X

OPEL CORSA B 1994 1.2 SZARPIE

harry99 26 May 2007 12:43
  • #31 26 May 2007 12:43
    MOWI
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    nie mowie ze ja tak podlaczylem bo ja nie wiem jak mi w serwisie podłączyli tylko zacytowalem jednego goscia , ktorego znalazlem w googlach. Koniec tematu ja jestem szczesliwy mi dziala samochod na 4 przewodowej sondzie i jest wszystko ok
  • #32 26 May 2007 14:14
    Removed
    Helpful post? (0)
    ktos gdzieś coś usłyszy, coś sobie dopowie sam, złozy to w jedną całość, walnie bzdurę na forum i łazi cały happy, bo pomyślą że jest zaraąbistym fachurą.
    Mistrzu drogi-jednoprzewodówka z oplu to sonda rezystancyjna, 4 przewodówki to sondy napięciowe.
    Pozwiedz mi tak prosto, jak chłopu ze wsi-jak to ma działać?
  • #33 26 May 2007 18:30
    procekkk
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    jarecki04 wrote:
    Co mowi ten MOWI zamontował sobie sondę cztero-przewodową i nie podłączył grzałki i wszystko OK. Ręce opadają

    hehe zgadzam sie z Toba
    ale kazdy ma jakis swoj sposob myslenia :P
    pozdr.
  • #34 26 May 2007 22:20
    kryszt44
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    jarecki04 wrote:
    Co mowi ten MOWI zamontował sobie sondę cztero-przewodową i nie podłączył grzałki i wszystko OK. Ręce opadają

    Wszystko w stylu powiedziała kwoka kurze pogrzeb sobie w dziurze.
    Zgadzam się z tobą ale jaka wiedza takie doradztwo
  • #35 27 May 2007 22:18
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Elektrit ma racje , pewnego czasu zmuszony bylem zareklamowc sonde jednoprzewodowke,na czas reklamacji zalozylem czteroprzewodowke z Corsy 1,0 , silnik testowany na gazie krotki okres spalanie 30% wyzsze ,co ciekawe silnik 1,4 w dostal niesamowitego "kopa ".

    Pozdrawiam Krzysztof
  • #36 02 Jun 2007 21:41
    Mihó
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h).

    Sprawdziliśmy:

    1. Zasilanie wtrysku - pompa paliwa natłoczyła 1.4 litra w 35 sekund, więc zakładamy że jest dobra.

    2. Wtryskiwacz - nawet dałem od 1.6, złagodziło to trochę szarpnięcia, ale wciąż pozostały.

    3. Sonda lambda - ładnie reaguje w zakresie 0.3-0.7V, w trybie diagnostycznym po uruchomieniu silnika też ładnie błyska (co sugeruje próbkowanie)

    4. MAP sensor - razem z wężykiem - wymieniony

    5. Kompletny aparat zapłonowy razem z kablami WN

    6. Sterownik silnika

    7. Zauważyłem brak zworki w gnieździe diagnostycznym (A-G) - wstawiłem

    Resetowanie komputera nic nie dało. Czasami wyskakuje błąd nr 44 - mieszanka zbyt uboga. Każdy z podjętych kroków nie przynosił efektu. Pewne rzeczy odnośnie układu podciśnieniowego mnie zastanawiają, opiszę może co gdzie mamy wpięte:

    1. Trójnik serwo/kolektor ssący - wąski wężyk biegnący do filtra węglowego

    2. Z tyłu przepustnicy - górny wężyk do MAP sensora, dolny do takiego grzyba, który jest pod kolektorem ssącym

    3. Z przodu przepustnicy - jeden biegnie do UFO (ten przełącznik termiczny), a drugi bezpośrednio do komory filtra

    Zastanawia mnie jeszcze fakt, że z filtra par paliwa (tego węglowego, co jest schowany w błotniku lewym przednim) biegnie wężyk, który kończy się gdzieś pod zbiornikiem cieczy chłodzącej... nie ma w nim podciśnienia (nie czuć by ssało), a nie wiem gdzie powinien być, jego zaślepienie nie przyniosło poprawy. Czy możecie mi coś jeszcze zasugerować co powinniśmy sprawdzić ? Pojawiły się sugestie gdzieś o regulatorze ciśnienia wtrysku. Z czym to się je ? Czy jest to prawdopodobne ?
  • #37 03 Jun 2007 12:38
    procekkk
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    ckp, strowanie wtryskow, przebiegi z wn,
  • #38 03 Jun 2007 12:39
    Mihó
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    ckp?
  • #39 03 Jun 2007 13:33
    Removed
    Helpful post? (0)
    a po co ta zworka?
  • #40 03 Jun 2007 13:51
    Mihó
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    elektrit wrote:
    a po co ta zworka?


    Bo powinna być (tzn. miałem ją w C12NZ, a to są te same wiązki) - a tu wyraźnie się jej ktoś pozbył

    Dodano po 1 [minuty]:

    zresztą przed i po jej włożeniu yło dokładnie tak samo
  • #41 03 Jun 2007 16:21
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie ma tam żadnej zworki.
    Na bank.
    Czasmi kierowcy robią zworkę aby wyłączyć system ABS.
  • #42 03 Jun 2007 17:08
    Mihó
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    U mnie była fabrycznie...
  • #43 24 Aug 2009 21:05
    sebastiano-lol
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    BTW: do takiej corsy żaden interfejs!! po prostu bierzesz krótki drucik przekręcasz stacyjkę i zwierasz piny a i b, które znajdują się obok bezpieczników, i liczysz mrugnięcia pomarańczowej lampki i to jest cała filozofia a potem odczytujesz kod błędu...
    a jeżeli nic nie pomaga to gwarantuje że pompa paliwa sfiksowała chodź to mało wiarygodne :)
  Search 4 million + Products
Browse Products