Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektronika studyjnych lamp błyskowych

szymwal 26 Sie 2014 16:15 218017 687
  • #661 26 Sie 2014 16:15
    lesio21
    Poziom 10  

    Jest znalazłem, przecież to radzieckie technologie to nie może wyglądać normalnie. :)

  • Megger
  • #662 27 Sie 2014 08:50
    kranzio
    Poziom 23  

    Pytanie odnośnie modyfikacji lampy łucz-m1. Na drugim schemacie kolegi szymwal Link jest układ UC3843. Czy ważne jest, który zastosuję, bo jest kilka z różnymi literkami na końcu: UC3843AN, UC3843BNG, UC3843N.

  • #663 01 Wrz 2014 20:14
    szymwal
    Poziom 17  

    Literki na końcu układu UC3843 są mało istotne.
    Oznaczają między innymi rodzaj obudowy układu scalonego.
    Na cytowanym schemacie opisane są wyprowadzenia dla obudowy 8-DIP lub 8-SOP

  • #664 05 Wrz 2014 16:59
    lesio21
    Poziom 10  

    Na drugim schemacie Link jest zaznaczony fragment schematu na pomarańczowo. W jakim celu tak jest odznaczone? Czy to jest tylko pod gniazdo pc? Jeśli nie będę chciał mieć gniazda pc to ta część jest niepotrzebna? I jaką rolę pełni SW2?

  • #665 09 Wrz 2014 21:45
    szymwal
    Poziom 17  

    Dokładnie tak, jeżeli nie potrzebna synchronizacja przez kabel synchronizujący
    można pominąć elementy zaznaczone na pomarańczowo.
    Przełącznik SW2 znajdujący się w układzie fotocelii na na drugi błysk,
    daje możliwość synchronizacji na pierwszy błysk. ( SW2 rozwarty )

  • #666 06 Gru 2014 12:37
    kranzio
    Poziom 23  

    Pytanie jeszcze do kolegi czy jeśli wprowadzę modyfikację lampy wg drugiego schematu zaznaczonego na niebiesko Link to czy ona będzie tylko działać z tym modułem sterującym co jest wyżej? Czy mogę podłączyć napięcie z sieci 230V w celu sprawdzenie poprawności połączenia? Jeśli tak to do punktów podłączyć 230V 1a i 3a.

  • Megger
  • #667 09 Gru 2014 13:49
    szymwal
    Poziom 17  

    W celu sprawdzenia modyfikacji lampy Łucz M1 należy dodać rezystor 820 oraz diodę prostowniczą tak jak na tym schemacie.

    Elektronika studyjnych lamp błyskowych

    Proszę uważać na bardzo niebezpieczne napięcie występujące na kondensatorach wyładowczych C16 C17.
    W celu dokonania jakichkolwiek zmian w układzie lampy należy bezwzględnie rozładować kondensatory przy pomocy rezystora lub żarówki na 230V.

  • #668 10 Gru 2014 16:50
    kranzio
    Poziom 23  

    Wielkie dzięki. Jestem w posiadaniu kilku lamp łucz i zastanawiam się co to jest za modyfikacja w jednej z nich jest tam tyratron mtx-90 i jakiś niezidentyfikowany element o oznaczeniu FSK-1A u góry na lampie jak na zdjęciu. Z tego co znalazłem w internecie to jest jakiś rodzaj fotoceli?
    Elektronika studyjnych lamp błyskowych

  • #669 10 Gru 2014 17:15
    Freddy
    Poziom 43  

    kranzio napisał:
    Wielkie dzięki. Jestem w posiadaniu kilku lamp łucz i zastanawiam się co to jest za modyfikacja w jednej z nich jest tam tyratron mtx-90 i jakiś niezidentyfikowany element o oznaczeniu FSK-1A u góry na lampie jak na zdjęciu. Z tego co znalazłem w internecie to jest jakiś rodzaj fotoceli?
    Elektronika studyjnych lamp błyskowych

    http://www.eandc.ru/catalog/detail.php?ID=16635

  • #671 28 Kwi 2015 22:35
    marcink87
    Poziom 1  

    Mam pytanie... a właściwie pytania.

    Posiada ktoś schemat do KH-150MR? Ewentualnie czegoś podobnego?

    Posiada ktoś schemat do Sun-boxa 600 Ws? Lub również czegoś podobnego?

    Ma ktoś pomysł jaka może byś przyczyna w sunboxie, że lampa normalnie odpala z przycisku TEST, a jeżeli włożymy kabel synchro to zaczyna migać (bardzo często i szybko) a z fotoceli nie załacza się w ogóle?

  • #673 18 Lut 2016 20:38
    Rafal_osw1
    Poziom 1  

    Witam. Na wstępie powiem że na elektronice się za bardzo nie znam, mam raczej bardzo podstawowe pojęcie więc proszę o wyrozumiałość :)
    Nabyłem w ciemno niesprawną i nie do końca kompletną lampę Boling BL-400SM.
    W środku nie widzę nigdzie transformatora a on jest chyba niezbędny ale do końca nie wiem.
    Na pewno nie ma tylnego plastiku z uchwytem i wejściem na 230v na który wchodzi panel sterujący.
    Na panelu sterującym nie było też wejścia na kostkę do połączenia go z elektroniką, co mnie trochę zdziwiło ale zlutowałem to połączenie.
    Chętnie też przygarnę schemat jak by ktoś miał..

    Może ktoś, kto się na tym zna powie mi jak to mniej więcej podłączyć albo czego tam brakuje. z góry dziękuje :D

    Dodam jeszcze, że po moim podłączeniu zapaliła się czerwona dioda i po przekręceniu potencjometrem w górę coś zaczęło się w tym panelu iskrzyć więc szybko odłączyłem.

  • Megger
  • #674 18 Lut 2016 20:46
    PPK
    Poziom 25  

    Boling BL-400SM to chyba lampa STUDYJNA czyli bez przetwornicy z baterii/akumulatorów zasilana z sieci 230VAC.

  • #675 22 Lut 2016 22:47
    tomiok
    Poziom 32  

    PPK napisał:
    Boling BL-400SM to chyba lampa STUDYJNA czyli bez przetwornicy z baterii/akumulatorów zasilana z sieci 230VAC.

    Jasne, że lampa studyjna.
    Więc jak najbardziej zasilana 230V, skąd pomysł że jak studyjna to 12V?
    12V - to napięcie synchronizacji błysku (na stopce aparatu).

    Lampa kupiona na Alledrogo, niestety bez panelu sterującego.
    Tutaj więcej info o tym typie lamp:
    http://www.boling.com.cn/en-US/products/detail?pid=256

  • #676 01 Mar 2016 02:59
    r_m
    Poziom 11  

    Rafal_osw1 napisał:
    jak to mniej więcej podłączyć albo czego tam brakuje

    W tym wątku były gdzieś podawane wątki do forum http://forum.osipoff.ru/ poświęconego lampom studyjnym, widziałem też co najmniej kilka schematów lamp (a co najmniej fragmentów). Na tamtym forum Andrieja Osipowa widziałem wątek poświęcony zasadom bezpiecznej pracy przy uruchamianiu i serwisowaniu lamp, na wszelki wypadek wolę o tym wspomnieć.

    Nie liczyłbym na znalezienie schematu tej lampy, musiałbyś go odtworzyć na podstawie tego co masz, i opierając się na zasadach działania i konstrukcji innych lamp, można by myśleć o odbudowaniu lampy. Jeśli nie masz doświadczenia, może to być pewnym wyzwaniem i może się okazać naprawdę niebezpieczne (nawet po wyłączeniu z gniazdka lampa spokojnie może Cię zabić).

    Myślę, że niezależnie od tego czy ją uruchomisz czy nie warto było ją kupić, jeśli palnik i kondensatory są w dobrym stanie (jeśli to ta aukcja o której myślę, druga "lampa" u tego sprzedawcy to była chyba obudowa z kondensatorami i palnikiem z jakiejś 600Ws).
    Palnik powinno się dać sprawdzić nawet w "ruskiej" SEF3 (i podobnych), są wszędzie dostępne za kilka-kilkanaście zł. Kondensatory - chyba nie trzeba pisać jak? Jeśli trzeba - może wystaw ją na części, w dziale "elektronika" ;)

    Przeglądnąłbym dokładnie kondensatory "główne", każdy po kolei (podejrzany wygląd, wycieki, sprawność), potem układ ładowania (stan wizualny, sprawność elementów - kondensatory, diody, duże rezystory), przy intensywnej pracy najczęściej dym leci z tych elementów, a po gwarancji właściciel mógł uznać, że naprawa jest nieopłacalna, i tak mogła trafić na aukcję. Jeśli poleciał układ regulacji "mocy" (tzn. napięcia na tych dużych kondensatorach) kondensatory mogą się ładować do "dziwnego" napięcia, to też byłoby do sprawdzenia, jednak wszelkie próby pod napięciem sugerowałbym robić dopiero po upewnieniu się, że lampa jest poprawnie podłączona.
    Jeśli odtworzenie schematu, odtworzenie brakujących połączeń i naprawa lampy są dla Ciebie za trudne, możesz poszukać gotowych schematów albo na stronie założyciela tego wątku, albo na tym rosyjskim forum, a lampę wykorzystać jako dawcę elementów. Podpowiedź praktyczna: jeśli znajdziesz schemat lampy 200Ws, z kondensatorami mającymi o połowę mniejszą pojemność niż masz w tej lampie, lepiej nie dawaj wszystkich jakie masz, tylko tak jak na schemacie, mniejszą pojemność (układ ładowania może mieć problemy - termiczne - z większymi pojemnościami). Gotowa obudowa, standardowe mocowanie nasadek to są bardzo "cenne" elementy do samodzielnej konstrukcji lampy.

  • #678 09 Maj 2016 00:45
    eeo
    Poziom 9  

    Witam i pozdrawiam.
    W starej pancernej lampie błyskowej - Courtenay Sola 2 spalił się transformator zapłonowy. Chciałbym go wymienić, brakuje mi jednak jakichkolwiek danych co do jego parametrów. To, co wiem, to średnica - ok. 18 mm, rozmiar lampy - okrągła, ok. 8 cm średnicy, 10 mm grubości. Jaki transformator mógłbym zastosować zamiennie?

  • #680 15 Maj 2016 00:03
    eeo
    Poziom 9  

    Dziękuję. Zastosowałem odpowiednik Heimann, z trzema wyprowadzeniami zamiast czterech, ale taki też działa.

  • #681 12 Gru 2016 08:31
    kranzio
    Poziom 23  

    Pytanie o rezystor R10. Na schemacie ma wartość 0,02 Ohm/10W. Jest trudno dostępny. Można go zmienić na inny bądź połączyć kilka rezystorów 10W równolegle?
    Elektronika studyjnych lamp błyskowych

  • #682 13 Gru 2016 00:36
    impulsite
    Poziom 7  

    Cytat:
    Można go zmienić na inny bądź połączyć kilka rezystorów 10W równolegle?

    Tak, można. Na przykład, 5 x 0,1 Ohm równolegle.

  • #684 20 Gru 2016 12:51
    PPK
    Poziom 25  

    Poszukuję schematu do lampy METZ 2045 TC. Chcę zasilać z zasilacza zewnętrznego (oryg. 9V ; 6 baterii AA). Mogę przerobić "na oko" ale wolałbym najpierw sprawdzić co i gdzie podłączyć.

  • #685 21 Mar 2017 11:50
    impulsite
    Poziom 7  

    PPK napisał:
    Poszukuję schematu do lampy METZ 2045 TC. Chcę zasilać z zasilacza zewnętrznego (oryg. 9V ; 6 baterii AA).

    Hi!
    Pin-out for high-voltage port of METZ 2045 TC there is here http://impulsite.ru/viewtopic.php?p=7723#p7723
    http://impulsite.narod.ru/metz/hv-port-ct-1_ct-5.jpg

    You may connect AC main unit like Metz N20, N21 (and other isolating transformer). Or adapt the external battery power pack like Metz P50, P76, Quantum Turbo, Godox PB960 and many others.

  • #686 21 Mar 2017 13:04
    PPK
    Poziom 25  

    Thank's. I made a 9V DC power socket, in the battery case. You can write to me in Russian. I'm Peter.

  • #687 21 Mar 2017 13:18
    impulsite
    Poziom 7  

    Спасибо, Петер! Интересно, какую схему вы выбрали для питания через батарейный отсек? Можете её показать?

  • #688 21 Mar 2017 16:28
    PPK
    Poziom 25  

    нормальный внешний источник питания 230VAC / 9VDC-3A + розетка с выключателем батареи.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme