Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

DMX?? co to takiego ?

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Bin -> Bin Archives -> DMX?? co to takiego ?
Author
Poziom 18
Poziom 18

Post#1 Post from the author of the topic 26 Feb 2007 07:51   

DMX?? co to takiego ?

Witam, w dziedzinie efektów świetlnych jestem "zielony" wiem jak działa stroboskop czy kolorofon ale ostatnio przeglądając rózne efekty spotykałem się z pojęciem DMX interfejsy DMX i sterowniki DMX... o co w tym chodzi??? podejrzewam że jest to rodzaj sterowania ale na czym to polega??
Może kos mi to wytłumaczyc?? pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top

Ad

Ad

Post# 26 Feb 2007 07:51   

Back to top

!katun!
Poziom 19
Poziom 19

Post#2 26 Feb 2007 12:38   

Re: DMX?? co to takiego ?

DMX to takie inteligentne sterowanie urządzeniami. Załóżmy: masz 10 skanerów, każdy posiada DMX. I nie trzeba po kolei do każdego kabel podpinać, tylko wystarczy jeden kabel dmx 3żyłowy do pierwszego skanera, i potem każdy skaner z każdym. Aby nie uruchamiać wszystkich lecz poszczególne, każdemu sterownikowi ustawia się odpowiedni kanał. I na przykład jeżeli chcemy aby w 4 skanerze włączył się (załóżmy) efekt strobo, to przypisujemy temu skanerowi np. 9 kanał, i w sterowniku pod tym samym kanałem uruchamiamy pożądany efekt - przy czym reszta skanerów pozostaje w spoczynku.
Kurcze nie wiem czy mnie zrozumiesz, jakoś tak dzisiaj chaotycznie piszę... o, poczytaj To view the material on this forum you must be logged in.. Trochę tam jest wyjaśniona zasada działania dimmera, sterownika i podłączania parów.
Jakbyś miał jakieś pytania, wal śmiało.

Helpful message? + -

Back to top

Ad

Ad

Post# 26 Feb 2007 12:38   

Back to top

masteriusz
Poziom 18
Poziom 18

Post#3 Post from the author of the topic 26 Feb 2007 15:37