Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabudowa bagażnika Mazdy 323 - tandem TVM ARN 226-05/8

radioaktiv 23 Mar 2007 22:42 6381 20
  • Przedstawiam bardzo tani projekt zabudowy bagażanika na głośnikach tesli, myślę że wyda się on interesujący ze względu na niską cenę.
    Wielu z nas posiada w domu większość elementów do budowy takiej konstrukcji, przeważnie nie liczymy ceny wytłumienia, płyty wiórowej oraz kabli, aż w końcu cena konstrukcji sprowadza się jedynie do ceny głośników i wykończenia, tak też było w moim przypadku. Jest to opłacalne, ponieważ efekt jest co najmniej zaskakujący. Zrobienie zabudowy zajęło mi dwa pełne dni - jeden na wycięcie i poskładanie płyty, drugi na wykończenie.


    Założenie
    Uzupełnić niskie pasmo przedniego zestawu(Phonocar Y-line) oraz uprzyjemnić jazdę

    Wykończenie:
    Czarny materiał obiciowy z allegro w cenie 25zł za 5 metrów. Materiał pierwszej jakości, świetnie przykleił się do płyty na wikol, 5 metrów wystarczyło na obicie zabudowy, wyłożenie bagażnika oraz na półkę.

    Obudowa
    zamknięta, około 90 litrów, wykonana z płyty wiórowej 20mm(niestety), tłumiona gąbką z materacu

    Charakterystyka częstotliwościowa:
    Zabudowa bagażnika Mazdy 323 - tandem TVM ARN 226-05/8

    Głośniki
    Wykorzystałem dwa przetworniki TVM ARN 226-05/8, myślałem też o STXie, ale braliśmy z kumplem wiekszą partię głośników, i zdecydowałem się na ARN, żeby zaoszczędzić na przesyłce.

    Projekt w Google SketchUp:
    Zabudowa bagażnika Mazdy 323 - tandem TVM ARN 226-05/8
    Zabudowa bagażnika Mazdy 323 - tandem TVM ARN 226-05/8
    Zabudowa bagażnika Mazdy 323 - tandem TVM ARN 226-05/8

    Napęd:
    Narazie tylko Pioneer DEH-P4300R, jest to bardzo ciekawe radyjko z dość wysokiej serii sprzed kilku lat, posiada możliwość podpięcia suba pod tylne kanały oraz ustawienie FRONT+S/W, tzn. przednie kanały grają pełnym pasmem, a tylne grają w zależności od ustawionego odcięcia. Dodatkowo radio posiada bardzo dużo ustawień związanych z dźwiękiem, equalizerem, odcięciami wysokich/niskich tonów, a nawet stromość zbocza zwrotnicy. Całkiem nieźle daje sobie rade z teslami, jednak to tylko 27W na kanał.
    Zabudowa bagażnika Mazdy 323 - tandem TVM ARN 226-05/8

    Odsłuch:
    Nie ma co się oszukiwać, bez wzmacniacza sub nie zatrzęsie autkiem, chociaż nie ukrywać że czasem trudno jest zobaczyć cokolwiek we wstecznym lusterku;]
    Subwoofer jest odcięty przy 125hz, znakomicie uzupełnia pasmo przedniego zestawu, bas nie dudni, nie jest męczący ani nie gubi się, jest ciepły i przyjemny

    Koszty:
    2 ARNy + przesyłka = ok 80-90zł
    płyta wiórowa(miałem) = ok 40-50zł
    wikol, wkręty, kable, terminale(miałem) = niecałe 30zł
    materiał obiciowy 5m = 25zł+przesyłka = 37zł
    wytłumienie(miałem) = ok 10zł

    RAZEM = około 200zł

    Podane ceny są orientacyjne, mnie jednak konstrukcja kosztowała jedynie cenę głośników, kleju i materiału, czyli trochę ponad 100zł


    Foty
    Zabudowa bagażnika Mazdy 323 - tandem TVM ARN 226-05/8
    Zabudowa bagażnika Mazdy 323 - tandem TVM ARN 226-05/8


    Fajne!
  • #2 23 Mar 2007 22:50
    kivlov
    Poziom 26  

    bardzo podoba mi sie ta zabudowa tania i konkretna tylko szkoda, że takie głośniki:( ale każdy daje to co może:)

  • #3 24 Mar 2007 01:32
    oleczek1988
    Poziom 21  

    Obudowa wykonana ładnie za małą kasę :) Jednak ja bym trochę bardziej nad nią popracował i odał bym jeszcze np. dwa równolegle chromowane pręty dla ładnego efektu. i

  • #4 24 Mar 2007 07:31
    radioaktiv
    Poziom 15  

    właśnie jak dla mnie jakoś średnio te pręty, a wszystkie dostępne maskownice dla tego rozmiaru mi nie podchodzą

  • #5 24 Mar 2007 08:45
    norman1991
    Poziom 10  

    Obudowa ok:D tylko ciekawi mnie jak radzą sobie te arny w obudowie zamkniętej, jak za tę kasę to ładnie to sie prezentuje:D

  • #6 24 Mar 2007 11:07
    radioaktiv
    Poziom 15  

    na żywo jest lepiej, na zdjęciu materiał wydaje się być ciemnoszary, w rzeczywistości jest czarny

  • #7 24 Mar 2007 15:15
    elektryk1e
    Poziom 22  

    no ładnie ładnie sie kolega postaral. montuj wzmacniacz i przyjezdzam na odsluch hehe. ja bym sie pobawil jeszcze i zrobil z wlokna i zywicy tak zeby nachodzilo na nadkola i sie komponowalo ladnie. ale jak to ma byc konstrukcja budzetowa to niezle wyszlo:)

  • #8 24 Mar 2007 20:30
    crazy_88
    Poziom 42  

    Wszystko okey ale przetworniki mogły być lepsze 4/6

  • #9 24 Mar 2007 23:34
    ToMo6
    Poziom 15  

    Wykonanie dobre ale moim zdanie trochę za duża obudowa ~35l bym zastosował... szkoda cennego miejsca w bagażniku:)

  • #11 26 Mar 2007 10:35
    Vitu
    Poziom 20  

    Bardzo fajne tylko szkoda ze na teslach , ja bym jeszcze na srodku zrobil miejsce na wzmacniacz ladnie by to wygladalo .

  • #12 29 Kwi 2007 14:43
    radioaktiv
    Poziom 15  

    planuje wzmaka na środku, wtedy zrobię na niego miejsce

  • #13 05 Maj 2007 08:34
    adamlen1
    Poziom 15  

    Witam, Całkiem fajna konstrukcja i na pewno fajnie chodzi, nie rozumiem tylko użytkowników co piszą "szkoda że na teslach" no a niby co STX jest lepszy? Jakoś nie bardzo, jak dostanie za dużo mocy to stuka cewką i wcale nie wytrzymuje nie wiadomo jakiś tam kolosalnych mocy.
    Pozdro

  • #14 06 Maj 2007 00:41
    piotrek_bak
    Poziom 22  

    JAKI Z TEGO TANDEM, luuudzie święci!
    Autorze, zmień nazwę tematu.

  • #15 06 Maj 2007 11:59
    greg-si
    Poziom 27  

    adamlen1 napisał:
    Witam, Całkiem fajna konstrukcja i na pewno fajnie chodzi, nie rozumiem tylko użytkowników co piszą "szkoda że na teslach" no a niby co STX jest lepszy? Jakoś nie bardzo, jak dostanie za dużo mocy to stuka cewką i wcale nie wytrzymuje nie wiadomo jakiś tam kolosalnych mocy.
    Pozdro

    Car audio różni się od nagłośnienia domowego. Zobacz oferte głośników przeznaczonych do samochodu. Każdy kto coś tam w samochodzie skrobie to wie że domowymi głośnikami dobrze samochodu nie nagłośni. Twierdzenie również że coś fajnie chodzi patrząc na zdjęcia to też troche nie jest na miejscu.
    Fakt faktem że tanio Ci to wyszło ale nie oszukujmy się że z CA ma to tyle wspólnego że siedzi w samochodzie. Zabudowa to też zupełnie coś innego bo to co Ty zrobiłeś to obudowa tylko.

    3/6

  • #16 06 Maj 2007 15:23
    radioaktiv
    Poziom 15  

    greg-si: jestem w stanie bez ryzyka stwierdzić, że zmieniłbyś zdanie gdybyś usłyszał jak to gra. Nie jesteś w stanie zrobić NIC, co dałoby taki dźwięk jak moja konstrukcja za cenę niecałych stu złotych.

    Dodano po 7 [minuty]:

    ludzie mający do dyspozycji nie więcej niż 100-200zł po zapytaniu na tym forum co mogą zrobić w celu osiągnięcia lepszego basu, lepszego dźwięku zostają wyśmiani, moja konstrukcja pokazuje że za niewielkie pieniądze można osiągnąć naprawdę dużo. Koledzy niedowierzają że mając do dyspozycji tak mało pieniędzy osiągnąłem tak przyjemny dla ucha bas, tymbardziej że całość napędzana jest radiem.
    Dlatego greg-si, myślę że Twoja krytyka jest nie na miejscu.
    Spotykałem się z innymi "obudowami" które były nazwane zabudowami (wystarczy w elektrodzie w wyszukiwarce wpisać "zabudowa corolli"

  • #17 06 Maj 2007 15:41
    greg-si
    Poziom 27  

    ale czemu taki wrażliwy jesteś?
    przecież po to jest forum i po to napisałeś to żeby ludzie mogli ustosunkować się do tego co zrobiłeś
    wolność słowa również jest więc....

    jestem zdania że MOŻNA coś zrobić i za kilkanaście złotych
    słyszałem w swoim życiu już "kilka" konstrukcji różnego typu i ośmiele się stwierdzić że oszczędzając 100L bagażnika i zostając przy 100-150zł oraz mając troche gratów w garażu które w życiu się przydają można zrobić coś grającego równie miło i fajnie.
    Co? Mam np. taśme dekarsą którą łata się rynny. Posłuży tutaj jako materiał na wygłuszenie drzwi. Do tego kupujemy głośniki helix blue 62 zestaw odseparowany używki czasem można dostać po ok.150zł nowe kosztują 220zł. Całość wsadzamy w drzwi podpinamy pod radio i mamy bardzo fajne wrażenia odsłuchowe.

    Wiadomo że nie będzie takiego impulsu jak w tych TVM`ach ale bas może(nie musi bo osobiście nie słyszałem tych TVM ale jak Twoje radio daje głośnikom 20W RMS przy normalnym słuchaniu to jest dobrze a co za tym idzie nie ma takiego basu jak uzyskamy przy helixach anie kontroli nad głośnikiem) być o wiele bardziej miły dla ucha.
    Osobiście mając tą wiedze którą posiadam w tej chwili NIGDY bym nie zrobił takiego suba(prztrząc w strone samych przetworników jak i napędu).

    Ps. Te głośniki mają 8ohm prawda? Jak je podłączyłeś? Każdy głośnik pod oddzielny kanał?

  • #18 06 Maj 2007 15:51
    wow
    Poziom 27  

    greg-si masz racje!

    Do autora tematu mam pytanie czy słyszałeś kiedyś zestaw odseparowany z wygluszonymi drzwiami i z glośnikami np Power Bass S-6C lub helix blue 62??

    Co do konstrukcji to widać starannie wykonana.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Może mogłbyś nakręcić jakiś filmik jak to gra jak rusza się membrana?

  • #19 06 Maj 2007 17:18
    radioaktiv
    Poziom 15  

    powerbassów, ani helixów nie słyszałem, czego żałuje jednak sam mam y-line w wygłuszonych(słabo niestety) drzwiach.

    każdy głośnik podpięty jest pod osobny kanał.

    filmu nie nakręce, bo bez wzmacniacza to nie ma sensu

    Dodano po 4 [minuty]:

    tak to jest jak się nie ma pieniędzy, osobiście marzę o porządnym wytłumieniu oraz porządnym zestawie na przód, np właśnie powerbass, niestety aktualnie żeby zaoszczędzić 100zł musiałbym nie tankować auta przez jakiś czas :(

  • #20 06 Maj 2007 17:38
    wow
    Poziom 27  

    "każdy głośnik podpięty jest pod osobny kanał."

    Czyli masz podpięty glośnik 8 ohm pod jedno wyjście z radia??

    Nie lepiej bylo kupić 4 ohm???

  • #21 06 Maj 2007 22:49
    radioaktiv
    Poziom 15  

    w ostateczności jak będzie wzmacniacz, głośniki będą podłączone równolegle i będzie 4ohm

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME