Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Światła do jazdy dziennej.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Światła do jazdy dziennej.
Autor
Wiadomość
carinus
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Wrz 2003
Posty: 185
Miasto: lubuskie/Belgia

Post#1 Post autora tematu 11 Mar 2007 19:54   

Światła do jazdy dziennej.


Moze juz czas pomyslec nad zakładaniem takich swiatełek do naszych autek.Tyle ze mam na mysli dodatkowe przerobki dotyczace zamiany zarowki na LEDy dla zmniejszenia obciążenia.Oryginalne swiatła Helli sa dosyc drogie wiec mam na oku wsadzenie dobrej mocnej diody w obudowe naszej krajowej lampy z firmy WESEM.Myslałem nad wykorzystaniem diody cree 1W z kolimatorem zwiekszajacym kąt swiecenia.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Mar 2007 19:54   





Powrót do góry
   
BATT
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 476
Miasto: podkarpackie

Post#2 12 Mar 2007 07:29   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Poszukaj w PE nie pamiętam numeru jest artykuł o światłach do jazdy dziennej dodatkowy moduł przetwornicy, ja to mam -układ bez zmiany żarówek te które są 55W w dzień będą świecić z mocą 21W lub dowolnie ustawioną.Robiłem badania techniczne w PKS i miernik natężenia wykazał,że reflektor świecący z mocą 21W spełnia normę.
Powrót do góry
   
carinus
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Wrz 2003
Posty: 185
Miasto: lubuskie/Belgia

Post#3 Post autora tematu 12 Mar 2007 15:59   

Re: Światła do jazdy dziennej.


U mnie to odpada bo mam bi-xenony i brak żarowek.Myślałem tez o wsadzeniu LED-a cree w okolice soczewki lecz dodatkowe swiatełko do jazdy dziennej nawet ładnie sie prezentuje w zderzaku.
Powrót do góry
   
adamjur1
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 12 Maj 2004
Posty: 4878
Miasto: Swarzędz

Post#4 12 Mar 2007 17:43   

Re: Światła do jazdy dziennej.


O ile pamiętam - są w sprzedazy ( a przynajmniej były) lampy homologowane do jazdy dziennej- ratowały bilans energii w malchach z prądnicami ( miały żarówki 21W od migaczay białe i odpowiednio ukształotowane odbłyśniki).
Zwracam uwagę na na słowo "homologowane"..........
Pozdr.J.
Powrót do góry
   
kierbedz4
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 1497
Miasto: Toruń

Post#5 12 Mar 2007 18:45   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Lampy do jazdy dziennej są aktualnie w sprzedaży w dwóch wykonaniach 1 zestaw to jest komplet lamp bez przekażnika w komplecie 2 zestaw stanowi komplet lamp z dołączonym do zestawu przekażnikiem.Na opakowaniu jest instrukcja montażu. Cena kompletu to ponad 50zł
Powrót do góry
   
carinus
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Wrz 2003
Posty: 185
Miasto: lubuskie/Belgia

Post#6 Post autora tematu 12 Mar 2007 22:00   

Re: Światła do jazdy dziennej.


kierbedz4 napisał:
Lampy do jazdy dziennej są aktualnie w sprzedaży w dwóch wykonaniach 1 zestaw to jest komplet lamp bez przekażnika w komplecie 2 zestaw stanowi komplet lamp z dołączonym do zestawu przekażnikiem.Na opakowaniu jest instrukcja montażu. Cena kompletu to ponad 50zł


Własnie te lampy mialem na uwadze.Robi je firma Wesem.Tyle ze zamiast żarowek mam zamiar użyc diod LED.I tutaj jest problem do rozwiazania.Diody musza oswietlac lustro a nie bezposrednio szkło lampy.Robiłem dzisiaj próby w wiązką 4 diod skierowaną własnie na lustro i efekt jest nawet fajny.Problemem moze byc tylko kierunkowosc snopa swiatła uzyskanego za pomoca diodek.Najlepszym wyjsciem bedzie dobry kolimator który potrafi rozproszyc wiazke z diody na bardzo duzym kącie.
Powrót do góry
   
Rysio4001
Specjalista - systemy grzewcze
Specjalista -  systemy grzewcze


Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1257
Miasto: Świdnik

Post#7 19 Mar 2007 00:12   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Cześć. Ciekawe rozwiązanie z tymi diodami LED, tylko jak się ma to do PRAWA. Czy policja nie będzie się tego czepiała? Przyznam że też bym chętnie coś takiego zrobił. Tak więc moja prośba, jeśli ktoś zna aspekt prawny jak to się ma do zastosowania diod LED niech się wypowie. Na pewno wszyscy na tym skorzystamy.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
carinus
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Wrz 2003
Posty: 185
Miasto: lubuskie/Belgia

Post#8 Post autora tematu 19 Mar 2007 15:38   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Jezeli natezenie swiatła nie bedzie odbiegac od wersjii z żarowką to nie bedzie żednego problemu.No bo do czego sie można wtedy przyczepić?
Powrót do góry
   
WoŹnY
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Lut 2003
Posty: 1267
Miasto: Gdańsk

Post#9 19 Mar 2007 16:01   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Cytat:
Jezeli natezenie swiatła nie bedzie odbiegac od wersjii z żarowką to nie bedzie żednego problemu.No bo do czego sie można wtedy przyczepić?


Chociażby do tego, że oryginalnie producent zastosował żarówki i właśnie z żarówkami uzyskał homologację. Po zmianie na diodę ona nie obowiązuje. Ponadto łatwo odróżnić światło pochodzenia żarówkowego od diodowego i panowie Policjanci dadzą sobie z tym radę.
Powrót do góry
   
carinus
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Wrz 2003
Posty: 185
Miasto: lubuskie/Belgia

Post#10 Post autora tematu 19 Mar 2007 20:30   

Re: Światła do jazdy dziennej.


To wszystko prawda,homologacja dotyczy żarowki.Jednak sądzę ze nikt sie nie przyczepi do prawidłowo swiecących świateł.Nie mozna przeginac z roznicą w jasnosci swiatła a jezeli chodzi o barwe nie jest to aż taki problem za który nas zatrzymają.Za diodami przemawia niezaprzeczalnie wieksza trwałosc i znikome zuzycie energi oraz przyjemniejsza barwa swiatła ktora bedzie lepiej widoczna niz blade żarowki.
Powrót do góry
   
waldez1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 23 Paź 2003
Posty: 112
Miasto: Jelenia Góra

Post#11 25 Mar 2007 23:13   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Powtórzę to, co napisałem w poscie w innym temacie.

A ja bym się nie bawił w takie rzeczy.
Zawsze jest to jakaś nienaturalna ingerencja zarówno w układ elektryczny jak i warunki pracy żarówek.

Polecam post:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic716276.html

Jest tam dokładny opis jak prosto, fachowo i bezpiecznie podłączyć halogeny LUB światła do jazdy dziennej z dokładnym schematem i rysunkiem (wiem, bo to mój post).
Jakieś tanie dodatkowe lampy, kilka przewodów i przekaźnik i gotowe.
Światła do jazdy dziennej mogą mieć 25 W, więc oszczędzamy około połowy prądu.
Poza tym, wszystkie pozostałe światła funkcjonują dalej tak samo jak przed tem.
Powrót do góry
   
carinus
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Wrz 2003
Posty: 185
Miasto: lubuskie/Belgia

Post#12 Post autora tematu 26 Mar 2007 15:47   

Re: Światła do jazdy dziennej.


waldez1 napisał:
Jest tam dokładny opis jak prosto, fachowo i bezpiecznie podłączyć halogeny LUB światła do jazdy dziennej z dokładnym schematem i rysunkiem (wiem, bo to mój post).
Jakieś tanie dodatkowe lampy, kilka przewodów i przekaźnik i gotowe.
Światła do jazdy dziennej mogą mieć 25 W, więc oszczędzamy około połowy prądu.
Poza tym, wszystkie pozostałe światła funkcjonują dalej tak samo jak przed tem.


Nie rozumiemy sie.Moj problem dotyczy mozliwosci zastapienia żarowki 25W w juz załozonych swiatłach do jazdy dziennej,dobrym układem diodowym.Daje to drastyczne spadki zuzycia pradu i niezawodnosc dzialania elementow swietlnych.Nie wnikajmy w kwestie prawne bo to nie jest tematem.
Powrót do góry
   
waldez1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 23 Paź 2003
Posty: 112
Miasto: Jelenia Góra

Post#13 26 Mar 2007 21:16   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Cytat:
Moj problem dotyczy mozliwosci zastapienia żarowki 25W w juz załozonych swiatłach do jazdy dziennej,dobrym układem diodowym.Daje to drastyczne spadki zuzycia pradu i niezawodnosc dzialania elementow swietlnych.


Ależ ja rozumiem, i w tej kwestii się nie wypowiadam. Pisząc swój post miałem na myśli, że ja bym wybrał wariant ze światłami do jazdy dziennej, bo wg mnie to jest prostrze i elektrycznie i mechanicznie.
Prądy płynące przez diody będą oczywiście o wiele mniejsze.
I właściwie masz rację, napisałem nie na temat. Zdarza się :|.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Mar 2007 21:16   





Powrót do góry
   
czeredrecki
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 39
Miasto: PL

Post#14 29 Mar 2007 20:34   

Re: Światła do jazdy dziennej.


carinus napisał:
waldez1 napisał:
Jest tam dokładny opis jak prosto, fachowo i bezpiecznie podłączyć halogeny LUB światła do jazdy dziennej z dokładnym schematem i rysunkiem (wiem, bo to mój post).
Jakieś tanie dodatkowe lampy, kilka przewodów i przekaźnik i gotowe.
Światła do jazdy dziennej mogą mieć 25 W, więc oszczędzamy około połowy prądu.
Poza tym, wszystkie pozostałe światła funkcjonują dalej tak samo jak przed tem.


Nie rozumiemy sie.Moj problem dotyczy mozliwosci zastapienia żarowki 25W w juz załozonych swiatłach do jazdy dziennej,dobrym układem diodowym.Daje to drastyczne spadki zuzycia pradu i niezawodnosc dzialania elementow swietlnych.Nie wnikajmy w kwestie prawne bo to nie jest tematem.


witam

znalazłem takie coś http://www.tuning-cars.abc24.pl/default.asp?kat=8675&pro=200203

może o to chodzi
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Mar 2007 20:34   





Powrót do góry
   
gozdzik61
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 1

Post#15 06 Kwi 2007 13:28   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Wszystko pięknie. Tylko mały problem.Jak podłączyć by po włączeniu świateł mijania gasły do jazdy dziennej.
Powrót do góry
   
goldwinger
Zasłużony dla elektroda
Zasłużony dla elektroda


Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 6521

Post#16 06 Kwi 2007 16:30   

Re: Światła do jazdy dziennej.


wystarczy przez przekaźnik, który podłączymy pod światła mijania i w momencie ich zapalenia przekaźnik przełączy rozwierając obwód świateł dziennych
Powrót do góry
   
michael1986
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 04 Sty 2005
Posty: 351

Post#17 16 Kwi 2007 16:40   

Re: Światła do jazdy dziennej.


A gdyby w miejsce gdzie są postojówki włożyć bardzo mocnego LED-a? Czy to mogłyby być światła do jazdy dziennej? :)


Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Balkandriver
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 1
Miasto: Smokogród

Post#18 17 Kwi 2007 21:56   

Re: Światła do jazdy dziennej.


carinus napisał:

Nie rozumiemy sie.Moj problem dotyczy mozliwosci zastapienia żarowki 25W w juz załozonych swiatłach do jazdy dziennej,dobrym układem diodowym.Daje to drastyczne spadki zuzycia pradu i niezawodnosc dzialania elementow swietlnych.Nie wnikajmy w kwestie prawne bo to nie jest tematem.

Niestety nie można pominąć kwestii prawnych!
Każdy policjant chcący zakwestionować takie rozwiązanie (każdy chcący i dociekliwy) zrobi to bez większego problemu - po prostu oprze się na utracie homologacji. i to wystarczy.
I co , będziecie się przepychać z biegłymi ( ale już w Sądzie Grodzkim), co jest dozwolone? Życzę powodzenia!
Jeśli chcecie być mocni i jeździć z takimi wynalazkami dalej , niż poza granicę swojej gminy, to znajdźcie dojścia do ITS i zaszczepcie im ten pomysł, i dalej do Sejmu, wprowadzić dopuszczalność układów diodowych i wszelkich rozwiązań pozwalających zgodnie z prawem używać źródeł oświetlenia najbardziej przyjaznych kierowcy.

BALKANDRIVER
Powrót do góry
   
tplewa
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 2395
Miasto: Kamienna Góra/Warszawa

Post#19 17 Kwi 2007 23:53   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Przepisy sa po czesci kretynskie i nie chce mi sie o nich mowic - ani dyskutowac, jednak jesli juz cos sie kombinuje to polecan swiatla hella. Maja homologacje, nie sa relatywnie drogie i mamy wersje na LED-ach. Wiec po co kombinowac i w kretynski sposob jeszcze pogarszac bezpieczenstwo na i tak kulawych drogach...
Powrót do góry
   
lubjan
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 3
Miasto: rzeszów

Post#20 23 Kwi 2007 11:03   

Re: Światła do jazdy dziennej.


zmiana natężenia swiatała mija naizmienia parametry a to nie jest zgodne z przepisami dopuszczenia pojazdu do ruchu
Powrót do góry
   
cekaem
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 25
Miasto: Łuków

Post#21 23 Kwi 2007 13:42   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Dodatkowe oprawy i instalacja świateł do jazdy dziennej np. Hella to za duży wydatek i gra niewarta przysłowiowej świeczki.
Diodowe światła są może i ciekawe, ale wykonanie też sporo kosztuje zachodu, a cały wysiłek i satysfakcję moze w całości zniszczyć byle stójkowy przy wiejskiej drodze i narobić kupę kłopotu.
Podoba mi się propozycja "reduktora" napięcia - prostego i b. taniego przemiennika włączanego w obwód świateł drogowych; daje prąd jakby przemienny o skutecznym napieciu gdzieś około 6-7 V, moc rzędu 30% i znośne natężenie i barwę świateł, bez zmian żarówek i reflektorów. Koszt rzędu 20 zł.
http://moto.allegro.pl/item188682163_reduktor_swiatel_swiatla_dzienne_fv_gw.html
Nie wiem tylko, czy moje stare radio radio nie będzie przy tym burczeć.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Krzysztof T
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 18 Paź 2003
Posty: 544
Miasto: Tomaszów

Post#22 24 Kwi 2007 23:00   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Witam,
Chciałbym się podzielić tym co ja sobie wymyśliłem w fordzie. Do każdej żarówki w lampie H7 zamontowałem przekaźnik dwustykowy z przełączanymi stykami. Po przełączeniu przełącznika świateł w pozycję I włączają się światła postojowe i pozostałe (tylne, deska rozdzielcza,itp.) i jednocześnie dwie żarówki poprzez przekaźniki dodatkowe połączone w szereg. Dzieki temu obie żarówki świecą z połową swojej mocy czyli jedna około 22,5Wat. Po przełączeniu przełącznika w pozycję II załączają się przekaźniki i podają na każdą żarówkę pełne napięcie.
Jedna tylko jest wada tego mojego rozwiązania gdy przepali się jedna żarówka przestaną świecić obie (w dzień) w pozycji I. Po przełączeniu w pozycję II nie będzie świeciła tylko ta uszkodzona.
Powrót do góry
   
cekaem
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 25
Miasto: Łuków

Post#23 27 Kwi 2007 07:25   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Włączanie dwóch świateł (mijania czy nawet drogowych) w szereg - jako świateł do jazdy dziennej to wydaje się rozsadne. Z małym felerem - jest praktycznie niewykonalne ( lub trzeba by tworzyć całą choinkę) w mojej dryndzie oraz we wszystkich tych reflektorach "zespolonych" z żarówkami dwuwłóknowymi mijania + drogowe ze wspólnym przewodem masowym. Teoretyczne da się, ale nie daj Panie, kiedyś, może nawet za parę lat spokojnej jazdy, w tym się rozeznać np. w czasie małej awarii instalacji.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Kwi 2007 07:25   





Powrót do góry
   
Ppiotr
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2003
Posty: 90

Post#24 04 Maj 2007 22:57   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Zastanawiacie się nad ledami do dobry pomysł też o tym myślałem ale nie chciało się mi kombinować i poszedłem na skróty jest to moje już drugie auto jak przerobiłem. Wstawiłem rezystor podłączyłem bezpośrednio pod stacyjkę że gdy mam włączony zapłon to zapalają się światła postojowe i mijania prąd przy 100/90w żarówkach razem z postojowymi wynosi 5,6A ok 70w i reflektory się nie wypalają a oczywiście jak włączam światła w nocy to mam pełny prąd i nap. Nie płacę mandatów za brak świateł a jeżdzę tak od 5lat i żaden policjant się nie przyczepił do troszkę żółto świecących świateł. Kolego z wyładowczymi masz pecha tylko ja na twoim miejscu bym zainwestował w ledy. Pozdrawiam
Powrót do góry
   
cekaem
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 25
Miasto: Łuków

Post#25 07 Maj 2007 07:34   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Włączenie rezystora w szereg z żarówkami nie daje zbyt wiele. W twoim wypadku włączenie: do żarówek o mocy 90W (których rezystancja z teoretycznych obliczeń wynosi ok. 1,6 om) rezystor 0,5 om faktycznie zwiększy rezystancję do 2,1 om, co da spadek prądu do 5,8 A i moc 70 W. Jednak na żarówki przypadnie zamiast pełnych 90 W tylko ok. 54 W, zaś rezystor będzie grzał sie z mocą ok. 18 W. Spory rezystor i spora moc tracona, którą trzeba na dodatek bezpiecznie odprowadzić. Oszczędność mocy pobieranej z sieci pokładowej tylko ok. 17 W.
Przy zamiarze OSZCZĘDZANIA energii rozwiązanie z rezystorem niewiele daje, a sprawia też sporo kłopotów. Myślę, że raczej sensowny byłby tu przemiennik-regulator napięcia podawanego na żarówki mijania, pracujący praktycznie z minimalnymi stratami mocy.
Pozdrowienia.
Powrót do góry
   
Ppiotr
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2003
Posty: 90

Post#26 07 Maj 2007 23:58   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Kolego masz po nie kont rację dlatego że przemiennik trudniej zrobić ale jest bardziej efektowny polecam ale rezystor,zajeło mi parę godz i zamontowanie tego wszystkiego wraz z diodami aby napięcie się nie cofało. Fakt rezystor się grzeje a fakty przemawiają w moim przypadku w miarę pozytywnie bo ja widzę różnicę między 70W a 240W ale robiłem to przede wszystkim dla reflektorów aby się nie wypalały jednak 90w przy pełnym nap to się troszkę grzeje, a nie dla oszczędności "paliwa" i mocy i nie ma z tym żadnych kłopotów chyba że ktoś nie ma miejsca aby zamontować rezystor o wym 15/3/2 cm. bo taki duży mi wyszedł. Pozdrawiam
Powrót do góry
   
cekaem
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 25
Miasto: Łuków

Post#27 08 Maj 2007 08:20   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Ze swej stroiny masz wiele racji. Jednak "korektor" na allegro gotowy do montażu jest oferowany za kilkanascie zet - wydaje mi sie, że nie warto sie bawić w rezystor drutow za te pieniadze, a efekt powinien być zupełnie inny. Ja w każdym razie myślę o tym coraz powazniej.
Pozdrowienia.

Dodano po 21 [minuty]:

Nie chcę być posądzany o brzydkie intencje, ale obserwuję poważnie ofertę http://www.allegro.pl/item192100137_reduktor_swiatel_swiatla_dzienne_fv_gw.html
też grosze w porównaniu z rezystoerm drutowym, diodami itp, a efekt powinien byc zupełnie inny.
Pozdro.
Powrót do góry
   
Ppiotr
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Maj 2003
Posty: 90

Post#28 08 Maj 2007 20:18   

Re: Światła do jazdy dziennej.


No fajna rzecz gdybym nie robił to bym kupił szkoda czasu zastanowię się jeszcze choć dla sprawdzenia tylko nie podoba się że i tak trzeba włączać światła na postojowe gdyby wykonawca zrobił to na większy prąd aby dało radę na 240 w a nie na 180 i możliwość podpięcia świateł pozycyjnych to już wypas 60W przewiduję na pozycyjne

Dodano po 2 [minuty]:

i mam sterowanie masą ale da się przerobić aby to podłączyć
Powrót do góry
   
BogdanT
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 128
Miasto: Łódź

Post#29 02 Cze 2007 22:47   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Jeżeli chodzi o ksenony, to on chyba dają spore oszczędności prądu w stosunku do żarówek, więc nie ma co żałować. Światła do jazdy dziennej mogły by natomiast oszczędzić same ksenony.
Powrót do góry
   
Mitecl
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 07 Kwi 2003
Posty: 84
Miasto: Nasielsk

Post#30 26 Cze 2007 00:31   

Re: Światła do jazdy dziennej.


tyle tylko że żarniki xenonowe wypalają się i żeby się nie okazało że jesli ktoś sporo jeździ to będzie zmuszony raz w roku ;/ wykosztować się na nowe żarniki a to w sumie 10 zł nie kosztuje jak zwykła żarówka...
pozdr
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Światła do jazdy dziennej.
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
Światła do jazdy dziennej (18)
światła do jazdy dziennej (2)
Światła do jazdy dziennej (6)
światła do jazdy dziennej (34)
Światła do jazdy dziennej (13)
Światła do jazdy dziennej (6)
Światła do jazdy dziennej - (10)
Automatyczne światła do jazdy dziennej. (2)
światła do jazdy dziennej pytania (9)
Astra H i światła jazdy dziennej (5)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.102 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony