X

Włącznik wentylatora - Opel Astra F

26 Mar 2007 08:04 DOdoubleube
  • #1 26 Mar 2007 08:04
    doubleube
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam.

    Spalil mi sie wlacznik wentylatora (wogole nie zalacza)
    kupilem takze 3 stykowy (2 temperatury pracy)
    ale jak podlaczylem to caly czas kreci sie went. przy zimnym silniku
    slyszalem ze to nie ten wlacznik
    w aucie jest gniazdo z 3 przewodami, ale jak robie zwarcie drutem to tylko na jednym styku wlacza sie wentylator
    ze schematu wynika ze jak sa trzy przewody to sa dwa obwody (jeden przez opornik)
    a u mnie to nie dziala
    co jest grane?
  • #2 26 Mar 2007 09:45
    kmitki
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Jak zewrzesz wszystkie 3 przewody to powinien chodzić na największych obrotach a jak tylko 2 to będzie chodził na pierwszym biegu no bo idzie wtedy przez opornik i przekaźnik
  • #3 26 Mar 2007 10:05
    doubleube
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    kmitki wrote:
    Jak zewrzesz wszystkie 3 przewody to powinien chodzić na największych obrotach a jak tylko 2 to będzie chodził na pierwszym biegu no bo idzie wtedy przez opornik i przekaźnik


    Ale jak drugi obwod sie zewrze to tez powinien sie uruchamiac tyle ze wlasnie szybciej dzialac
    Popatrz na schemat.
    dwa obwody nie moga sie zwierac bo wtedy jeden obwod zwieralby opornik
    i nic by to nie dawalo
    dziala albo jeden albo drugi
    no chyba ze I bieg to przez opornik a II bieg to zwiera opor i wtedy sa szybsze obroty.
    ale u mnie jest najlepiej ze 2 piny w czujniku maja zwarcie (znaczy sie na niepodlaczonym jestr przejscie pomiedzy dwoma pinami)
    co jest?
  • #4 26 Mar 2007 19:30
    kmitki
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź przekaźnik może on nie działa
  • #5 28 Mar 2007 15:44
    doubleube
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tu chyba nie ma przekaznikow od wentylatora.
    Mysle tak poniewaz uklad z przekaznikami dziala nawet przy wylaczonej stacyjce (uklad podpiety pod szyne 30)
    a u mnie dziala tylko przy wlaczonej stacyjce (szyna 15)
    dziwne wtyka z 3 przewodami wskazywalaby na czujnik 2 pozycyjny oraz wiatrak z rezystorem do 1 biegu i taki jest ale nie dziala
    kupilem takze 3 pozycyjny ale on na "dzien dobry" (zimny) ma zwarte dwa konektory i wlacza wentylator, potem przy 1 stopniu nagrzania dochodzi 3 pin i maja wszystkie zwarcie a nastepnie przy 2 stopniu nagrzania pierwsze styki sie rozwieraja (tam gdzie chodzil wiatrak)
    spotkal sie ktos z czyms takim??????
    chyba po prostu przeloze konektory we wtyczce, ale tak bylo "firmowo"
  • #6 28 Mar 2007 18:16
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Koledzy tutaj macie schemat wszystkich obcji bo coś nie gra co opisujecie.P
  • #7 29 Mar 2007 08:04
    doubleube
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    przeciez to jest to samo
    wyciety kawalek

    jest u mnie wtyczka z 3 przewodami a moze jest jeden obwod?
    a to jest "przyszlosciowo"
    i po prostu wlacznik jest spalony i musze kupic jednoobwodowy?
    chyba nie ma tu osoby ktora z czyms takim by sie spotkala
    konkretnie z tym zjawiskiem
  • #8 29 Mar 2007 08:42
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Na schemacie są pokazane 3 opcje jakie występują w sterowaniu wentylatorem. Pierwsza- włącznik jednoobwodowy jeden bieg, drugi- wyłącznik dwuobwodowy dwa biegi przez opór R-19 ,trzecia obwód dwuobwodowy wraz z klimatyzacją sterowane przekaźnikami. Więc masz ten drugi i włącznik działa na zasadzie włącza się pierwszy bieg a następnie drugi nie rozłączjąc pierwszego i to wszystko. Jeżeli nie działa wolny bieg to najprawdopodobniej uszkodzony opornik.,czujnik nie może mieć żadnego zwarcia jest uszkodzony.P
  • #9 29 Mar 2007 09:42
    doubleube
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wiesz co Ci powiem?
    Nie pomyslalem o przerwie na oporniku.
    ale ze mnie .....
    Ale moj "nowy" wlacznik tak ma :
    zwarcie na stykach zalozmy 3 i 1 - stan 0
    gdy przejdzie w stan 1 dodatkowo zwarcie na stykach 3 i 2 czyli wszystkie zwarte
    stan 2 - 3 i 1 rozwiera a 3 i 2 zostaje
    wlacznik po prostu chyba jest do opcji z przekaznikami (klima lub DT)

    moze sie okazac ze "stary" wlacznik jest sprawny a jedynie ten opor ma przerwe
    a 2 bieg nie wlacza bo nigdy nie doszedl do zadanej temperatury
    dam znac co i jak

    PS
    a gdzie ten rezystor jest zwykle?
    przy wentylatorze?
  • #10 29 Mar 2007 11:23
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Tak przytwierdzony do maskownicy wentylatora.P
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products