Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Problem z zapalaniem Opel Vectra A

pancerz 14 Maj 2007 20:25
  • #1 14 Maj 2007 20:25
    pancerz
    Poziom 2  

    Witam!
    Od niedawna jestem właścicielem Opla Vectry A 2.0 benzyna. Mam problem z zapalaniem na ciepłym silniku. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok auto zapala od razu, natomiast rozgrzany silnik po zgaszeniu i ponownej próbie zapalenia strasznie długo "kręci" w końcu zapali ale "kręcenie" trwa ok 15-20 sekund. Auto jest w gazie ale zapala na benzynie. Z tego co się dowiadywałem problem tkwi w elektryce pojazdu. Proszę o pomoc.

  • #2 14 Maj 2007 21:05
    wr044
    Poziom 10  

    Tez jezdze gazowka :):) i mam podobne problemy co prawda odpalanie na cieplo nie trwa tyle co u Ciebie ale na pewno dluzej niz przy rozruchu na zimno.Mysle ze przyczyna tkwi gdzie indziej a nie w elektyce nie wiem czy mozesz wymusic aby ato zapalalo na LPG ??? wiec sprawdz czy jak bedziesz tylko uzywal Pb -problem sie powtorzy ??? i czy tak samo zachowuje sie przy zapalaniu LPG na zimno. Mnie wydaje sie ze zawsze gdzies w dolocie zostaja szczatkowe ilosci LPG i w momencie startu mieszanka robi sie za bogata ( Pb+LPG) i stad ten problem.Sadze tak dlatego gdyz startujac na zimno na LPG -zapala od kopa.

  • #3 14 Maj 2007 21:11
    MOWI
    Poziom 9  

    przyczyn może być wiele... jednak najpierw wydaje mi sie że powinieneś jechać na komputer do jakiegoś warsztatu... miałem podobny problem i okazało sie że za mało powietrza auto dostaje. Może również być uszkodzony jakiś czujnik

  • #4 14 Maj 2007 21:59
    pancerz
    Poziom 2  

    Dzęki za rady. Mam możliwość zapalania na samym LPG więc spróbuje jak będzie ciepły silnik bo szczerze mówiąc nie próbowałem tej opcji. Nie znam się za bardzo na instalacjach gazowych ale z moich odczuć też wydaje mi się że auto "zalewa" się gazem. W stacji diagnostyki gazu juz byłem podłączali do kompa ale nic nie stwierdzili więc może warto pojechać do innej? Proszę o kolejne rady ostaram się sprawdzić wszystkie bo idzie lato i silnik coraz częściej będzie bardzo ciepły.

  • #5 15 Maj 2007 22:17
    sableeck
    Poziom 16  

    A jaka to instalacja gazowa? z silnikiem krokowym czy "śrubką"?

  • #6 15 Maj 2007 22:28
    pancerz
    Poziom 2  

    Instalacja ze "śrubką" dokładnie jest to Bingo-2 ze sterownikiem Sirocco

  • #7 15 Maj 2007 23:38
    marniu
    Poziom 25  

    też mam vectre 2,0 silnik C20NE i u mnie jest tak że odpalę na benzynie to zgaśnie za chwile odpalę jeszcze raz chodzi już ok , tak samo mam na gazie każdy rozkłada ręce ... przyzwyczaiłem, sie już

  • #8 17 Maj 2007 01:16
    Drake160
    Poziom 16  

    Ja też miałem taki kłopot z moją vectrą. Okazało się, że elektrozawór przy parowniku jest nieszczelny i po zgaszeniu samochodu jeszcze przez jakiś czas gaz dostaje się do kolektora ssącego powodując zalewanie. Wymieniłem cały parownik bo stary już był wysłużony i teraz już jest ok. Dodam, że po zgaszeniu samochodu pod maską było czuć zapach gazu.

  • #9 07 Cze 2007 12:19
    JacekTomczak
    Poziom 11  

    Nie musisz jechać do serwisu aby zdiagnozować błędy komputera.
    Aby to zrobić znajdujesz kostkę pod maską Vectry ( jest po stronie kierowcy prawie pod szybą w zał. zdjecie alda.jpg ):
    - zwierasz styki A i B
    - przekręcasz stacyjkę
    - sczytujesz błyski z kontrolki błędu silnika ( check engie )

    szczegóły możesz znaleźć np. www.vectra-unlimited.eu -> Porady VA

    Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty