X
  • #1 18 Mar 2007 09:25
    harnasx
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Będe montował do Avensisa 1.6 98r instalacje gazową (silnik 4AFE - metalowy kolektor). Pytanie do znawców tematu: zamontować sekwencję (w grę wchodzą tańsze rozwiązania np Stag 300 za 2200-2400zł z montazem) czy lepszą mieszalnikową (np BRC, Tartarinni 1800zł z montażem?)
    Wszystkie za i przeciw proszę z uzasadnieniem :)

    z góry dziękuję
  • #2 18 Mar 2007 09:45
    Dinuś
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ja od 3 dni mam sekfencję staga 300, zdecydowałem się bo kilku moich znajomych ma tą samą instalację i śmigają bez problemów, mówią że w porównaniu ze starszą instalację silnik mniej pali gazu i nie traci na mocy już nie wspomnę o szczegółach że jak skończy Ci się gaz to nawet sama przełącza na paliwo i tylko daje Ci sygnał że trzeba zatankować gaz , w moim poprzednim samochodzie miałem starszy model instalacji i moim zdaniem warto wydać parę groszy więcej i zamontować sekfencję
  • #3 18 Mar 2007 09:58
    oczko69
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    cze .ja zamontowalbym sekwencje dlatego ze w tym silniku wtrysk benzyny jest sekwencyjny,i wlasciwie gazem w tym momencie steruje komputer benzyny .ZALETY:mniejsza roznica w spalaniu gaz-benzyna ,niewielkie roznice w dynamice jazdy,nie ma tzw.strzalow.i jezeli monter prawidlowo skalibruje to tylko na przegladzie widzisz warsztat (a warsztat ciebie) :) ......a i jeszcze jedno :montuje instalacje od 2002r ........pozdr pa:)
  • #4 18 Mar 2007 10:23
    harnasx
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    >oczko69< doradz w takim razie proszę jaki reduktor do tego Staga i jakie wtryskiwacze? proponowali mi reduktor Tomasetto lub Zavolli oraz wtryskiwacze Valvtek'a lub jeszcze inne ale uleciała mi nazwa (nie wiem dokładnie jak się pisze te nazwy). Są jakieś konkretne modele za które warto np dopłacic?
    >Dinuś< Ile zapłaciłeś za całość (i do jakiego auta)

    Czy ta cena 2200zł jest OK?
  • #5 18 Mar 2007 11:05
    sztywny13
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Przy takiej różnicy cenowej to nie zastanawiałbym się i montował IVgen. Generalnie same plusy.
  • #6 18 Mar 2007 11:14
    Dinuś
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ja płaciłem 2,5 tysiaka , reduktor mam tomasetto wtryski Valteka ( pod warunkiem że to tak się pisze bo sam też nie wiem) , powiem Ci że jeździłem sporo na starszych wersjach gazu i poleciłbym jednak sekwencję bo na serio widzę że motorek chodzi fajnie, ja mam mazdę 626 i normalna instalacja u mnie odpada bo madzie są podobno cholernie wrażliwe na tzw strzały i leci zaraz przepływomierz a taki przepływomierz nowy kosztuje około 1,5 tysiąca więc u mnie nie było sensu nawet myśleć o innym gazie
  • #7 18 Mar 2007 11:39
    harnasx
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak dotąd widze same głosy na sekwencje, moje niezdecydowanie bierze się stąd iż od 4 lat jeźdzę Cariną E 1.6 na gazie z instalacja z mieszalnikiem zrobiłem 170tys w tym czasie i zero problemów - przy spalaniu max 9l/100km.
    Ale chyba przekonam się do sekwencji.
    Prosze tylko o jakieś sugestie co do parownika i wtryskiwaczy
  • #8 22 Mar 2007 23:30
    dedeks
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    harnasx wrote:
    Jak dotąd widze same głosy na sekwencje, moje niezdecydowanie bierze się stąd iż od 4 lat jeźdzę Cariną E 1.6 na gazie z instalacja z mieszalnikiem zrobiłem 170tys w tym czasie i zero problemów - przy spalaniu max 9l/100km.

    Brajdak Primera P11 1.6 '99 (ktora ja obsluguje) na IIgen. zrobil juz 175kkm i tez pelne zadowolenie :D... o mojej Felce1.3MPI specjalnie nie wspominam, bo przebieg w porownaniu z waszymi malutki, "tylko" 40kkm, ale tez zlego slowa powiedziec nie moge :D.


    Powinienes bardziej zaufac wlasnemu doswiadczeniu :). Zrobiles 170kkm i sam chyba dobrze wiesz, ze duze spalanie i znaczacy spadek mocy IIgen. w porwnaniu do sekcencji to mity (oczywiscie przy zalozeniu, ze instalka dobrze dobrana, zalozona i wyregulowana). Za to niewatpliwa zaleta IIgen. jest jej prostota (mniej jest elementow, ktore moga sie uszkodzic) i wynikajace z tego wieksza niezawodnosc i "bezobslugowosc". Nie bez znacznia jest tez mniejsza liczba nieodwracalnych ingerencji w silniku/osprzecie niz w przypadku sekwecji (szczegolne bolesne, jesli gazownicy cos sknoca, co niestety nie jest wcale az takie rzadkie :(). Roznica w cenie to I_M_O sprawa drugoplanowa, aczkolwiek dodatkowa kasa na ok. 10 tankowan z pewnoscia sie przyda:D.

    Takze moja rada: jeszcze sie dobrze zastanow i rozwaz wszystkie za i przeciw, zanim podejmiesz ostateczna decyzje :)...
  Search 4 million + Products
Browse Products