Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

VW passat 1.9tdi problem z odpalaniem

gregor-00018 04 Kwi 2007 21:13
  • #1 04 Kwi 2007 21:13
    gregor-00018
    Poziom 9  

    mam problem z silnikiem wymieniłem świece w pasacie a on nadal ciężko pali ale zauważyłem że grzanie świec dziwnie działa po przekręceniu kluczyka od razu gaśnie co może być przyczyną



    Temat poprawiłem. <Błażej>

  • #2 04 Kwi 2007 22:30
    vipereek
    Poziom 12  

    np. dodatnia temperatura otoczenia.

  • #3 04 Kwi 2007 22:41
    procekkk
    Poziom 24  

    zawsze ciezko pali czy tylko na zimnym?
    przy jakiej temp otoczenia sa problemyu?
    ktory rok ?

  • #4 05 Kwi 2007 06:52
    gregor-00018
    Poziom 9  

    jak jest dodatnia temp to oczywiste że będzie palił bo wtedy jest zbędne grzanie świec ale jest problem bo kiedy temp spadnie po niżej 0 świece grzeją się tak samo jak w przypadku dodatniej temp rok samochodu 1995 i wtedy jest problem z odpaleniem
    kiedy go odpalę i zaraz zgaszę pali bez problemu po pierwszym zakręceniu rozrusznika

  • #5 05 Kwi 2007 10:54
    viper555
    spec od auto-elektro

    Zrzuć wtyczkę z czujnika temperatury grzania świec i zobacz czy kontrolka zaświeci się dłużej a przygaśnięcie lampki oświetlenia wnętrza będzie sygnalizowało że wszystko jest w porządku oprócz czujnika/najprawdopodobniej/P

  • #6 05 Kwi 2007 19:42
    gregor-00018
    Poziom 9  

    wymieniłem czujnik ale to nie pomogło dalej gaśnie po przekręceniu stacyjki ale kiedy odepnę czujnik temp grzanie świec działa i samochód pali normalnie a czy to może być przekażnik strasznie śmierdzi i ma kolor tak jak by się przegrzał to już mój drugi passat w którym dzieją się dziwne żeczy z instalacją w poprzednim z kolei wariowały wskażnik paliwa i temp

  • #7 05 Kwi 2007 23:17
    procekkk
    Poziom 24  

    to jak dziewinie smierdzi to pewnie jest przegrzana cewka, sprzedz sterowanie cewki przekaznika a jesli przekaznik jest padniety to go wymien

  • #8 07 Kwi 2007 11:20
    gregor-00018
    Poziom 9  

    rozłączałem przekażnik ręcznie i grzałem świece 2 razy ok 30 s ale samochód nadal ciężko pali ale jak zapali i potem go odpale to jest ok

  • #9 07 Kwi 2007 13:58
    sq8luu
    Poziom 17  

    ...a może układ paliwowy zapowietrza się ?? Sprawdź to.

  • #10 07 Kwi 2007 14:48
    viper555
    spec od auto-elektro

    Grzanie świec 30 sekund -bez przesady, to albo masz świece popalone albo usterkę mechaniczną. P

  • #11 07 Kwi 2007 18:05
    gregor-00018
    Poziom 9  

    tzn 2 x 15s poprostu się przejęzyczyłem świece są nowe ale dziś zauważyłem bombelki w przewodzie którym idzie paliwo do pompy ale tylko przy zapalonym silniku

  • #12 07 Kwi 2007 23:39
    procekkk
    Poziom 24  

    jesli masz bombelki przy zapalonym silniku to tym bardziej uklad Ci sie zapowiatrza na postoju (zgaszony silnik), uklad paliwowy zasysa jeszcze wiecej powietrza,
    szukaj miejsca gdzie sie zapowietrza,

  • #13 10 Kwi 2007 15:51
    vipereek
    Poziom 12  

    gregor-00018 jaki przebieg ma to auto? Sprawdzałeś kompresję silnika?

  • #14 10 Kwi 2007 18:14
    gregor-00018
    Poziom 9  

    auto ma 215 tys i gdy go już odpalę i zaraz zgaszę to pwli jak laleczka
    i wszystko jest ok

  • #15 10 Kwi 2007 19:52
    vipereek
    Poziom 12  

    Klasyczne objawy zużycia silnika. Stawiam w ciemno że masz niską kompresję silnika.

  • #16 10 Kwi 2007 22:49
    markom
    Poziom 19  

    Popieram wypowiedz "vipereek". Sam miałem podobny przypadek... Na zimnym silniku cieżko było uruchomić silnik, a jeśli już zaskoczył to przez pare sekund szarpał... okazało sie iż ma bardzo mały stopień spręzania. Po wymanie pierścieni i kapitalce silnika problem sam sie rozwiązał.

  • #17 12 Kwi 2007 19:34
    gregor-00018
    Poziom 9  

    problem tkwi w dojściu paliwa długo kręci bo ciągnie paliwo ze zbiornika bo uchodzi i tu mam pytanie gdzie może być nieszczelność czy przewody są gdzieś łączone pod podwoziem czy jest jakiś filtr pod spodem bo można zauważyć jak po zgaszeniu silnika paliwo uchodzi spowrotem

  • #18 12 Kwi 2007 23:08
    kalulujacek
    Poziom 11  

    dawno kupiłeś to auto?

  • #19 12 Kwi 2007 23:22
    adasw
    Poziom 12  

    jak uwazasz ze paliwo Ci sie wraca do baku to zamontuj zaworek zwrotny przy filtrze paliwa i po sprawie. jednak z twojej wypowiedzi wynika ze nie tu jest problem, piszesz ze przy dodatniej temp otoczenia auto pali i jak sciagniesz wtyczke z czujnika to tez pali na pyk... czy wtedy paliwo sie nie wraca??
    przy odpietym czujniku temp komputer widzi -40°C daje bogatsza dawke paliwa i przyspiesza zaplon (tak slyszalem) dlatego auto lepiej pali i dlugo grzeje swiece, ja bym sie skupil na czujniku temp, test Vag-iem bylby jak najbardziej na miejscu.

  • #20 13 Kwi 2007 07:16
    markom
    Poziom 19  

    Jeśli uchodzi Ci paliwo do zbiornika to przy baku masz pompkę paliwa która najprawdopodobniej jest nieszczelna. Ale sprawdź czy na pewno wraca Ci paliwo do zbiornika przed wymianą, bo nie jest to tania rzecz. Pozdrawiam

  • #21 13 Kwi 2007 08:16
    grzesiex16
    Poziom 13  

    markom napisał:
    to przy baku masz pompkę paliwa


    Przypominam, że mowa o TDI VW Passat. Pomyśl o tym co już udało się Tobie sprawdzić gregor-00018. Piszesz, że odpięcie czujnika spowodowało zniknięcie problemu a manualne zwieranie już nie. Więc przeczytaj to raz jeszcze co piszą koledzy:"przy odpietym czujniku temp komputer widzi -40°C daje bogatsza dawke paliwa i przyspiesza zaplon". Poza tym pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym też mogą powodować problemy z rozruchem - zamontuj zawór zwrotny, albo podłącz zasilanie paliwem "na krótko" dla testu z tymczasowym "zbiornikiem paliwa" umieszczonym powyżej pompy wtryskowej - wtedy paliwo nie będzie miało szans się cofnąć. Poza tym wpływ na rozruch ma stan akumulatora, rozrusznika i ich połączeń a także właściwe ustawienie rozrządu i kąta wtrysku.
    Grześ

  • #22 14 Kwi 2007 23:26
    gregor-00018
    Poziom 9  

    dzięki za podpowieć wymieniłem zaworek zwrotny i temat z paliwem zakończony żadnych pęcheżyków ale grzanie świec kontrolka po odpięciu czujnika się świeci ale nie ma żadnego prądu na świecy czy to może być wina przekażnika czy przerwa w instalacji elektr czy może jest jeszcze inny powód

  • #23 15 Kwi 2007 10:12
    viper555
    spec od auto-elektro

    Sprawdź przede wszystkim bezpiecznik od świec.P

  • #25 19 Kwi 2007 07:44
    gregor-00018
    Poziom 9  

    mam pytanko gdzie on się znajduje bo gdzieś kiedyś na forum przeczytałem że to ten duży na samej górze nad przekażnikami ale to nie jest od świec tylko od szyb i nadal nie wiem gdzie mam go szukać pomużcie

  • #26 14 Maj 2007 09:58
    Grzechol
    Poziom 9  

    najprościej sprawdzić problem ze świecami podłączając je na krudko odłącz kabel zasilający świece wypnij czujnik temperatury podłącz świece na około 10 sekund kabelkiem z akumulatora potem postaraj się uruchomić silnik
    ale jeśli jest temperatura około 10c to świece żarowe wogule nie są potrzebne i nie włączają się przy tej temperaturze i silnik powinien bez problemów uruczaniać się czujnik temperatury znajduje się na wężu wodnym !

  • #27 14 Maj 2007 14:51
    darko b
    Poziom 13  

    Sprawdź najpierw vagiem kąt wtrysku,świece przy dodatniej temp. aż tak dużego znaczenia nie mają.

  • #28 01 Sty 2008 21:47
    spajdy
    Poziom 2  

    mam podobny przypadek

    Dodano po 41 [sekundy]:

    mam pssak 98/99 1.9 TDI i to samo mi sie dzieje juz dostaje szalu

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale do tego jeszcze pare dni temu bylem na myjni recznej i po powrocie na parking nie odpalalem go dwa dni i teraz wogole nie moge go odpalic

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale czytam tu wasze wypowiedzi i sam juz zglupialem bo ja nie mam tego problemu ze jak zapale to szarpie pali normalnie ale jak go pozostawie na kilka dni bez odpalania to nie moge go uruchomic

    Dodano po 36 [sekundy]:

    jaka moze byc tego pzryczyna pomozcie mi

  • #29 02 Sty 2008 07:16
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Sprawdzić napięcie w instalacji podczas rozruchu. Sprawdzić czy nie cofa się paliwo. Na próbę można wstawić dodatkowy zawór zwrotny na przewodzie paliwowym.

  • #30 02 Sty 2008 11:22
    spajdy
    Poziom 2  

    bardzo dziekuje za odpowiedz ale jak mam teraz odpalic auto

    Dodano po 1 [minuty]:

    dlaczego pytam jak moge teraz odpalic dlatego bo nawet nie wiem jak dojechac do warszatatu zeby odpalic passka nie wiem czy mozliwe jest teraz odpalenie go jak jest -4 na dworze bo akumulator mi kreci

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty