X

Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

25 Mar 2007 14:13 GEgentki
  • #1 25 Mar 2007 14:13
    gentki
    Level 12  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej ciągnika Władimirec Z góry przepraszam bo nie wiedziałem gdzie to umieścic to dałem tutaj:|
  • #2 11 Apr 2007 12:27
    zetorek
    Level 9  
    Helpful post? (+5)
    Przesyłam schematy inst. elektrycznej T25, jeden z regulatorem napięcia poza alternatorem i drugi z regulatorem na alternatorze, może zrobię coś nie tak, ale proszę o wybaczenie.
  • #3 27 Mar 2008 22:39
    kanius1984
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    dzięki że ktoś się tym zainteresował .poszukiwałem informacji u znajomych trochę się dowiedziałem na ten temat zgadza się to jest alternator samowzbudny, pod pokrywą znajduje się tylko układ prostowniczy jednak nie ma regulatora. podaję oznaczenia na oryginalnym regulatorze σΠB 23_50 .
    ten środkowy zacisk (ros d ) służy do podłączenia kontrolki ładowania , natomiast drugi jest normalnie ukryty pod obudową w wersji z regulatorem i jest z nim połączony . sterowanie wzbudzenia odbywa się poprzez masę _- pytanie - czy nie można zastosować regulatora z fiata 126p :idea:
  • #4 10 Apr 2008 23:47
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    Tak możesz zastosowac taki regulator ale trzeba otworzyc alternator i odłaczyć szcotke od masy i podłaczyć ja pod D. Zielony przewód pod śrubke Ш, a żółty do śróbki D i z tego miejsca do kontrolki ładowania. A i jeszcze jedno trzeba taki regulator przykrecić do masy.
    Ale w sklepie możesz kupic za 12zł regularor z miejscem na wsówki który bedzie łatwiej podłaczyć.
    Samo podłaczenie jest proste. Przewód od kontrolki ładowania podpinasz do regulatora w miejsce D+(15) i jednocześnie z tego miejsca podłaczasz drugi przewód do alternatora pod srubke D. Natomiast drugie miejsce w regulatorze oznaczone Wzb.(67) podpinasz pod śrubke od szczotek Ш.
    Dobrze by było gdybys wymienił żarówke w kontrolce ładowania na 4W ze wzgledu na wcześniejsze wzbudzenie alternatora a co za tym idzie ładowanie przy niskich obrotach.
  • #5 21 Sep 2008 21:53
    gentki
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    tak przy samym brzegu taka aluminiowa jakby puszka żeby nie było wątpliwości to wrzucam fotki tych rzeczy o których nie wiem zbyt wiele http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/577e6eb9639b07b0.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3d8acd4e77dbe47.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6db2cbf1174a859.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0456929ec19171c.html
    jesli ktos wiedziałby cos na temat tych elementów oraz sposób podłączenia i jesli mozliwe wskazanie na schemacie to był bym bardzo wdzieczny
  • #6 23 Sep 2008 19:28
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    A więc tak jak juz pisałem. (jesli pobrałeś pierwszy schemat z wczesniejszej strony to według niego)
    Link 1 i 2 zewnetrzny regulator napiecia alternatora. (nie ten typ na schemacie. numer 15)
    Link 3 opornik dodatkowy (na schemacie 39)
    Link 4 Przekażnik do uruchomienia rozrusznika. (na schemacie 50)
  • #7 29 Sep 2008 21:35
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Styki od cewki sa oznaczone K oba. Natomiast główno pradowe to Б(od strony zasilania, czyli ma miec +) i С (podłaczony pzrewód do przekażnika elektromagnetycznego na rozruszniku)
    Zewrzyj te 2 С i Б. Jesli zapali to znaczy że masz uszkodzone styki własnie w tym przekaźniku.
    Do obu tych styków powinien iśc przwód 2,5mm2.
  • #8 01 Oct 2008 23:23
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    A więc:
    Do śrubki Ш na alternatorze podłaczasz styk Ш na regulatorze(Wiadome :-) )

    Do srubki oznaczonej + na alternatorze podłacz styk В na regulatorze oraz przewód do akumulatora.

    Do śrubki Д na alternatorze podłacz styk Б na regulatorze oraz przewód od kontrolki
    A sam regulator do masy podłacz.

    Mój opis niestety nie jest potwierdzony ponieważ nie sprawdziłem go w rzeczywistosci, ale jesli sie nie obawiasz podłacz i sprawdz. Nareazie jestem go pewien a jak nie to mi reke utniesz.
  • #9 13 Oct 2008 21:28
    piotr92
    Level 10  
    Positive voted Helpful post? (+8)
    Witam
    Mam pytanie do tematy:
    dlaczego cewka przekaźnika rozrysznika zasilana jest z zacisku alternatora do którego podłączona jest kontrolka ładowania?
    Czy kontrolka świecy żarowej informuje nas że świeca jest załączona czy zgaśnie po czasie kiedy należy świecę wyłączyć?

    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

    Pozdrawiam
  • #10 13 Oct 2008 22:50
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (+2)
    Kontrolka świecy żarówej informuje nas o właczonej, zasilanej śweicy żarowej. Bedzie sie ona tak długo świecić do puki grzeje sie świece czyli do puki masz przekrecona stacyjke w pozycje grzania swiecy. Na schemacie nie ma żadnego przekaźnika który by to decydował o czasie grzania świecy to ty o tym decydujesz.

    Co do tego przekaźnika. On nie jest zasilany od alterantora.
    To jest jak z kontrolka ładowania. Kontrolka zasialna jest z pod amperomierza + i zaswieci sie gdy obwód zostanie zamkniety czyli drugi koniec zetkniemy z masą -. Tak tez sie dzieje bo prąd płynie przez żarówke do alterantora a w nim przez uzwojenie wzbudzenia do masy(-).
    Cewka przekaźnika zasilana jest od stacyjki(+) i jej obwód zamyka sie w przez cewke wzbudzenai alterantora która jest podłaczona do masy (-).
    A połaczone są te dwie rzeczy ze soba jako zabezpieczenie.
    Nie zapali sie ciągnika jesli alternator jest odłaczony(ale ten przewód wystarczy podłaczyc do masy i sie juz da)
    Po zapaleniu ciagnika gdy alternator zacznie ładować na tym zacisku pojawi sie potencjał + (z 3 diod wzbudzenia) W tedy to zgasnie kontrolka ładowania informujaca o ładowaniu. Skoro pojawi sie tam + to zabezbiecza to przed załaczeniem rozrusznika w czasie pracy silnika. Ponieważ po przekręceniu stacyjki obwód cewki przekaźnika nie zamknie sie poniewaz brak jest - bo na tym zacisku jest +, czyli brak róznicy potencjału, brak płynacego prądu.
    Przepraszam że sie rozpisałem. Mam nadzieje że nie napisałem zawile.
  • #11 14 Oct 2008 12:12
    piotr92
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Napisałeś bardzo dobrze i mam jeszcze kilka pytań:
    Po co jest ten opornik połączony równolegle z kontrolką świecy żarowej, dlaczego do niego podłączony jest drugi przewód ze stacyjki?
    Czemu 3 bezpiecznik zasilany jest przez stacyjkę, a stacyjka i świeca żarowa podłączone są bezpośrednio do akumulatora(nie przez amperomierz)?
    W moim Władimircu kontrolka ładowania świeci się przy włączonym silniku co może być tego powodem?
    Pozdrawiam
  • #12 14 Oct 2008 23:18
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (+4)
    A więc tak opornik jest po to aby ograniczyc prąd płynacy do świecy żarówej. Co powoduje mniejsze ale nadal skuteczne nagrzewanie sie swiecy. Świeca zostaje zasilana mniejszym pradem a więc powoli sie rozżarza. Gdyby była zasilana od razu pełnym napieciem to od razu zrobiła by sie czerwona co mogło by źle wpływać na jej żywotność z powodu różnicy temperatur, oraz styk w stacyjce szybciej uległ by upaleniu. Tak więc jest to opornik rozruchowy świecy.
    Czyli w pierwszym etapie odpalania gdy przekręcamy stacyjke na pozycje 1 - grzania świecy prąd płynie do swiecy tym krótszym przewodem do opornika, przez opornik i przewodem do świecy , przez swiece i do masy. Jednoczesnie prad popłynie przez podłączona równolegle kontrolke.
    Gdy przekręcimy kluczyk na pozycje 2 zapalanie w tedy to zostaje przełaczony styk w stacyjce z tego pierwszego przewodu na ten drugi dłuzszy który to idzie prosto do świecy. W tedy to kontrolka gasnie natomiast świeca jest zasilana pełnym napieciem, i płynie tam niczym nie ograniczony prąd który powoduje pełna sprawność świecy. Bo w tedy to zostaje uruchomiony rozrusznik silnik sie kręci wciagając zimne powietrze które zostaje nadal nagrzewane przez swiece. Świeca zostaje wyłaczona wraz z zakończeniem rozruchu.

    Co do Tego bezpiecznika 3. Osobiscie mam starszy model który nie ma takiego udziwnienia, ani tez nie przyszło mi do głowy przy jeździe innymi władkami sprawdzac to. Ale wyglada na to że po prostu bez kluczyka brak jest zasilania na tym bezpieczniku a co za tym klakson, światła stop( w zaleznosci od modelu- wskaźnik poziomu paliwa, spryskiwacze) nie działają. Czyli po udanej próbie odpalenia ciagnika na krótko bez kluczyka (Kradzież) ciągnik jest jako nie sprawny bo brak w nim chociażby świateł stop.

    Stacyjka a co za tym idzie świeca żarowa podpieta jest przy amperomierzu od strony akumulatora z tego powodu że świeca żarowa przy swojej mocy pobiera spora ilość pradu.Niestety nie pamietam jakiej jest ona mocy ale np. w C-330 są dwie świece i każda po 300W, więc licząc że podobna jest we władku to prąd jaki pobiera to 25A. Jeśli byla by zasilana tak jak pozostałe odbiorniki czyli przez amperomierz to podczas rozruchu gdyby jakieś odbiorniki były by właczone i jeszcze świeca to amperomierz wyszedł by poza skale, uszkadzajac się po przekroczeniu swojego pradu znamionowego 30A. No dobrze ale mogli by zastosowac wiekszy amperomierz, ale był by on za durzy i w normalnej eksploatacji nie potrzebne były by tak duże wskazania.

    Jesli świeci ci się kontrolka ładowania to masz uszkodzone diody wzbudzenia, regulator może sie tez coś przyczynić. Czeka cie rozbieranie altka.
    Jak wogóle jest z ładowaniem, wskazaniami amperomierza po odpaleniu? Jak odpala? Sprawdz naciąg paska klinowego.
  • #13 15 Oct 2008 22:12
    piotr92
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Odpala bez problemu. Po odpaleniu i dodaniu gazu wskazówka amperomierza wskazuje ładowanie a potem wraca na zero. Dużo kosztują te diody? Jak sprawdzić które diody są sprawne i czy trudno jest je wymienić?
  • #14 15 Oct 2008 22:47
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    Ale ta kontrolka swieci sie cały czas, bez wzgledu na obroty? Świeci z tą samą uintensywnością, nie przygasa??
    Musisz go rozebrać i miernikiem sprawdzić która z tych małych diod ma przebicie. Jesli kontrolka sieci sie cały czas to możesz miec uszkodzone 3 diody lub takżę odczepione - uszkodzone połaczenie miedzy tymi diodami a regulatrem napiecia.
    Wymiana diod nie jest trudna a diody które możesz zastosować nie są drogie. Możesz kupic je w elektronicznym sklepie. Moga to byc diody wzbudzenia od innych alternatorów lub takie które sa w sprzęcie elektronicznym. Myslę że dioda 1A czyli 1N4007 wystarczy, bardzo tania i popularna.

    A jak bedziesz go rozbierał to cyknij fotki z naprawy jesli możesz.
  • #15 23 Nov 2008 18:54
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    To tak jak mówiłem że diody wzbudzenia poleciały.
    Wszystkie były uszkodzone??
    Diody wzbudzenia to własnie zwykłe diody prostownicze tyle że małe. Możesz zastosować kazda diode zbudzenia od innego alternatora. Albo diode prostownicza tak jak juz pisałem wyżej 1A (jedno amperowa) o symbolu 1N4007. kupisz w kazdym sklepie elektronicznym albo zkładzie naprawy elektroniki. Może być i 2A. Ta dioda bez problemu działa do napiecia 1000V więc nie musisz sie o to bać.
  • #16 02 Jan 2009 22:10
    piotr92
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Co to jest? Ta część znajduje się przy regulatorze napięcia. Zauważyłem, że ma przebicie. Proszę podać wartość abym mógł ją wymienić.
    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
    Pozdrawiam
  • #17 05 Jan 2009 19:58
    andrzej0769
    Level 19  
    Helpful post? (-1)
    Kolego wywal to wszystko i załóż regulator od malucha.Zółty przewód tam gdzie dwa przewody na alternatorze ,zielony przewód regulatora tam gdzie jeden,koszt 20zł.
  • #18 24 Jan 2009 11:00
    piotr92
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Czy układ po lewej stronie można zastąpić układem po prawej?
    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
  • #19 25 Jan 2009 21:22
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    Napewno można bo obydwa są to regulatory napięcia do tego samego alternatora. Tyle że ten po prawej to nowsza wersja. Nawet styki jak i mocowania sa identyczne.
    Pozdrawiam.
  • #20 16 Feb 2009 22:40
    19lukasz
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    ja już od dawna mam pominięty przekaźnik. Swoja instalację uprościłem do min to nie jest nowy Fendt tylko toporna ruska konstrukcja to ma dobrze i sprawnie działać bez zbędnych łatwo wadliwych elementów. Z racji tego że ojciec już na samym początku eksploatacji wywalił świecę żarową to ja wykorzystałem ten przewód do odpalania podłączając go bezpośrednio pod zacisk automatu.
  • #21 10 Mar 2009 19:20
    driverjk
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Jak podłaczyć taki alternator?
    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
  • #22 10 Mar 2009 19:39
    andrzej0769
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Kolego do śruby 6mm,zasilanie z rozrusznika.Do wsuwki zasilanie po stacyjce przez regulator.Regulator zacisk 15 bezpiecznik po zapłonie,67 z regulatora do alternatora.Te alternatory występowały też regulatorem,brak w nim układu wzbudzenia,ale można dorobić.
  • #23 04 May 2009 15:21
    Quka
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam, planuję właśnie naprawę albo całkowitą wymianę instalacji elektrycznej we Władimircu T25A2. Od jakiegoś czasu nie miał świateł, później po wymianie wału korbowego koleś który pomagał w naprawie próbował ten problem rozwiązać jednak raczej pogorszył sytuację. Obecnie działają tylko przednie reflektory, kiedy grzebał pod deską rozdzielczą odciął któryś z przewodów od przekaźnika rozrusznika teraz idzie kabel bezpośrednio ze stacyjki, coś jest także źle podłączone przy amperomierzu (nie wskazuje przepływu prądu) kontrolka od ładowania również się nie świeci mimo to akumulatory są ładowane. Za bardzo nie znam się na elektryce zwłaszcza radzieckiej, dlatego mam kilka pytań:

    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

    Czy alternator jest prawidłowo podłączony? Model alternatora: Г466 370 14V 700W. I czy ma on wbudowany regulator napięcia? Jeśli tak to czy można ominąć ten pod tablicą?

    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

    Co to za urządzenie?
  • #24 12 May 2009 22:30
    Quka
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Problem ze światłami już rozwiązałem (przetarte kable przy gnieździe przyczepy i odłączony kabel zasilania włącznika pod tablicą), podłączyłem też amperomierz tak jak na schemacie i już wszystko dobrze wskazuje, ale ciągle jest problem z tą kontrolką od ładowania. Okazało się że była przepalona żarówka, jednak teraz, kiedy ją wymieniłem świeci się przez cały czas nawet przy uruchomionym silniku i odłączonej masie akumulatorów.

    19lukasz wrote:
    Alternator powinien byc tak podłączony aby przez kontrolkę szedł przewód (+) do wzbudzenia. Kontrolka będzie się palić w momencie gdy alternator nie będzie się kręcił gdy odpalisz zacznie się obracać i lampka zgaśnie. A przewód ten grubszy dajesz w szereg z amperomierzem i do zacisku aku.


    Sprawdzałem ze schematem, tam ta kontrolka jest podłączona z jednej strony do regulatora napięcia a z drugiej do amperomierza, u mnie też tak jest z tym że regulator jest chyba pominięty (?). Czyli pod jakie zaciski na alternatorze i które przewody powinny być podłączone aby kontrolka działała poprawnie?
  • #25 20 May 2009 00:32
    19lukasz
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Stary no kombinuj na odległość ciężko cokolwiek powiedzieć . Czerwony zostaje a reszta próbuj nic się nie stanie...
  • #26 29 May 2009 19:48
    bazart
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam pytania odnośnie tego alternatora ze zdjecia:
    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

    jest to zdjęcie bez tej plastikowej obudowy
    z alternatora wychodzą trzy kable
    typ alternatora : 37.003.121754 (chyba bo zatarte)

    Moje pytanie brzmi jaki to typ alternatora??
    Ilu diodowy, gdzie są diody wzbudzenia w nim, jaki regulator tam powinien być i gdzie go mogę szukać (pod zegarami czy po prostu go nie ma na alternatorze)

    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale śrubka o oznaczeniu rosyjskie SZ jest do niczego nie podłączona (na zdjęciu widać ze nie ma do niej podłączonego żadnego kabelka jak na pozostałe)

    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

    Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
  • #27 13 Jun 2009 12:01
    maciek809
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    kolego bazart poczytaj posty ze strony 1, tam jest wszystko o alternatorze tego typu.
  • #28 14 Jul 2009 21:23
    Quka
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Damianxde wrote:
    zepsu mi sie rozrusznik prosze o schemat


    Nie wiem czy w czymś pomoże ale tu masz schemat budowy i opis oryginalnego rozrusznika:

    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

    Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec
  • #29 11 Oct 2009 21:02
    piotr92
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Mam kolejny problem z Władkiem. Po pewnym czasie od wymiany lampka ładowania zaczęła migać, a wskazówka amperomierza lekko skakac. Może jedna z diod ma przebicie? Prosze o pomoc
    Pozdrawiam
  • #30 12 Jan 2010 15:37
    mateusz33
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    witam.
    Odświeżę trochę temat.
    Chciałbym się spytać czy ktoś posiada książkę do t25 w której jest instalacja. i czy mógł by zrobić zdjęcie lepszej jakości instalacji elektrycznej ciągnik t25A2 i t25A3
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products