Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Maszyna do polerowania felg... HOW TO?

panda86 31 Maj 2007 13:04
  • #1 31 Maj 2007 13:04
    panda86
    Poziom 10  

    Witam, nie wiem czy dobry dział wybrałem do tego tematu - jeżeli nie to prosze przenieść ;)

    Więc chce zbudować maszyne która posłuży mi do polerowania felg. Chciałem do tego celu wykorzystać wyważarke samochodową z tego względu że wchodzi na nią każda felga i nie trzeba kombinować z rozstawem śrub itd itp problem tylko ten że wyważarki takie są drogie...

    Wie ktoś czy można dostać taki drążek jak do wyważarki i ten docisk?? bo to podstawowe i najważniejsze części do zdobycia w tym projekcie...

    Maszynke chciałem napędzać silnikiem elektrycznym(nie wiem jakiej mocy jeszcze) i przenieść jego obroty za pomocą paska, przy okazji redukując znacznie obroty, być może trzeba będzie zrobić pare przekładni żeby uzyskać odpowiednią prędkość.

    Może ktoś ma inne pomysły?

  • #2 31 Maj 2007 16:11
    jozcho
    Poziom 22  

    Taką maszyna wypolerujesz felgi o gładkiej całej powierzchni ,a co jeśli będą karby, lub powierzchnia nierówna?. patrzę w tej chwili przez okno na samochody i z gładkimi felgami stalowymi nie zauważyłem ani jednego .Z aluminiowych może w jednym by wypolerował ,ale i tak aby ją wypolerować w całość trzeba by było użyć polerowania ręcznego,lub jakieś maszynki ręcznej by dostać się do zakamarków felgi.

  • #3 31 Maj 2007 17:26
    panda86
    Poziom 10  

    myślałem że to jasne że mowa o felgach aluminiowych przede wszystkim ;)

    a głównie chodzi o polerke rantów :) ale stwierdziłem że za duże koszta jak narazie i sie zastanawiam czy nie lepiej dać wypolerować, czy robić samemu...

  • #4 31 Maj 2007 17:53
    jozcho
    Poziom 22  

    Aby mieć deskę nie musisz kupować lasu.Nakładka do polerowania na wiertarkę , plus trochę potu i felgi zrobione(':D')

  • #5 31 Maj 2007 18:08
    cypherius
    Poziom 14  

    nie tak latwo
    usun lakier Scansolem - czasem wiele razy trzeba go nakladac :)
    czysc papierkami powiedzmy od 400 w górę, aż do finalnej polerki pastą polerską (nie kazda jest dobra )
    maszyny odpadają, spójrz na powierzchnię felg.

  • #6 31 Maj 2007 23:20
    panda86
    Poziom 10  

    dziękuje za wskazówki, ale wiem już co nie co o polerowaniu :) scansol i automax już czeka, tak samo jak papiery od 500 do 2000 ;)

    boje sie tylko że nie wypoleruje tych felg tak dobrze jak ktoś kto poleruje fele długo... miałem polerowałem różne rzeczy wcześniej ale nie felgi a niechciałbym ich spier...

    dokładniej to boje sie tego że nie pojade papierem wszędzie tak samo równo - mam nadzieje że papier 2000 rozwiąże ten problem w końcowej części?

    a i jeszcze jedno panowie, czy polerując już filcem mam jechać na wysokich czy niskich obrotach? bo puki co to na wysokich obrotach robiłem i było ok, chociaż czasami zostawały smugi - niby to z brudnego filca..

    prosze o jakieś cenne wskazówki o których moge nie wiedizeć :)

    pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie sie tematem.

  • #7 01 Cze 2007 00:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Te smugi to nie brudny filc, tylko miejscowe przegrzanie materiału. Wbrew pozorom polerowanie to nie taka łatwa sztuka...

  • #8 01 Cze 2007 01:18
    kleki
    Poziom 28  

    Wyjątkowo się zgodzę. Alu ma tendencje do "zaciągania". Zmniejsz znacznie prędkość ruchu roboczego, albo spróbuj zwiększyć posuw i ilość powtórzeń. Musi być obrabiane na zimno, bo wyjdzie kaszana. Polerowanie bardzo rozgrzewa - bardziej niż obróbka skrawaniem. ;-)

  • #9 01 Cze 2007 11:13
    251mz
    Poziom 18  

    cypherius napisał:
    nie tak latwo
    usun lakier Scansolem - czasem wiele razy trzeba go nakladac :)
    czysc papierkami powiedzmy od 400 w górę, aż do finalnej polerki pastą polerską (nie kazda jest dobra )
    maszyny odpadają, spójrz na powierzchnię felg.

    wiesz co ten srodek do o kant........... d.......... mozna sobie , na jedna felge bym chyba musial ze 2kg zeby mi zeszla cala farba.......
    lepiej papierem sciernym wyszlifowac
    pozatym polerka do zmudny proces

  • #10 01 Cze 2007 11:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zawsze można felgę wyszkiełkować. To taki sam proces jak piaskowanie, tylko materiałem ściernym są tu szklane kuleczki. Jest to delikatniejszy proces i pozostawia satynową powierzchnię materiału obrabianego. A zakłady się tym zajmujące potrafią szkiełkować na połysk i na mat. Ja płaciłem 40 zł od felgi. Licząc czas, jaki trzeba by na to poświęcić, to niewiele...

  • #11 01 Cze 2007 11:41
    panda86
    Poziom 10  

    no tak tylko gdzie taki zakład znaleźć? doszedłem do wniosku że chyba dam felgi do zrobienia, przynajmniej ubytki uzupełnić i wyprostować ;) a polerke chyba też komuś zlece - ale jeszce nie wiem, zastanawiam się.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty