X

Opel Astra F -brak sterowania pompy paliwa

Shootah 08 May 2007 22:41
  • #1 08 May 2007 22:41
    Shootah
    Level 11  
    Helpful post? (+2)
    Witam

    Problem polega na tym, że po włączeniu zapłonu sterownik nie włącza przekaźnika pompy paliwa. Przy kręceniu rozrusznikiem auto nie pali. Sprawdzone połączenia między przekaźnikiem a sterownikiem, masa sterownika i zasilanie po zapłonie, sam przekaźnik na stole też działa. Na pinie D3 wg schematu z infotecha powinno być zasilanie po zapłonie a w aucie nie ma, nie wiem czy tak ma być bo do końca nie wierzę tym schematom :) Sam obwód pompy jest ok bo słychać pompę po zwarciu palcem przekaźnika.
    Auto to Opel Astra F 1.6 16V. Euroscan podaje błąd obwodu pompy paliwa i obwodu wtrysków więc nic nowego.
    Gdzie szukać dalej ?
  • #2 08 May 2007 22:54
    Removed
    Helpful post? (0)
    zasilanie cewki przekaźnika idzie na kabel czarny, masa to bodaj brązowy z czerwonym zapinany przez ECU.
    Góra wtryskiwaczy to też 15.
    Całe zasilanie leci z odgałęzienia grubego czarnego kabla dwu pinowej wtyczki widocznej na foto.
    To połączenie wewnętrzne wiązki ma tendencję do odgniwania.
    Możesz jeszcze sprawdzic czy na czarnym tej wtyczki masz 15, na czerwonym 30
  • #3 08 May 2007 23:07
    Shootah
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za szybki odzew, zobacze jutro jeszcze raz wszystko ale z tego co pamiętam to będzie ok: na styku 86 pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, na bodajże 30 jest +12V cały czas. Problem, że 85 nie jest zwierany do masy przez komputer.
  • #4 08 May 2007 23:12
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    w C 1.8NZ leciały drivery przekazników pompy może i w tym przypadku tak jest...
  • #5 08 May 2007 23:13
    Removed
    Helpful post? (0)
    kabeloczka masowe na głowicy posprawdzaj.
    Są tam dwa lub trzy, w różnych miejscach
  • #6 08 May 2007 23:38
    lgy1
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    X16SZ MULTEC 15- C4
    X16XEL 15- E16
    16LZ2 15- C4
    X16SZR 15- D4,C16
    X16 XEL 15- D3,C16
  • #7 09 May 2007 21:28
    Shootah
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Do elektrita : w którym miejscu jest ta wtyczka bo nigdzie jej nie widzę ?
    Okazało się, że z przekaźnikiem wszystko ok tylko jest załączany jak się kręci rozrusznikiem :) Auto jednak czasem pali, czasem nie. Przekaźnik pompy zawsze działa i napięcia są na nim ok. Jednak na wtyczce pompy nie zawsze dochodzi zasilanie. Więc wszystko wskazuje, że gdzieś kabel do pompy nie łączy , pytanie tylko gdzie.
  • #8 10 May 2007 09:34
    karp23
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    pod osłoną przy klamce maski w kabinie jest złącze tylnej wiążki sprawdż czy tam nie ma nadpalonych styków przewód czerwony z niebieskim paskiem ( gruby) ten kabel idzie do pompy. podakj na niego +12 v ( przez żarówkę reflektorową lub bezpiecznik) i zobaczysz czy pompa pracuje ,jeżeli nie zajaży żarówka to sprawdż mase na pompie .
    A sprawdziłeś bezpiecznik ???
  • #9 10 May 2007 18:25
    gracus7
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    a może masz uszkodzoną pompę... zdarzyło mi się że pompa raz chodziła a raz nie jak miała humor były wytarte szczotki na komutatorze i tak się działo a też mi się wydawało że zasilanie nie dochodzi....
  • #10 10 May 2007 18:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Ja ostatnio miałem klienta, któremu też nie pracowała pompa na oryginalnym przewodzie, wiec pociągnął sobie nowe przewody. Przyczyną usterki była wyrobiona wtyczka do pompy i luźne styki w jej złączu, bo te akurat są dość delikatne. Sprawdź stan tej wtyczki!
  • #11 10 May 2007 22:20
    Shootah
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dokładnie wtyczka od pompy pod autem miała niekontakt. Zalutowałem równolegle do niej przewody i auto śmiga :D
    Dzięki wszystkim za pomoc.
  • #12 26 May 2008 22:15
    domczys
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    mam ten sam problem... u mnie auto pali z pierwszego kręcenia tylko jak jest zimny ...po przełączeniu na gaz wystarczy ze pojeżdżę nim ok 20-30 min ,zatrzymam sie na chwile, wyłączę silnik to mogę kręcić i kręcić, nawet nie ruszy .... jak użyje starter i przełączy mi sie na gaz(robi to przy 2000obr) to chodzi i jest oki ale już zgaszę go i mam to samo.... wystarczy postać ok 30min i zapali z pierwszego i mogę jechać na benzynie...nie raz zdarzało sie tak że jadąc na benzynie po prostu stawał tak jak by jej nie otrzymywał... patrzyłem pompę to raz chodzi raz nie ,zauważyłem że raz dostaje prądu raz nie...czy wie ktoś co może być przyczyną tego .....???? :cry:
  • #13 27 May 2008 07:50
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Pompa się skończyła. A konkretniej pewnie szczotki się jej skończyły. Tak czy owak do wymiany. Tylko nie kupuj najtańszej na alledrogo bo to badziew straszny.
  • #14 28 May 2008 15:46
    domczys
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    wiesz to nie raczej pompa bo jak go odpalę i jest zimny to może chodzić na benzynie cały czas ale już jak sie zagrzeje to odcina pompę nie wiem dlaczego bo nie przesyła do niej wogóle prądu... i to jest główny problem dlaczego tak sie dzieje jak jest gorący a dlaczego pali jak jest zimny i nic sie wtedy nie dzieje mogę go przerzucać na gaz i na benzynę i jest oki....
  • #15 28 May 2008 15:50
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    A jaki masz tam silnik?
  • #16 28 May 2008 15:59
    domczys
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    silnik 1.6 8v
  • #17 28 May 2008 16:10
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Z aparatem ,czy cewka? ,jeśli z aparatem to możliwe,że moduł w aparacie,ale wtedy nie będzie też wysterowania na wtryskiwacz ,a na gazie będzie chodził.Proponuje sprawdzic czy wtryskiwacz jest wysterowany podczas gdy nie chce zapalic na benzynie.
  • #18 28 May 2008 17:26
    domczys
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    wiesz co nie wem dokładnie......:-(

    Dodano po 53 [minuty]:

    jest cewka zapłonowa
  • #19 26 Feb 2015 18:39
    kr1985
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam. A ja mam pytanie jakie powinno być napięcie na wtyczce do pompy paliwa pod siedzeniami?

    Czy napiecie 14,5 V jest wporządku? czy nie?

    Ładowanie też na akumulatorze wynosi 14,5V
  Search 4 million + Products
Browse Products