X

instrukcja Obsługi miernika prądu dt-832

koni_rules 28 May 2007 11:42
  • #1 28 May 2007 11:42
    koni_rules
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam serdecznie wszystkich specjalistów,

    jestem nowy na forum i mam pytanie ( z pewnoscia bardzo smieszne dla wiekszosci) wiec proosze o wyrozumialosc dodam, ze nie znam sie na elektronice jestem laikiem..

    chodzi o to, zeby ktos mi powiedzial jak kozystac z miernika, aby:

    - zmierzyc pobor pradu w samochodzie
    - zmierzyc ladowanie akumulatora prez alternator czy jakos tak
    - zmierzyc napiecie akumulatora

    dodam jeszcze ze nie posiadam miernika dopiero mam zamiar kupic taki najprostszy uniwerslany..

    prosze o odpowiedz lub jakas wskazowke..

    pozdrawiam

    koni_rules

    koni.rules(malpa)gmail.com
  • #2 28 May 2007 11:57
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+3)
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
  • #3 28 May 2007 12:08
    memek
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Zacznijmy od tego że miernik posiada zazwyczaj 4 wejscia:
    - jedno prądowe które zazwyczaj jest do 20 A
    - jedno prądowe do 200 mA
    - wejście COM które jest masą albo zaciskiem minusowym
    - wejście do mierzenia napięcia, rezystancji

    Jeśli chcesz zmierzyć prąd który pobiera samochód musisz zdjąć klemę w samochodzie założoną na +. Teraz musisz podłaczyć miernik. wejście oznaczone 20 A musisz podłaczyć do + akumulatora a wejscie COM do zdjętej klemy (jeśli podłaczysz odwrotnie wyświetli ci się tylko pomiar ze znakiem minus ale nic sie nie stanie). Teraz musisz ustawic na mierniku pomiar prądu stałego co bedzie oznaczone A- i muisz ustawic na 20A. I jeszcze bardzo ważna sprawa. Prąd musisz mierzyc na wyłaczonym silniku.

    Jeśli chcesz mierzyć napięcie nie musisz ściągać klem. Przyłaczasz wejście oznaczone V do + akumulatora a COM do minusa. Pomiar muisz ustawić na napięcie stałe oznaczone jako V- i na 20 V. Jak masz właczony silnik to mierzysz napięcie alternatora a jak wyłaczony to napięcie akumulatora.

    Myśle że wytłumaczyłem dość zrozumiale. Jak beda jakieś pytania to pisz.
  • #4 28 May 2007 13:30
    koni_rules
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzieki bardzo, mysle ze sobie poradze..


    pozdrawiam

    Dodano po 52 [minuty]:

    no niestety zakupilem miernik(Master M838) i jest on jakos bardziej skomplikowany.. taki jak ten http://allegro.pl/item197938435_miernik_uniwersalny_master_838_temp_faktura_gwar.html


    i nie wiem jak zmierzyc pobor pradu i ladowanie akumulatora



    pozdrawiam

    koni_rules
  • #5 28 May 2007 15:05
    memek
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Tak jak napisałem. Sposób postępowania jest taki sam jak opisałem jak chcesz zmierzyć prąd to podłączasz tak jak opisałem i ustawiasz na 10A-(napisane na czerwonym polu), a co do napięć to tak jak jest opisane.
    Jeśli nadal nie wiesz jak napisz dokładnie czego nie wiesz. Pozdrawiam
  • #6 28 May 2007 16:15
    Paweł Es.
    Pomocny dla użytkowników
    Helpful post? (0)
    Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A)


    Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A.

    Proponuję:

    Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora


    Pomiar prądu rozbić na pomiary cząstkowe poszczególnych odbiorów.

    Miernik na zakresie 20A włączamy ZAMIAST bezpieczników zabezpieczających poszczególne obwody.

    Wyniki zapisujemy a potem sumujemy wedle uznania


    Pomiar prądu ładowania: amperonierz włączamy na wyjściu regulatora napięcia (szeregowo z przewodem idącym do akumulatora). Omijamy dzięki temu odpalenie miernika (lub bezpiecznika w nim) przy uruchamianiu silnika !!!!

    Prąd ładowania będzie mniejszy równy 1/10 pojemności akumulatora, zależnie od ilości włączonych odbiorników prądu w samochodzie i wydajności prądnicy/alternatora

    Czyli np. dla pojemności 70 Ah prąd ładowania nie powinien przekroczyć 7A.

    Pomiar napięcia wykonujesz RÓWNOLEGLE do źródła podłączając przewody pomiarowe do dwóch najniższych gniazd i ustawiając 20V Vdc (tylko pomiar prądu stałego do 20V)


    Pomiaru prądu włączając miernik SZEREGOWO ze źródłem prądu i obciążeniem używając najniższego i najwuższego gniazda miernika z tych trzech co tam są.


    Pamietaju ustawić zakres i nie włączyć Amperomierza do zacisków akumulatora (opbu) bo zniszczysz miernik)
  Search 4 million + Products
Browse Products