Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 14 Maj 2007 21:27
    t.kowalski
    Poziom 10  

    Ostatnio nabiłem klimę w moim opelku i zadowolony chciałem ją załączyć ale niestety załączyły się tylko wentylatory a sprzęgło na sprężarce nie ruszyło. Sprawdziłem obwód załączania sprzęgła na schemacie i doszedłem do wniosku że przekaźnik załączania sprężarki nie łapie (przynajmniej tak mi się wydaje bo jeszcze go nie znalazłem) i tu moja prośba czy ktoś orjentuje się gdzie ten przekaźnik może się znajdować( na schemacie nr K60). Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej S128 - czy ktoś wie gdzie on jest zamontowany i jaka jest jego rola w układzie załączania sprężarki klimatyzacji.

  • #2 14 Maj 2007 23:01
    cardiag
    Poziom 30  

    przekaznik powinien byc chyba pod macha. poza tym sprawdzic trzeba czujnik wys cisnienia, sprawdzic czy dochodzi prad do agregatu. pewnie stanal agegat albo jest cos z czujnikiem.

  • #3 14 Maj 2007 23:02
    Usunięty
  • #4 15 Maj 2007 09:32
    t.kowalski
    Poziom 10  

    Czujnik wysokiego ciśnienia jest OK ponieważ przez niego płynie prąd do wentylatorów, a one pracują. Muszę sprawdzić czy załacza się przekaźnik K60 ale najpierw muszą go znaleźć.
    Dzięki za podpowiedzi

  • #5 15 Maj 2007 11:47
    viper555
    spec od auto-elektro

    K-60 znajduje się w skrzynce z przekaźnikami nad serwem w komorze silnika. Jest to pierwszy przekaźnik od strony wyprowadzenia wiązki z skrzynki.P

  • #6 15 Maj 2007 20:35
    peterhalski
    Poziom 10  

    K60 jest od wentylatora,bodajrze 2 bieg.

  • #7 15 Maj 2007 20:44
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jakiego wentylatora to jest od klimatyzacji.P

  • #8 15 Maj 2007 20:51
    bartek_j
    Poziom 35  

    Rolą wyłącznika S128 jest wyłączenie sprężarki klimatyzacji jak w chłodnicy zrobi się za gorąco. Odbywa się to przez odłączenie masy od sprzęgła spręzarki.
    Oprócz tego wyłącznik ten steruje oczywiście wentylatorami chłodnicy i skraplacza klimatyzacji.
    Dodam jeszcze że często występują problemy z tym wyłącznikiem a zwłaszcza z jego złączką...

  • #9 15 Maj 2007 22:08
    t.kowalski
    Poziom 10  

    Dzisiaj miałem trochę czasu i przysiadłem nad problemem i okazało się że sprzęgło klimy nie dostaje masy. Przyczyną był skorodowany przewód pomiędzy S128 a cewką sprzęgła. Po naprawie przewodu sprzęgło załącza się prawidłowo. To jednak nie koniec problemów z moją klimą gdyż ucieka mi gdzieś czynnik chłodzący. W poprzednim sezonie musiałem nabijać klimę raz na miesiąc, próbowałem też znaleźć przeciek używając barwnika ale nic nie widać. Czy ktoś może orjętuje się gdzie w astrach najczęściej pojawiają się przecieki.
    Dzięki za każdą pomoc.
    Pozdrawiam

  • #10 16 Maj 2007 17:14
    SP7SEC
    Poziom 26  

    co do przecieku to w miejscu montażu wentylatora ,tam jest śruba przelotowa i ona rdzewiejąc rozpycha rurki a drugie miejsce to złączka nad skrzynią biegów

  • #11 16 Maj 2007 21:02
    skylark
    Poziom 25  

    Sprawdź przewód ciśnieniowy przy sprężarcew osłonie termicznej... często przegrzewa się od kolektora wydechowego.
    Sprawdź również czujniki ciśnienia... wypnij kostki elektryczne i poszukaj na czujnikach.

  • #12 18 Maj 2007 21:39
    t.kowalski
    Poziom 10  

    Mam pytanie do SP7SEC. Czy możesz mi dokładniej wytłumaczyć gdzie znajduje się śruba przelotowa o której wspominasz. A przy okazji w mojej astrze F 1.6 8V nie znajdują się żadne przewody nad skrzynią biegów.

    Dzięki za pomoc

  • #13 19 Maj 2007 20:28
    marekms1
    Poziom 13  

    przy nabijaniu klimy dodaję barwnik UV i jak klient wraca to włączam lampę UV i miejsce uszkodzenia ładnie świeci

    pozdrawiam

  • #14 20 Maj 2007 14:01
    SP7SEC
    Poziom 26  

    silnik wentylatora jest mocowany do chłodnicy śrubami przelotowymi ,są to śruby stalowe i rdzewiejąc rozpychają się tak że robią dzióre w chłodnicy ,żeby się do nich dostać musisz zdjąć zderzak

  • #15 03 Maj 2008 17:51
    rafik106
    Poziom 9  

    Mam pytanie.
    Posiadam Opla Astre II, klima mi się nie załącza. Prąd dochodz do sprężarki, a sprzęgiełko się nie załącza. O co tu chodzi, co jest tego przyczyną?
    Ile kosztuje naprawa czegoś takiego?

  • #16 03 Maj 2008 18:55
    skylark
    Poziom 25  

    Sprawdź oporność cewki. Jeśli jest prawidłowa to masz problem z regulacją sprzęgła.
    Jeśli brak oporności wymień cewkę.

  • #17 04 Maj 2008 11:56
    rafik106
    Poziom 9  

    A gdzie ta cewka jest umieszczona w aucie?

  • #18 04 Maj 2008 12:03
    triomax
    Poziom 13  

    w 90% nie trzeba wymieniać cewki opel zamontował na niej zabezpieczenie termiczne wystarczy zmostkować

  • #19 04 Maj 2008 12:50
    rafik106
    Poziom 9  

    A gdzie jest ta cewka?Czy jest ktoś w stanie mi to wytłumaczyć?

  • #20 04 Maj 2008 13:44
    triomax
    Poziom 13  

    aby się do niej dostać zdemontuj kolo pasowe sprężarki wraz z sprzęgłem cewka znajduje sie w wewnątrz tego koła

  • #21 05 Maj 2008 19:41
    rafik106
    Poziom 9  

    Czy jest taka opcja, że jak dochodzi prąd do sprężarki, a jest mała ilość czynnika chłodzącego to nie będzie się załączało sprzęgiełko?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Następny problem to: włączam tą nieszczęsną klime, która nie działa, i wzrastają obroty silnika tak ok 150-200 obr. Co jest grane?

  • #22 05 Maj 2008 20:04
    skylark
    Poziom 25  

    Nie ma takiej możliwości.
    Podniesienie obrotów w momencie załączenia klimatyzacji jest rzeczą normalną.

  • #23 05 Maj 2008 20:54
    rafik106
    Poziom 9  

    No ale tak prawde mówiąc to ta klima się nie załącza, tylko kontrolka się zapala.

  • #24 05 Maj 2008 22:11
    wiesiekba
    Specjalista AGD

    Jak dochodzi prąd do sprzęgła to się załącza tylko cewka sprzęgła ma przerwę trzeba zdjąć sprzęgło i koło pasowe pod nim jest cewka na tej cewce widoczne zgrubienie odstające dobrać się do niego odkryć bezpiecznik termiczny 168°C wymienić lub złączyć i powinno zadziałać.

  • #25 05 Maj 2008 22:14
    triomax
    Poziom 13  

    już dawno o tym pisałem ale zainteresowany nie słucha

  • #26 11 Maj 2008 08:19
    TomC1
    Poziom 2  

    Witam
    Podłącze się pod temat.
    Chciałbym sie dowiedziedzieć jakie są objawy załączenia klimy jak sprawdzić czy w ogóle działa.
    Włączam przyciskiem i swieci ale nic pozatym. Napewno nie chłodzi.
    CZy maja wzrosnąć obroty - może jakies dzwięki mają sie pojawić - jak sprawdzić czy załącza się sprężarka?

  • #27 12 Lip 2008 13:49
    tomn11
    Poziom 2  

    ja tez się podłącze do tematu
    tez mam problem z klimą który objawia się ze po włączeniu kontrolka świeci się nie kiedy jest odgłos w skrzynce bezpieczników taki 'pstryk' ale nie zawsze się włącza klima i zauważyłem ze czasami tak pstryka jak bym włączył migacz a klima nie działa i próbując kilka razy nie kiedy się załączy ale wtedy jest taki mułowaty ze nie da się jeździć samochodem nadmienię ze wymieniłem wtyczkę od sprężarki ponieważ utlała i zauważyłem ze kabel niby miedziany w osłonie jest tak jakby zardzewiały i ciemny
    proszę o rady i z góry dziękuje

  • #28 03 Sie 2009 13:37
    karel48
    Poziom 9  

    Witam!
    Chciałbym odświeżyć temat.
    Mam Astrę 1,6 8V. Klima jest po napełnieniu, działa sprawnie jakieś 20-30 minut, podejrzewam że do momentu kiedy się nagrzeje - choć nie wiem co? Potem następują cykle w których sprężarka sie wyłącza i załącza w bliżej nieokreślonych ramach czasowych, jak się jej zachce. Podobnie jak mój poprzednik mam mocno przegrzane przewody do cewki sprężarki - kawałek od wtyczki już wymieniałem ponieważ przy wtyczce zaśniedział i się urwał. Podejrzewam że jakiś styk być może na przekażniku się mocno grzeje i to może być przyczyną - doradzcie gdzie szukać albo gdzie jechać - jestem z Krakowa.
    Pozdrawiam.

  • #29 03 Sie 2009 15:28
    wiesiekba
    Specjalista AGD

    Wentylator chłodnicy nie pracuje?

  • #30 03 Sie 2009 18:44
    karel48
    Poziom 9  

    Wentylatory pracują według mnie poprawnie

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty