Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 27 Lut 2007 19:19
    netp
    Poziom 9  

Witam

Mam instalację elektryczną w domu, che na strychu zrobić pomieszczenia mieszkalne. Na razie to będą dwa pokoje i pokój, ale w przyszłości będzie łazienka i kuchnia. Dom na WSI

W tym celu chciałbym założyć różnicówkę już teraz. I podłączyć pod nią gniazdka w pokojach i korytarzu????

Już nie będę się chwalił, że jestem elektrykiem po szkole z uprawnieniami, ale po prostu nie pracowałem w zawodzie. Pracowałem z prądem, umiem się obchodzić z napięciem. Tylko braki ze szkoły sie ujawniają, mieliśmy jakieś inne pierdoły. Mało praktyki.

Teraz konkrety!!!!

To jak mówiłem. instalacja trójfazowa z neutralnym. Che wziąść jedną lub dwie fazy. To zależy jeszcze jedną na gniazda drugą na oświetlenie. Bo z tego co wiem tak sie robi. Bezpieczniki na gniazda 16 A na oświetlenie 10 A. Przekrój na gniazda 2.5 mm2 na oświetlenie 1.5 mm2. No itą nieszczęsną różnicówkę. Dlatego Proszę o konkrety jak to zrobić najlepiej schemat rozrysowany.

• #2 27 Lut 2007 19:30
    Mirek D
    Poziom 15  

Na początek zdecyduj instalacja jedno czy trzyfazowa. Inne różnicówki, a co do podłączenia, przeważnie jest schemat podłączenia w pudełku lub wręcz na samej różnicówce. Więc skoro nieobce są Tobie wiadomości z elektryki poradzisz bez problemu.
    Powodzenia

• #3 27 Lut 2007 19:35
    adamjur1
    Poziom 39