X

Pralka Amica PC5580B425 - błąd E22

15 Apr 2007 21:45 PApajero
  • #1 15 Apr 2007 21:45
    pajero
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    Temat już był poruszany.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=452622&highlight=amica+pc5580b425&sid=f21b03912ef911c024bceaf7b7a1af6f

    Jednak u mojej osoby jest trochę inaczej. Otóż gwarancji od 6miesięcy już nie mam.

    Zaczęło się od komunikatu E22. Pomógł reset. Ale po nabraniu wody silnik z oporami wchodzi na normalne obroty. Jakby trzymał hamulec. Potem rozpędza się (np. na wirowaniu) i chodzi aż do zmiany kierunku. Potem znowu mozolnie rusza.

    Sprawdziłem:
    -pasek: luzy wg mnie dobre
    -szczotki silnika – na oko bez wyjmowania dobre
    -łożyska – chodzą cicho, bębnem można kręcić normalnie
    -brak oznak uszkodzeń kabli, nadpaleń etc.

    Jak sprawdzić:
    -prądnice tacho (czy to jest tachometr obrotów, zlokalizowany na osi silnika – żółte kable ?)
    -triak sterujący obrotami;
    -elektronikę - mam schemat elektryczny i połączeń od PA5580B421, oraz opis trybu serwisowego ale do pralek A410, ..A411, A420, . A510, ..A520, B421; - który nie mogę uruchomić (krok 4, dioda "Gotów" nie mruga).

    Czy dużo różni się PA5580B421 od mojej PC5580B425?
    Kto mi pomoże?

    Pralka Amica PC5580B425 - błąd E22
  • Helpful post
    #2 15 Apr 2007 23:51
    mrhari
    Moderator na urlopie...
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Szczotek nie sprawdza się na oko :D , przecież to tylko 4 wkręty.
    Proponuje odkręcić te wkręty i wyjąć szczotki to się okaże czy są ok.

    a jeśli dobrze pamiętam E22 oznacza uszkodzony triak.
  • Helpful post
    #3 16 Apr 2007 07:37
    zayzayer
    Specjalista AGD
    Helpful post? (0)
    Komutator w silniku iskrzy?
  • Helpful post
    #4 16 Apr 2007 13:17
    dipol
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    wymyj elektronikę spirytusem sprawdz elektrolity zawsze mi pomaga na święta dostała 100-gram i przestała głupieć hihi
  • #5 17 Apr 2007 01:17
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    zayzayer wrote:
    Komutator w silniku iskrzy?

    Nie. Szczotki wyciągnięte "zdrowe". Pralka była stosunkowo mało używana.

    Przemyć elektro? Nigdy tego nie robiłem...

    mrhari wrote:
    Witam,
    a jesli dobrze pamietam E22 oznacza uszkodzony tyrystor.


    Wymienić bez testów dalszych i tyle ?
  • Helpful post
    #6 17 Apr 2007 09:03
    mrhari
    Moderator na urlopie...
    Helpful post? (-1)
    Naped mozesz sprawdzic w trybie serwisowym.
    prog 6. przez 12sec obroty obroty w prawo z predkoscia 53obr/min 3 sec przerwy i kreci w lewo.
    prog 7. uruchamia wirowanie az do max obrotow.

    Jesli dioda "gotow" nie mruga to prawdopodobnie zle wchodzisz w tryb serwisowy.

    przepraszam za brak pl.znakow
  • #7 18 Apr 2007 16:36
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Oki, wznowie test serwisowy. Jutro, dziś już baby spi...

    Ogólnie, silnik wydaje odgłosy jakby pralka zmieniała biegi z szarpnieciem (np. ze skrzynią automatyczną). Przy małych prędkościach od 0 do około 50 obr/min szarpie, potem do max - 800 obr/min (przy wirowaniu) przyspiesza płynnie.
    Oczywiście ma problemy z ruszeniem, ale ruszy.

    Znalazłem opis podobnego problemu, zalecano wymianę kondensatora rozruchowego silnika (16 µF).... co wy na to :?:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=692192&highlight=%22tryb+serwisowy%22+amica+pralka&sid=4454e297d7275e9468ae7e597227953f

    18-04 17:00
    Nie mogę wejść do trybu serwisowego. Mam pralę Comfort a nie np. Digital. Różnica oznaczeń diod. Mam też 3 ale opisane jako:
    1. Gotowa/Koniec
    2. Pracuje
    3. Blokada drzwi.
    Aby uruchomić tryb serwisowy robię:
    1. na 1sekundę przekręcam pokrętło na dowolny program by sprawdzić czy pralka może być gotowa do pracy.
    2. na pozycji OFF czyli zero "0" wciskam i trzymam przycisk START
    3. przekręcam pokrętło na program 1 zgodnie ze wskazówkami zegara - tu powinna mrugać dioda Gotów....
    ...a tak nie jest

    A w temacie: telefon do serwisu, wyrok: zepsuty silnik, wymiana. Ciekawe czy oni tak zawsze - nawala silnik to go wymienić, nawala elektronika - wymienić... :(
  • #8 23 Apr 2007 09:26
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest to kontynuacja tematu, lecz okazało się, że to elektronika...

    Demontaż modułu elektronicznego omało nie zakończył się połamaniem płytki z powodu przeoczenia WKRĘTU na TORX 6.

    Poniżej fotki "opalenia" przy (pkt.2) kondensatorze 10 uF 1PLN
    a od strony przycisków przy:
    pkt.1 mostek prostowniczy DF06S 1PLN
    pkt.3 przetwornica TNY264G 6PLN

    Proszę zobaczyć fotki. Są dziwne ślady- biały nalot, czy to przegrzanie :?:

    Pralka Amica PC5580B425 - błąd E22

    Co radzicie wymienić :?:

    Moderated By skryn

    Wiadomości scaliłem.

  • #9 24 Apr 2007 08:30
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Niestety wymiana kondensatora nic nie dała... :cry:

    A który to tyrystor od sterownia silnikiem :?:
  • Helpful post
    #10 24 Apr 2007 22:20
    80arturr
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Kolego daj spokój tej elektonice u Ciebie problem leży po stronie silnika najlepiej go wymień. Co do tego nalotu to te moduły nawet z fabryki przychodzą z takimi plamami.
  • #11 24 Apr 2007 22:30
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zgadza się... dziś go miałem wymontowanego. Nie wykryłem uszkodzeń. Ale po montażu, już po włączeniu programu wirowanie - wyskoczył bład E-22. No i widziałem iskrę między wirnikiem a stojanem. Czyli silnik do bani.

    Kupić nowy czy dać do przewijania :?:
  • Helpful post
    #12 24 Apr 2007 22:38
    skryn
    Admin grupy AGD
    Helpful post? (0)
    pajero wrote:

    Kupić nowy czy dać do przewijania :?:

    Na początek, potraktuj komutator pumeksem... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD.
    Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D
  • #13 12 May 2007 09:11
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziś odebrałem silnik od fachowca. Stwierdził, że jeśli na pełnych obrotach i w połączeniu szeregowym z żarówką (=mniejsze obroty) silnik chodzi to wszystko jest OK. Nie stwierdził przebić na obudowę.
    Jego wiarygodność jest wątpliwa, bo 1.5 tygodnia czekałem na ww. usługę (podobno problemy rodzinne).

    Czy zawołanie fachowca do pralki coś da ?
    Kupić nowy silnik (widziałem tą iskrę - programator jej przecież nie zrobił) ?
  • Helpful post
    #14 12 May 2007 09:21
    313094
    Removed  
    Helpful post? (0)
    pajero wrote:

    Czy zawołanie fachowca do pralki coś da ?
    Kupić nowy silnik (widziałem tą iskrę - programator jej przecież nie zrobił) ?

    Ad1.Zdecydowanie tak.
    Ad2.Dopiero jak ktoś to dokładnie sprawdzi.
  • #15 18 May 2007 15:06
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziś był fachowiec.

    Tachometr niekoniecznie dobry. Nie działa równo, przerywa.

    Radzi wymianę - GDZIE GO KUPIĘ... zwykłe sklepy nie mają, piszą:
    Quote:
    Niestety nie ma tej części osobno. Cały silnik.
    lub odsyłają do serwisu AMICI - czekam na odpowiedź.

    Podejrzewa także uszkodzenie elektroniki. W domyśle TRIAK

    KTÓRY to na płytce - łopatologicznie proszę, są 3 obok siebie i jeden trochę dalej - i jaki ma symbol (oznaczenie ?)
  • #16 18 May 2007 21:12
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ten fachura nie pojęcia o elektronice...
    Naprawia pralki - niby.
    To ja więcej umiem a uważam się za amatora.

    Apropo - to który jest ten TRIAK od silnika ?
  • Helpful post
    #17 19 May 2007 11:53
    mrhari
    Moderator na urlopie...
    Helpful post? (+1)
    Ten od silnika jest z drugiej strony pcb niz te 3 o ktorych piszesz i jest na radiatorze, jesli mnie wzrok nie myli to jet to btb12-600bw
  • #18 24 May 2007 09:12
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kupiłem nowy tachometr za 30pln (ze zdekompletowanego nowego silnika - ze servisu :) ) i nic.
    Kupiłem nowy Triak - i to samo.
    Zamawiam nowy silnik.
  • Helpful post
    #19 24 May 2007 13:56
    mrhari
    Moderator na urlopie...
    Helpful post? (0)
    skryn wrote:
    pajero wrote:

    Kupić nowy czy dać do przewijania :?:

    Na początek, potraktuj komutator pumeksem... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD.
    Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D


    Witam, a co z komutatorem? Radze to zrobic przed zakupem nowego silnika!
    Mozesz oszczedzic kilka PLN.


    Zobacz Prywatne Wiadomosci
  • #20 25 May 2007 01:10
    pajero
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Dziękuje wszystkim za pomoc :D

    Pumeks nie pomógł.
    Kupiłem nowy silnik i chodzi miodzio.

    W załączniku avi pokazujący "awarie". Radze zrobić głośniki na FULL :!:
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products