Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Jak podłączyć różnicówkę? Konkrety proszę

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Elektryka Instalacje i Sieci -> Elektryka Początkujący -> Jak podłączyć różnicówkę? Konkrety proszę
Autor
Wiadomość
netp
Poziom 4
Poziom 4

Post#1 Post autora tematu 27 Lut 2007 20:19   

Witam

Mam instalację elektryczną w domu, che na strychu zrobić pomieszczenia mieszkalne. Na razie to będą dwa pokoje i pokój, ale w przyszłości będzie łazienka i kuchnia. Dom na WSI

W tym celu chciałbym założyć różnicówkę już teraz. I podłączyć pod nią gniazdka w pokojach i korytarzu????

Już nie będę się chwalił, że jestem elektrykiem po szkole z uprawnieniami, ale po prostu nie pracowałem w zawodzie. Pracowałem z prądem, umiem się obchodzić z napięciem. Tylko braki ze szkoły sie ujawniają, mieliśmy jakieś inne pierdoły. Mało praktyki.

Teraz konkrety!!!!

To jak mówiłem. instalacja trójfazowa z neutralnym. Che wziąść jedną lub dwie fazy. To zależy jeszcze jedną na gniazda drugą na oświetlenie. Bo z tego co wiem tak sie robi. Bezpieczniki na gniazda 16 A na oświetlenie 10 A. Przekrój na gniazda 2.5 mm2 na oświetlenie 1.5 mm2. No itą nieszczęsną różnicówkę. Dlatego Proszę o konkrety jak to zrobić najlepiej schemat rozrysowany.
Powrót do góry

Mirek D
Poziom 13
Poziom 13

Miasto: Kleszczele

Post#2 27 Lut 2007 20:30   

Re: Jak podłączyć różnicówkę???? Konkrety proszę

Na początek zdecyduj instalacja jedno czy trzyfazowa. Inne różnicówki, a co do podłączenia, przeważnie jest schemat podłączenia w pudełku lub wręcz na samej różnicówce. Więc skoro nieobce są Tobie wiadomości z elektryki poradzisz bez problemu.
Powodzenia
Powrót do góry

Google