X

Lista błędów silnika OPEL

26 Oct 2003 14:16 YOyosha
  • #1 26 Oct 2003 14:16
    yosha
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    posiadam wykaz usterek sygnalizowanych przez lampkę kontrolną silnika Samochodów Opel Vectra (od września 1988 do września 1995) i Calibra (od lutego 1990 do sierpnia 1997)
    Attachments:
  • #2 02 Mar 2004 20:18
    tgrabka
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Moglbys podeslac mi kody bledow do Opla Calibry z 96 roku. Silnik 2,5l benzyna. Na wyswietlaczu w srodku mam PR06. Od czego mi to wyskoczylo?
  • #3 03 Mar 2004 00:04
    walo
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    przyda sie to napewno nie jednej osobie
    GRATULACJE za umieszczenie kodów
  • #4 03 Mar 2004 00:53
    Przemyslaw
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    A czy ktos posiada kody usterek ABS do tego samochodu? Jak to wywolac i czy wogole sie da?
  • #5 03 Mar 2004 21:48
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV
    Helpful post? (0)
    Witam szczęśliwych użytkowników marki Opel
    Kody błędów bardzo przydatne - BRAWO
    Ponieważ jestem użytkownikiem Vectry A chciałbym Wam polecić forum poświęcone temu modelowi auta. Jest tam dużo o mechanice ale też sporo o elektronice i elektryce.

    vectra-unlimited.7net.pl

    Naprawdę warto!!!
  • #6 09 Apr 2004 00:46
    jaroslaw l.
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    witam-opel omega b jest w benzynie i dieslu -jaki masz silnik? pierwsze znaki podaj .zewrzec a-b
  • #7 09 Apr 2004 17:17
    stachn
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    kto poszukuje kodów do kadetta to zapraszam na stronę http://nstach.w.interia.pl/ są tam kody błędu, opis niektórych podzespołów, sposoby lokalizacji itp. Niebawem będzie porgramik ( obecnie mini demo) pomagający rozszyfrować kod i pomóc przy lokalizacji usterki.
  • #8 09 Apr 2004 23:41
    jaroslaw l.
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    witam-jeszcze troche informacji o oplu
  • #9 10 Apr 2004 01:22
    jaroslaw l.
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    dalej o diagnozie opla
    Attachments:
  • #10 09 Jul 2004 03:54
    patryk007
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    W mojej vectrze mam taki problem iż nieważne czy silnik jest zimny czt ciepły bez jakiejś reguły zapala się kontrolka check engine i chwile potem gaśnie. po wyłączeniu i włączeniu zapłonu jest ok.
  • #11 26 May 2005 22:08
    Jap
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Ma ktoś kody do Corsy A (przejściówka) 1.2i
  • #12 09 Aug 2005 19:25
    BOBEK_21
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    hej wam mam do was wielką prośbę mozecie mi podesłać listę kodów do opla calibry 92 rok 2 litry 8V bedę bardzo wdzieczny, mam taki problem jak przekrece stacyjke nie zapala sie check engine wogole:( i auto nie odpala ani na gazie ani na benzynie i nie ma wogole iskry:(( co sie dzieje wiecie moze? bardzo bym prosił o tą listę kodów do CALIBRY pozdrawiam tuning24(malpa)tlen.pl
  • #13 09 Aug 2005 19:32
    autobugga
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    http://www.obd2.boo.pl/obd2.php To mozna sprawdzic .Wykaz kodow w jezyku polskim.
  • #14 11 Aug 2005 00:10
    kufcio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    @autobugga
    :) prosze znajdz mi opis kodu 92 w mojej omci B TDS. :d:d:d
  • #15 11 Aug 2005 23:09
    rito
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Macie może do omy A 89r. 2.0 silnik C20NE
  • #16 11 Aug 2005 23:53
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV
    Helpful post? (+1)
    Silnik C20NE był stosowany w Vectrze A, kody powinny być takie same, jeżeli masz ABS to w tym roczniku nie było samodiagnozy(ABSu) a szkoda.
  • #17 21 Oct 2005 11:50
    Yarek_Y2
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Czytam i czytam i nic:) Szukam odpowiedzi na pytanie:
    Jak lub czym zczytać kody błedów w omedze b 2.0 16v
    Jak te kody interpretować - chodzi o liste których jest w tym temacie kilka ale nie wiem która powie mi cos o moim autku.
    Jak na razie domyslam sie ze kody błedów moge odczytać tylko poprzez TECHA. Chyba ze sie myle.
  • #18 29 Aug 2006 21:00
    skarabeusz82
    Level 10  
    Helpful post? (+3)
    UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

    010 - Kody błędów nie zaprogramowane
    012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    013 - Sonda lambda - brak sygnału
    014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
    015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
    016 - Czujnik spalania stukowego
    017 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
    018 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
    019 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
    021 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
    022 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
    023 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
    024 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
    025 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
    026 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
    027 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
    028 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
    029 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
    031 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
    032 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
    033 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
    034 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
    035 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
    038 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
    039 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
    041 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
    042 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
    043 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
    044 - Sonda lambda - uboga mieszanka
    045 - Sonda lambda - bogata mieszanka
    047 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
    048 - Zbyt niskie napięcie zasilania
    049 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
    051 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
    052 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
    053 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
    054 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
    055 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
    056 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    057 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    061 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
    062 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
    063 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
    064 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
    065 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    066 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    067 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
    069 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
    071 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
    072 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
    073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
    074 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
    075 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
    076 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
    079 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
    081 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
    082 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
    083 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
    084 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
    085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
    086 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
    087 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
    088 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
    092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
    093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
    094 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
    095 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
    096 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
    097 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
    113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
    114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
    115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
    116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
    117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
    118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
    119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
    121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
    122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
    123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
    124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
    125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
    126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
    129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
    131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
    132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
    133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
    133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
    134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
    134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
    135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
    136 - Urządzenie sterujące
    137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
    138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
    139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
    143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
    144 - Immobilizer - brak sygnału
    145 - Immobilizer - zły sygnał

    ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
    25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
    35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
    37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
    39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
    47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
    55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

    AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
    21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
    22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
    25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
    26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
    28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
    29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
    31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
    32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
    33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
    34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
    35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
    36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
    39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
    41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
    43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
    46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
    48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
    49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
    51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
    65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
    66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
    77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
    82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
    83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
  • #19 30 Jan 2007 14:19
    geometer
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    sprawdzałem błędy w Astrze F 1997r silnik 16SZR i uzyskałem 4 cyfrowe usterki - 10 2 3 10 (10 razy zapaliła się lampka check control potem 2, 3 i 10)i 10 1 1 5 w internecie znalazłem tylko 2 cyfrowe błędy i manuala według którego po zwarciu odpowiednich pinów w złączu diagnostycznym i włączeniu zapłonu w pierwszej kolejności otrzymam kod 1 2 (12)powtórzony 3 krotnie który oznacza rozpoczęcie diagnostyki lub brak błędów a dopiero potem błędy które będą właśnie 2 cyfrowe. A mi od razu wyskoczył błąd 10 2 3 10 (przypuszczam że jest to błąd 0230) a potem 10 1 1 5 (0115?). zrobiłem coś nie tak? co oznaczają w/w błędy. mm złącze diagnostyczne 16 pinowe zwarłem pin 5 i 6.
  • #20 30 Jan 2007 21:07
    maciej123
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    10 oznacza 0.
  • #21 30 Jan 2007 22:24
    adam17ak
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    0230-przekaźnik pompy paliwa, 0115-czujnik temperatury silnika
  • #22 11 Apr 2007 16:57
    teviond
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Nic z tego nie rozumiem. zwarłem A i B i u mnie powtarza sie cykl: 212124444446565651. i niewiem oco chodzi. omega 2,0i lpg 89r.
  • #23 16 Apr 2007 19:52
    dakoolk
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Każdy kod podaje 3-krotnie a 12 to rozpoczęcie diagnozy więc masz błędy: 44 Sonda lambda - uboga mieszanka
    oraz:
    65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    Pozdrawiam!
  • #24 01 Jul 2007 17:15
    jonnybravo
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    odczytałem kod 25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła. o co chodzi? w którym kole lub co to oznacza


    opel vectra a 1,6


    z góry dzięki
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products