Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Obrotomierz cyfrowy


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika ->Obrotomierz cyfrowy Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
TakiJeden
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 14 Maj 2003
Posty: 38
Miasto: Olsztyn

TakiJeden
Poziom 9
Post#1 11 Paź 2003 13:59  Autor tematu   

Obrotomierz cyfrowy


Witam, zlozylem obrotomierz do samochodu wg schematu http://www.elektroda.pl/download/dwpl.php?file=inne/pe/obrotomierz_cyfrowy.pdf

Obrotomierz dobrze dziala, ale chyba czegos wczesniej nie doczytalem i po zlozeniu okazalo sie ze ma jedna wade. W czasie zliczania wygasza wyswietlacz, po czym pokazuje wynik. W rezultacie wyglada to jak migajace cyferki co moze byc dosc irytujace.
Czy mozliwe jest przerobienie tego ukladu aby zliczanie nastepowalo bez wygaszania wyswietlacza, czyli w efekcie zmienialaby sie jedynie wartosc wskazana na wyswietlaczu.
Prosze pomozcie bo troche w to pieniazkow wpakowalem, a efekt drazniacy.

Z podziekowaniami za ewentualne odpowiedz:))

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
TakiJeden
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 14 Maj 2003
Posty: 38
Miasto: Olsztyn

TakiJeden
Poziom 9
Post#2 15 Paź 2003 10:18  Autor tematu   

Re: Obrotomierz cyfrowy


Panie i Panowie czy nikt z takiego ogromu ludzi swietnie znajacych sie na elektronice nie potrafi mi pomoc ??????????

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
solcon
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 09 Wrz 2003
Posty: 361
Miasto: Warszawa

solcon
Poziom 17
Post#3 15 Paź 2003 16:01    

Re: Obrotomierz cyfrowy


trzeba by pogrzebać z częstotliwością gen. pomocniczego i ponownie skalibrować , inne rozwiązanie to przemyśleć sterowanie licznikami , nie mam kokumentacji do 74026 bo może da się inaczej sterowac nim , może ma jakieś bufory (latch-e) w srodku , tak szybko analizując schemat to ten licznik to jak "armata" , a załatwia się to jednym malutkim prockiem (ogólnie to rozwiązanie z wcesnych lat 80)
pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
TakiJeden
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 14 Maj 2003
Posty: 38
Miasto: Olsztyn

TakiJeden
Poziom 9
Post#4 16 Paź 2003 12:57  Autor tematu   

Re: Obrotomierz cyfrowy


kurcze widzisz pewnie tak ale ja jestem kompletnym lamerem a ze chcialo mi sie zlozyc obrotomierz, to zmontowalem to z PE, no i juz. Pewnie teraz mozna to zrobic duzo prosciej ale jak mowie, trzeba sie na tym znac, a ja do takich ludzi nie naleze. Zmontowalem wg schematu dziala i ok, a reszta to czarna magia. Teraz za to, szukam pomocy u fachowcow Smile

A skoro to takie stare to czemu takie schematy nie sa zastepowane nowymi Smile Np z prockami ??

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
solcon
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 09 Wrz 2003
Posty: 361
Miasto: Warszawa

solcon
Poziom 17
Post#5 16 Paź 2003 14:26    

Re: Obrotomierz cyfrowy


nie wiem czemu , moze zpowodów edukacyjnych , ogólnie ten projekt jest super pętla PLL , mnożnik częstotliwości poprostu super, tylko że procki tak naprawde się zaczeły jakieś 5 lat temu,

poszukam dokumentacji i przemyślę temat tego obrotomierza

ps. skąd jesteś ?

pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
Ski Man
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 20 Lip 2003
Posty: 548
Miasto: Kraków

Ski Man
Poziom 18
Post#6 16 Paź 2003 16:03    

Re: Obrotomierz cyfrowy


MCY74026= CD4026
w środku licznik dziesiętny i dekoder 7segment - nie ma latcha.
Dlatego tak działa.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
TakiJeden
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 14 Maj 2003
Posty: 38
Miasto: Olsztyn

TakiJeden
Poziom 9
Post#7 17 Paź 2003 10:47  Autor tematu   

Re: Obrotomierz cyfrowy


Witam i dziekuje slicznie za zainteresownie Smile Licze na to ze moze da sie cos z tym zrobic, jak nie to trudno. Bedzie migalo:) Ale dzieki jeszcze raz za checi

Odpowiedz na ps: Olsztyn Smile

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
marbed
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 05 Kwi 2005
Posty: 196
Miasto: Konin

marbed
Poziom 14
Post#8 27 Cze 2005 13:54    

Re: Obrotomierz cyfrowy


Witam! Czy udało się rozwiązac problem z tym obrotomierzem? Jestem bardzo ciekaw.
Pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Obrotomierz cyfrowy
Strona 1 z 1
Podobne tematy
cyfrowy obrotomierz na AT89C2051 (3)
Cyfrowy obrotomierz Astra F (6)
Obrotomierz cyfrowy z Allegro (1)
Cyfrowy obrotomierz -Cinquecento (7)
Cyfrowy obrotomierz opel astra (1)
obrotomierz cyfrowy do CC 700 z zapłonem nanoplex (2)
Opel Astra G - Obrotomierz cyfrowy-układ korygujący sygnał (6)
Obrotomierz diesel. Czy można z niego zrobić obrotomierz na 12V? (2)
vw/golf III/1,6/obrotomierz - Wariuje obrotomierz/skacze iskra na zapłonie (11)
Obrotomierz Clio 1.9D. Jak i do czego jest podłączony obrotomierz? (1)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.047 seconds

elektroda.pl temat RSS