Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Alternator od poloneza


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Alternator od poloneza
Author
Message
max18
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 10 Nov 2005
Posts: 25
Location: Piła

Post#1 Post from the author of the topic 23 May 2007 20:00   

Alternator od poloneza


Witam!!!
Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące:
-Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV
-Diody minusowe (na obudowie) 783 mV
-Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam
-Cewki twornika po 0.2 Ω
-Wirnik był sprawdzany prostownikiem podłoczono + i - do pierścieni ślizgowych i przyciągnął metalowy wkrętak.
Rezystancję wirnika mierzyłem po złożeniu alternatora i obracając wałem wahała sie 3-10 Ω ale średnio przy kreceniu było ok 5 Ω
Uzwojenia wturnika nie mają nigdzie przebić były równiez sprawdzne.

Alternator od poloneza
Alternator od poloneza
Alternator od poloneza
Alternator od poloneza
Alternator od poloneza

Alternator ten podłaczyłem z regulatorem zółty - wzbudzenie,lampka, Zielony szczotka. Alternator napędzłem wiertarka 2000 obr/min lampka nie gasła a alternator był podłaczony z akumulatorem i podrzas krecenia miernik pokazywał napięcie akumulatora 12,7 V. Potem zmieniłem przewody odizolowałem masę z jednej ze szczotek i także nie łądował.Podłaczyłeminny rgulator Z Renault Clio firmy Valeo (reg. był ze szczotkotrzymaczem) przyitowałem przewody do tych szczotek i do alternatora podłaczyłem wszystkie przewody + do akka, L- do lampki, Wsuwke do wzbudzenia i jeden przewód do zacisku 30. podczas kręcenia alternator wogóle nie ładował. Podłaczyłem go jescze pod silnik o obrotach 1400 i przekłądni 2:1 więc na alternatorze było prawie 3000 obr/min. Również nie ładował. Mógłby mi ktoś wyłumaczyć cz robi e coś nie tak i jak poprawnie podłaczyć regulator na zdjeciu.(jest on nowy)

Byłbym bardzo wdzięczny.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 May 2007 20:00   





Back to top
   
Removed






Post#2 23 May 2007 20:15   

Re: Alternator od poloneza


ten regulator się nie nada

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 May 2007 20:15   





Back to top
   
max18
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 10 Nov 2005
Posts: 25
Location: Piła

Post#3 Post from the author of the topic 23 May 2007 20:27   

Re: Alternator od poloneza


Wiem że ten regulator nie pasuje bo jesna z zsuwek jest węższa i jest on dla alternatore z nieumasowioną szczotką. Ja odizolowałem tą umasowioną szczotke i takż nie ładował. Ale na regulatorze od Clio powinien ładować ale tak sie nei stało.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 May 2007 20:27   





Back to top
   
ANDYW6
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 11 Oct 2006
Posts: 635
Location: białystok

Post#4 23 May 2007 21:00   

Re: Alternator od poloneza


Daj mu regulator od fiata , łady lub poloneza i po kłopocie.

Helpful message? + -

Back to top
   
manta
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 03 Oct 2004
Posts: 4530
Location: Elbląg.

Post#5 23 May 2007 21:00   

Re: Alternator od poloneza


Poszukaj orginalnego regulatora, uważaj bo były dwa typy.

Helpful message? + -

Back to top
   
max18
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 10 Nov 2005
Posts: 25
Location: Piła

Post#6 Post from the author of the topic 23 May 2007 23:14   

Re: Alternator od poloneza


No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V.

A kierunek obrótów ma znaczenie bo w książce pisze że powinien obracać sie zgodie zze wskazówkami zegara patrząc od strony napędu ?? Bo w traktorze to nie będzie pasowac wał kręci sie w drugą strone. Na próbiekręconej wiertarką kreciłem w obie strony i nie ładował.

Dodano po 26 [minuty]:

No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V.


Moderated by Błażej:
A ja polecam funkcje SZUKAJ. Bo o podłączaniu alternatorów w miejsce prądnic w ciągnikach i innych sprzętach rolniczych jest już kilka rzetelnych dyskusji. Poza tym cena regulatora psującego do tego alternatora nie jest zaporowa i nie widzę sensu kombinowania z innymi regulatorami.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Alternator od poloneza
Page 1 of 1
Similar topics
Alternator do ursusa od poloneza (3)
Alternator od Poloneza w c-330. Jak podłączyć? (11)
alternator z poloneza w silniku perkins - obroty a ładowanie (2)
Alternator ze Stara. Brak ładowania. Ilu diodowy jest ten alternator? (12)
Audi 100 alternator. Czuć ewidentny opór stawiany przez alternator. (7)
Alternator FORD FIESTA 1.8 Diesel Czy można zamontować alternator do fiesty 1.8 (3)
Alternator w CC. Silnik 900 i 700. Czy można zmienić alternator? (10)
Ursus C-330 Alternator Magneton - Jak podłączyć ten alternator? (18)
Fiat Bravo - alternator? Jakiej mocy jest alternator? (4)
Alternator - Jak podłączyć ten alternator. (11)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.044 seconds

elektroda.pl topic RSS feed