X

Wskazanie temperatury wody w VW T4

jasiuwr 24 Mar 2007 19:05
  • #1 24 Mar 2007 19:05
    jasiuwr
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Mam VW T4 1.9D z 1991 roku i mam problem ze wszkazaniem temperatuy. Poprostu zegaz nie reaguje.Czujnik jest ma dwa piny i napiecie na nim 4.5V (nie wiem czy tak ma byc)jest wymieniony na nowy.W zegarach wielozłącze przelutowałem i nic to nie dało. Może ktoś ma schemat połączeń pomiędzy czujnikiem a zegarem bo kolory i grubości przewodów sie nie zgadzają.


    Popracuj nad swoją pisownią! <Błażej>
  • #2 24 Mar 2007 20:39
    pac_man
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Zewrzyj piny we wtyczce i zobacz czy zegar sie wychyli ma max.
  • #3 24 Mar 2007 21:06
    jasiuwr
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Piny na czujniku zwierałem ale nie ma reakcji a we wtyczce na liczniku nie wiem który z krórym.
  • #4 25 Mar 2007 16:33
    jasiuwr
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Widzę że nikt nie potafi mi pomódz...no cóż czeka mnie w takim razie wizyta u elektryka lub w serwisie:)
  • #5 25 Mar 2007 17:35
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Jeżeli na czujniku masz napięcie to znaczy że przewód od wskaźnika do czujnika masz dobry ale być może nie masz masy na wtyczce od czujnika więc ten przewód /chyba żółty z czerwonym paskiem/ zmasuj ale nie w wtyczce tylko do karoserii i zobacz czy wskaźnik się wychyli.P
  • #6 25 Mar 2007 19:12
    polo
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli tam jest 4,5V to albo to nie ten czujnik albo coś w instalacji
  • #7 25 Mar 2007 19:23
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    A ile by tam miało być jak to jest sterowanie do wskaźnika.P
  • #8 25 Mar 2007 20:34
    Albercik 321
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Wypnij przewody z czujnika i sprawdz,czy jest na jednym z nich pełna masa(miernik podłaczony pod + akumulatora i jeden z tych przewodów,musi pokazać dokładnie takie napięcie,jakie jest na akumulatorze.Jeżeli na żadnym z tych dwóch przewodów nie będzie masy,a tak przypuszczam,to podaj masę z akumulatora na oba te przewody.Wskaźnik temp. powinien ci się wychylic do samego końca.Jeżeli tak nie będzie,to podaj masę bezpośrednio na wskaźnik przy samym zestawie.Ale musisz wiedzieć który to pin,bo na wskaźniku są trzy przewody - +, - i ten od czujnika.Jak źle podasz masę,to możesz zrobić zwarcie.No i oczywiście posprawdzaj na samych stykach czujnika,czy masz + i -.No i oczywiście musisz wiedzieć,czy dobierasz się do właściwego czujnika.Jak się nie mylę,to są tam dwa czujniki temperatury.Drugi jest od kompa.
  • #9 26 Mar 2007 07:24
    waldez1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Czy gdzieś przy silniku jest taka duża czarna okrągła kostka?
    Jeśli tak, to jest to miejsce połączenia wiązki silnika z resztą instalacji.
    Tam też idą kable od czujnika temp. i oleju.
    Rozkręcić ją wysuszyć, wyczyścić, przyjrzeć się pinom, podoginać blaszki, psiknąć kontakt sprajem i dobrze ją skręcić.

    Pozdrawiam.
  • #10 29 Mar 2007 18:43
    jasiuwr
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Gdy do kostki czujnika podłączam bezpośrednio mase nie ma żadnego wychylenia wskaźnika. Na samej kostce przy iczniku nie wiem które piny zewrzec wiem tyko ze po wymontowaniu samego wskaźnika i podłączeniu go bezpośrednio do akumulatora odchyla sie. Piny w gnieździe przelutowałem i tez niec nie dało. Na jednym przewodzie czujnika temp. wody mam 4,5v drugi przewód jest podłączony z innym czyjnikiem tym razem na cztery piny. Idac po rzewodach dwa z nich sterują dodatkowa pompą układu wodnego która znajduje sie pod przednim pasem. Czy ktoś wie czy do zegarów od czujnika powinno byc napiecie czy masa????
  • #11 15 Aug 2007 21:20
    GepardBMW
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    W 1.9d masz dwa czojniki temp. jeden 2 piny jeden 4piny ten 4 pinowy jest odpowiedzialny za temp. na desce jest on zamontowany na tym samym kolanku wodnym tylko ze nizej skeirowany w prawa strone patrac od przodu silnika. Dwa piny to masa (brazowe kable) a dwa piny to zegar i pompka wspomagajaca obieg wody.
  • #12 16 Aug 2007 14:13
    mietlorz
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam !
    W swoim golfie mam taki sam silnik więc wydaje mi się że i osprzęt powinien być taki sam. Czujnik temperatury jest czteropinowy zabudowany na wysokości głowicy na króćcu wodnym. Dwa sterują przekaźnikiem świec żarowych dwa wskaźnikiem temperatury wody. Powinny tam być dwa czarne przewody (to masa) i dwa z jakimiś kolorami. Zewrzyj te z kolorami do masy.
    Gdybyś miał wątpliwości gdzie znajduje się ten czujnik, to pisz a podeślę foto. O ile dobrze pamiętam to czarne przewody są masowe.
    Pozdrawiam !
  Search 4 million + Products
Browse Products