X

Problem z zapalaniem Opel Vectra A

pancerz 14 May 2007 20:25
  • #1 14 May 2007 20:25
    pancerz
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Od niedawna jestem właścicielem Opla Vectry A 2.0 benzyna. Mam problem z zapalaniem na ciepłym silniku. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok auto zapala od razu, natomiast rozgrzany silnik po zgaszeniu i ponownej próbie zapalenia strasznie długo "kręci" w końcu zapali ale "kręcenie" trwa ok 15-20 sekund. Auto jest w gazie ale zapala na benzynie. Z tego co się dowiadywałem problem tkwi w elektryce pojazdu. Proszę o pomoc.
  • #2 14 May 2007 21:05
    wr044
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Tez jezdze gazowka :):) i mam podobne problemy co prawda odpalanie na cieplo nie trwa tyle co u Ciebie ale na pewno dluzej niz przy rozruchu na zimno.Mysle ze przyczyna tkwi gdzie indziej a nie w elektyce nie wiem czy mozesz wymusic aby ato zapalalo na LPG ??? wiec sprawdz czy jak bedziesz tylko uzywal Pb -problem sie powtorzy ??? i czy tak samo zachowuje sie przy zapalaniu LPG na zimno. Mnie wydaje sie ze zawsze gdzies w dolocie zostaja szczatkowe ilosci LPG i w momencie startu mieszanka robi sie za bogata ( Pb+LPG) i stad ten problem.Sadze tak dlatego gdyz startujac na zimno na LPG -zapala od kopa.
  • #3 14 May 2007 21:11
    MOWI
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    przyczyn może być wiele... jednak najpierw wydaje mi sie że powinieneś jechać na komputer do jakiegoś warsztatu... miałem podobny problem i okazało sie że za mało powietrza auto dostaje. Może również być uszkodzony jakiś czujnik
  • #4 14 May 2007 21:59
    pancerz
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzęki za rady. Mam możliwość zapalania na samym LPG więc spróbuje jak będzie ciepły silnik bo szczerze mówiąc nie próbowałem tej opcji. Nie znam się za bardzo na instalacjach gazowych ale z moich odczuć też wydaje mi się że auto "zalewa" się gazem. W stacji diagnostyki gazu juz byłem podłączali do kompa ale nic nie stwierdzili więc może warto pojechać do innej? Proszę o kolejne rady ostaram się sprawdzić wszystkie bo idzie lato i silnik coraz częściej będzie bardzo ciepły.
  • #5 15 May 2007 22:17
    sableeck
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    A jaka to instalacja gazowa? z silnikiem krokowym czy "śrubką"?
  • #6 15 May 2007 22:28
    pancerz
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Instalacja ze "śrubką" dokładnie jest to Bingo-2 ze sterownikiem Sirocco
  • #7 15 May 2007 23:38
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    też mam vectre 2,0 silnik C20NE i u mnie jest tak że odpalę na benzynie to zgaśnie za chwile odpalę jeszcze raz chodzi już ok , tak samo mam na gazie każdy rozkłada ręce ... przyzwyczaiłem, sie już
  • #8 17 May 2007 01:16
    Drake160
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Ja też miałem taki kłopot z moją vectrą. Okazało się, że elektrozawór przy parowniku jest nieszczelny i po zgaszeniu samochodu jeszcze przez jakiś czas gaz dostaje się do kolektora ssącego powodując zalewanie. Wymieniłem cały parownik bo stary już był wysłużony i teraz już jest ok. Dodam, że po zgaszeniu samochodu pod maską było czuć zapach gazu.
  • #9 07 Jun 2007 12:19
    JacekTomczak
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Nie musisz jechać do serwisu aby zdiagnozować błędy komputera.
    Aby to zrobić znajdujesz kostkę pod maską Vectry ( jest po stronie kierowcy prawie pod szybą w zał. zdjecie alda.jpg ):
    - zwierasz styki A i B
    - przekręcasz stacyjkę
    - sczytujesz błyski z kontrolki błędu silnika ( check engie )

    szczegóły możesz znaleźć np. www.vectra-unlimited.eu -> Porady VA

    Pozdrawiam.
  Search 4 million + Products
Browse Products