Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Alternator od poloneza

max18 23 Maj 2007 20:00
  • #1 23 Maj 2007 20:00
    max18
    Poziom 9  

    Witam!!!
    Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące:
    -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV
    -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV
    -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam
    -Cewki twornika po 0.2 Ω
    -Wirnik był sprawdzany prostownikiem podłoczono + i - do pierścieni ślizgowych i przyciągnął metalowy wkrętak.
    Rezystancję wirnika mierzyłem po złożeniu alternatora i obracając wałem wahała sie 3-10 Ω ale średnio przy kreceniu było ok 5 Ω
    Uzwojenia wturnika nie mają nigdzie przebić były równiez sprawdzne.

    Alternator od poloneza


    Alternator od poloneza


    Alternator od poloneza


    Alternator od poloneza


    Alternator od poloneza



    Alternator ten podłaczyłem z regulatorem zółty - wzbudzenie,lampka, Zielony szczotka. Alternator napędzłem wiertarka 2000 obr/min lampka nie gasła a alternator był podłaczony z akumulatorem i podrzas krecenia miernik pokazywał napięcie akumulatora 12,7 V. Potem zmieniłem przewody odizolowałem masę z jednej ze szczotek i także nie łądował.Podłaczyłeminny rgulator Z Renault Clio firmy Valeo (reg. był ze szczotkotrzymaczem) przyitowałem przewody do tych szczotek i do alternatora podłaczyłem wszystkie przewody + do akka, L- do lampki, Wsuwke do wzbudzenia i jeden przewód do zacisku 30. podczas kręcenia alternator wogóle nie ładował. Podłaczyłem go jescze pod silnik o obrotach 1400 i przekłądni 2:1 więc na alternatorze było prawie 3000 obr/min. Również nie ładował. Mógłby mi ktoś wyłumaczyć cz robi e coś nie tak i jak poprawnie podłaczyć regulator na zdjeciu.(jest on nowy)

    Byłbym bardzo wdzięczny.

  • #3 23 Maj 2007 20:27
    max18
    Poziom 9  

    Wiem że ten regulator nie pasuje bo jesna z zsuwek jest węższa i jest on dla alternatore z nieumasowioną szczotką. Ja odizolowałem tą umasowioną szczotke i takż nie ładował. Ale na regulatorze od Clio powinien ładować ale tak sie nei stało.

  • #4 23 Maj 2007 21:00
    ANDYW6
    Poziom 24  

    Daj mu regulator od fiata , łady lub poloneza i po kłopocie.

  • #5 23 Maj 2007 21:00
    manta
    Moderator Samochody

    Poszukaj orginalnego regulatora, uważaj bo były dwa typy.

  • #6 23 Maj 2007 23:14
    max18
    Poziom 9  

    No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V.

    A kierunek obrótów ma znaczenie bo w książce pisze że powinien obracać sie zgodie zze wskazówkami zegara patrząc od strony napędu ?? Bo w traktorze to nie będzie pasowac wał kręci sie w drugą strone. Na próbiekręconej wiertarką kreciłem w obie strony i nie ładował.

    Dodano po 26 [minuty]:

    No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V.


    Moderowany przez Błażej:

    A ja polecam funkcje SZUKAJ. Bo o podłączaniu alternatorów w miejsce prądnic w ciągnikach i innych sprzętach rolniczych jest już kilka rzetelnych dyskusji. Poza tym cena regulatora psującego do tego alternatora nie jest zaporowa i nie widzę sensu kombinowania z innymi regulatorami.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty