Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 20 Maj 2007 17:41
    mpio
    Poziom 11  

    Witam chciałbym na podstawie wykresu kołowego i wykresów mocy w funkcji prędkości obrotowej wykreślić krzywą optymalnego momentu zapłonu
    a następnie zaprogramować mikroprocesor ,czy istnieje do tego jakiś sposób matematyczny, silnik dwusuwowy wysokoobrotowy do 12000 obr/min pojemność 80cm z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  • #2 22 Maj 2007 19:49
    Roli
    Poziom 26  

    W wielkim skrócie - im wyższe RPM tym wiekszy kąt wyprzedzenia zapłonu, możesz próbować z różnymi charakterystykami, bo krzywa wykreślona teoretycznie w 90% nie bedzie tą optymalną którą uzyskasz w fazie testów drogowych.

  • #3 23 Maj 2007 16:26
    mpio
    Poziom 11  

    Dzięki za poradę, może uściślę stary zapłon to zapłon tyrystorowy (uszkodzony) miał ustawiony statyczny kąt na 8 stopni przed GMP chciałbym zastosować zapłon mikroprocesorowy oferowany na Allegro jest możliwość wgrania do pamięci dowolnej mapy zapłonu ale jest ona wgrywana do procesora i musiałbym go wymieniać do testów.potrzebuję czegoś zbliżonego do doskonałości np. kąt wyprzedzenia od 12 do 4 stopni ale obawiam się stuków w silniku, jest dosyć mocno wyżyłowany.

  • #4 02 Cze 2007 22:00
    BogdanT
    Poziom 15  

    Można oszukac w internecie map zapłonu dla podobnego silnika i potraktować to jako bazę do eksperymentów. W silnikach z zapłonem sterowanym rzez komputer mapy wyprzedzenia podają raczej wyprzedzenie w jednostkach czasu a nie kąta obrotu wału. Myślę, że można by, tak ustawić wykres przyspieszenia, aby przy wzroście obrotów zostało tyle samo CZASU na spalenie paliwa. Pewnie nie będzie to działać doskonale, ale może to być jakiś początek.

  • #5 05 Cze 2007 14:18
    simson 56cm
    Poziom 9  

    Przede wszystkim ważna jest pojemnośc skokowa cylindra, stopień (nie ciśnienie) sprężania, odniesienie tych danych do oryginalnych, obroty już podałeś. Do tego seryjne ustawienie kąta wyprzedzenia. Wtedy będę mógł coś pomóc. Obroty wału w kącie zawsze można przełożyć na czas i to nie stanowi żadnego problemu.

  • #6 06 Cze 2007 08:12
    mpio
    Poziom 11  

    Silnik dwusuwowy firmy Sachs pojemność 80 cm moment zapłonu pomyliłem jest to dokładnie 18 stopni przed GMP moc 6,5 kW przy 7000 obr/min (79kW na litr) moment obrotowy 15 nM przy 7000 obr/min
    (125 nM z litra pojemności ) niestety nigdzie nie ma podanego stopnia sprężania pozostaje jedynie sprawdzenie doświadczalne.

  • #7 07 Cze 2007 13:37
    simson 56cm
    Poziom 9  

    to zrób żeby miał tak gdzies ok 14 stopni na 2000obr do 22 stopni przy 12000obr i będzie śmigał

  • #8 07 Cze 2007 20:51
    BogdanT
    Poziom 15  

    Przy normalnym silniku, uzależnienie kąta wyprzedzenia, tylko od szybkości obrotowej, to spore uproszczenie(tak miał PF 126P), jeżeli chcesz żeby zapłon był maksymalnie wczesny, ale bez stuków, to powinieneś wziąć od uwagę dodatkowo obciążenie silnika (stopień otwarcia przepustnicy lub wartość podciśnienia za przepustnicą), normalne silniki gaźnikowe mają dodatkowo regulator w postaci mieszka, który przyspiesza zapłon przy większym podciśnieniu za przepustnicą (podciśnienie jest oczywiście tym większe, im wyższe obroty i im bardziej przymknięta przepustnica. VW garbus miał chyba tylko mieszek, a nie miał regulatora odśrodkowego, reagującego tylko na obroty (też niezbyt dobrze). Jeżeli ma być dobrze to powinieneś uwzględnić oba te czynniki. Komputerowe układy zapłonu uwzględniają też temperaturę silnika.

  • #9 08 Cze 2007 21:07
    mpio
    Poziom 11  

    Witam no nie chcę aż tak bardzo kombinować, wydaje mi się że uzależnienie kąta od obrotów będzie na pewno lepsze niż zapłon ustawiony na "sztywno" ale dzięki za sugestie u siebie w samochodzie mam regulator podciśnieniowy dwukomorowy reaguje na podciśnienie przed i za przepustnicą też ciekawy patent.

  • #10 08 Cze 2007 22:53
    BogdanT
    Poziom 15  

    Na pewno masz rację, ale byłoby miło mieć wszystko, tylko jak?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty