X
  • #1 14 Mar 2007 14:52
    anzelm123
    Level 2  
    Positive voted Helpful post? (+7)
    jak podłączyć kable żeby mi alternator ładował akumulatory w ursusie 60????????
  • #2 14 Mar 2007 15:59
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Positive voted Helpful post? (+7)
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
  • #3 14 Mar 2007 19:37
    kryszt44
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Podaj jaki lub z czego ten alternator,.Zazwyczaj główny prądowy idzie z rozrusznika ze szczotek wychodzi przewód na regulator, a z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawidz własny zbudowany obwód) lub pod samą kontrolkę ładowania i kontrolować ją żeby nigdy niebyła spalona (przy spalonej nie ma ładowania).
  • #4 15 Mar 2007 12:45
    anzelm123
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (+3)
    ten altelnator jest z poloneza. z altelnatorem jest razem regulator napięcia> potrzebuje instrukcji lub schematu podłączenia altelnatora jak najłatwiej jest to morzliwe żeby mi ładował akumulatory>
  • #5 15 Mar 2007 22:40
    kryszt44
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku
    z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
  • #6 16 Mar 2007 09:52
    automex
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    z altelnatorem jest razem regulator napięcia w komplecie czy to jest jedna całość
  • #7 16 Mar 2007 13:51
    anzelm123
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    altelnator jest rezem jako całoćś z regulatorem
  • #8 21 Mar 2007 22:59
    brylu1985
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    podlacz jeden przewod do akumulatora pod najgrobsze zlacze a to male to wzbudzenie czyli zarowka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatota

    Dodano po 1 [minuty]:

    podepnij plus aku do alternatora takie grobe zlacze a drugi przewod do kontrolki
  • #9 31 Mar 2007 23:51
    matisl
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    kryszt44 wrote:
    No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku
    z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).


    Witam. Podłaczyłem tak jak kolega pisał. Tylko na alternatorze mam jedno nieoznaczone wejście z takim cienkim kablem białym, podłączyłem to pod mase, a kabel 30 z alternatora podlaczyłem pod (+) plus na rozruszniku, który idzie z akumulatora. Z regulatora 15 podpiąłem żarówkę 5W pod jej plus, a drugi koniec żarówki podpiąłem pod mase. Włączyłem zapłon(wsadziłem kluczyk) i kontrolka się nie zaświeciła, a jak była prądnica to się świeciła. Czy to normalne? Jeszcze nie sprawdzałem czy jest ładowanie, bo nie odpalałem traktora, bo mam słabe akumulatory i nie przekręci, ale światła itp świecą normalnie, tylko są zasłabe aby uciągnąć rozrusznik.

    Proszę o pomoc
  • #10 01 Apr 2007 16:47
    matisl
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    czy nikt nie potrafi mi pomóc????????????
  • #11 01 Apr 2007 19:58
    dragon1970
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Jeśli masz alternator z poloneza to masę się nie podłącz na żaden kabel tylko jest na obudowie a podłączenie kontrolki nie jest do masy tylko do plusa po stacyjce a z drugiej strony na 15 . napisz czy to jest alternator z poloneza caro czy starszego a kryszt44 dobrze napisał , alternatory są 9d i 6d choć rzadko te ostatnie spotykane on by ci się sam nie wzbudził. Może podeślij zdjęcie to już na pewno ci się wyrysuje schemat . Pozdrawiam
  • #12 01 Apr 2007 20:36
    matisl
    Level 9  
    Helpful post? (+3)
    Alternator i regulator elektroniczny mam od nyski. Czyli źle podpinam kontrolke?
  • #13 10 Apr 2007 23:32
    Zuchan
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Trochę czasu juz upłynęło, czy problemy z podłączeniem alternatora już pokonane? Jeśli nie to chetnie pomogę.
  • #14 19 Apr 2007 18:14
    pentagon
    Level 15  
    Helpful post? (+2)
    Nie wiem czy temat aktualny ale właśnie przed chwilą miałem ursusa C360 z padniętym ładowaniem które kiedyś robiłem na alternatorze od poloneza , myślę że ten schemat pomoże:D, regler też do alternatora :D bo raz mi się zdarzyło że gość był zdziwiony że nie pasuje ten co był od prądnicy
  • #15 07 Apr 2010 13:10
    ixs
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    MAm takie moze dla kogos banalne pytanie, ale prosze mi to jakos lopatologicznie wytłumaczyc....--mam alternator z poloneza - z regulatorem na obudowie. Podpinam wyjscie to ze srubka na plus np przy rozruszniku -* to wszystko jasne.
    Drugie wyjscie mam tam kilka kabelkow - jeden idzie z regulatora i jest polaczony z wyjsiem alternatora tu wszystko ok - i teraz podpinam ten kabelek pod kontrolke ładowania, tylko jak to mam dokladnie zrobic?????
    Kontrolke mam wpieta w zegary i z tego co pamietam do kontrolki dochodzi jeden kabel plusowy od stacyjki, a masa jest chyba na obudowie zegarów ( zegary te półokrągłe standardowe w starszych 360 ).
    Do czego dokładnie podpąć ten cienki kabel - do tego samego styku co idzie kabelek zasilajacy do zarowki, czy tzreba cos przerabiac aby jeden kabel byl do styku zarowki, a drugi do obudowy zewnetrznej zarówki???
  • #16 07 Apr 2010 13:45
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    ixs napisał:
    Quote:
    Kontrolke mam wpieta w zegary i z tego co pamietam do kontrolki dochodzi jeden kabel plusowy od stacyjki, a masa jest chyba na obudowie zegarów ( zegary te półokrągłe standardowe w starszych 360 ).

    Ten przewód zasilający od stacyjki do kontrolki zostawiasz. Drugi przewód od kontrolki zdejmujesz i na jego miejsce dołączasz właśnie ten cienki przewód od alternatora.
  • #17 07 Apr 2010 14:21
    ixs
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    A czyli zaczynam rozumiec - prąd ma przepływać przez zarówke.... Bo z niektórych opisów wydawało mi sie ze zarówka jest podłączona równolegle, ale wtedy przewód wystarczyłoby podpiąć bezpośrednio do stacyjki...
    W bład tez wprowadziło mnie to ze wydawało mi sie ze do kontrolki idzie tylko jeden przewód, a druga to masa na obudowie zegarów, ale chyba jednak tak nie jest - musze spawdzic ten drugi przewód...
  • #18 07 Apr 2010 18:17
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Tak, prąd przepływa przez żarówkę i dzięki temu alternator się wzbudza.
  • #19 22 Apr 2010 12:19
    ixs
    Level 16  
    Helpful post? (-1)
    Dzięki za pomoc - alternator juz podłączony - na szczęście działa - mam jeszcze kilka pytań:
    1. czy napięcie ładowania jest OK - na wolnych obrotach ok 13V - przy bardzo niskich obrotach zaczyna lekko świecic lampka ładowania, ale to juz przy bardzo niskich obrotach , po podwyższeniu obrotów napiecie wzrasta do 14,5, a chwilami nawet 14,6V, przy wysokich obrotach oscyluje w granicach 14,3- 14,4V ( czy te 14,6 to już nie za wysoko?)
    2. druga sprawa że po odpaleniu silnika lampka ładowania gasnie prawidłowo, jednak przy nieco podwyższonych obrotach zaczyna ona mrugać , przy dalszym podniesieniu obrotów lampka znów gaśnie - co moze byc przyczyną?

    Zarówka ładowania założona 4W ( próbowałem tez na 2W, ale zaczynał ładować dopiero po lekkim podwyższeniu obrotów i wydaje mi sie ze nieco niższe napiecie ładowania wtedy wystepowało - ok 13,5V.
    Po właczeniu odbiorników prądu napiecie stabilizuje sie w podobnych zakresach jak wcześniej... - no może troszke nizej...
  • #20 25 Apr 2010 10:13
    leinadzs
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Zostaw jak jest, wygląda że masz dobrze. To 14,6V to może być błąd miernika. Weź inny i sprawdź
  • #21 25 Apr 2010 10:23
    1078231
    Removed  
  • #22 26 May 2010 22:19
    maureliusz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Znalazłem rozwiązanie:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic361604.html#1830393

    U mnie niestety jeden ślizgacz jest zjechany:-( - Zatem do wymiany wirnik, bo przetoczyć chyba będzie ciężko...
  • #23 29 Aug 2010 15:03
    grzes12214
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam koledzy mam taki roblem na przy c-330 alternator typowy ze sklepu jak to sie zakłada do trzydziestek i szesdziesiatek a problem jest taki ze swieci mi zarówka od ładowania sprawdzałem miernikiem i nic pokazuje wartosc akumulatora nawet na wysokich obrotach.
    załozyłem nowe szczotki i nowy regulator i tez nic .
    rozkreciłem alternator aby pomierzyc diody jest ich sześć spietych po dwie mierzyłem je miernikiem ale nie wiem czy dobrze ustawiłem miernik na omy i sprawdzałem wszystkie pokazywały mi około 18,5 oma w jednym kierunku a po odwróceniu biegunów juz nie to chyba dobrze pomóżcie i powiedzcie jakie powinny byc odczyty i jak to zrobic ? A nastepnie wziołem izwojenie wkoło wirnika i mierzyłem sa tam przykrecane trzy przewody do tych par diód mierzyłem je brzęczkiem z miernika i kazdy z kazdym jak stykałem to brzęczał pomwiedzcie jak to ma byc sprawdzone i czy dobrze to robiłem i czy dobre jest ?
    Nastepnie sprawdzałem wirnik tez miernikiem i brzeczkiem na nim dotknołem do komutatora po którym chodzą szczotki i tez piszczał czy ja to wszystko dobrze mierzyłem ?
    Pomórzcie i wytłumaczcie jak to pomierzyc za pomocą zwykłego standardowego miernika
    A i alternator jest podłączony chyba dobrze a powiedzcie jak maja byc podłączone kable od regulatora
    pomórzcie

    Z góry dziękuje
  • #24 25 Nov 2010 16:32
    pawelooo19
    Level 13  
    Helpful post? (+4)
    Kolego wyżej - schemat został podany wyżej też w tym temacie a dokładnie:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085327.html


    I prościej się nie da - pokazane łopatologicznie
    obrazek:

    schemat podłączenia alternatora w ursusie 60

    Żeby akumulator ładował musi być żarówka sprawna (chyba)
  • #25 27 Nov 2010 21:45
    maureliusz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Hmmm...ładowanie idealne. Na wolnych jest 14,32V, a na wyższych nieco spada :-) Dziwna sprawa, bo kontrolka świeci dalej. Nawet próbowałem "na krótko" kontrolkę podpinać i nic. Podłączenie sprawdzone 100razy.
    Ponieważ ładuje super, to przestałem z tym walczyć :-)
  • #26 27 Nov 2010 21:47
    pawelooo19
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    no u mnie i zarowka nie świeci i nie ładuje - przywiozłem już trzeci alternator i kiszka. A czym się różni 6cio diodowy od 9cio? Jakim podłączeniem?
  • #27 13 Mar 2011 20:06
    stasiudrobnin
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    koledzy schemat podłączenia tego alternatora też jest dobry, ja podłączam trochę inaczej, na alternatorze jest zacisk 67 ( wychodzący z szczotek)i jego podłączyć pod zacisk regulatora 67, drugi zacisk z regulatora 15 pod stacyjkę po zapłonie. Kontrolkę ładowania należy podłączamy jeden przewód pod stacyjkę po zapłonie tak jak zacisk 15 z regulatora, a drugi przewód kontrolki podłączyć pod dodatkowy styk z alternatora,
  • #28 13 Mar 2011 20:16
    pawelooo19
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Wszystko jest dobrze... schemat jest dobry. Popracuj nad pisownią może.
    Co do moich postów wyzej... Wyszło na to, że miałem alternatory popsute, pojechałem do takiego fajnego serwisu w Malborku i z 3 złożyli mi 1 :) sprawny, ładuje jak trzeba. Pozdrawiam.
  Search 4 million + Products
Browse Products