Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

DMX?? co to takiego ?

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> Kosz Archiwum -> DMX?? co to takiego ?
Autor
Wiadomość
masteriusz
Poziom 18
Poziom 18

Miasto: Tarnowskie Góry

Post#1 Post autora tematu 26 Lut 2007 08:51   

DMX?? co to takiego ?

Witam, w dziedzinie efektów świetlnych jestem "zielony" wiem jak działa stroboskop czy kolorofon ale ostatnio przeglądając rózne efekty spotykałem się z pojęciem DMX interfejsy DMX i sterowniki DMX... o co w tym chodzi??? podejrzewam że jest to rodzaj sterowania ale na czym to polega??
Może kos mi to wytłumaczyc?? pozdrawiam
Powrót do góry

Ad

Ad

Post# 26 Lut 2007 08:51   

Powrót do góry

!katun!
Poziom 19
Poziom 19

Miasto: Gliwice

Post#2 26 Lut 2007 13:38   

Re: DMX?? co to takiego ?

DMX to takie inteligentne sterowanie urządzeniami. Załóżmy: masz 10 skanerów, każdy posiada DMX. I nie trzeba po kolei do każdego kabel podpinać, tylko wystarczy jeden kabel dmx 3żyłowy do pierwszego skanera, i potem każdy skaner z każdym. Aby nie uruchamiać wszystkich lecz poszczególne, każdemu sterownikowi ustawia się odpowiedni kanał. I na przykład jeżeli chcemy aby w 4 skanerze włączył się (załóżmy) efekt strobo, to przypisujemy temu skanerowi np. 9 kanał, i w sterowniku pod tym samym kanałem uruchamiamy pożądany efekt - przy czym reszta skanerów pozostaje w spoczynku.
Kurcze nie wiem czy mnie zrozumiesz, jakoś tak dzisiaj chaotycznie piszę... o, poczytaj Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany. Trochę tam jest wyjaśniona zasada działania dimmera, sterownika i podłączania parów.
Jakbyś miał jakieś pytania, wal śmiało.
Powrót do góry

Ad

Ad