X

VW passat 1.9tdi problem z odpalaniem

gregor-00018 04 Apr 2007 21:13
  • #1 04 Apr 2007 21:13
    gregor-00018
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    mam problem z silnikiem wymieniłem świece w pasacie a on nadal ciężko pali ale zauważyłem że grzanie świec dziwnie działa po przekręceniu kluczyka od razu gaśnie co może być przyczyną



    Temat poprawiłem. <Błażej>
  • #2 04 Apr 2007 22:30
    vipereek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    np. dodatnia temperatura otoczenia.
  • #3 04 Apr 2007 22:41
    procekkk
    Level 24  
    Helpful post? (+1)
    zawsze ciezko pali czy tylko na zimnym?
    przy jakiej temp otoczenia sa problemyu?
    ktory rok ?
  • #4 05 Apr 2007 06:52
    gregor-00018
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    jak jest dodatnia temp to oczywiste że będzie palił bo wtedy jest zbędne grzanie świec ale jest problem bo kiedy temp spadnie po niżej 0 świece grzeją się tak samo jak w przypadku dodatniej temp rok samochodu 1995 i wtedy jest problem z odpaleniem
    kiedy go odpalę i zaraz zgaszę pali bez problemu po pierwszym zakręceniu rozrusznika
  • #5 05 Apr 2007 10:54
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Zrzuć wtyczkę z czujnika temperatury grzania świec i zobacz czy kontrolka zaświeci się dłużej a przygaśnięcie lampki oświetlenia wnętrza będzie sygnalizowało że wszystko jest w porządku oprócz czujnika/najprawdopodobniej/P
  • #6 05 Apr 2007 19:42
    gregor-00018
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    wymieniłem czujnik ale to nie pomogło dalej gaśnie po przekręceniu stacyjki ale kiedy odepnę czujnik temp grzanie świec działa i samochód pali normalnie a czy to może być przekażnik strasznie śmierdzi i ma kolor tak jak by się przegrzał to już mój drugi passat w którym dzieją się dziwne żeczy z instalacją w poprzednim z kolei wariowały wskażnik paliwa i temp
  • #7 05 Apr 2007 23:17
    procekkk
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    to jak dziewinie smierdzi to pewnie jest przegrzana cewka, sprzedz sterowanie cewki przekaznika a jesli przekaznik jest padniety to go wymien
  • #8 07 Apr 2007 11:20
    gregor-00018
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    rozłączałem przekażnik ręcznie i grzałem świece 2 razy ok 30 s ale samochód nadal ciężko pali ale jak zapali i potem go odpale to jest ok
  • #9 07 Apr 2007 13:58
    sq8luu
    Level 17  
    Helpful post? (+2)
    ...a może układ paliwowy zapowietrza się ?? Sprawdź to.
  • #10 07 Apr 2007 14:48
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Grzanie świec 30 sekund -bez przesady, to albo masz świece popalone albo usterkę mechaniczną. P
  • #11 07 Apr 2007 18:05
    gregor-00018
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    tzn 2 x 15s poprostu się przejęzyczyłem świece są nowe ale dziś zauważyłem bombelki w przewodzie którym idzie paliwo do pompy ale tylko przy zapalonym silniku
  • #12 07 Apr 2007 23:39
    procekkk
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    jesli masz bombelki przy zapalonym silniku to tym bardziej uklad Ci sie zapowiatrza na postoju (zgaszony silnik), uklad paliwowy zasysa jeszcze wiecej powietrza,
    szukaj miejsca gdzie sie zapowietrza,
  • #13 10 Apr 2007 15:51
    vipereek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    gregor-00018 jaki przebieg ma to auto? Sprawdzałeś kompresję silnika?
  • #14 10 Apr 2007 18:14
    gregor-00018
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    auto ma 215 tys i gdy go już odpalę i zaraz zgaszę to pwli jak laleczka
    i wszystko jest ok
  • #15 10 Apr 2007 19:52
    vipereek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Klasyczne objawy zużycia silnika. Stawiam w ciemno że masz niską kompresję silnika.
  • #16 10 Apr 2007 22:49
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Popieram wypowiedz "vipereek". Sam miałem podobny przypadek... Na zimnym silniku cieżko było uruchomić silnik, a jeśli już zaskoczył to przez pare sekund szarpał... okazało sie iż ma bardzo mały stopień spręzania. Po wymanie pierścieni i kapitalce silnika problem sam sie rozwiązał.
  • #17 12 Apr 2007 19:34
    gregor-00018
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    problem tkwi w dojściu paliwa długo kręci bo ciągnie paliwo ze zbiornika bo uchodzi i tu mam pytanie gdzie może być nieszczelność czy przewody są gdzieś łączone pod podwoziem czy jest jakiś filtr pod spodem bo można zauważyć jak po zgaszeniu silnika paliwo uchodzi spowrotem
  • #18 12 Apr 2007 23:08
    kalulujacek
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    dawno kupiłeś to auto?
  • #19 12 Apr 2007 23:22
    adasw
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    jak uwazasz ze paliwo Ci sie wraca do baku to zamontuj zaworek zwrotny przy filtrze paliwa i po sprawie. jednak z twojej wypowiedzi wynika ze nie tu jest problem, piszesz ze przy dodatniej temp otoczenia auto pali i jak sciagniesz wtyczke z czujnika to tez pali na pyk... czy wtedy paliwo sie nie wraca??
    przy odpietym czujniku temp komputer widzi -40°C daje bogatsza dawke paliwa i przyspiesza zaplon (tak slyszalem) dlatego auto lepiej pali i dlugo grzeje swiece, ja bym sie skupil na czujniku temp, test Vag-iem bylby jak najbardziej na miejscu.
  • #20 13 Apr 2007 07:16
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jeśli uchodzi Ci paliwo do zbiornika to przy baku masz pompkę paliwa która najprawdopodobniej jest nieszczelna. Ale sprawdź czy na pewno wraca Ci paliwo do zbiornika przed wymianą, bo nie jest to tania rzecz. Pozdrawiam
  • #21 13 Apr 2007 08:16
    grzesiex16
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    markom wrote:
    to przy baku masz pompkę paliwa


    Przypominam, że mowa o TDI VW Passat. Pomyśl o tym co już udało się Tobie sprawdzić gregor-00018. Piszesz, że odpięcie czujnika spowodowało zniknięcie problemu a manualne zwieranie już nie. Więc przeczytaj to raz jeszcze co piszą koledzy:"przy odpietym czujniku temp komputer widzi -40°C daje bogatsza dawke paliwa i przyspiesza zaplon". Poza tym pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym też mogą powodować problemy z rozruchem - zamontuj zawór zwrotny, albo podłącz zasilanie paliwem "na krótko" dla testu z tymczasowym "zbiornikiem paliwa" umieszczonym powyżej pompy wtryskowej - wtedy paliwo nie będzie miało szans się cofnąć. Poza tym wpływ na rozruch ma stan akumulatora, rozrusznika i ich połączeń a także właściwe ustawienie rozrządu i kąta wtrysku.
    Grześ
  • #22 14 Apr 2007 23:26
    gregor-00018
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    dzięki za podpowieć wymieniłem zaworek zwrotny i temat z paliwem zakończony żadnych pęcheżyków ale grzanie świec kontrolka po odpięciu czujnika się świeci ale nie ma żadnego prądu na świecy czy to może być wina przekażnika czy przerwa w instalacji elektr czy może jest jeszcze inny powód
  • #23 15 Apr 2007 10:12
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Sprawdź przede wszystkim bezpiecznik od świec.P
  • #24 15 Apr 2007 23:50
    Gesso
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    bezpiecznik a potem przekaźnik
  • #25 19 Apr 2007 07:44
    gregor-00018
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    mam pytanko gdzie on się znajduje bo gdzieś kiedyś na forum przeczytałem że to ten duży na samej górze nad przekażnikami ale to nie jest od świec tylko od szyb i nadal nie wiem gdzie mam go szukać pomużcie
  • #26 14 May 2007 09:58
    Grzechol
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    najprościej sprawdzić problem ze świecami podłączając je na krudko odłącz kabel zasilający świece wypnij czujnik temperatury podłącz świece na około 10 sekund kabelkiem z akumulatora potem postaraj się uruchomić silnik
    ale jeśli jest temperatura około 10c to świece żarowe wogule nie są potrzebne i nie włączają się przy tej temperaturze i silnik powinien bez problemów uruczaniać się czujnik temperatury znajduje się na wężu wodnym !
  • #27 14 May 2007 14:51
    darko b
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź najpierw vagiem kąt wtrysku,świece przy dodatniej temp. aż tak dużego znaczenia nie mają.
  • #28 01 Jan 2008 21:47
    spajdy
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    mam podobny przypadek

    Dodano po 41 [sekundy]:

    mam pssak 98/99 1.9 TDI i to samo mi sie dzieje juz dostaje szalu

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale do tego jeszcze pare dni temu bylem na myjni recznej i po powrocie na parking nie odpalalem go dwa dni i teraz wogole nie moge go odpalic

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale czytam tu wasze wypowiedzi i sam juz zglupialem bo ja nie mam tego problemu ze jak zapale to szarpie pali normalnie ale jak go pozostawie na kilka dni bez odpalania to nie moge go uruchomic

    Dodano po 36 [sekundy]:

    jaka moze byc tego pzryczyna pomozcie mi
  • #29 02 Jan 2008 07:16
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Sprawdzić napięcie w instalacji podczas rozruchu. Sprawdzić czy nie cofa się paliwo. Na próbę można wstawić dodatkowy zawór zwrotny na przewodzie paliwowym.
  • #30 02 Jan 2008 11:22
    spajdy
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    bardzo dziekuje za odpowiedz ale jak mam teraz odpalic auto

    Dodano po 1 [minuty]:

    dlaczego pytam jak moge teraz odpalic dlatego bo nawet nie wiem jak dojechac do warszatatu zeby odpalic passka nie wiem czy mozliwe jest teraz odpalenie go jak jest -4 na dworze bo akumulator mi kreci
  Search 4 million + Products
Browse Products