X

skoda octavia 1.9 tdi k這pot z przyspieszeniem

meniu86 29 May 2007 20:30
  • #1 29 May 2007 20:30
    meniu86
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    17957 P1549 ZAW紑 KONTROLNY CI吉IENIA DOxDOWANIA - ZWARCIE DO B-

    17958 P1550 NIE PRAWIDΜWE CI吉IENIE W KOLEKTORZE SS。YM LUB CI吉IENIE DOxDOWANIA

    TAKIE INFORMACJE ZOSTAΧ WY名IETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZ O ODPOWIEDZ
  • #2 29 May 2007 21:39
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (+2)
    Witam. Prosz sprawdzi przewody z elementu kt鏎y zaznaczony jest na zdj璚iu. Je郵i ci郾ienie do豉dowania jest nieprawid這we to znaczy, 瞠 element ze zdj璚ia nie wytwarza odpowiedniego podci郾ienia potrzebnego do zadzia豉nia zaworu, kt鏎y reguluje ci郾ienie do豉dowarki. Zaw鏎 reguluj帷y ci郾ienie do豉dowania jest bezpo鈔ednio przy turbinie!!! Z niego wychodzi w篹yk ci郾ieniowy, kt鏎ym jest po陰czony z elementem zaznaczonym na zdj璚iu. Po tym idzie pozna, kt鏎y to jest. Z b喚d闚 kt鏎e Pan odczyta wynika, i albo jest zwarcie bezpo鈔ednio w samym elemencie zaznaczonym na zdj璚iu albo na jego przewodach sygna這wych.
  • #3 29 May 2007 21:55
    meniu86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    dziekuje bede pr鏏owa sprawdzic !a gdybyby這 to zwarcie bezpo鈔ednio w samym elemencie zaznaczonym na zdj璚iu albo na jego przewodach sygna這wych. to co nalzey zrobic? wymienic na nowe? heh mechanicy m闚ia juz o intercoolerze a inni o prtzep造womierzu
  • #4 29 May 2007 22:01
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Najlepiej podmieni ten element, wykasowa b喚dy i sprawdzi:) je郵i to nie to to mo瞠 przewody:) Je郵i moje podpowiedzi Ci pomog to licze na "POM茛" :) a je郵i nie to b璠ziemy my郵e dalej:) Pozdrawiam - Markom
  • #5 29 May 2007 22:09
    meniu86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    a trzeba kasowac b喚dy! zeby sprawdzic czy dzia陰 poprawnie!
  • #6 29 May 2007 22:55
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jesli skasujesz b陰d to po zapaleniu bedziesz widzi豉 czy dalej powstaje czy te uda這 Ci sie usun帷 usterk. Osobiscie proponuj kasowa:)
  • #7 29 May 2007 23:12
    meniu86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    rozumiem tylko ze oni za kazdym razem kasuj odemnie pieniadze :( ! a jk nazywa sie fachowo ta cz窷 kt鏎 pokaza mi pan na zdj璚iu
  • #8 30 May 2007 06:29
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jak sprawdze w katalogu to napisze bo nie znam fachowej nazwy tej cze軼i. Skoro nie ma Pan osobistego interfejsu to jest problem z tym kasowaniem b喚d闚. Proponuje w takim razie sprawdzi te przewody czy nie maja zwarcia do masy oraz podmieni z innej skody ten element a nast瘼nie skasowac b喚dy i si przejecha.
  • #9 31 May 2007 08:18
    Jka
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam.Kolego masz do sprawdzenia(podmiany)zaworek N75,przewody podci郾ieniowe steruj帷e mi璠zyinnymi tym zaworkiem(nieszczelno嗆),Je郵i masz turbo ze zmienn geometri to sprawd czy przypadkiem nie masz zatartych 這patek.Powodzenia
  • #10 31 May 2007 17:14
    meniu86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    dziekuje wszytskim za pomoc ! niestety dopiero w sobote bede przy samochodzie i wtedy zaczne to wszytsko ogladac :(
  • #11 31 May 2007 22:05
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Kolego "Jka" kolega pisze o rzeczach, kt鏎e jak najbardziej odpowiadaj za regulacj ci郾ienia turbiny, ale prosz si zastanowi czy b陰d (zwarcie ..... do masy), kt鏎y odczyta z Vaga autor postu jest przyczyna np. nieszczelnego zaworu lub przetartego w篹yka??? Wydaje mi si, 瞠 chyba nie, bo z w篹yka nie przychodz alarmy o zwarciu do masy :). Podzespo造 kt鏎e wymieni貫 wp造waj jak juz wspomnia貫m na regulacj ci郾ienia turbo ale w tym przypadku problem tkwi po stronie elektrycznej. Jak ta przyczyna zostanie usuni皻a, to w闚czas je郵i nadal b璠zie nieprawid這we ci郾ienie do豉dowania nale篡 sprawdzi podzespo造 wymienione przez koleg "Jka" a nie odwrotnie. Pozdrawiam
  • #12 01 Jun 2007 07:13
    Jka
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Kolego "markom" chyba dobrze napisa貫m i w dobrej kolejno軼i 瞠 do sprawdzenia zaworek(b陰d zwarcie do masy-to chyba wiadomo co sprawdza w N75,jego okolicach i sterowaniu) pozatym chcia貫m potwierdzi 瞠 masz racj w swoich odpowiedziach i to zrobi貫m(chyba 瞠 ju nie wolno wtr帷a si w nie swoje sprawy na tym forum? - to bardzo Przepraszam).A w篹ykami ???-to prawda informacja elektryczna nie idzie po nich do ECU - zle zinterpretowa貫 moj podpowied.Pozdrawiam
  • #13 01 Jun 2007 10:44
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Kolego "IKA" wszystkie odpowiedzi s wa積e na tym forum :)
  • #14 06 Jun 2007 14:28
    meniu86
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam! odwiedzi貫m serwis skody BO JUZ SAM NIE WIEDZIAΒM CO ROBIC!! nowa przep造w闚ka 2 lata gwarancji a samoch鏚 smiga jak marzenie :)))))))!!! dzi瘯uje wszystkim za porade a w szczegolnosci dla markoma :) pozdrawiam
  • #15 25 Mar 2008 22:02
    zeusaj
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam Panowie. Nowy jezdem wiec sorry, ze tak z grubej rury.
    Mam podobne problemy jak wyzej opisane. Moja skoda zaczela dzisiaj wariowac. Na czwartym biegu przycisnalem pedal gazu i przy 3 500 obrotow ,,zabraklo mu tchu".Po zrestartowaniu auta turbinka znowu zaczela dzialac. Po ujechaniu kilku kilometrow usterka znowu wystapila. Podjechalem zrobic ,,skan" i wystapily nastepujace bledy:
    P1557 - Charge preasure control
    P1155 - Manifold preasure ...
    Nie bardzo wiem niestety co te bledy moga oznaczac. Mysle jednak, ze nie jest to wada sprezarki gdyz w ogole by nie zaskoczyla ponownie.
    Bylbym wdzieczny za podpowiedz. Sprobuje wymienic czesc pokazana na zdjeciu. Przy okacji wymiany tej czesci wymienie wezyki i powiem mechanikom zeby sprawdzili turbine zgodnie z radami sznownych kolegow.
  • #16 25 Mar 2008 23:33
    arto
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    zeusaj wrote:

    P1557 - Charge preasure control
    P1155 - Manifold preasure ...
    Nie bardzo wiem niestety co te bledy moga oznaczac. Mysle jednak, ze nie jest to wada sprezarki gdyz w ogole by nie zaskoczyla ponownie.

    jest,rozbiorka i czyszczenie cie czeka
  • #17 26 Mar 2008 23:27
    zeusaj
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Dzi瘯i kolego.
    To by t逝maczy這 s豉b moc turbinki. s豉bnie z dnia na dzie :-( Przy okazji b璠zie mo積a sprawdzi w篹yki doprowadzaj帷e ci郾ienie.
  • #18 29 Mar 2008 19:58
    zeusaj
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    I jednak pomogla wymiana elemantu, ktory widac na zdjeciach powyzej. W serwisie skody od razu powiedzieli, ze to wlasnei ten element jest wadliwy i ze jest to dosyc czesta usterka w tych silnikach.
    Dziekuje za pomoc mimo wszystko.
  • #19 12 Apr 2008 20:06
    welniany
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam.
    Ja te mam skode oktavie 1.9 tdi 90 KM i j co " dusi " lecz od czasu do czasu jest wszystko ok. Wymieni貫m element zaznaczony na zdj璚iu i przep造wke lecz to nie pomog這 . B陰d jaki wyst徙i to "665 nieznany ", kole z ASO skasowa go i powiedzia 瞠 ma by wszystko ok. ale nie jest . :cry: Problem jest w tym 瞠 do obrot闚 1600 - 1800 jest wszystko dobrze a przy wy窺zych nie ma mocy . Turbina jest w porz康ku poniewa co jaki czas jej przechodzi i 鄉iga jak ta lala .

    Pozdrawiam i prosze o porady.
  • #20 12 Apr 2008 20:30
    arto
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    to prosimy o logi 3,8,11
    00665 Lampka ostrzegaj帷a o zapi璚iu pas闚 bezp. – K19 cos cienki ten serwis
  • #21 12 Apr 2008 23:30
    welniany
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dzi瘯i :-) stracili kli皻a . A co mam zrobi z tym fantem i jak doj嗆 do tego co jest grane , je郵i posprawdza貫m przewody i elementy o kt鏎ych pisali軼ie.Troche wstyt jak polonezy cie wyprzedzaj .
  • #22 13 Apr 2008 00:27
    markom
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Zr鏏 logi w grupach 3,8,11
  • #23 13 Apr 2008 11:38
    tomi_tuning
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jest jeszcze jedna rzecz o kt鏎ej nikt nie powiedzia a cz瘰to si zdarza w octavii.Mianowicie zawiesza si (zaciera, przyciera ) zaw鏎 waste gate, kt鏎y steruje 這patkami turbiny. Dlaczego si tak dzieje?---poniewa turbina jest z ty逝 silnika a a zaw鏎 (taka grucha z pr皻em) jest zamonowana centralnie pionowo wi璚 po pewnym czasie ca造 brud s鏊 z pod k馧 osadza si na tym zaworze nie raz wystarczy這 go wyczy軼i i pomaga這. I z tego co wiem jest to do嗆 cz瘰ta wada octavii nie wiem ja reszty aut grupy VAG.Pozdrawiam.
  • #24 14 Apr 2008 16:49
    welniany
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam !!!!!!
    Niestety, ale w豉郾ie pad mi zaw鏎 (wastegate), membrana p瘯豉 i po ptakach. Dowiadywa貫m si w serwisie i nie wymieniaj samego zaworu (wastegate - potocznie gruszka ) , lecz ca陰 turbin , a to s ju znacz帷e koszty :-( . Wszyscy sie dziwi 瞠 tak szybko pad 70 tys. km. przejecha貫m a auto zakupione w salonie wi璚 niema mowy 瞠by cos by這 kombinowane przy stanie licznika . Drugim sposobem iest regeneracja turbiny , ale s造sza貫m 瞠 wstawiaj zawory u篡wane wi璚 nie wiadomo jak d逝go b璠 dzia豉 bez zarzutu . Mo瞠 kto z Was szanowni koledzy mia z tym doczynienia i mi poradzi co ztym zrobi.
    Pozdrawiam......
  • #25 14 Apr 2008 17:46
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Do kolegi Welniany.
    Napisz symbol silnika, moc, gruszka na nadci郾ienie czy podci郾ienie, poniewa naprawiamy volkswageny wi璚 mamy troch r騜nych zawor闚.
    Mo瞠sz dzwoni jestem z Cz瘰tochowy.
  • #26 14 Apr 2008 22:24
    welniany
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Do kolegi Trans-serwis .
    Dzi瘯i za szybk reakcj.
    Symbol silnika to ALH, moc 66 KW (90 KM), pojemno嗆 1,9 TDI. Niestety nie wiem czy gruszka jest na podci郾ienie czy na nadci郾ienie.
    Z g鏎y dzi瘯uj.
  • #27 17 Apr 2008 17:11
    welniany
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dzi瘯uje za szybk i sprawn diagnostyke oraz naprawde tani naprawe koledze "trans-serwis" . :D Polecam wszystkim , moje autko zn闚 jest sprawne i bez zarzutu . :D
  • #28 05 Feb 2009 21:04
    Pabloo23
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam koledzy
    mam podobne problemy ze swoj skod co kolega"meniu86" tylko 瞠 u mnie wyskoczy造 b喚dy
    17957 P1549 ZAW紑 KONTROLNY CI吉IENIA DOxDOWANIA zwarcie do masy, oraz b陰d zwi您any z czujnikiem temperatury paliwa w pompie wtryskowej .
    czy m鏬豚y kto pom鏂???
  • #29 06 Feb 2009 02:24
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Pabloo23 nie napisa貫 jakie masz oznaczenie silnika ale je郵i masz taki sam elektrozaw鏎 N75 jaki zapoda na fotkach @marcom to masz turbin ze zmienn geometri 這patek i Tw鎩 problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wi您ki przewod闚 elektrycznych id帷ej od niego pod k徠em przetarcia izolacji lub innej usterki powoduj帷ej zwarcie przewodu zasilaj帷ego do masy,
    je郵i masz elektrozaw鏎 w metalowej obudowie ale umieszczony r闚nie w tym samym miejscu co ten na fotkach @markoma to masz zwyk陰 turbin z zaworem wastegate i czynno嗆 przy N75 jak opisana wy瞠j,
    co do czujnika temperatury paliwa w pompie wtryskowej to, o ile z pierwsz usterk powiniene da sobie rad, to tutaj nie wiem czy sam b璠ziesz si za to bra bo naprawa wymaga odkr璚enia nastawnika od pompy wtryskowej a jego monta wi捫e si z konieczno軼i ustawienia dawki paliwa kontroluj帷 jej warto嗆 VAG-iem, lepiej daj to komu do roboty co nie b璠zie mia z tym problem闚,
    sam czujnik jest zaznaczony na poni窺zym foto :

    skoda octavia 1.9 tdi k這pot z przyspieszeniem

    i jeszcze jedna ma豉 uwaga do kolegi @welniany :

    nie myl zaworu upustowego wastegate w turbinie z otwieraj帷ym go i zamykaj帷ym si這wnikiem czyli potocznie zwan "gruszk" (puszk ci郾ieniow) oraz "sztang" (ci璕nem 豉cz帷ym membran gruszki z o鄂 obrotu zaworu wastegate)

    dla przyk豉du, to jest si這wnik przy turbinie

    skoda octavia 1.9 tdi k這pot z przyspieszeniem

    a to zaw鏎 wastegate

    skoda octavia 1.9 tdi k這pot z przyspieszeniem

    a tak turbina wraz z si這wnikiem

    skoda octavia 1.9 tdi k這pot z przyspieszeniem

    poza tym w silniku ALH jest turbina ze zmienn geometri 這patek i nie ma w niej zaworu wastegate.
  • #30 06 Feb 2009 09:39
    Pabloo23
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ->Sztomel
    silnik 1.9tdi 110km oznaczenie silnika AHF i mam w豉snie turbo ze zmienn geometri , wszystkie kabelki posprawdza貫m oraz z豉czki wygl康aj na 100% sprawne. Czy mo瞠 by to jednak wina tego zaworu ?? poniewa po pod陰czeniu do Vaga raz widzi ten b陰d a raz go niewidzi, dodam jeszcze tylko 瞠 wczoraj kr璚i貫m j do 4 tysi i nieodcie豉 turbo, ale dzi rano ju przy 3000 obrot闚 ju tak dodam tylko tyle 瞠 zawsze na 2gim biego si to dzieje z g鏎y dzi瘯i za pomoc
  Search 4 million + Products
Browse Products