X

Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

19 Jan 2010 12:39 GEgentki
  • #31 19 Jan 2010 12:39
    michalp88
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć ten regulator do oryginalnego alternatora z dwoma wyjściami. Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
  • #32 05 Feb 2010 08:27
    andrew1969
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Daj fotkę regulatora tak aby było widać jego wyjścia oraz fotkę alternatora wtedy rozrysuję wyprowadzenia i połączę .Starsze typy mają więcej wyprowadzeń , te nowsze zaś mają regulator w środku i wtedy zewnętrzny regulator jest zbędny
  • #33 12 Feb 2010 17:12
    andrew1969
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    mam
  • #34 13 Feb 2010 08:41
    andrew1969
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    posiadam- gdzie mam wysłać
  • #35 23 Feb 2010 20:30
    michalp88
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    dzięki wielkie okazało się że jednak mam alternator z wbudowanym regulatorem. był on podłączony najwidoczniej dodatkowo. przerobiłem całą instalację według schematu i wszystko gra.
  • #36 11 Mar 2010 21:56
    BJ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Czy ktoś z szanownych przedmówców próbował włożyć regulator mapięcia od alternatora z dwoma wyprowadzeniami (nowszego typu) do alternatora z pięciowa wyprowadzeniami (starszego typu)? Czy budowa starego alternatoraa pozwala umieścić w nim regulator (bo koszt samego regulatora nie jest wysoki ok 20 zł) a tym sposobem może udało by się przy minimalnej przeróbce pozbyć skrzynek pod deską rozdzielczą. Jeśli ktoś przerabiał temat to proszę o podpowiedz. Z góry dzięki.
  • #37 12 Apr 2010 18:38
    Quka
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem czy w dobrym miejscu o tym piszę, ale mam takie pytanie, czy normalną rzeczą jest to, że po włączeniu "masy" wskazówka wskaźnika temperatury od razu wskakuje na 40C? Dodam, że w czasie pracy nie widziałem na nim temperatury wyższej niż 60-70C. Czy wskazania są dobre? Jeśli nie to co muszę wymienić, czujnik czy wskaźnik, czy może to i to?
  • #38 19 Apr 2010 18:14
    19lukasz
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    To że wskakuje na 40 to ok bo ten wskaźnik potrzebuje zasilania. Skala zaczyna się od 40 i po podaniu napięcia wskazówka się unosi. 60-70 to trochę mało jak na orkę czy uprawę gdzie ciągnik dostaje swoje powinno być ok 80-90. Najlepiej zmierz rzeczywistą temp za pomocą termometru. Ja tak zrobiłem u siebie wykorzystując miernik cyfrowy miałem tam taką sondę wsadziłem ją przez wejście bagnetu i sprawdziłem co i jak.
  • #39 18 May 2010 00:05
    alfa_beta
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Wykopałem stary altek do niego oznaczony symbolem Г360Н (czy jakoś tak), z którego wychodzi 5 przewodów (według schematu), trzy z nich idą do regulatora oznaczonego na schemacie symbolem PP-362Б.
    oznaczone są symbolami Ш, В i M. Dostałem regulator o symbolu JA112 (który prawdopodobnie pochodzi od alternatora w poście wyżej) i ma ona trzy (właściwie cztery) oczka oznaczone: +, Ш, Д i M. Da się to jakoś ożenić, czy muszę kupić inny regulator?

    Jeśli mógłby mnie ktoś poratować jakimś schematem ;)
    Dodaję schemat i zdjęcie regulatora
    http://zapodaj.net/0c16a8ad37e8.jpg.html
    http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-05/23eb22be.jpg
  • #40 19 May 2010 23:23
    BJ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Nawiązując do postu wyżej. Wydaje mi się że udało mi się "ożenić" regulator od alternatora z dwoma wyprowadzeniami z alternatorem z pięcioma wyprowadzeniami. Sprawa nie jest zbyt prosta. Z moich dociekań wynika iż jedna końcówka uzwojenia wzbudzania w starszym alternatorze jest podłączona do"masy" czyli - musi być sterowany z plusa, w nowszym alternatorze podłączona do + więc musi być sterowana od strony masy (do tego jest przystosowany np. regulator od malucha i poradzi sobie ze sterowaniem takiego alternatora). Ja rozwiązałem problem sterowania uzwojeniem wzbudzania w starym alternatorze w ten sposób że przebudowałem regulator prądu ładowania tak że w miejsce tranzystorów pnp dałem tranzystory npn i odwrotnie, przełożyłem kierunek przewodzenia diód i zmieniłem mejscami zasilenie regulatora (takie lustrzane odbicie). Teraz taki regulator poprawnie steruje stary alternator łącząc wyprowadzenie wzbudzania alternatora z plusem. (Może to i niepotrzebna komplikacja problemu ale działa skutecznie - może prościej by było odłączyć jedną końcówkę uzwojenia wzbudzania od masy i dać do plusa i wykorzystywać regulator bez przeróbek) Pozdrawiam.
  • #41 27 May 2010 22:34
    1_lukasz20
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Witam czy ktoś może mi wysłać schemat instalacji t25. Mam zamiar ją na nowo zrobić bo kable są popalone. Alternator posiadam z regulatorem. Części mam zakupione tylko nie wiem jak to wszystko po podłanczać. Z góry dziękuje za odp.
  • #42 11 Jun 2010 20:33
    LORDUS
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Przyłącze sie o proźbe o dokładny i czytelny schemat bo musze zrobić instalacje od zera, jedyne co działa to rozrusznik po wsadzeniu 2 gwoździ.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • #43 12 Jun 2010 10:05
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Jak byście poszukali to mielibyście schematy. Nawet w tym temacie jest kilka zamieszczonych. Ale po co szukać jak ktoś załatwi sprawę i wszystko poda na tacy.
  • #44 13 Jun 2010 23:30
    gentki
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    ja robilem na podstawie tego schematu i działa ok Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
  • #45 14 Jun 2010 11:25
    stefan 1993
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    koledzy bede wymieniac instalacje we wladku ;)
    kiedys mial stare akumulatory i na nic sie nie nadawaly ale gdy chodzil to jak wlaczylem swiatla to ich nie bylo;//
    to znaczy ze alternator jest do wymiany??
  • #46 10 Oct 2010 09:23
    Tomasz32223
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam problem z ciągnikiem T-25 a dokładnie z temperaturą oleju. Po wymianie czujnika i zegara nadal pokazuje złą temperaturę. Po jego uruchomieniu zawyża temperatury. Raz pokazuje 40 drugi raz 80 a za trzecim znowu 120.
  • #47 05 Dec 2010 12:31
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Próbując rozgryźć ten temat u siebie kupiłem czujnik, przekładałem z drugiego ciągnika i doszedłem do jednego wniosku wskaźnik były do niczego.
    Stary wskaźnik się popsuł, no trudno ale nowy od razu źle wskazywał, niby płynnie chodzi po skali wraz ze wzrostem temperatury ale zawyżał ją. Kontrolowałem temperaturę zewnętrznym termometrem.
    Same czujniki mierzyłem i przekładałem i nic się nie zmieniało. Czyli w ciągniku gdzie działało było ok, a w drugim także bez zmian nie działało.
    Natomiast nowy wskaźnik od razu źle wskazywał co świadczy o tym że sprzedają byle co.
    Jedna rada jeśli to możliwe kupujcie tylko oryginalne części, czyli te które powstały za granica bo to co robią Polacy to do niczego, chyba że da się je porównać i nie ma różnicy ale to rzadkość.
    Np. linka obrotów produkcji polskiej nie wchodzi na licznik, natomiast 'oryginał" bez problemu.
  • #48 14 Apr 2011 18:18
    Radek P.
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Chodzi o ciagnik T25 z konca produkcji (skladany juz w polsce)
    ciagnik jest po kradzieży rozrusznika i alternatora
    kupilem taki alternator
    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
    ma on wyjscie na 3 kable (+, D, i takie ruskie A), w instalacji mam tylko 2 kable (odciete) i nie wiem czy ma byc jeszcze 3ci?
    grubczy pewnie idzie pod + a cienczy gdzie? i czy ma byc jeszcze jakis 3ci?
  • #49 14 Apr 2011 21:12
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Na śrubę M6 dopinasz plus (ten grubszy przewód), obok niej jest śruba M5 i do niej dopinasz ten cieńszy przewód. Trzeci zacisk zostawiasz nie dołączony.
  • #50 14 Apr 2011 22:51
    Radek P.
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    dzieki :)
    a do czego jest ten ostatni B ?
  • #51 15 Apr 2011 07:37
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (-1)
    Do obrotomierza.
  • #52 23 Apr 2011 22:07
    kataniak1994
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Ile kosztuje zrobienie instalacji w traktorze? Chodzi mi o średnią cene.
  • #53 30 Apr 2011 10:30
    56b4
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Ja coś man (jeśli temat aktualny). Sorka za jakiekolwiek błędy. To jest dla T25A2 i A3
    . Jakby ktoś chciał. Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
  • #54 16 Feb 2012 21:32
    joker6000
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam Panowie.
    Odgrzeję trochę kotleta.

    Posiadam T25,naprawiałem instalację żeby wszystko grało, lecz nie mogę sobie poradzić z naprawą klaksonu.


    Do klaksonu dochodzą 2 kabelki NIEBIESKI i POMARAŃCZOWY w którym jest prąd po sprawdzeniu.

    Od włącznika klaksonu również odchodzą 2 kabelki CZARNY przykręcany do obudowy(widocznie masujący) i NIEBIESKI.


    Może mi ktoś napisać w których przewodach powinien być prąd i jak je podłączyć , czy są dobrze podłączone, bo bawię się już bardzo długo i nie mogę tego naprawić.
    Klakson sprawny zprawdzałem.
  • #55 19 Feb 2012 19:07
    Motorpal
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam. Ja na schemacie Władka t25 mam tak, że do klaksonu są podłączone kable koloru POMARAŃCZOWEGO i ZIELONEGO. Pomarańczowy kabel winien być podłączony do skrzynki bezpiecznikowej (do trzeciego bezpiecznika), zielony (nie wiem, jak u ciebie) ma być podłączony do kostki (bodajże 7 śrubka od lewej) i od tej śrubki na kostce do włącznika, który ma być podłączony do masy. Dodatkowo od kostki wychodzi jeszcze jeden przewod, który podłączamy do gniazdka przyczepy w miejsce świateł przeciwmgłowych. Dobrze zrozumiałem twoje pytanie?. Pozdrawiam.
  • #56 19 Feb 2012 21:01
    joker6000
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Klakson już zrobiony.
    Okazało się ze niebieski kabelek był przerwany.

    W pomarańczowym i niebieskim jest prąd.
    Gdy naciskam przycisk klaksonu prąd znika z niebieskiego kabelka i klakson trąbi bardzo głośno.
  • #57 02 May 2012 15:31
    Kris3363
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam pytanie... Czy zakładał ktoś nową instalację do Władimirca T25A? Kupiłem nową i mam problem z podłączeniem, zwłaszcza tylnich reflektorów, kierunków i świateł pozycyjnych i stop.
  • #58 04 May 2012 07:13
    Motorpal
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam. Napisz, na czym polega problem. Na odległość trudno pomóc, ale spróbujemy.
  • #59 04 May 2012 12:47
    Kris3363
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Zakupiłem tą nową instalację i patrząc na schemat tutaj wrzucony od T25A, porównując go z instalacją założoną mi się nie zgadzało. Dopiero teraz jak zobaczyłem schemat od T25A3 zaczyna mi pasować. W T25A od alternatora jest 5 kabli a u mnie tylko 2. M.in. to mi nie pasowało.
    Nowa instalacja ma trochę inne kable od tylnich świateł, ale z tym może sobie poradzę. A jak nie to będę pisał. I mam pytanie... Czy ktoś z was nie ma dobrego schematu od T25A2 i od T25A3?

    Dodano po 1 [minuty]:

    kataniak1994 wrote:
    Ile kosztuje zrobienie instalacji w traktorze? Chodzi mi o średnią cene.
    Pytałem w dwóch serwisach to powiedzieli, że za założenie to tak ok 500 zł.
  • #60 06 May 2012 11:47
    Motorpal
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Schemat dla T25A2 i A3 jest podany powyżej. Należy do użytkownika 56b4.

    Dodano po 3 [minuty]:
    Najwidoczniej się nie opłaca dać 500 zł, lepiej samemu to zrobić. Założenie samemu instalacji do tego traktoru z pomocą schematu nie nastręcza większych problemów.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products