Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



instrukcja Obsługi miernika prądu dt-832


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Początkujący Elektronicy ->instrukcja Obsługi miernika prądu dt-832 Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
koni_rules
Poziom 3
Poziom 3
Miasto: Warszawa-Wesoła/Łódź
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 7
koni_rules
Poziom 3
Post#1 28 Maj 2007 11:42  Autor tematu   

Obsługa miernika


witam serdecznie wszystkich specjalistów,

jestem nowy na forum i mam pytanie ( z pewnoscia bardzo smieszne dla wiekszosci) wiec proosze o wyrozumialosc dodam, ze nie znam sie na elektronice jestem laikiem..

chodzi o to, zeby ktos mi powiedzial jak kozystac z miernika, aby:

- zmierzyc pobor pradu w samochodzie
- zmierzyc ladowanie akumulatora prez alternator czy jakos tak
- zmierzyc napiecie akumulatora

dodam jeszcze ze nie posiadam miernika dopiero mam zamiar kupic taki najprostszy uniwerslany..

prosze o odpowiedz lub jakas wskazowke..

pozdrawiam

koni_rules

koni.rules(malpa)gmail.com

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
hefid
Zasłużony dla elektroda
Zasłużony dla elektroda
Miasto: Warszawa
Dołączył: 17 Kwi 2002
Posty: 18189
Pomógł: 540
Ocena postów: 140
hefid
Zasłużony dla elektroda
Post#2 28 Maj 2007 11:57    

Re: Obsługa miernika


Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
memek
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: -
Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 207
Pomógł: 28
memek
Poziom 15
Post#3 28 Maj 2007 12:08    

Re: Obsługa miernika


Zacznijmy od tego że miernik posiada zazwyczaj 4 wejscia:
- jedno prądowe które zazwyczaj jest do 20 A
- jedno prądowe do 200 mA
- wejście COM które jest masą albo zaciskiem minusowym
- wejście do mierzenia napięcia, rezystancji

Jeśli chcesz zmierzyć prąd który pobiera samochód musisz zdjąć klemę w samochodzie założoną na +. Teraz musisz podłaczyć miernik. wejście oznaczone 20 A musisz podłaczyć do + akumulatora a wejscie COM do zdjętej klemy (jeśli podłaczysz odwrotnie wyświetli ci się tylko pomiar ze znakiem minus ale nic sie nie stanie). Teraz musisz ustawic na mierniku pomiar prądu stałego co bedzie oznaczone A- i muisz ustawic na 20A. I jeszcze bardzo ważna sprawa. Prąd musisz mierzyc na wyłaczonym silniku.

Jeśli chcesz mierzyć napięcie nie musisz ściągać klem. Przyłaczasz wejście oznaczone V do + akumulatora a COM do minusa. Pomiar muisz ustawić na napięcie stałe oznaczone jako V- i na 20 V. Jak masz właczony silnik to mierzysz napięcie alternatora a jak wyłaczony to napięcie akumulatora.

Myśle że wytłumaczyłem dość zrozumiale. Jak beda jakieś pytania to pisz.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
koni_rules
Poziom 3
Poziom 3
Miasto: Warszawa-Wesoła/Łódź
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 7
koni_rules
Poziom 3
Post#4 28 Maj 2007 13:30  Autor tematu   

Re: Obsługa miernika


dzieki bardzo, mysle ze sobie poradze..


pozdrawiam

Dodano po 52 [minuty]:

no niestety zakupilem miernik(Master M838) i jest on jakos bardziej skomplikowany.. taki jak ten http://allegro.pl/item197938435_miernik_uniwersalny_master_838_temp_faktura_gwar.html


i nie wiem jak zmierzyc pobor pradu i ladowanie akumulatora



pozdrawiam

koni_rules

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
memek
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: -
Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 207
Pomógł: 28
memek
Poziom 15
Post#5 28 Maj 2007 15:05    

Re: Obsługa miernika


Tak jak napisałem. Sposób postępowania jest taki sam jak opisałem jak chcesz zmierzyć prąd to podłączasz tak jak opisałem i ustawiasz na 10A-(napisane na czerwonym polu), a co do napięć to tak jak jest opisane.
Jeśli nadal nie wiesz jak napisz dokładnie czego nie wiesz. Pozdrawiam

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Paweł Es.
Pomocny dla użytkowników
Pomocny dla użytkowników
Miasto: Warszawa
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 7061
Pomógł: 1230
Ocena postów: 93
Paweł Es.
Pomocny dla użytkowników
Post#6 28 Maj 2007 16:15    

Re: Obsługa miernika


Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A)


Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A.

Proponuję:

Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora


Pomiar prądu rozbić na pomiary cząstkowe poszczególnych odbiorów.

Miernik na zakresie 20A włączamy ZAMIAST bezpieczników zabezpieczających poszczególne obwody.

Wyniki zapisujemy a potem sumujemy wedle uznania


Pomiar prądu ładowania: amperonierz włączamy na wyjściu regulatora napięcia (szeregowo z przewodem idącym do akumulatora). Omijamy dzięki temu odpalenie miernika (lub bezpiecznika w nim) przy uruchamianiu silnika !!!!

Prąd ładowania będzie mniejszy równy 1/10 pojemności akumulatora, zależnie od ilości włączonych odbiorników prądu w samochodzie i wydajności prądnicy/alternatora

Czyli np. dla pojemności 70 Ah prąd ładowania nie powinien przekroczyć 7A.

Pomiar napięcia wykonujesz RÓWNOLEGLE do źródła podłączając przewody pomiarowe do dwóch najniższych gniazd i ustawiając 20V Vdc (tylko pomiar prądu stałego do 20V)


Pomiaru prądu włączając miernik SZEREGOWO ze źródłem prądu i obciążeniem używając najniższego i najwuższego gniazda miernika z tych trzech co tam są.


Pamietaju ustawić zakres i nie włączyć Amperomierza do zacisków akumulatora (opbu) bo zniszczysz miernik)

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Początkujący Elektronicy -> instrukcja Obsługi miernika prądu dt-832
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Obsługa miernika DIGITAL MULTIMETER DT-832 (4)
instrukcja obsługi do miernika DT9208A (5)
Instrukcja miernika Master M830BUZ (9)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.036 seconds

elektroda.pl temat RSS