Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 29 Maj 2007 20:30
    meniu86
    Poziom 8  

    17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B-

    17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA

    TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ

  • #2 29 Maj 2007 21:39
    markom
    Poziom 19  

    Witam. Proszę sprawdzić przewody z elementu który zaznaczony jest na zdjęciu. Jeśli ciśnienie doładowania jest nieprawidłowe to znaczy, że element ze zdjęcia nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia potrzebnego do zadziałania zaworu, który reguluje ciśnienie doładowarki. Zawór regulujący ciśnienie doładowania jest bezpośrednio przy turbinie!!! Z niego wychodzi wężyk ciśnieniowy, którym jest połączony z elementem zaznaczonym na zdjęciu. Po tym idzie poznać, który to jest. Z błędów które Pan odczytał wynika, iż albo jest zwarcie bezpośrednio w samym elemencie zaznaczonym na zdjęciu albo na jego przewodach sygnałowych.

  • #3 29 Maj 2007 21:55
    meniu86
    Poziom 8  

    dziekuje bede próbował sprawdzic !a gdybybyło to zwarcie bezpośrednio w samym elemencie zaznaczonym na zdjęciu albo na jego przewodach sygnałowych. to co nalzey zrobic? wymienic na nowe? heh mechanicy mówia juz o intercoolerze a inni o prtzepływomierzu

  • #4 29 Maj 2007 22:01
    markom
    Poziom 19  

    Najlepiej podmienić ten element, wykasować błędy i sprawdzić:) jeśli to nie to to może przewody:) Jeśli moje podpowiedzi Ci pomogą to licze na "POMÓŁ" :) a jeśli nie to będziemy myśleć dalej:) Pozdrawiam - Markom

  • #5 29 Maj 2007 22:09
    meniu86
    Poziom 8  

    a trzeba kasowac błędy! zeby sprawdzic czy działą poprawnie!

  • #6 29 Maj 2007 22:55
    markom
    Poziom 19  

    Jesli skasujesz błąd to po zapaleniu bedziesz widziłał czy dalej powstaje czy też udało Ci sie usunąc usterkę. Osobiscie proponuję kasować:)

  • #7 29 Maj 2007 23:12
    meniu86
    Poziom 8  

    rozumiem tylko ze oni za kazdym razem kasują odemnie pieniadze :( ! a jk nazywa sie fachowo ta część którą pokazał mi pan na zdjęciu

  • #8 30 Maj 2007 06:29
    markom
    Poziom 19  

    Jak sprawdze w katalogu to napisze bo nie znam fachowej nazwy tej cześci. Skoro nie ma Pan osobistego interfejsu to jest problem z tym kasowaniem błędów. Proponuje w takim razie sprawdzić te przewody czy nie maja zwarcia do masy oraz podmienić z innej skody ten element a następnie skasowac błędy i się przejechać.

  • #9 31 Maj 2007 08:18
    Jka
    Poziom 16  

    Witam.Kolego masz do sprawdzenia(podmiany)zaworek N75,przewody podciśnieniowe sterujące międzyinnymi tym zaworkiem(nieszczelność),Jeśli masz turbo ze zmienną geometrią to sprawdź czy przypadkiem nie masz zatartych łopatek.Powodzenia

  • #10 31 Maj 2007 17:14
    meniu86
    Poziom 8  

    dziekuje wszytskim za pomoc ! niestety dopiero w sobote bede przy samochodzie i wtedy zaczne to wszytsko ogladac :(

  • #11 31 Maj 2007 22:05
    markom
    Poziom 19  

    Kolego "Jka" kolega pisze o rzeczach, które jak najbardziej odpowiadają za regulację ciśnienia turbiny, ale proszę się zastanowić czy błąd (zwarcie ..... do masy), który odczytał z Vaga autor postu jest przyczyna np. nieszczelnego zaworu lub przetartego wężyka??? Wydaje mi się, że chyba nie, bo z wężyka nie przychodzą alarmy o zwarciu do masy :). Podzespoły które wymieniłeś wpływają jak juz wspomniałem na regulację ciśnienia turbo ale w tym przypadku problem tkwi po stronie elektrycznej. Jak ta przyczyna zostanie usunięta, to wówczas jeśli nadal będzie nieprawidłowe ciśnienie doładowania należy sprawdzić podzespoły wymienione przez kolegę "Jka" a nie odwrotnie. Pozdrawiam

  • #12 01 Cze 2007 07:13
    Jka
    Poziom 16  

    Kolego "markom" chyba dobrze napisałem i w dobrej kolejności że do sprawdzenia zaworek(błąd zwarcie do masy-to chyba wiadomo co sprawdzać w N75,jego okolicach i sterowaniu) pozatym chciałem potwierdzić że masz rację w swoich odpowiedziach i to zrobiłem(chyba że już nie wolno wtrącać się w nie swoje sprawy na tym forum? - to bardzo Przepraszam).A wężykami ???-to prawda informacja elektryczna nie idzie po nich do ECU - zle zinterpretowałeś moją podpowiedź.Pozdrawiam

  • #13 01 Cze 2007 10:44
    markom
    Poziom 19  

    Kolego "IKA" wszystkie odpowiedzi są ważne na tym forum :)

  • #14 06 Cze 2007 14:28
    meniu86
    Poziom 8  

    witam! odwiedziłem serwis skody BO JUZ SAM NIE WIEDZIAŁEM CO ROBIC!! nowa przepływówka 2 lata gwarancji a samochód smiga jak marzenie :)))))))!!! dziękuje wszystkim za porade a w szczegolnosci dla markoma :) pozdrawiam

  • #15 25 Mar 2008 22:02
    zeusaj
    Poziom 2  

    Witam Panowie. Nowy jezdem wiec sorry, ze tak z grubej rury.
    Mam podobne problemy jak wyzej opisane. Moja skoda zaczela dzisiaj wariowac. Na czwartym biegu przycisnalem pedal gazu i przy 3 500 obrotow ,,zabraklo mu tchu".Po zrestartowaniu auta turbinka znowu zaczela dzialac. Po ujechaniu kilku kilometrow usterka znowu wystapila. Podjechalem zrobic ,,skan" i wystapily nastepujace bledy:
    P1557 - Charge preasure control
    P1155 - Manifold preasure ...
    Nie bardzo wiem niestety co te bledy moga oznaczac. Mysle jednak, ze nie jest to wada sprezarki gdyz w ogole by nie zaskoczyla ponownie.
    Bylbym wdzieczny za podpowiedz. Sprobuje wymienic czesc pokazana na zdjeciu. Przy okacji wymiany tej czesci wymienie wezyki i powiem mechanikom zeby sprawdzili turbine zgodnie z radami sznownych kolegow.

  • #16 25 Mar 2008 23:33
    arto
    Poziom 17  

    zeusaj napisał:

    P1557 - Charge preasure control
    P1155 - Manifold preasure ...
    Nie bardzo wiem niestety co te bledy moga oznaczac. Mysle jednak, ze nie jest to wada sprezarki gdyz w ogole by nie zaskoczyla ponownie.

    jest,rozbiorka i czyszczenie cie czeka

  • #17 26 Mar 2008 23:27
    zeusaj
    Poziom 2  

    Dzięki kolego.
    To by tłumaczyło słabą moc turbinki. słabnie z dnia na dzień :-( Przy okazji będzie można sprawdzić wężyki doprowadzające ciśnienie.

  • #18 29 Mar 2008 19:58
    zeusaj
    Poziom 2  

    I jednak pomogla wymiana elemantu, ktory widac na zdjeciach powyzej. W serwisie skody od razu powiedzieli, ze to wlasnei ten element jest wadliwy i ze jest to dosyc czesta usterka w tych silnikach.
    Dziekuje za pomoc mimo wszystko.

  • #19 12 Kwi 2008 20:06
    welniany
    Poziom 9  

    Witam.
    Ja też mam skode oktavie 1.9 tdi 90 KM i ją coś " dusi " lecz od czasu do czasu jest wszystko ok. Wymieniłem element zaznaczony na zdjęciu i przepływke lecz to nie pomogło . Błąd jaki wystąpił to "665 nieznany ", koleś z ASO skasował go i powiedział że ma być wszystko ok. ale nie jest . :cry: Problem jest w tym że do obrotów 1600 - 1800 jest wszystko dobrze a przy wyższych nie ma mocy . Turbina jest w porządku ponieważ co jakiś czas jej przechodzi i śmiga jak ta lala .

    Pozdrawiam i prosze o porady.

  • #20 12 Kwi 2008 20:30
    arto
    Poziom 17  

    to prosimy o logi 3,8,11
    00665 Lampka ostrzegająca o zapięciu pasów bezp. – K19 cos cienki ten serwis

  • #21 12 Kwi 2008 23:30
    welniany
    Poziom 9  

    Dzięki :-) stracili klięta . A co mam zrobić z tym fantem i jak dojść do tego co jest grane , jeśli posprawdzałem przewody i elementy o których pisaliście.Troche wstyt jak polonezy cie wyprzedzają .

  • #23 13 Kwi 2008 11:38
    tomi_tuning
    Poziom 10  

    Jest jeszcze jedna rzecz o której nikt nie powiedział a często się zdarza w octavii.Mianowicie zawiesza się (zaciera, przyciera ) zawór waste gate, który steruje łopatkami turbiny. Dlaczego się tak dzieje?---ponieważ turbina jest z tyłu silnika a a zawór (taka grucha z prętem) jest zamonowana centralnie pionowo więc po pewnym czasie cały brud sól z pod kół osadza się na tym zaworze nie raz wystarczyło go wyczyścić i pomagało. I z tego co wiem jest to dość częsta wada octavii nie wiem ja reszty aut grupy VAG.Pozdrawiam.

  • #24 14 Kwi 2008 16:49
    welniany
    Poziom 9  

    Witam !!!!!!
    Niestety, ale właśnie padł mi zawór (wastegate), membrana pękła i po ptakach. Dowiadywałem się w serwisie i nie wymieniają samego zaworu (wastegate - potocznie gruszka ) , lecz całą turbinę , a to są już znaczące koszty :-( . Wszyscy sie dziwią że tak szybko padł 70 tys. km. przejechałem a auto zakupione w salonie więc niema mowy żeby cos było kombinowane przy stanie licznika . Drugim sposobem iest regeneracja turbiny , ale słyszałem że wstawiają zawory używane więc nie wiadomo jak długo będą działać bez zarzutu . Może ktoś z Was szanowni koledzy miał z tym doczynienia i mi poradzi co ztym zrobić.
    Pozdrawiam......

  • #25 14 Kwi 2008 17:46
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Do kolegi Welniany.
    Napisz symbol silnika, moc, gruszka na nadciśnienie czy podciśnienie, ponieważ naprawiamy volkswageny więc mamy trochę różnych zaworów.
    Możesz dzwonić jestem z Częstochowy.

  • #26 14 Kwi 2008 22:24
    welniany
    Poziom 9  

    Do kolegi Trans-serwis .
    Dzięki za szybką reakcję.
    Symbol silnika to ALH, moc 66 KW (90 KM), pojemność 1,9 TDI. Niestety nie wiem czy gruszka jest na podciśnienie czy na nadciśnienie.
    Z góry dziękuję.

  • #27 17 Kwi 2008 17:11
    welniany
    Poziom 9  

    Dziękuje za szybką i sprawną diagnostyke oraz naprawde tanią naprawe koledze "trans-serwis" . :D Polecam wszystkim , moje autko znów jest sprawne i bez zarzutu . :D

  • #28 05 Lut 2009 21:04
    Pabloo23
    Poziom 9  

    Witam koledzy
    mam podobne problemy ze swoją skodą co kolega"meniu86" tylko że u mnie wyskoczyły błędy
    17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA zwarcie do masy, oraz błąd związany z czujnikiem temperatury paliwa w pompie wtryskowej .
    czy mógłby ktoś pomóc???

  • #29 06 Lut 2009 02:24
    Sztomel
    Poziom 34  

    Pabloo23 nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika ale jeśli masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapodał na fotkach @marcom to masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wiązki przewodów elektrycznych idącej od niego pod kątem przetarcia izolacji lub innej usterki powodującej zwarcie przewodu zasilającego do masy,
    jeśli masz elektrozawór w metalowej obudowie ale umieszczony również w tym samym miejscu co ten na fotkach @markoma to masz zwykłą turbinę z zaworem wastegate i czynność przy N75 jak opisana wyżej,
    co do czujnika temperatury paliwa w pompie wtryskowej to, o ile z pierwszą usterką powinieneś dać sobie radę, to tutaj nie wiem czy sam będziesz się za to brał bo naprawa wymaga odkręcenia nastawnika od pompy wtryskowej a jego montaż wiąże się z koniecznością ustawienia dawki paliwa kontrolując jej wartość VAG-iem, lepiej daj to komuś do roboty co nie będzie miał z tym problemów,
    sam czujnik jest zaznaczony na poniższym foto :

    skoda octavia 1.9 tdi kłopot z przyspieszeniem



    i jeszcze jedna mała uwaga do kolegi @welniany :

    nie myl zaworu upustowego wastegate w turbinie z otwierającym go i zamykającym siłownikiem czyli potocznie zwaną "gruszką" (puszką ciśnieniową) oraz "sztangą" (cięgnem łaczącym membranę gruszki z ośką obrotu zaworu wastegate)

    dla przykładu, to jest siłownik przy turbinie

    skoda octavia 1.9 tdi kłopot z przyspieszeniem



    a to zawór wastegate

    skoda octavia 1.9 tdi kłopot z przyspieszeniem



    a tak turbina wraz z siłownikiem

    skoda octavia 1.9 tdi kłopot z przyspieszeniem

    poza tym w silniku ALH jest turbina ze zmienną geometrią łopatek i nie ma w niej zaworu wastegate.

  • #30 06 Lut 2009 09:39
    Pabloo23
    Poziom 9  

    ->Sztomel
    silnik 1.9tdi 110km oznaczenie silnika AHF i mam własnie turbo ze zmienną geometrią , wszystkie kabelki posprawdzałem oraz złaczki wyglądają na 100% sprawne. Czy może być to jednak wina tego zaworu ?? ponieważ po podłączeniu do Vaga raz widzi ten błąd a raz go niewidzi, dodam jeszcze tylko że wczoraj kręciłem ją do 4 tysi i nieodcieła turbo, ale dziś rano już przy 3000 obrotów już tak dodam tylko tyle że zawsze na 2gim biego się to dzieje z góry dzięki za pomoc

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty