczny kod bl. -575. ten daje sie kasowac. Niewiem jak sprawdzic czy nie są zapieczone kierownice w turbinie .Mam zamontowany zegar cisnienia doladowania MAX pokazuje 12 psi .

  • #4 14 Lut 2007 22:53
    miniu1
    Poziom 19  

    Nie znam się na SEATACH, ale w innej marce o podobnym brzmieniu taki objaw często świadczy o zepsutym przepływomierzu. Często towarzyszy temu zwiększone dymienie. Najczęściej nie ma błędu w ECU lub jest błąd EGR-u. Jeśli masz możliwość podłóż inny przepływomierz. Kiedyś w paru Alfach spotkałem się z zacięciem EGR-u, który powodował podobne objawy.

  • #5 14 Lut 2007 23:00
    arto
    Poziom 17  

    resident2_2007 napisał:
    niedawno podpinalem VAGA i np:wartosc wymagana ladowania wynosila 905 a wartosc zmierzona to 1050. jechalem też po trasie z laptopem i sprawdzalem czujnik temp. powietrza w przewodzie dolotowym ,na poczatku pokazywal 136.8st.C po chwili 114 po kilku sekundach , 70 st. przez chwile 14st.C potem na wykresie linia ciagla 136.8 st. i tak przez 60 kilometrow,(czujnik jest nowy) rozwinąlem instalacje elektr. od czujnika az do sterowkika i pod szybą az do przeplywomierza kable cale przeplyw pradu też jest a sterownik po prostu chyba niewidzi tego czujnika bo nawet gdy sie go odlaczy to dalej jest 136.8 st.C (bląd niedaje sie skasowac KOD BLEDU to527 (G72)) blad ktory pojawi sie(wraz z utrata mocy) to CISNIENIE W PRZEWODZIE DOLOTOWYM ,rorznica doregulowania blad sporadyczny kod bl. -575. ten daje sie kasowac. Niewiem jak sprawdzic czy nie są zapieczone kierownice w turbinie .Mam zamontowany zegar cisnienia doladowania MAX pokazuje 12 psi .

    podjedz ty lepiej do kogos kto sie zna na diagnostyce,bo sam to zrobisz wiecej zlego niz dobrego.widzisz vaga to kazdy umie podlaczyc, ale jeszcze trzeba wiedziec gdzie patrzec.

  • #6 14 Lut 2007 23:41
    resident2_2007
    Poziom 9  

    Bylem juz w kilku warsztatach gdzie maja sprzet diagnostyczny za kilka tysiecy zł.i jedyne co stwierdzili to/; że w czujniku temp.powietrza w dolocie zginelo zasilanie, no i że trzeba wymienic ten czujnik (wymienilem i nic) jezdze z tym problemem juz jakies pol roku, w jezdzie miejskiej usterki sie nieodczuwa malo pal i nie kopci spaliny niesmierdza i nie szczypie w oczy. MORZE KTOS SIE ORIENTUJE JAK DZIALA TAKI CZUJNIK W INTERCOLERZE (mierzy opor tylko czego pradu czy masy?)

  • #7 15 Lut 2007 18:34
    arto
    Poziom 17  

    j
    Jak zginelo zasilanie to wiadomo ze trzeba sprawdzic ciaglosc przewodow.A jaka temp. pokazuje vag na zimno,powinna byc taka jak otoczenia

  • #8 15 Lut 2007 22:08
    resident2_2007
    Poziom 9  

    Na zimno czy na goraco pokazuje 136.8st.C,(czujnik jest nowy i sprawny),. Rozwinalem cala instalacje pod maska ,w ktorej sa te przewody od tego czujnika,sa cale i sprawne. jeden jest podlaczony do sterownika, w polowia sa wlutowane 2 kable w tym samym kolorze (zielonym), biegna one do takiej kostki przy akumulatorze(z kilkoma bezpiecznikami) ma ona cos wspulnego z klima i wentylatorem.drugi kabel biegnie obok sterownika do wlacznika termicznego klimatyzacji(pod szyba) z niego do kostki ,od czujnika cisnienia klimy i tu komiec tego kable ,kostka ta jest niepodlaczona od jakichs 3 lat, MORZE W TEJ KOSTCE BYLO WYKOMBINOWANE JAKIES OBEJSCI (mostek) ktory wypadl. w tym kablu niema zadnego pradu ,a w tym od ster. do cz.temp. jest niby masa (wedlug miernika) ale zarowka na tej masie niechce swiecic. wiec to tak jak by jej niebylo . Wiem ze ten czujnik dziala na zasadzie oporu, im mniejszy opor tym wyrzsza temperatura, albo odwrotnie, (juz niepamietam , bo dosc dawno to sprawdzalem,). OPOR; ale czego masy- , czy pradu+ , morze ktos to wie bo ja nie .

  • #9 16 Lut 2007 00:12
    arto
    Poziom 17  

    nie ma czegos takiego jak opor - czy + jest opor i tyle. wg. autodaty czujnik wchodzi na 64 i 33 pin ecu,ale cos mi jeszcze swita ze trzeba sprawdzic wtyk do pompy wtryskowej czy tam nie ma jakiegos zonka.aha zloguj jeszcze na pelnym obciazeniu blok 3,8,11.

  • #10 16 Lut 2007 14:36
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    typowa usterka zaworka turbiny. przeszukaj elke

  • #11 16 Lut 2007 21:46
    resident2_2007
    Poziom 9  

    Sprawdzalem dzisiej dawke zasysanego powietrza na wolnych obrotach i jadac na pelnym gazie, wyglada to tak; na wolnych obr. masa zas.pow. wynosi 3800mg/H a wartosc wymagana to 2000mg/H (mniej/wiecej) przy pelnym obciarzeniu jest odwrotnie ,wartosc mierzona 4200mg/H a wymagana 8500mg/H. Sprawdzalem terz ladoowanie turbiny wartosc mierzona to 1050mbar a wart. wym 850mbar caly czas zadurzo laduje. sa terz durze rurznice dawki paliwa miedzy wtryskami, a wtryski niedawno byly robione . wracajac do czujnika temp. ten , ktory sprawdzalem jest zamontowany w przewodzie intercolera ,od nigo do ECU prowadzi tylko jeden przewod (zielony) i wchodzi na 37 pin, drugi prowadzi do klimy, morze sprawdzam niewlasciwy czujnik. W jednym warsztacie powiedzieli mi ze ten cz. wchodzi na piny 68(+) i na 33(-) ,sprawdzilem to ,te kable ida gdzies do skrzynki bezpiecznikow / ale do konca niewiem gdzie. Wiec gdzie jest ten czujnik (slyszalem ze w niektorych samochodach czuj.temp. pow. jest w przeplywomierzu) A i jeszcze jedno odlaczylem przewod podcisnieniowy od recurkulacji spalin iiiiiiiiiiii na 1 i 2 biegu szedl jak burza na wyrzszych biegach prawie bez zmian.

  • #12 17 Lut 2007 01:28
    arto
    Poziom 17  

    na razie zostaw te kabelki w spokoju:D loguj 3,8,11 na pelnym obciazeniuc czyli 3 a lepiej 4 bieg i od 1500 obr pedal w podloge i jedziesz dotad az ci zdechnie tak do 4000 obr, bo to co tam podajesz to ja nie wiem co to jest
    polecam lektore http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/main_screen.html

    a przy wtryskach co miales robione?

  • #13 17 Lut 2007 07:27
    gerg
    Poziom 12  

    podaj prosze kod silnika - a coś bliżej sie przyjże schematowi.
    wtedy wypowiem sie bardziej precyzyjnie.
    jesli to błąd czujnika tem. powietrza to błąd małej wagi -od niego nie tracisz mocy to czujnik korekcyjny a nie główny .
    śprawdź dlaczego przeładowuje turbina
    wyżej wspomniana kierownica?,ja by m sprawdził wszystkie przewody nad i podciśnieniowe które związane są z z zaworkiem sterowania kierownicą (bądź zaworem obejściowym ) turbiny.
    są to małe wężyki w parcianych oplotach które z czasem mogą sie naderwać szczególnie w okolicach samego turbo
    turbina chodzi cały czas na pełnym doładowaniiu - to ECU steruje zaworkiem by dostosować cisnienie do aktulnie wymaganego.
    jeśli czujnik ciśnienia zmieży że jest ono za duże co grozi uszkodzeniem turbiny
    ECU zażądzi ograniczenie mocy i wyświetli tobie błąd

    powodzenia

  • #14 17 Lut 2007 10:09
    resident2_2007
    Poziom 9  

    Podłącze vaga, sprawdzę (3 8 11) i te wężyki od zaworków, KOD SILNIKA wybity na bloku AHU a na naklejce w bagażniku 1Z /AHU (w komorze silnika pisze version 6k, MOTOR 1Z/AHU)... Wtryski podobno były tylko czyszczone, być może różnica dawki paliwa pomiędzy wtryskami mieści się w granicach tolerancji (spr. to jeszcze raz).

  • #15 17 Lut 2007 15:57
    tkoziol

    Poziom 19  

    po pierwsze wyczysc sobie kolektor ssacy po drugie ten czujnik jest do niczego jezeli pokazuje tak wielka temperature mimo ze jest nowy jak go odłaczysz calkiem to powinno byc troche lepiej na zimnym silniku ten czujnik powinien pokazywac temperature jaka jest na dworze(otoczenia)

  • #16 18 Lut 2007 00:21
    resident2_2007
    Poziom 9  

    sprawdziłem wszystkie wężyki (ciśnienia i podciśnienia) są cale, przedmuchałem małym ciśnieniem zaworki od recyrkulacji spalin i od turbo sprężarki , zawór mechaniczny dawkowania spalin otwiera się dobrze. podałem ciśnienie do zaworu przy turbinie , słychać ,ze chodzi, ale działa terz na podciśnienie( nie wiem czy tak ma być). turbina obraca sie w miarę lekko,. SA MALE POPRAWY samochód odzyskał trochę mocy na niskich biegach,i nie wpada juz w tryb awaryjny na 4 biegu ciągnie do 4200 obrotów (sprawdzałem kilka razy) na 5 biegu( wrzucając 5 przy 90km/h ) dalej traci moc przy około 130 km/H. Najdziwniejsze jest to ,ze jak sie go przeciągnie na 4 do 4000obr. i wrzuci 5 bieg to ciągnie do 170 km/H i nie traci gwałtownie mocy , po prostu przestaje się dalej rozpędzać (pred.MAX przed awaria to 195km/H ) na 4 próby raz rozp. sie tylko do 150 km/H . Dwa razy pojawił się błąd- 4-nieznany kod błędu, nieznane ustawienie przełączników, za każdym razem był błąd CIŚNIENIA W RURZE DOLOTOWEJ -różnica doregulowania,który można skasować dopiero po zgaszeniu silnika (oraz błąd z cz.temp. pow zasysanego, ale z tym sobie na razie dam spokój) ODCZYT Z VAGA blok 3 obroty 903 masa powietrza (zakładana) 2750mg/h, a aktualna 3900mg/h wypełnienie impulsu zaworu EGR 49% (w sprawnym pasacie było 65%) blok 8 dawka paliwa wymag. od ped. gazu 0 przy ok. 4000obr. 216. ograniczenie 145 i100, przyok 4000obr. 180 i 181 ,. blok 11 ciśnienie doładowania zakładane 847mbar ,aktualne1000mbar , wypel. impulsu zaw.ciśnienia doładowania 90%. przy ok. 4000obr zakładane ciśnienie doladow. 1600mbar a aktualne 1700, wyp imp.zaw.cis.doładowania 90%. , blok 13 różnica wtrysku 4 do 3 -140 , 2 do 3 -92 , 1 do 3 -120. Sapiecie z pompy wtryskowej 1.30 na postoju i 3.02 przy wciśniętym gazie, na biegu bez gazu 0.68. Zmierzony opor zawór recyrkulacji spalin 0.02oma zawor turbiny 0.01 oma. raz sie wyświetliły takie bledy 21319, 8240, 12855, 1049, ale po chwili same zniknęły . Przejechać z laptopem 50 kilometrów.

  • #17 18 Lut 2007 09:56
    arto
    Poziom 17  

    te dane co ty podajesz to samochod wogole nie powinien jezdzic,zobacz PW

  • #18 18 Lut 2007 11:50
    resident2_2007
    Poziom 9  

    arto napisał:
    te dane co ty podajesz to samochod wogole nie powinien jezdzic,zobacz PW
    A JEDNAK JEZDZI te dane sa bardzo dokladne sam spisywalem na kartce (siedzac obok kierowcy) wszystko sprawdzone kilka razy, mam vaga 1551 polska wersja ( morze ktos ma namiary na lepszego vaga , bylbym wdzieczny) dla porownania podlaczylem jezdzacego pasata 1.9 tdi na postoju i masa pow. zasysanego aktualna 2400mg/h a aktualna2400mg/h wypelnienie impulsu zaw. EGR-65% cisnienie doladowania zakladane 949mbar aktualne 1000mbar wyp. imp. zaw.doladowania 90% rozrnica wtrysku 4-3 164 2-3 162 1-3 192 dzisiej dociagnalem go na 4 biegu do 4500 obrotow -160 km/h (prawie czerwone pole) dalej sie zamola na 5 b.przy 130 km/h morzna tez rozpedzic go na 5 b. do 160 w nastepujacy sposob: dodawac gazu takimi impulsami zeby turbina niepracowala caly czas na maxa (np: 3 sekondy na pelnym gazie i 2 bez gazu , to tak mniej/wiecej rozpedza sie wtedy w miare szybko , i niewpada w tryb awaryjny, ale i tak nieosiaga predkosci maxymalnej.:| Coto jest PW :?: Ppzy 5 promilach alk. w organizmie czlowiek powinien niezyć a jednak zyje (moze nie kazdy......)

  • Pomocny post
    #20 18 Lut 2007 20:43
    gerg
    Poziom 12  

    AHU czyli 90tka
    ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym.
    jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego zaworu wysterowjącego turbo.
    w zeszłym tygodniu usunołem taką usterke w VWpasaie
    (auto ciągnie do pewnego momentu a po pewnym momencie czuć w plecach jak y osłabł około 130/140 bez reguły)
    Zrobił bym przedtem tak:
    1. podłączył np vaga i obserwował wskazanie przepływomierza
    silnik full ciepły,wolne obroty wartość przepływu w granicach 250-280
    w tym momencie EGR jest zapewne otwarty ( podciśnienie w wężyku)
    jak go zdejmiesz zoatanie przymkniety wartość przepływu powinna wskoczyc na około500 - w ten sposób dowiesz sie czy EGR jest szczelny.
    2.jeszcze raz vag, silnik ciepłytym razem wartości rzeczywiste ciśnienia doładowania obroty na biegu jałowy albo lekko podwyższone ale stałe dla lepszego efektu
    wężyk EGR zdięty(by był zamkniety) i ciśnieniem np. z kompresorka wysterował bym bezpośrednio zawór obejśćiowy samego turbo(dmuchając w wężyk zdięty przy zaworku elektrycznym)
    dmucnięcie powinno wyłączyć turbo i zbliżenie cicnienia do cisnienia atmosferycznego.

    błąd o którym mówisz wynika z różnicy jaka sie bieże z wartości rządanej a wartości rzeczywistej ciśnienia doładowania
    sterownik mierzy cisnienie (czujnik jest w nim sprawdź wężyk doprowadzający ciśnnienie do sterownika) i na podstawie jego wartości steruje poprzez zawór elektryczny turbosprężarka .
    jeśli żądane ciśnienie nie zostaje uzyskane ( w tym przypadku jest ono za duże) wyskoczy błąd i zostanie zredukoana moc

  • #21 19 Lut 2007 11:03
    tryni81
    Poziom 12  

    Utrata mocy wiąże sie z przeładowaniem. Jeśli masz możliwość to podmień elektrozawór odcięcia doładowania turbiny n75 i sie prze jedź.
    Sprawdź też sam element wykonawczy podając mu ciśnienie i patrząc czy porusza się siłownik na turbinie.
    Przeładowanie wiąże się tylko z tym elektro zaworem i jego częścią wykonawczą!!
    co do czujnika temperatury to na jednym przewodzie powinieneś mieć zasilanie które wychodzi z sterownika, a na drugim masę. Masę możesz podłączyć na próbę bezpośrednio z akumulatora.
    Załączam ci prtscr z autodaty schemat podłączenia tego czujnika, jego rezystancji i napięcia ze sterownika.

  • #22 19 Lut 2007 15:21
    resident2_2007
    Poziom 9  

    tryni81 napisał:
    Utrata mocy wiąże sie z przeładowaniem. Jeśli masz możliwość to podmień elektrozawór odcięcia doładowania turbiny n75 i sie prze jedź.
    Sprawdź też sam element wykonawczy podając mu ciśnienie i patrząc czy porusza się siłownik na turbinie.
    Przeładowanie wiąże się tylko z tym elektro zaworem i jego częścią wykonawczą!!
    co do czujnika temperatury to na jednym przewodzie powinieneś mieć zasilanie które wychodzi z sterownika, a na drugim masę. Masę możesz podłączyć na próbę bezpośrednio z akumulatora.
    Załączam ci prtscr z autodaty schemat podłączenia tego czujnika, jego rezystancji i napięcia ze sterownika.
    Co do czujnika to podawalem juz mase i nic a w tym przewodie ze sterownika (pin 37) niema nic ani + ani - (przy zapalonym silniku) wydaje mi sie , ze problem tkwi w samym sterowniku (czujnik jest w 100% sprawny) moze, by do niebo zajzec co ty nato kolego? . a co do turbo to zawor ten przytwierdzony do niego ,, slychac ,ze dziala , jak podaje sie mu cisnienie, tylko niwiem czy poprawnie, gdyż podajac mu cisnienie (2 atmosfery) slychac jak sie przesowa w jedna strone , spuszczam cisnienie cofa sie ale nie do konca dopiero po podaniu podcisnienia slychac , ze sie cofnał , wyrazne stukniecie . Z gory niewidac tego zaworu a ja niemam kanalu. Sprawdze jeszcze conieco z vagiem i pokombinuje z podmianka czesci. POZDRAWIM:!:

    Dodano po 3 [godziny] 14 [minuty]:

    tak wyglada shemat czujnika temperatury powietrza wlotowego w moim seacie seat cordoba coupe 1.9TDI 1997r.utrata mocy

  • #23 19 Lut 2007 20:32
    gerg
    Poziom 12  

    kolego coś nie tak wychodzi z twego schematu czujnik temp.powietrz prawda ma dwa kable ale całkiem inne kolory i inne adresy
    Twój czujnik powinienen mieć kable o kolorze brązowo białym który jest masą dla niego jak i wielu innych czuników na sterowniku nr 33,oraz niebiesko żółty kóry jest jego zasianiem około 5v i idze bezpośrednio do sterownika na pin 64.
    z tego co tu podajesz jakimś cudem masz podpięta pod ten czujnik całkiem inną kostke

  • #24 19 Lut 2007 23:03
    resident2_2007
    Poziom 9  

    niejeden mi mowil ,ze ten czujnik to pin 64 i 33 al niewierzylem w to bo u mnie do tego czujnika jest podpieta kostka z zielonymi kablami . u kolesia w pasacie z takim silnikiem jak moj byly wlasnie brazowe lub czarne ale w 100% nie byly zielone .w moim schemacie sa dwa czujniki klimy, wiec wychodzi ze ten czujnik jest poprostu wpiety w uklad klimy (ktora jest niesprawna) ale obok tego czujnika jest zalacznik termiczny klimy umieszczony w przewodzie wodnym ten rozgrzewajac sie powoduja zalaczanie tego termika lub jesli jest zepsuty to jest caly czas zalaczony WIEC jesli kostki sa zamienione to ten termik faktycznie powoduje zwrcie pinow33 i 64 wyswietlany blad to (cz. temp. pow. zas.- zwarcie do masy) i to jest najblizsze prawdy ...... Wiec gdyby na moim schemacie w miejscu czuj. temperatury umiescic wyzej wspomniany termik to ten schemat mialby sens..... jutro wszystko sprawdze i dam znac narazie dzieki (':D') wracajac do przeladowania podlaczylem vaga na rozgrzanym silniku 88st.C masa zasys. powietrza 2700 i zdjalem werzyk z EGRu wartosc wzrosla do ok. 5000 .morzna recznie wysterowac tak ,ze wartosci sie pokrywaja .2 turbina podajac cisnienie na niskich obrotach zero reakcji ale na ok. 3000tys. obr . podajac delikatnie cisnienie morzna tak wysterowac , ze wartosci sie pokrywaja. jest taka opcja jak test wyjsc mozna tam sprawdzic : wtrysk sterujacy,,,EGR-N18,,,zawor odcinajacy paliwo,,,N75 i kilka innych ,wszystkie daja o sobie znac ,slychac ,ze dzialaja (lecz niewiadomo czy poprawnie) tylko N75 nidaje o sobie znac , zadnej reakcji juz niepulsuje jak kiedys.(':|')

  • Pomocny post
    #25 19 Lut 2007 23:36
    gerg
    Poziom 12  

    idź do sterownika do pinów 33 i 64 zobacz czy kolory z nich wychodzą takie jak ci pisałem i szukaj gdzzie one idą 64 idzie do czujnika temp pow. nigdzie inzdziej
    jesli nie wychodzi ci od czujnika do sterownika to zaczni szukać od sterownika
    po co te myślenie o jakiś tam termikach od klimy jak nie maja one z tym nic wspólnego
    szukaj gdzie idzie 64

  • #26 19 Lut 2007 23:51
    resident2_2007
    Poziom 9  

    gerg napisał:
    idź do sterownika do pinów 33 i 64 zobacz czy kolory z nich wychodzą takie jak ci pisałem i szukaj gdzzie one idą 64 idzie do czujnika temp pow. nigdzie inzdziej
    jesli nie wychodzi ci od czujnika do sterownika to zaczni szukać od sterownika
    po co te myślenie o jakiś tam termikach od klimy jak nie maja one z tym nic wspólnego
    szukaj gdzie idzie 64
    wlasnie bylem w garazu i faktycznie kostki byly zamienione wspomniany termik jest bialy a kostka przy moim czujniku temp. byla biala . czujnik pow. jest czarny , kokostka podpieta do termika byla czrna zdjalem ja i co sie okazuje, ze kable w czarnej kostce sa brazowo/bialy i niebiesko/żolty , a zmierzone napiecie to 5.05 Volt kostka pasujedo tego czujnika, pytanie tylko czy przez to niepolecialo cos w sterowniku, ale to sie jutro okarze:?::?:

  • #27 20 Lut 2007 09:19
    gerg
    Poziom 12  

    nie powinno sie posypać
    podmień jeszcze od kogos zawór elektromagnetyczny sterowania turbo jak ci koledzy dobrze radzą

  • #28 21 Lut 2007 22:18
    resident2_2007
    Poziom 9  

    po skasowaniu bledu czujnik dziala poprawnie przy zimnym silniku pokazywal 4.5 st.C ,silnik sie rozgrzewa temperatura rosnie do 10st.C ,,,. 0 bledow nawet podczas ostrej jazdy ,,ALE delikatnie brakoje mocy w zakresie obrotow 1000 - 1600 ,na 2 biegu pozatym to od 1500 obrotow na każdym biegu idzie niezle do 160km/h dalej niechce jechac i nie wpada w tryb awaryjny . dane z vaga blok 10 masa powietrza-3950(aktualna) cisnienie atmosfer. 1000 cis. w kolektorze 989. blok11 doladowanie (zakladane) 938 (aktualne)989 wypelnienie impulsu zaw. reg. doladow. 90% blok 3 obroty 903 masa z. p. (zakladana)2700 (aktualna) 3800mg, EGR 49% ,,,, od 1600 obrotow wartosci pokrywaja sie a wypelnienie impulsu EGRu w granicach 20-30 % ,, ale tylko do 120km/h, pozniej masa z.p. zaczyna spadac , EGR 5%, przy 160km/h --- masa z.p.(zakladana) 8500 a (aktualna) 7200 i delikatnie maleje EGR caly czas 5% linia na wykresie znika z pola widzenia ,puszczam gaz troche zwalniam zawor EGR pokazuje 20% wartosci prawie sie zgadzaja , gaz w podloge, linia na wykresie idzie prosto, za chwile ostro w dul EGR znowu 5% a masa z.p. zaczyna spadac,,, i tak w kolko..... Porownujac: zawor turb(n-75) wypelnienie impulsu caly czas 90% a EGR , na postoju caly czas 49% a podczas jazdy od 20 do 30% pozniej spada na 5%,, wydaje mi sie ze ten zawor jest walniety:?::?::?:

  • #29 22 Lut 2007 06:02
    gerg
    Poziom 12  

    ten zawór(EGR) wysteowany jest prawidłowo , a wcześniejze twoje działania świadczą o tym że nie jest zatarty i działa poprawnie

  • #30 22 Lut 2007 06:33
    resident2_2007
    Poziom 9  

    wiec skad takie wskazania na postoju zamalo powietrza pozniej sie zgadza a przy duzej predkosci zaczyna brakowac (jesli w pasacie na postoju wartosci zgadzaly sie a EGR pokazywal 60% to czy u mnie nie powinno byc tak samo//) :?::?::?::?::?::?::?::?::?::?: widocznie wytwarzane podcisnienie na postoju jest zamale

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme