X

jak podłączyć dany alternator

20 Jul 2009 21:47 SKskaja_20
  • #61 20 Jul 2009 21:47
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Kilka postów wyżej było narysowane i opisane wyjścia tego alternatora. Szerokie i duże styki łączymy z akumulatorem, mały z lampką ładowania .
  • #62 20 Jul 2009 21:51
    andrzej0769
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Szerokie wsuwki do grubego przewodu rozrusznika ,wąska do kontrolki jako masa,z drugiej strony kontrolki zasilanie po zapłonie.Minus na masę.
  • #63 21 Jul 2009 23:42
    stoper-2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Mam alternator na 24 V angielskiej firmy CAV typ AC 5824-2, możliwością obrotu obu kierunkach; alternator ma wyjścia:
    +
    -
    A
    F

    W komplecie jest regulator Cav typ 440A z wyjściami:


    -
    A
    WL
    F
    HI+
    MED+
    LO+

    jak podłączyć dany alternator

    Prawdopodobnie powyższy sprzęt był stosowany w Land Roverach.

    Czy jest potrzebny przekaźnik ladowania ?
    Regulator ma wyjscie WL - pod które należy podłączyć lampkę - co należy podłączyć z drugiej strony lampki?


    Czy jest możliwe zastosowanie innego regulatora np. RE 28V ?
  • #64 21 Oct 2009 17:05
    piotrzag
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam
    mam pewien problem, przymierzam się od wymiany alternatora, mam od znajomego alternator produkcji radzieckiej z trzema wyjściami oznaczonymi: pierwszy +, drugie oznaczenie literka po przetłumaczeniu D, oraz trzecie wyjście po przetłumaczeniu literka W.

    Zastanawiam się coś takiego podłączyć, gdzie jakie kabelki mają iść. Będę wdzięczny za podpowiedź jeśli ktoś się spotkał z takim typem.

    pozdrawiam
  • #65 02 Jan 2011 01:59
    artek88
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton:
    Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel.
    a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki.
    Jak to poprawnie połaczyć?

    Pozdrawiam
  • #66 02 Jan 2011 09:18
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    DF- do 67 regulatora
    D+-do przekaźnika kontrolki
    15 regulatora -wykorzystać zasilanie po zapłonie które pozostało z oryginalnego regulatora
    B+alternatora -główne zasilanie z rozrusznika/plus akumulatora/.P
  • #67 02 Jan 2011 11:49
    artek88
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    a mógłbyś mi rozpisać dokładniej co to jest D+, DF, i co będzie jak zamienię miejscami kable, bo z oryginalnym regulatorem podłączenie wygląda na schemacie inaczej no i nie ma przekaźnika,
    a i czy można jakimś sposobem ominąć przekaźnik przed kontrolką (jaka jest jego zasada działania)

    Pozdrawiam
  • #68 02 Jan 2011 12:02
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Oczywiście że możesz ominąć przekaźnik więc wtedy podłączysz tak
    67 regulatora z DF alternatora/szczotką/
    15-regulatora z D+alternatora/.diody wzbudzenia/ i kontrolką
  • #69 02 Jan 2011 12:06
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    DF ( dynamo field) to szczotki
    D+ to katody diod prostownika pomocniczego.
  • #70 02 Jan 2011 12:24
    artek88
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    a jeśli podłącze tak <D+ alternator> z <15 regulator> i następnie z kablem od kontrolki ( żółty ) to kontrolka bedzie działać normalnie???, ten przekaźnik raczej tam ktoś w jakimś celu zamontował.
  • #71 02 Jan 2011 12:58
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Kontrolka ma być podłączona z jednej strony do zasilania z drugiej do 15 regulatora razem z D+ alternatora ,prościej się nie da wytłumaczyć.P
  • #72 02 Jan 2011 13:05
    1078231
    Removed  
  • #73 16 Jul 2011 10:22
    artek88
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam mam pytanie co do podłaczenia szczotek w alternatorze magneton 55A, jedna jest przykrecana na srubke a druga lutowana, jak zrobić aby ich nie zamienić

    jak podłączyć dany alternator
  • #74 16 Jul 2011 17:48
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    artek88 wrote:
    jedna jest przykrecana na srubke a druga lutowana, jak zrobić aby ich nie zamienić

    Jeżeli nawet je zamienisz to i tak w tym przypadku nie ma znaczenia, to nie jest już alternator, to są tylko jego zwłoki. Nie widzisz, że ten stojan jest spalony?
  • #75 16 Jul 2011 17:51
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Oczywiście, uzwojenie do wymiany.
  • #76 16 Jul 2011 20:37
    artek88
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie spokojnie to tylko zdjęcie z linku wyżej poglądowe :)

    To jak z tymi szczotkami, ? Co moze się stać jak zostaną podłączone inaczej?

    ja podłaczyłem tak


    jak podłączyć dany alternator
  • #77 16 Jul 2011 23:19
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Nic się nie stanie, będzie tak samo ładował. Zostaw tak jak jest i po sprawie.
    Quote:
    Panowie spokojnie to tylko zdjęcie z linku wyżej poglądowe

    Mogłeś to od razu napisać i nie byłoby problemu.
  • #78 16 Jul 2011 23:22
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Z punktu widzenia wirnika to wszystko jedno.
  • #79 16 Dec 2011 23:27
    lestek13
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam... Chciałbym powrócić do poniższego schematu. We wcześniejszych postach pisano, że znajduje się w nim nie odpowiedni przekaźnik. I tu pytanie, jakim przekaźnikiem go zastąpić aby wszystko sprawnie działało ??? Czy przekaźnik o oznaczeniach 85, 86, 87, 30 byłby odpowiedni? Jeśli tak to jak go podłączyć?
    jak podłączyć dany alternator

    Zico63 - Dziękuję pięknie za zrozumienie pytania (jako jedyny), mam nadzieję że będę mógł się w miarę szybko odwdzięczyć !!!
  • #80 17 Dec 2011 00:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Cholera jasna! Jest o tym napisane nawet W TYM WĄTKU! Za trudno przeczytać? Nie chce się? Jakieś ograniczenia?
  • #81 17 Dec 2011 01:54
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    To znaczy tak: w postach nr 14 i 18 tego tematu wspomniano wprawdzie, że przekaźnik musi być specjalny a nie "zwykły" - lecz nie podano jaki.
    To musi być WYŁĄCZNIE "przekaźnik ładowania" T5320 z Polskiego Fiata 125p.

    *****************************************************
    Nie chcę pisać nowego postu.
    Odnośnie postu Kolegi Błażej poniżej, tak wiem i czytałem - by jednak znów nie pytali o oczywistości - podałem jeszcze oznaczenie tego przekaźnika. Te magiczne "T5320". Pozdrawiam!
  • #82 17 Dec 2011 02:28
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Zico -
    mczapski wrote:
    Mianowicie po pierwsze przekaźnik jest charakterystyczny tym, że próg działania to ok 7 V a po drugie zacisk 86 przekaźnika do masy a nie do +.
    viper555 wrote:
    Zasada podłączenia przekaźnika jest inna a przede wszystkim musisz mieć przekaźnik typowy do ładowania ponieważ z alternatora wychodzi napięcie rzędu około 7V /wspomniano wcześniej/ i napięcie to nie włączy przekaźnika ponieważ gaszenie kontrolki nie polega wyłączeniu a włączeniu przekaźnika powodując rozwarcie styków.

    Błażej wrote:
    Bo tam się stosuje SPECJALNY przekaźnik, który właśnie działa na takie napięcie. Występowały one w starszych dużych fiatach. Z alternatorem sześciodiodowym. Żaden typowy samochodowy przekaźnik nie będzie tu działał!

    Moja wypowiedź z dalszej części dyskusji.
    To z PIERWSZEJ strony wątku. A tutaj po raz kolejny pytanie, czy typowy przekaźnik załączający pasuje. Jak tak dalej pójdzie, to oddychać tez trzeba będzie za takich, bo z myśleniem, to już na prawdę kiepsko.

    Dodano po 2 [minuty]:
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products