Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

jak wykonac pomiar 4 kablowa sonda


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> jak wykonac pomiar 4 kablowa sonda
Autor
Wiadomość
zembol
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 08 Kwi 2003
Posty: 200
Miasto: uc

Post#1 Post autora tematu 12 Paź 2003 19:41   

Sonda Lambda


Witam.
Moze ktos mi lopatologicznie wytlumaczyc za co jest odpowiedzialna , i jaki jest jej wplyw na prace silnika ( tzn czy odlaczenie jej podczas pracy zimnego silnika , powinno wplynac na jego dzialanie obroty , nierowna praca , moc , )
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
krzysiek
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 24 Sie 2002
Posty: 1283

Post#2 12 Paź 2003 19:46   

Re: Sonda Lambda


http://ueiep.iee.put.poznan.pl/absolwenci2002/mdziedzic/s.s.htm



plus http://www.gogle.pl/ i troche wlasnej inicjatywy
Powrót do góry
   
zembol
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 08 Kwi 2003
Posty: 200
Miasto: uc

Post#3 Post autora tematu 12 Paź 2003 19:50   

Re: Sonda Lambda


dobra zapytam inaczej , czy jak ja odlacze przy uruchomionym silniku zmieni sie jego praca
Powrót do góry
   
psenny
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 26 Gru 2002
Posty: 136

Post#4 12 Paź 2003 22:15   

Re: Sonda Lambda


Sonda lambda jest elementem który analizując skład spalin przekazuje do komputera wtrysku informację, czy mieszanka paliwo-powietrze zasilająca silnik jest zbyt uboga czy zbyt bogata. Komputer wtrysku na tej podstawie zmienia dawkę paliwa. Jeżeli odłączysz kostkę od sondy to na pewno praca silnika zmieni się, tylko nie zawsze da się to tak od razu stwierdzić, bo w różnych autach różnie to wygląda. Niekiedy silnik nie ma mocy, niekiedy podczas przyspieszania jest tzw "dziura" (nierównomierne przyspieszanie), a czasami jedyne co daje się zauważyć to zwiększone zużycie paliwa. Jeżeli twoje auto pali zbyt dużo lub osiągi są niewłaściwe to być może masz uszkodzoną sondę (w tym miejscu odpukałem w niemalowane i tobie też radzę), skoro nie reaguje na jej odłączenie.
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#5 12 Paź 2004 02:02   

Re: Sonda Lambda


Witam!!!
dolacze sie do tematu z sonda.
Otoz mam pytanie,zmienilem ostatnio w eskorcie sonde lambda, prawdopodobnie byla uszkodzona, kody bledów na to wskazywaly, spalanie, smrod benzyny z rury wydechowej, po zmianie na nowa nic ise nie zmienilo, doszedl tylko jeden kod bledu tzn czujnik temp. silnika, dymic dymi na czarno szcegolnie jek jest zimny, potem to troche ustaje ale spalanie i smrod benzyny z rury jest nadal, zawiesza sie na obrotach okolo2 tys i po chwili opada do 900, oraz przy obrotach okolo 5 tys zaczyna sie dusic i wyzej juz nie wchodzi. Badalem nowa sonde miernikiem i tak; przy 900 obr. U=0.21V, przy 3500 u=0.6V, zmiany te zachodza bardzo powoli w porownaniu do drugiej sondy dobrej na 100% ktora caly czas pracuje a aucie( we fiescie znajomego)i na niej napiecia waha sie od 0.3 do 1.1V i silnik pracuje ok. tzn saplanie jest w podrzadku i nie ma w/w objawow ja w eskorcie. jestem w kropce za sonde dalem 230 PLN i zastanawiam sie czy nie jest ona uszkodzona, poradzcie cos bo paliwko caly czas mi leci..
pozdrawiam..
Powrót do góry
   
manta
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 3871
Miasto: Elbląg.

Post#6 12 Paź 2004 07:07   

Re: Sonda Lambda


czy jak poprzednio sprawdzaliście błędy zrobiliście to do końca, wygląda to na uszkodzenie dwóch elementów na raz sondy i czujnika temp. sil. dlatego pracuje wg. charkterystyki awaryjnej sprawdz opór czujnika temperatury przy 20-50-90 stp celsjusza najlepiej wg. tabeli oporów
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Paź 2004 07:07   





Powrót do góry
   
tolu
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 23 Sie 2004
Posty: 9

Post#7 12 Paź 2004 09:01   

Re: Sonda Lambda


Sprawna lambda pracuje z częstotliwościa ok. 0,5 Hz ( na wolnych obrotach) i napięcie wyjściowe zmienia się 0,1-0,9V (prawie prostokąt), przy założeniu ,że cały układ zasilania paliwem jest sprawny ( na wolnych obrotach), Przy wyższych częstotliwość powinna być wyższa.
0,1- mieszanka uboga, 0,9 - mieszanka bogata. W zależności o sygnału z sondy układ zasilania paliwem powinien zmieniać skład mieszanki aby to tak oscylowało. Sygnał z lambdy należy mierzyć miernikiem o dużej rezystancji wewn.
pozdr .tomek
Powrót do góry
   
leeyo
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 25 Sty 2002
Posty: 485

Post#8 12 Paź 2004 11:58   

Re: Sonda Lambda


Ja bym najpierw się spytał jaką sonde masz u siebie. Tzn. Ile jest przewodów. Jeżeli 3-4 to masz sonde z grzałką, jeśli 1-2 to sonde bez grzałki. Grzałka jest po to, żeby sonda po dłuższym postoju szybciej zaczęła reagować na spaliny - sondy bez grzałki dłużej się nagrzewają (od spalin) i dlatego na początku odczyt z nich jest zakłamany i sonda dużo wolniej reaguje. Nie wiem przy jakim silniku robisz pomiary - zimny czy ciepły no i jaką masz sondę...

Odnośnie sond lambda to polecam Wam sondy uniwersalne, które można kupić na allegro! Są to sondy BoSCH i naprawdę nie ma problemu, żeby je dopasować pod swoje auto - a cena zdecydowanie atrakcyjniejsza niż oryginalnej - zaledwie 80-90zł!!!! Ja za oryginalną miałem zapłacić 320zł i bez żadnego wahania kupiłem uniwersalną która sprawuje się super!
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Paź 2004 11:58   





Powrót do góry
   
twierdza szyfrów
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 25 Wrz 2004
Posty: 184
Miasto: dolnyslask

Post#9 12 Paź 2004 21:31   

Re: Sonda Lambda


Czy którys z kolegów testował moze czy mozna zamiast sondy trzyprzewodowej wsadzić czteroprzewodową??? bo w sumie chodzi tu tylko o masę.
Jesli chodzi o sondy to polecam jednak firmy NTK do BOSCHA nie jestem przekonany
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#10 12 Paź 2004 23:48   

Re: Sonda Lambda


Witam!!!
Ford eskort 1.3i 93r

Sonda jest cztero przewodowa z grzalka,uniwersalna z przerabiana wtyczka, pomiary robilem na silniku rozgrzanym, wiec mysle ze z tym nie powinno byc klopotu.aha robilem te pomiary na wypietej sondzie. na wpietej nie robilem czy to sie moze roznic czyms??

Dzis odwiedzilem ze znajomym elektryka, oto relacja:
elektryk podpial miernik cos tam sobie pomierzy ( nie bylo mnie przy tym) i stwierdzi sprawnosc sondy lambda, natomiast stwierdzi niesprawnosc integratora sondy lambda ktory znajduje sie (wg niego) tam gdzie komputer. powiredazial ze jest to przetwornik A/C i on robi przeklamanie tzn ustala napiecie na poziomie 0.9 V bo tak pan elektryk zmierzyl na sondzie podpietej do kostki. Nie wiem czy to co on mowi jest wiarygodne wiec chce zapytac o to was forumowiczow, ktorzy napewno cos o tym wiecie. Ja sam robilem dignostyke tego autka podpinajac diode i zczytywalem kody, wyskakuje caly czas blad sondy lambda oraz czujnika temp. silnika, i tutaj rowniez pytanie jaki moze miec wplyw na dzialanie silnika uszkodznie tego czujnika oraz jak skasowac bledy dynamiczne oraz statyczne. akku byl odlaczany i wyskakuja caly czas bte same dwa bledy, sonda byla podlaczana rowniez ze sprawnie dzialajacego innego auta i blad sondy nadal wyskakiwal rowniez po odpieciu akku .

ELektryk za taka naprawe zawolal 450 PLN.
diagnoza 60 pln
adaptacja 150 pln - powiedzial ze musi odswiezyc program tzn(wg jego tlumaczenia) zrobic tak aby silnik wiedzial kiedy i jak sterowac mieszanka pal -pow itd. czy takie odswiezania sie wykonkuje? bo nie slyszalem o czyms takim
naprawa 240 pln

wszystko ok tylko dlaczego po przelozeniu sondy z innego sprawnego auta spaliny wizualnie i na wech mozna stwierdzic ze sa ok??
tego mi nie powiedzial,
prosze o pomoc bo nie wiem czy ten elektry nie pruboje wycigbnac kasy..
pozdrawiam..
Powrót do góry
   
Stanisław Chwalisz
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 02 Paź 2004
Posty: 1471
Miasto: Szczecin

Post#11 13 Paź 2004 00:10   

Re: Sonda Lambda


Starsze typy silników norma Euro II brała sygnał z sondy pod uwage
dopiero gdy silnik miał temp.powyżej 60 stopni.W nowych typach silników kóre spełniają normę EuroIII iEuroIV sonda pracuje już od zimnego silnika.
ad.Ford tanie sondy 4-przewodowe ,sprawdż na czarnym przewodzie czy jest masa,sprawdż też czy grzałka dwa białe po uruchomieniu silnika mają
12V,przy braku zasilania sonda jest zimna i nie daje sygnału .
Przy braku sygnału komputer ignoruje sygnał sondy i przechodzi na program awaryjny.
ad.NTK-sondy tej firmy są rzeczywiście znacznie lepsze od sond Bosch-a.
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#12 13 Paź 2004 00:38   

Re: Sonda Lambda


Polaczenie z masa jest ale przewodu szarego, natomiast przewor czarny jest sygnalowy z tego co pamietam. A co z tym integratorem czy ktos cos wie na ten temat??
Powrót do góry
   
leeyo
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 25 Sty 2002
Posty: 485

Post#13 13 Paź 2004 08:53   

Re: Sonda Lambda


DO VW:
Nie ma problemu z zastosowaniem sondy 4-ro przewodowej zamiast 3 przewodowej!

- biały x2 - grzałka
- czarny sygnał z sondy
- szary - MASA

Ja sonde mierzyłem oczywiście podpiętą do komputera i z tego co wiem nie odpina się jej przed pomiarem!!!
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#14 13 Paź 2004 09:40   

Re: Sonda Lambda


Witam!!!
Skoro tak to pomierze sam jak bedzie podpieta do kompa, i zoabacze jak jest..
a o z tym integratorem sondy lambda czy ktos slyszal o czyms takim, czy ten uklad psuje sie czy tomozliwe i czy jezli sie psuje to np nie oplacalo by sie kupic jakiejs uzywki kompa ??czy to jest oplacalne??
pozrawiam..
Powrót do góry
   
blackpower
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 03 Sty 2004
Posty: 224
Miasto: Warszawa/Wrocław

Post#15 13 Paź 2004 15:14   

Re: Sonda Lambda


Cytat:
robilem te pomiary na wypietej sondzie. na wpietej nie robilem czy to się moze roznic czyms??

Nie wiem jak mogles cokolwiek zmierzyc na wypietej sondzie. Oczywiscie ze trzeba wpiac woltomierz na podlaczonej sondzie pomiedzy przewod szary i czarny. Ja niestety mam tez problem z sonda. Kupilem na allegro uniwersalna bosch'a i niedziala, albo dziala nie tak jak trzeba. Musialem ja odlaczyc poniewaz silnik mi sie krztusi i na wolnych obrotach gasnie niestety :( Co prawda nie mierzylem jej, (dlatego ze jezdze na gazie, a instalacja bez kompa wiec sonda jest zbedna) ale moze uzytkownik "manta" ma racje ze to moze byc jeszcze czujnik temp. silnika uszkodzony.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Paź 2004 15:14   





Powrót do góry
   
manta
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 3871
Miasto: Elbląg.

Post#16 13 Paź 2004 17:42   

Re: Sonda Lambda


aleś się uparł do sondy, prawdopodobnie twój cpu wpada w pętle to znaczy nie otrzymuje sygnału z czujnika temp. automatycznie wprowadza tryb awaryjny i sygnał z sondy jest nie właściwy . Spróbuj wykasować pamięć i włącz zapłon niech przejdzie procedurę testu . Odczytaj komunikaty błędów i zobacz czy twój cepek widzi czujnik temp.
Powrót do góry
   
mirax
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Paź 2004
Posty: 53

Post#17 13 Paź 2004 20:19   

Re: Sonda Lambda


jezeli chodzi o rozruch silnika to sonda lambda nie ma wplywu na rozruch-sterownik zaczyna "czytac" z sodny dopiero po jakims czasie-chodzi tu o czas rozgrzania sie sondy-oczywiscie inny jest on dla sond z grzalka a inny bez grzałki!!jezeli chodzi o pozimy napiec to oscyluja w granicy 0.1-1.0 volta w tradycyjnych sondach!!wystepuja rowniez inne sondy(np układ siemensa-bmw,opel,volvo) gdzie pozimy napiec sa od 0.1 v do 5 v!!sondy te sa oznaczone roznymi kolorami przewodow(nie pamietam dokladnie jakimi ale nie sa tak jak tradycyjne 2 biale czarny i szary)!!sonda nie ma sygnalu o stalej czestotliwosci-sygnal zmienia sie w zaleznosci od składu mieszanki-czym wiecej dwutlenku wegla w spalinach tym zwieksza sie roznica potencjalu na elemencie pomiarowym co pociaga za soba zwiekszenie napiecia na przewodzie sygnalowym do sterownika w efeckie czego sterownik dostaje sygnal ze mieszanka jet za bogata i zaczyna ja zubażac-nie zawsze jezeli np. napiecie sondy stoi w mxa polozeniu oznacza jej uszkodzenie-moze to byc wina uszkodzenia ktoregos z pozostalych podzespolow odpowiedzialnych za skład mieszanki (np. przepływomierz) uff moj pierwszy post tutaj-sorry za zanudzanie-pozdrawiam
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#18 13 Paź 2004 23:13   

Re: Sonda Lambda


Witam!!!
Panowie dzis sprawdzilem jeszce raz kody ktore mi zczytywal tester i to byl kod 28 i 13, a 13 to czujnik temp. plynu chlodzacego a wiec prawdopodobnie silnik byl nie rozgrzany podczas dignostyki z tego co wyczytalem, lub jest uszkodzony ten czujnik choc mi sie wydaje ze to malo prawdopodobne, gdyz pokazuje na skali temp odpowiednia,

przy pomiarze napiecia na sondzie wpietej pod kompa napiecie wyskoczylo 0.9V i elektryk powiedzial ze sonda jest ok, tylko przetwornik sondy i on daje stale napiecie na kompa okolo a sonda jest wg niego DOBRA i CPU sie zapetlil i pokazuje caly czas blad sondy nawet po wymianie jej na dobra, czy tak moze byc??
pozdrawiam..
Powrót do góry
   
Stanisław Chwalisz
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 02 Paź 2004
Posty: 1471
Miasto: Szczecin

Post#19 13 Paź 2004 23:37   

Re: Sonda Lambda


Bzdury,ten Twój elektryk się zapętlił.
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#20 14 Paź 2004 00:24   

Re: Sonda Lambda


Rowniez mysle ze troche kreci, dlatego was pytam o to wszystko zeby cos wymyslic i nie dac sie zrobic.
Kolejne pytanie moje dotyczy jak skasowac pamiec statyczna w cpu zeby mi nie pokazywal tych bledow z przeszlosci i czy przy kontroli sinika na uruchomionym silniku pokazywane sa tylko bledy dynamiczne czy rowniez statyczne??
pozdrawiam..
Powrót do góry
   
manta
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 3871
Miasto: Elbląg.

Post#21 14 Paź 2004 07:37   

Re: Sonda Lambda


popełniłeś chyba pewien błąd czujnik wskazania temp. na desce i czujnik temp silnika to dwa osobne czujniki weż pod uwagę ewentualne uszkodzenie instalacji elektrycznej
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#22 14 Paź 2004 09:24   

Re: Sonda Lambda


Witam!!!
Wiem ze to sa dwa osobne czujniki, dlatego pisze ze w fordzie przy diagnostyce na uruchomionym siolniku jesli wyskoczy blad czyjnika temp. plynu chlodzacego to silnik jest nie dostatecznie nagrzany, a tak sie akurat sklada ze czujnik ten jest rowniez podlaczony pod wskaznik temperatury, a role czujnika temp. silnika spelnia czyknik temp. zasysanego powietrza, no ale idac za rada musze posprawdzacpolaczenia przewodow z cpu, tylko powiedzcie mi gdzie on jest schowany??
pozdrawiam..
Powrót do góry
   
mirax
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Paź 2004
Posty: 53

Post#23 14 Paź 2004 16:59   

Re: Sonda Lambda


napiecie pilotujace ze sterownika(przy np.odpietej sondzie) powinno wynosic standardowo ok.0.5v!!kolega ma racje-glupoty ten koleś gada!!jak pisalem wyzej na sklad mieszanki ma wplyw wiele innych czynnikow i podzespołów!!sprawdz na poczatek czy nie ciagnie gdzies "lewego powietrza",sprawdz sygnał z przepływomierza!!kiedys nawet mialem przypadek ze uszkodzone byly przewody wysokiego napiecia i to robilo straszną robote!!!nie skupiaj sie juz teraz na sonfzie skoro jest ok!!a jaka jest analiza spalin??czy sonda na oscyloskopie "pływa" czy stoi w miejscu???
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#24 14 Paź 2004 23:22   

Re: Sonda Lambda


Witam!!!
Niestety nie zmierzylem napiecia na wpietej sondzie i na qypietej sondzie na wtyczce podlaczonej do CPU. Z tego co pamietam to byl podlaczany miernik cyfrowy i na nim pokazywalo stalem napiecie okolo 0.9V, natomiast na wypietej sondzie pokazywalo(nap. mierzone na wtyczce od sondy)pokazywalo od 0.2 do 0.6 z tym ze zmiany zachodzily powolitzn gdy wcisnalem gaz do dechy to wted7y wlasnie wolno sie podnosilo nap. do 0.6 max.
Ale juz chyba mozna to odpuscic bo wlasciciel eskorta zdecydowal sie jednak na naprawe u tego wlasnie elektryka wiec niech mu buli jak ma kase. Ja osobiscie bym prubowla wszystkiego i nie dal bym takiemu gosciowi zarobic. Odezwe sie jak bedzie autko zrobione i powiem wam co sie dowiedzialem na temat naprawy.
Dzieki za zainteresowanie.
pozdrawiam..
Powrót do góry
   
mirax
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Paź 2004
Posty: 53

Post#25 15 Paź 2004 23:37   

Re: Sonda Lambda


wiec widocznie sonda pracowala prawidlowo-to jakis inny element wzbogacal mieszanke-0.9 to napiecie z informacja dla sterownika o zubozaniu mieszanki jednak widzocznie jakis inny element(widocznie uszkodzony) o priorytecie wiekszym niz sonda wzbogacal a sonda nie mogła tego "zbić" i zostawala na 0.9 v
Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#26 15 Paź 2004 23:51   

Re: Sonda Lambda


witam!!!
Sluszna uwaga mirax, tez wlasnie zaczalem sie zastanawiadc, przeciez 0.9 to paliwko rura nie powinno uciekac, no ale co to moze byc?? nie mam pojecia..
pozdro..
Powrót do góry
   
tarnowski
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 638
Miasto: Piastów

Post#27 16 Paź 2004 00:13   

Sonda Lambda


Ten element o wyższym prioryecie to może być czujnik temp. Komp ma info że silnik jest zimny i wzbogaca mieszankę....

Pozzz
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Paź 2004 00:13   





Powrót do góry
   
lukjar6
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 222
Miasto: Radomsko

Post#28 16 Paź 2004 00:21   

Re: Sonda Lambda


w fordzie czujnik temp. silnika to ten sam co jest podlaczony do zegara temperatury, tak wiec czy uszkodzenie bedzie rowniez widoczne na wsakzniku, faktycznie blad wyskoczyl 13, czyli czujnik temp silnika, hmm to moze byc to..
ale czy wzbogacanie mieszanki paliwem jest az tak znaczne przy zimnym silniku??bo to jest taki efekt ze spalanie jest okolo 15l/100km czarny dym no i smrod benzynyz rury wydechowej..?
pozdro
Powrót do góry
   
tarnowski
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 638
Miasto: Piastów

Post#29 16 Paź 2004 00:32   

Re: Sonda Lambda


Tak, powiem Ci nawet że prawdopodobnie to ten czujnik spowodował zwalenie sondy. Ostatnio miałem to w Audi . Zbyt bogata mieszynka przez długi czas niszczy powierzchnię aktywną i podgrzewanie. A może trzyma wtrysk rozruchowy ( nie znam tego auta)

Pozz
Powrót do góry
   
mirax
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Paź 2004
Posty: 53

Post#30 16 Paź 2004 16:35   

Re: Sonda Lambda


zgadzam sie z waszymi wypowiedziami!!!! :wink:
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> jak wykonac pomiar 4 kablowa sonda
Strona 1 z 3 Idź do strony 123  Następny
Podobne tematy
Jaka sonda lambda - pomiar tlenu w azocie (6)
Jak wykonac komputer pokladowy (30)
natrysk wody na intercooler-jak go wykonac (44)
VW Polo opornica - regeneracja - jak wykonac? (6)
jak wykonac instalacie swiatel wstecznych (10)
DTGas jak prawidlowo wykonac autokalibrację (8)
Renault Laguna 93 jak wykonac diagnostyke silnika (3)
jak wykonac z foli pasek przeciwsloneczny na przednia szybe (5)
przeróbka seryjnego tłumika- Fiat 126p jak wykonac? (9)
Jak wykonac tester (nie diodowy) ? ( Mazda , Ford probe ) (8)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.081 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony