X
  • #1 01 Jun 2007 21:50
    kalulujacek
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Mam problem , ładowanie na alternatorze wynosi 14 v natomiast na akumulatorze 13,4-13,5 v, co może być przyczyną? Na wag-com nie ma żadnych błędów.
  • #2 01 Jun 2007 21:52
    radyjator
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    To jest normalne zjawisko.
  • #3 01 Jun 2007 21:58
    kalulujacek
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    To dlaczego na teście akumulatora było napisane - niedoładowany?
  • #4 01 Jun 2007 22:31
    aljar
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    zmień aku, ładowanie jest ok. Jeżeli aku jest rozładowane bardzo mocno, to ten test może tak pokazać.b,
  • #5 01 Jun 2007 22:33
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    spadek po przewodach, klemach (sprawdzić, przeczyścić) i jeszcze połączenie masowe
  • #6 01 Jun 2007 23:21
    rezystors
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    na alternatorze powinno być 14,2 -14,4 (14.6) i jeszcze kwestia obrotów silnika zawsze tak samo?, jeżeli tak to wymieniłbym regulator ( a tak w ogóle to jesteś pewien miernika ) może niskie napięcie na akumulatorze to przy dużym prądzie ładowania spadek napięcia ( i tu sprawność akumulatora ) oczywiście połączenia muszą lśnić wcześniej metalicznym połyskiem (od zacisków akumulatora, mas, połączeń przewodów na rozruszniku i alternatorze )
  • #7 01 Jun 2007 23:29
    tarzan107
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    To po co te testy drogimi przyrządami, jak można sprawdzić woltomierzem?.
  • #8 01 Jun 2007 23:56
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    ...jakoś bardziej bym ufał multimetrowi niż diagnoskopowi, przynajmniej w kwestii działania regulatora napięcia.

    Przy ok. 2500rpm na akumulatorze powinno być 13,8-14,2V na wolnych obrotach może być mniej.
  • #9 02 Jun 2007 00:00
    transoptor
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Na wszelki wypadek to poczyść połączenia jak radzą koledzy a 14V to trochę mało podczas ładowania ,jak masz możliwość to podmień regulator .Mnie często pomagało rozebranie alternatora i po oskrobaniu elementów nawet śruby łączące i efekt był pozytywny-pozdrawiam
  • #10 02 Jun 2007 20:17
    kalulujacek
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    jutro poczyszczę połączenia i klemy jak radzicie
  • #11 02 Jun 2007 20:46
    Removed
    Helpful post? (0)
    tu się kłania praktyka.
    Powodem jest skorodowanie połącznie kabeloczka na alternatorze ( na zagnieceniu kabla) i korozja na przejściu kabel alternatora->kabel rozrusznika ( na elektromagnesie).
    Co do kodów błedow na ten temat no nie wypowiadam się, ale kalulujacek, dorosły mężczyzna powinien wiedziec kiedy zaczyna się ośmieszać....
  • #12 02 Jun 2007 21:08
    laufer888
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    podłącz voltomierz między karoserię i obudowę silnika uruchom silnik włącz światła jeśli połaczenie masy ,,silnik-nadwozie,, jest kiepskie to pokaże się spadek napięcia i jeszcze jedno często słabym punktem jest połączenie alternator-silnik
  • #13 04 Jun 2007 15:54
    kalulujacek
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    posprawdzałem , poczyściłem połączenia jak radziliście i działa- na alternatorze 14,5v na aku 14,3v ,dzieki
  Search 4 million + Products
Browse Products