Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Alternator od poloneza


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Alternator od poloneza
Autor
Wiadomość
max18
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 25
Miasto: Piła

Post#1 Post autora tematu 23 Maj 2007 20:00   

Alternator od poloneza


Witam!!!
Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące:
-Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV
-Diody minusowe (na obudowie) 783 mV
-Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam
-Cewki twornika po 0.2 Ω
-Wirnik był sprawdzany prostownikiem podłoczono + i - do pierścieni ślizgowych i przyciągnął metalowy wkrętak.
Rezystancję wirnika mierzyłem po złożeniu alternatora i obracając wałem wahała sie 3-10 Ω ale średnio przy kreceniu było ok 5 Ω
Uzwojenia wturnika nie mają nigdzie przebić były równiez sprawdzne.

Alternator od poloneza
Alternator od poloneza
Alternator od poloneza
Alternator od poloneza
Alternator od poloneza

Alternator ten podłaczyłem z regulatorem zółty - wzbudzenie,lampka, Zielony szczotka. Alternator napędzłem wiertarka 2000 obr/min lampka nie gasła a alternator był podłaczony z akumulatorem i podrzas krecenia miernik pokazywał napięcie akumulatora 12,7 V. Potem zmieniłem przewody odizolowałem masę z jednej ze szczotek i także nie łądował.Podłaczyłeminny rgulator Z Renault Clio firmy Valeo (reg. był ze szczotkotrzymaczem) przyitowałem przewody do tych szczotek i do alternatora podłaczyłem wszystkie przewody + do akka, L- do lampki, Wsuwke do wzbudzenia i jeden przewód do zacisku 30. podczas kręcenia alternator wogóle nie ładował. Podłaczyłem go jescze pod silnik o obrotach 1400 i przekłądni 2:1 więc na alternatorze było prawie 3000 obr/min. Również nie ładował. Mógłby mi ktoś wyłumaczyć cz robi e coś nie tak i jak poprawnie podłaczyć regulator na zdjeciu.(jest on nowy)

Byłbym bardzo wdzięczny.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Maj 2007 20:00   





Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#2 23 Maj 2007 20:15   

Re: Alternator od poloneza


ten regulator się nie nada
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Maj 2007 20:15   





Powrót do góry
   
max18
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 25
Miasto: Piła

Post#3 Post autora tematu 23 Maj 2007 20:27   

Re: Alternator od poloneza


Wiem że ten regulator nie pasuje bo jesna z zsuwek jest węższa i jest on dla alternatore z nieumasowioną szczotką. Ja odizolowałem tą umasowioną szczotke i takż nie ładował. Ale na regulatorze od Clio powinien ładować ale tak sie nei stało.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Maj 2007 20:27   





Powrót do góry
   
ANDYW6
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 634
Miasto: białystok

Post#4 23 Maj 2007 21:00   

Re: Alternator od poloneza


Daj mu regulator od fiata , łady lub poloneza i po kłopocie.
Powrót do góry
   
manta
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 3780
Miasto: Elbląg.

Post#5 23 Maj 2007 21:00   

Re: Alternator od poloneza


Poszukaj orginalnego regulatora, uważaj bo były dwa typy.
Powrót do góry
   
max18
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 25
Miasto: Piła

Post#6 Post autora tematu 23 Maj 2007 23:14   

Re: Alternator od poloneza


No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V.

A kierunek obrótów ma znaczenie bo w książce pisze że powinien obracać sie zgodie zze wskazówkami zegara patrząc od strony napędu ?? Bo w traktorze to nie będzie pasowac wał kręci sie w drugą strone. Na próbiekręconej wiertarką kreciłem w obie strony i nie ładował.

Dodano po 26 [minuty]:

No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V.


Moderowano przez Błażej:
A ja polecam funkcje SZUKAJ. Bo o podłączaniu alternatorów w miejsce prądnic w ciągnikach i innych sprzętach rolniczych jest już kilka rzetelnych dyskusji. Poza tym cena regulatora psującego do tego alternatora nie jest zaporowa i nie widzę sensu kombinowania z innymi regulatorami.

Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Alternator od poloneza
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Fiat Bravo - alternator? Jakiej mocy jest alternator? (4)
Alternator w CC. Silnik 900 i 700. Czy można zmienić alternator? (10)
Alternator FORD FIESTA 1.8 Diesel Czy można zamontować alternator do fiesty 1.8 (3)
Audi 100 alternator. Czuć ewidentny opór stawiany przez alternator. (7)
Alternator ze Stara. Brak ładowania. Ilu diodowy jest ten alternator? (12)
alternator z poloneza w silniku perkins - obroty a ładowanie (2)
Alternator od Poloneza w c-330. Jak podłączyć? (11)
Alternator do ursusa od poloneza (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.116 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony