Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Światła do jazdy dziennej.


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Car Archive ->Światła do jazdy dziennej. Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
carinus
Level 16
Location: lubuskie/Belgia
Joined: 28 Sep 2003
Posts: 185
Helped: 5
Post rating: 4
carinus
Level 16
Post#1 11 Mar 2007 19:54  Topic author   

Światła do jazdy dziennej.


Moze juz czas pomyslec nad zakładaniem takich swiatełek do naszych autek.Tyle ze mam na mysli dodatkowe przerobki dotyczace zamiany zarowki na LEDy dla zmniejszenia obciążenia.Oryginalne swiatła Helli sa dosyc drogie wiec mam na oku wsadzenie dobrej mocnej diody w obudowe naszej krajowej lampy z firmy WESEM.Myslałem nad wykorzystaniem diody cree 1W z kolimatorem zwiekszajacym kąt swiecenia.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
BATT
Level 21
Location: podkarpackie
Joined: 30 Sep 2005
Posts: 476
Helped: 31
BATT
Level 21
Post#2 12 Mar 2007 07:29    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Poszukaj w PE nie pamiętam numeru jest artykuł o światłach do jazdy dziennej dodatkowy moduł przetwornicy, ja to mam -układ bez zmiany żarówek te które są 55W w dzień będą świecić z mocą 21W lub dowolnie ustawioną.Robiłem badania techniczne w PKS i miernik natężenia wykazał,że reflektor świecący z mocą 21W spełnia normę.

Helpful post? + 0
Back to top
carinus
Level 16
Location: lubuskie/Belgia
Joined: 28 Sep 2003
Posts: 185
Helped: 5
Post rating: 4
carinus
Level 16
Post#3 12 Mar 2007 15:59  Topic author   

Re: Światła do jazdy dziennej.


U mnie to odpada bo mam bi-xenony i brak żarowek.Myślałem tez o wsadzeniu LED-a cree w okolice soczewki lecz dodatkowe swiatełko do jazdy dziennej nawet ładnie sie prezentuje w zderzaku.

Helpful post? + 0
Back to top
adamjur1
Level 39
Location: Swarzędz
Joined: 12 May 2004
Posts: 4870
Helped: 445
Post rating: 40
adamjur1
Level 39
Post#4 12 Mar 2007 17:43    

Re: Światła do jazdy dziennej.


O ile pamiętam - są w sprzedazy ( a przynajmniej były) lampy homologowane do jazdy dziennej- ratowały bilans energii w malchach z prądnicami ( miały żarówki 21W od migaczay białe i odpowiednio ukształotowane odbłyśniki).
Zwracam uwagę na na słowo "homologowane"..........
Pozdr.J.

Helpful post? + 0
Back to top
kierbedz4
Level 32
Location: Toruń
Joined: 23 Dec 2006
Posts: 1609
Helped: 163
Post rating: 70
kierbedz4
Level 32
Post#5 12 Mar 2007 18:45    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Lampy do jazdy dziennej są aktualnie w sprzedaży w dwóch wykonaniach 1 zestaw to jest komplet lamp bez przekażnika w komplecie 2 zestaw stanowi komplet lamp z dołączonym do zestawu przekażnikiem.Na opakowaniu jest instrukcja montażu. Cena kompletu to ponad 50zł

Helpful post? + 0
Back to top
carinus
Level 16
Location: lubuskie/Belgia
Joined: 28 Sep 2003
Posts: 185
Helped: 5
Post rating: 4
carinus
Level 16
Post#6 12 Mar 2007 22:00  Topic author   

Re: Światła do jazdy dziennej.


kierbedz4 wrote:
Lampy do jazdy dziennej są aktualnie w sprzedaży w dwóch wykonaniach 1 zestaw to jest komplet lamp bez przekażnika w komplecie 2 zestaw stanowi komplet lamp z dołączonym do zestawu przekażnikiem.Na opakowaniu jest instrukcja montażu. Cena kompletu to ponad 50zł


Własnie te lampy mialem na uwadze.Robi je firma Wesem.Tyle ze zamiast żarowek mam zamiar użyc diod LED.I tutaj jest problem do rozwiazania.Diody musza oswietlac lustro a nie bezposrednio szkło lampy.Robiłem dzisiaj próby w wiązką 4 diod skierowaną własnie na lustro i efekt jest nawet fajny.Problemem moze byc tylko kierunkowosc snopa swiatła uzyskanego za pomoca diodek.Najlepszym wyjsciem bedzie dobry kolimator który potrafi rozproszyc wiazke z diody na bardzo duzym kącie.

Helpful post? + 0
Back to top
Rysio4001
Specjalista - systemy grzewcze
Location: Świdnik
Joined: 04 Feb 2007
Posts: 1359
Helped: 212
Post rating: 114
Rysio4001
Specjalista - systemy grzewcze
Post#7 19 Mar 2007 00:12    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Cześć. Ciekawe rozwiązanie z tymi diodami LED, tylko jak się ma to do PRAWA. Czy policja nie będzie się tego czepiała? Przyznam że też bym chętnie coś takiego zrobił. Tak więc moja prośba, jeśli ktoś zna aspekt prawny jak to się ma do zastosowania diod LED niech się wypowie. Na pewno wszyscy na tym skorzystamy.
Pozdrawiam.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
carinus
Level 16
Location: lubuskie/Belgia
Joined: 28 Sep 2003
Posts: 185
Helped: 5
Post rating: 4
carinus
Level 16
Post#8 19 Mar 2007 15:38  Topic author   

Re: Światła do jazdy dziennej.


Jezeli natezenie swiatła nie bedzie odbiegac od wersjii z żarowką to nie bedzie żednego problemu.No bo do czego sie można wtedy przyczepić?

Helpful post? + 0
Back to top
WoŹnY
Level 28
Location: Gdańsk
Joined: 13 Feb 2003
Posts: 1283
Helped: 76
Post rating: 10
WoŹnY
Level 28
Post#9 19 Mar 2007 16:01    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Quote:
Jezeli natezenie swiatła nie bedzie odbiegac od wersjii z żarowką to nie bedzie żednego problemu.No bo do czego sie można wtedy przyczepić?


Chociażby do tego, że oryginalnie producent zastosował żarówki i właśnie z żarówkami uzyskał homologację. Po zmianie na diodę ona nie obowiązuje. Ponadto łatwo odróżnić światło pochodzenia żarówkowego od diodowego i panowie Policjanci dadzą sobie z tym radę.

Helpful post? + 0
Back to top
carinus
Level 16
Location: lubuskie/Belgia
Joined: 28 Sep 2003
Posts: 185
Helped: 5
Post rating: 4
carinus
Level 16
Post#10 19 Mar 2007 20:30  Topic author   

Re: Światła do jazdy dziennej.


To wszystko prawda,homologacja dotyczy żarowki.Jednak sądzę ze nikt sie nie przyczepi do prawidłowo swiecących świateł.Nie mozna przeginac z roznicą w jasnosci swiatła a jezeli chodzi o barwe nie jest to aż taki problem za który nas zatrzymają.Za diodami przemawia niezaprzeczalnie wieksza trwałosc i znikome zuzycie energi oraz przyjemniejsza barwa swiatła ktora bedzie lepiej widoczna niz blade żarowki.

Helpful post? + 0
Back to top
waldez1
Level 14
Location: Jelenia Góra
Joined: 23 Oct 2003
Posts: 119
Helped: 6
waldez1
Level 14
Post#11 25 Mar 2007 23:13    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Powtórzę to, co napisałem w poscie w innym temacie.

A ja bym się nie bawił w takie rzeczy.
Zawsze jest to jakaś nienaturalna ingerencja zarówno w układ elektryczny jak i warunki pracy żarówek.

Polecam post:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic716276.html

Jest tam dokładny opis jak prosto, fachowo i bezpiecznie podłączyć halogeny LUB światła do jazdy dziennej z dokładnym schematem i rysunkiem (wiem, bo to mój post).
Jakieś tanie dodatkowe lampy, kilka przewodów i przekaźnik i gotowe.
Światła do jazdy dziennej mogą mieć 25 W, więc oszczędzamy około połowy prądu.
Poza tym, wszystkie pozostałe światła funkcjonują dalej tak samo jak przed tem.

Helpful post? + 0
Back to top
carinus
Level 16
Location: lubuskie/Belgia
Joined: 28 Sep 2003
Posts: 185
Helped: 5
Post rating: 4
carinus
Level 16
Post#12 26 Mar 2007 15:47  Topic author   

Re: Światła do jazdy dziennej.


waldez1 wrote:
Jest tam dokładny opis jak prosto, fachowo i bezpiecznie podłączyć halogeny LUB światła do jazdy dziennej z dokładnym schematem i rysunkiem (wiem, bo to mój post).
Jakieś tanie dodatkowe lampy, kilka przewodów i przekaźnik i gotowe.
Światła do jazdy dziennej mogą mieć 25 W, więc oszczędzamy około połowy prądu.
Poza tym, wszystkie pozostałe światła funkcjonują dalej tak samo jak przed tem.


Nie rozumiemy sie.Moj problem dotyczy mozliwosci zastapienia żarowki 25W w juz załozonych swiatłach do jazdy dziennej,dobrym układem diodowym.Daje to drastyczne spadki zuzycia pradu i niezawodnosc dzialania elementow swietlnych.Nie wnikajmy w kwestie prawne bo to nie jest tematem.

Helpful post? + 0
Back to top
waldez1
Level 14
Location: Jelenia Góra
Joined: 23 Oct 2003
Posts: 119
Helped: 6
waldez1
Level 14
Post#13 26 Mar 2007 21:16    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Quote:
Moj problem dotyczy mozliwosci zastapienia żarowki 25W w juz załozonych swiatłach do jazdy dziennej,dobrym układem diodowym.Daje to drastyczne spadki zuzycia pradu i niezawodnosc dzialania elementow swietlnych.


Ależ ja rozumiem, i w tej kwestii się nie wypowiadam. Pisząc swój post miałem na myśli, że ja bym wybrał wariant ze światłami do jazdy dziennej, bo wg mnie to jest prostrze i elektrycznie i mechanicznie.
Prądy płynące przez diody będą oczywiście o wiele mniejsze.
I właściwie masz rację, napisałem nie na temat. Zdarza się :|.

Helpful post? + 0
Back to top
czeredrecki
Level 9
Location: PL
Joined: 21 Feb 2006
Posts: 39
Post rating: 1
czeredrecki
Level 9
Post#14 29 Mar 2007 20:34    

Re: Światła do jazdy dziennej.


carinus wrote:
waldez1 wrote:
Jest tam dokładny opis jak prosto, fachowo i bezpiecznie podłączyć halogeny LUB światła do jazdy dziennej z dokładnym schematem i rysunkiem (wiem, bo to mój post).
Jakieś tanie dodatkowe lampy, kilka przewodów i przekaźnik i gotowe.
Światła do jazdy dziennej mogą mieć 25 W, więc oszczędzamy około połowy prądu.
Poza tym, wszystkie pozostałe światła funkcjonują dalej tak samo jak przed tem.


Nie rozumiemy sie.Moj problem dotyczy mozliwosci zastapienia żarowki 25W w juz załozonych swiatłach do jazdy dziennej,dobrym układem diodowym.Daje to drastyczne spadki zuzycia pradu i niezawodnosc dzialania elementow swietlnych.Nie wnikajmy w kwestie prawne bo to nie jest tematem.


witam

znalazłem takie coś http://www.tuning-cars.abc24.pl/default.asp?kat=8675&pro=200203

może o to chodzi

Helpful post? + 0
Back to top
gozdzik61
Level 1
Joined: 06 Apr 2007
Posts: 1
gozdzik61
Level 1
Post#15 06 Apr 2007 13:28    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Wszystko pięknie. Tylko mały problem.Jak podłączyć by po włączeniu świateł mijania gasły do jazdy dziennej.

Helpful post? + 0
Back to top
goldwinger
VIP Zasłużony dla elektroda
Joined: 07 Mar 2006
Posts: 6553
Helped: 493
Post rating: 177
goldwinger
VIP Zasłużony dla elektroda
Post#16 06 Apr 2007 16:30    

Re: Światła do jazdy dziennej.


wystarczy przez przekaźnik, który podłączymy pod światła mijania i w momencie ich zapalenia przekaźnik przełączy rozwierając obwód świateł dziennych

Helpful post? + 0
Back to top
michael1986
Level 18
Joined: 04 Jan 2005
Posts: 386
Helped: 14
Post rating: 9
michael1986
Level 18
Post#17 16 Apr 2007 16:40    

Re: Światła do jazdy dziennej.


A gdyby w miejsce gdzie są postojówki włożyć bardzo mocnego LED-a? Czy to mogłyby być światła do jazdy dziennej? :)


Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
Balkandriver
Level 1
Location: Smokogród
Joined: 17 Apr 2007
Posts: 1
Balkandriver
Level 1
Post#18 17 Apr 2007 21:56    

Re: Światła do jazdy dziennej.


carinus wrote:

Nie rozumiemy sie.Moj problem dotyczy mozliwosci zastapienia żarowki 25W w juz załozonych swiatłach do jazdy dziennej,dobrym układem diodowym.Daje to drastyczne spadki zuzycia pradu i niezawodnosc dzialania elementow swietlnych.Nie wnikajmy w kwestie prawne bo to nie jest tematem.

Niestety nie można pominąć kwestii prawnych!
Każdy policjant chcący zakwestionować takie rozwiązanie (każdy chcący i dociekliwy) zrobi to bez większego problemu - po prostu oprze się na utracie homologacji. i to wystarczy.
I co , będziecie się przepychać z biegłymi ( ale już w Sądzie Grodzkim), co jest dozwolone? Życzę powodzenia!
Jeśli chcecie być mocni i jeździć z takimi wynalazkami dalej , niż poza granicę swojej gminy, to znajdźcie dojścia do ITS i zaszczepcie im ten pomysł, i dalej do Sejmu, wprowadzić dopuszczalność układów diodowych i wszelkich rozwiązań pozwalających zgodnie z prawem używać źródeł oświetlenia najbardziej przyjaznych kierowcy.

BALKANDRIVER

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
tplewa
Level 35
Location: Warszawa
Joined: 01 Jul 2003
Posts: 2996
Helped: 136
Post rating: 221
tplewa
Level 35
Post#19 17 Apr 2007 23:53    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Przepisy sa po czesci kretynskie i nie chce mi sie o nich mowic - ani dyskutowac, jednak jesli juz cos sie kombinuje to polecan swiatla hella. Maja homologacje, nie sa relatywnie drogie i mamy wersje na LED-ach. Wiec po co kombinowac i w kretynski sposob jeszcze pogarszac bezpieczenstwo na i tak kulawych drogach...

Helpful post? + 0
Back to top
lubjan
Level 2
Location: rzeszów
Joined: 22 Feb 2007
Posts: 3
lubjan
Level 2
Post#20 23 Apr 2007 11:03    

Re: Światła do jazdy dziennej.


zmiana natężenia swiatała mija naizmienia parametry a to nie jest zgodne z przepisami dopuszczenia pojazdu do ruchu

Helpful post? + 0
Back to top
cekaem
Level 11
Location: Łuków
Joined: 23 Dec 2004
Posts: 25
Helped: 1
Post rating: 1
cekaem
Level 11
Post#21 23 Apr 2007 13:42    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Dodatkowe oprawy i instalacja świateł do jazdy dziennej np. Hella to za duży wydatek i gra niewarta przysłowiowej świeczki.
Diodowe światła są może i ciekawe, ale wykonanie też sporo kosztuje zachodu, a cały wysiłek i satysfakcję moze w całości zniszczyć byle stójkowy przy wiejskiej drodze i narobić kupę kłopotu.
Podoba mi się propozycja "reduktora" napięcia - prostego i b. taniego przemiennika włączanego w obwód świateł drogowych; daje prąd jakby przemienny o skutecznym napieciu gdzieś około 6-7 V, moc rzędu 30% i znośne natężenie i barwę świateł, bez zmian żarówek i reflektorów. Koszt rzędu 20 zł.
http://moto.allegro.pl/item188682163 reduktor swiatel swiatla dzienne fv gw.html
Nie wiem tylko, czy moje stare radio radio nie będzie przy tym burczeć.
Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Krzysztof T
Level 21
Location: Tomaszów
Joined: 18 Oct 2003
Posts: 569
Helped: 2
Post rating: 19
Krzysztof T
Level 21
Post#22 24 Apr 2007 23:00    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Witam,
Chciałbym się podzielić tym co ja sobie wymyśliłem w fordzie. Do każdej żarówki w lampie H7 zamontowałem przekaźnik dwustykowy z przełączanymi stykami. Po przełączeniu przełącznika świateł w pozycję I włączają się światła postojowe i pozostałe (tylne, deska rozdzielcza,itp.) i jednocześnie dwie żarówki poprzez przekaźniki dodatkowe połączone w szereg. Dzieki temu obie żarówki świecą z połową swojej mocy czyli jedna około 22,5Wat. Po przełączeniu przełącznika w pozycję II załączają się przekaźniki i podają na każdą żarówkę pełne napięcie.
Jedna tylko jest wada tego mojego rozwiązania gdy przepali się jedna żarówka przestaną świecić obie (w dzień) w pozycji I. Po przełączeniu w pozycję II nie będzie świeciła tylko ta uszkodzona.

Helpful post? + 0
Back to top
cekaem
Level 11
Location: Łuków
Joined: 23 Dec 2004
Posts: 25
Helped: 1
Post rating: 1
cekaem
Level 11
Post#23 27 Apr 2007 07:25    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Włączanie dwóch świateł (mijania czy nawet drogowych) w szereg - jako świateł do jazdy dziennej to wydaje się rozsadne. Z małym felerem - jest praktycznie niewykonalne ( lub trzeba by tworzyć całą choinkę) w mojej dryndzie oraz we wszystkich tych reflektorach "zespolonych" z żarówkami dwuwłóknowymi mijania + drogowe ze wspólnym przewodem masowym. Teoretyczne da się, ale nie daj Panie, kiedyś, może nawet za parę lat spokojnej jazdy, w tym się rozeznać np. w czasie małej awarii instalacji.
Pozdrawiam.

Helpful post? + 0
Back to top
Ppiotr
Level 12
Joined: 19 May 2003
Posts: 90
Post rating: 2
Ppiotr
Level 12
Post#24 04 May 2007 22:57    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Zastanawiacie się nad ledami do dobry pomysł też o tym myślałem ale nie chciało się mi kombinować i poszedłem na skróty jest to moje już drugie auto jak przerobiłem. Wstawiłem rezystor podłączyłem bezpośrednio pod stacyjkę że gdy mam włączony zapłon to zapalają się światła postojowe i mijania prąd przy 100/90w żarówkach razem z postojowymi wynosi 5,6A ok 70w i reflektory się nie wypalają a oczywiście jak włączam światła w nocy to mam pełny prąd i nap. Nie płacę mandatów za brak świateł a jeżdzę tak od 5lat i żaden policjant się nie przyczepił do troszkę żółto świecących świateł. Kolego z wyładowczymi masz pecha tylko ja na twoim miejscu bym zainwestował w ledy. Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
cekaem
Level 11
Location: Łuków
Joined: 23 Dec 2004
Posts: 25
Helped: 1
Post rating: 1
cekaem
Level 11
Post#25 07 May 2007 07:34    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Włączenie rezystora w szereg z żarówkami nie daje zbyt wiele. W twoim wypadku włączenie: do żarówek o mocy 90W (których rezystancja z teoretycznych obliczeń wynosi ok. 1,6 om) rezystor 0,5 om faktycznie zwiększy rezystancję do 2,1 om, co da spadek prądu do 5,8 A i moc 70 W. Jednak na żarówki przypadnie zamiast pełnych 90 W tylko ok. 54 W, zaś rezystor będzie grzał sie z mocą ok. 18 W. Spory rezystor i spora moc tracona, którą trzeba na dodatek bezpiecznie odprowadzić. Oszczędność mocy pobieranej z sieci pokładowej tylko ok. 17 W.
Przy zamiarze OSZCZĘDZANIA energii rozwiązanie z rezystorem niewiele daje, a sprawia też sporo kłopotów. Myślę, że raczej sensowny byłby tu przemiennik-regulator napięcia podawanego na żarówki mijania, pracujący praktycznie z minimalnymi stratami mocy.
Pozdrowienia.

Helpful post? + 0
Back to top
Ppiotr
Level 12
Joined: 19 May 2003
Posts: 90
Post rating: 2
Ppiotr
Level 12
Post#26 07 May 2007 23:58    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Kolego masz po nie kont rację dlatego że przemiennik trudniej zrobić ale jest bardziej efektowny polecam ale rezystor,zajeło mi parę godz i zamontowanie tego wszystkiego wraz z diodami aby napięcie się nie cofało. Fakt rezystor się grzeje a fakty przemawiają w moim przypadku w miarę pozytywnie bo ja widzę różnicę między 70W a 240W ale robiłem to przede wszystkim dla reflektorów aby się nie wypalały jednak 90w przy pełnym nap to się troszkę grzeje, a nie dla oszczędności "paliwa" i mocy i nie ma z tym żadnych kłopotów chyba że ktoś nie ma miejsca aby zamontować rezystor o wym 15/3/2 cm. bo taki duży mi wyszedł. Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
cekaem
Level 11
Location: Łuków
Joined: 23 Dec 2004
Posts: 25
Helped: 1
Post rating: 1
cekaem
Level 11
Post#27 08 May 2007 08:20    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Ze swej stroiny masz wiele racji. Jednak "korektor" na allegro gotowy do montażu jest oferowany za kilkanascie zet - wydaje mi sie, że nie warto sie bawić w rezystor drutow za te pieniadze, a efekt powinien być zupełnie inny. Ja w każdym razie myślę o tym coraz powazniej.
Pozdrowienia.

Dodano po 21 [minuty]:

Nie chcę być posądzany o brzydkie intencje, ale obserwuję poważnie ofertę http://www.allegro.pl/item192100137 reduktor swiatel swiatla dzienne fv gw.html
też grosze w porównaniu z rezystoerm drutowym, diodami itp, a efekt powinien byc zupełnie inny.
Pozdro.

Helpful post? + 0
Back to top
Ppiotr
Level 12
Joined: 19 May 2003
Posts: 90
Post rating: 2
Ppiotr
Level 12
Post#28 08 May 2007 20:18    

Re: Światła do jazdy dziennej.


No fajna rzecz gdybym nie robił to bym kupił szkoda czasu zastanowię się jeszcze choć dla sprawdzenia tylko nie podoba się że i tak trzeba włączać światła na postojowe gdyby wykonawca zrobił to na większy prąd aby dało radę na 240 w a nie na 180 i możliwość podpięcia świateł pozycyjnych to już wypas 60W przewiduję na pozycyjne

Dodano po 2 [minuty]:

i mam sterowanie masą ale da się przerobić aby to podłączyć

Helpful post? + 0
Back to top
BogdanT
Level 15
Location: Łódź
Joined: 08 Jul 2006
Posts: 128
Helped: 11
Post rating: 2
BogdanT
Level 15
Post#29 02 Jun 2007 22:47    

Re: Światła do jazdy dziennej.


Jeżeli chodzi o ksenony, to on chyba dają spore oszczędności prądu w stosunku do żarówek, więc nie ma co żałować. Światła do jazdy dziennej mogły by natomiast oszczędzić same ksenony.

Helpful post? + 0
Back to top
Mitecl
Level 14
Location: Nasielsk
Joined: 07 Apr 2003
Posts: 88
Helped: 11
Post rating: 2
Mitecl
Level 14
Post#30 26 Jun 2007 00:31    

Re: Światła do jazdy dziennej.


tyle tylko że żarniki xenonowe wypalają się i żeby się nie okazało że jesli ktoś sporo jeździ to będzie zmuszony raz w roku ;/ wykosztować się na nowe żarniki a to w sumie 10 zł nie kosztuje jak zwykła żarówka...
pozdr

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Car Archive -> Światła do jazdy dziennej. 12  Next
Page 1 of 2

Similar topics to Światła do jazdy dziennej.

Światła do jazdy dziennej (18)
światła do jazdy dziennej (2)
Światła do jazdy dziennej (6)
światła do jazdy dziennej (34)
Światła do jazdy dziennej (13)
Światła do jazdy dziennej (6)
Światła do jazdy dziennej - (10)
Automatyczne światła do jazdy dziennej. (2)
światła do jazdy dziennej pytania (9)
Astra H i światła jazdy dziennej (5)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.096 seconds