Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

instrukcja Obsługi miernika prądu dt-832


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Beginner Science -> instrukcja Obsługi miernika prądu dt-832
Author
Message
koni_rules
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 28 May 2007
Posts: 7
Location: Warszawa-Wesoła/Łódź

Post#1 Post from the author of the topic 28 May 2007 11:42   

Obsługa miernika


witam serdecznie wszystkich specjalistów,

jestem nowy na forum i mam pytanie ( z pewnoscia bardzo smieszne dla wiekszosci) wiec proosze o wyrozumialosc dodam, ze nie znam sie na elektronice jestem laikiem..

chodzi o to, zeby ktos mi powiedzial jak kozystac z miernika, aby:

- zmierzyc pobor pradu w samochodzie
- zmierzyc ladowanie akumulatora prez alternator czy jakos tak
- zmierzyc napiecie akumulatora

dodam jeszcze ze nie posiadam miernika dopiero mam zamiar kupic taki najprostszy uniwerslany..

prosze o odpowiedz lub jakas wskazowke..

pozdrawiam

koni_rules

koni.rules(malpa)gmail.com

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 28 May 2007 11:42   





Back to top
   
hefid
Moderator
Moderator


Joined: 17 Apr 2002
Posts: 19147
Location: Warszawa

Post#2 28 May 2007 11:57   

Re: Obsługa miernika


Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 28 May 2007 11:57   





Back to top
   
memek
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 12 Jan 2006
Posts: 207
Location: -

Post#3 28 May 2007 12:08   

Re: Obsługa miernika


Zacznijmy od tego że miernik posiada zazwyczaj 4 wejscia:
- jedno prądowe które zazwyczaj jest do 20 A
- jedno prądowe do 200 mA
- wejście COM które jest masą albo zaciskiem minusowym
- wejście do mierzenia napięcia, rezystancji

Jeśli chcesz zmierzyć prąd który pobiera samochód musisz zdjąć klemę w samochodzie założoną na +. Teraz musisz podłaczyć miernik. wejście oznaczone 20 A musisz podłaczyć do + akumulatora a wejscie COM do zdjętej klemy (jeśli podłaczysz odwrotnie wyświetli ci się tylko pomiar ze znakiem minus ale nic sie nie stanie). Teraz musisz ustawic na mierniku pomiar prądu stałego co bedzie oznaczone A- i muisz ustawic na 20A. I jeszcze bardzo ważna sprawa. Prąd musisz mierzyc na wyłaczonym silniku.

Jeśli chcesz mierzyć napięcie nie musisz ściągać klem. Przyłaczasz wejście oznaczone V do + akumulatora a COM do minusa. Pomiar muisz ustawić na napięcie stałe oznaczone jako V- i na 20 V. Jak masz właczony silnik to mierzysz napięcie alternatora a jak wyłaczony to napięcie akumulatora.

Myśle że wytłumaczyłem dość zrozumiale. Jak beda jakieś pytania to pisz.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 28 May 2007 12:08   





Back to top
   
koni_rules
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 28 May 2007
Posts: 7
Location: Warszawa-Wesoła/Łódź

Post#4 Post from the author of the topic 28 May 2007 13:30   

Re: Obsługa miernika


dzieki bardzo, mysle ze sobie poradze..


pozdrawiam

Dodano po 52 [minuty]:

no niestety zakupilem miernik(Master M838) i jest on jakos bardziej skomplikowany.. taki jak ten http://allegro.pl/item197938435_miernik_uniwersalny_master_838_temp_faktura_gwar.html


i nie wiem jak zmierzyc pobor pradu i ladowanie akumulatora



pozdrawiam

koni_rules

Helpful message? + -

Back to top
   
memek
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 12 Jan 2006
Posts: 207
Location: -

Post#5 28 May 2007 15:05   

Re: Obsługa miernika


Tak jak napisałem. Sposób postępowania jest taki sam jak opisałem jak chcesz zmierzyć prąd to podłączasz tak jak opisałem i ustawiasz na 10A-(napisane na czerwonym polu), a co do napięć to tak jak jest opisane.
Jeśli nadal nie wiesz jak napisz dokładnie czego nie wiesz. Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Paweł Es.
Pomocny dla użytkowników
Pomocny dla użytkowników


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 7050
Location: Warszawa

Post#6 28 May 2007 16:15   

Re: Obsługa miernika


Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A)


Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A.

Proponuję:

Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora


Pomiar prądu rozbić na pomiary cząstkowe poszczególnych odbiorów.

Miernik na zakresie 20A włączamy ZAMIAST bezpieczników zabezpieczających poszczególne obwody.

Wyniki zapisujemy a potem sumujemy wedle uznania


Pomiar prądu ładowania: amperonierz włączamy na wyjściu regulatora napięcia (szeregowo z przewodem idącym do akumulatora). Omijamy dzięki temu odpalenie miernika (lub bezpiecznika w nim) przy uruchamianiu silnika !!!!

Prąd ładowania będzie mniejszy równy 1/10 pojemności akumulatora, zależnie od ilości włączonych odbiorników prądu w samochodzie i wydajności prądnicy/alternatora

Czyli np. dla pojemności 70 Ah prąd ładowania nie powinien przekroczyć 7A.

Pomiar napięcia wykonujesz RÓWNOLEGLE do źródła podłączając przewody pomiarowe do dwóch najniższych gniazd i ustawiając 20V Vdc (tylko pomiar prądu stałego do 20V)


Pomiaru prądu włączając miernik SZEREGOWO ze źródłem prądu i obciążeniem używając najniższego i najwuższego gniazda miernika z tych trzech co tam są.


Pamietaju ustawić zakres i nie włączyć Amperomierza do zacisków akumulatora (opbu) bo zniszczysz miernik)

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Beginner Science -> instrukcja Obsługi miernika prądu dt-832
Page 1 of 1
Similar topics
Obsługa miernika DIGITAL MULTIMETER DT-832 (4)
instrukcja obsługi do miernika DT9208A (5)
Instrukcja miernika Master M830BUZ (9)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.055 seconds

elektroda.pl topic RSS feed