X
  • #1 19 Mar 2007 22:04
    adamsz16
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, zwarłem piny i wyskoczyły mi takie kody bo kontrolka check sie zapalała w czasie jazdy (nie zawsze tylko momentami), spróbuje je zlikwidowac z pamięci przez odłączenie minusowej klemy (po odłączeniu plusa - pokazywał się tylko 1500 jednokrotnie) ale po jeździe wyskoczyły oba ponownie.

    W razie jak to nie pomoże to co zrobić odnosnie kodu 0340?

    dzieki za podpowiedzi
    P.S. auto normalnie jezdzi raz check sie zapala a raz nie...
  • #2 20 Mar 2007 13:55
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Sprawdz okablowanie.
  • #3 20 Mar 2007 16:53
    elektro-car
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    0340 usterka czujnika położenia wałka rozrządu
  • #4 20 Mar 2007 21:15
    adamsz16
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    no niestety dziś auto po ok 30 km nie chciało się po chwili postoju ponownie uruchomić, po ostygnięciu się udało; później po chwili w korku na powrocie zaczęło tracić iskrę i nie dało sie jechać - mój mechanik jednoznacznie wskazuje na MODUŁ APARATU ZAPŁON. i trzeba będzie chyba to wymienić, bo poza tym to jeździ sie normalnie tylko jak sie zagrzeje to ten czujnik Halla wariuje i niestety musi ostygnąć..
    no nic, niestety awaria jak nie patrzeć, dzięki za odpowiedzi

    p.s. dodam, że teraz check pali sie na okrągło i żadne kasowanie błędów przez odłączenie klemy nic nie daje
  • #5 20 Mar 2007 21:25
    elektro-car
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Skoro usterka występuje w systemie to jak mają się błędy skasować? Błędy skasują się jedynie wtedy gdy były chwilowe, a nie jeżeli występują cały czas. Ja bym zaczął od tego czujnika, a nie aparat zapłonowy...
  • #6 20 Mar 2007 21:57
    procekkk
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    jest to standardowa usterka w matizie - wymiana aparatu zaplonowego usunie ten problem - koszt ok 500zl
    a esli chodzi o blad 1500 to jest to blad od klimy ale to dlatego ze klimy nie masz :P - standard - nie ma sie czym przejmowac

    Dodano po 6 [minuty]:

    elektro-car wrote:
    Skoro usterka występuje w systemie to jak mają się błędy skasować? Błędy skasują się jedynie wtedy gdy były chwilowe, a nie jeżeli występują cały czas. Ja bym zaczął od tego czujnika, a nie aparat zapłonowy...
    nietety tak czy inaczej od aparatu zacznie bo CMP jest w aparacie zaplonowym, a jest to czujnik optyczny wiec tylko wymiana na nowy aparat wchodzi w gre
  • #7 21 Mar 2007 12:26
    T/J
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Usterka wskazuje na uszkodzony czujnik optyczny w aparacie zapłonowym.Nie musisz wymieniać całego aparatu wystarczy ten czujnik wymienić będzie znacznie taniej.Na Allegro są oferowane nowe z roczną gwarancją w przystępnej cenie.Tylko uwaga! są dwa rodzaje aparatów zapłonowych i mają inne te czujniki zanim kupisz sprawdź jaki masz.
    Pozdrawiam
  • #8 21 Mar 2007 20:08
    procekkk
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    ale mimo wszystko zalecam wymiane aparatu bo jesli nie wymieniales nigdy samogo czujnika to nie radze probowac, przez mala nieuwage badz brak precyzji mozna go bardzo szybko bezpowrotnie uszkodzic,
  • #9 21 Mar 2007 20:57
    Removed
    Helpful post? (0)
    w tych matizach nie zawsze trzeba wymieniać nadajnik optyczny, czasami wystarcza go przemyć.
    Zalewa go taka zółtawa maź, jak roztopiony wosk, która nie wiadomo skąd wypływa.
  • #10 22 Mar 2007 17:56
    adamsz16
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    dziś wymieniłem cały moduł w autoryzowanym serwisie, troszkę to kosztowało ale już wszystko jest ok;
    dzięki za posty wszystkim
  • #11 22 Mar 2007 19:20
    procekkk
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Pracuje w ASO Deawoo i duzo sie tego robi, wymiana aparatu byla najrozsadniejsza :)
  • #12 28 Mar 2008 21:02
    VIOLATOR-DM
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Mam obecnie tez problem z bledem 0340 oraz 0115 ale to nie blad aparatu zaplonowego a czujnik polozenia walka rozrzadu a czujnik ten kosztuje okolo 200zl wiec nie rozumniem po co wymieniac aparat zaplonowy przy tym bledzie. W moim przypadku matiz za duzo pali,ponad 8 litrow , oraz nieraz brakuje mu sily,poza tym nie ma problemow z odpalaniem,nie szarpie.
  • #13 28 Mar 2008 21:25
    VIOLATOR-DM
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Racja musze rozebrac aparat zaplonowy i przedmuchac czujnik optyczny, moze pomoze
  • #14 03 Jun 2008 07:56
    rez_77
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Pytanie nie dokonca w temacie. mam podobny problem z matizem i przymierzam się do odczytania kodu błędu - pytanie jak się ten kod przelicza? mam liczyć mignięcia kontrolki ....????
  • #15 03 Jun 2008 23:02
    VIOLATOR-DM
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    WIecej na ten temat znajdziesz na matiz.autokacik.pl W tym jak odczytywac bledy.Liczy sie migniecia kontrolki check
  Search 4 million + Products
Browse Products