Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

OPEL CORSA problem z upływem prądu

waljo 02 Lip 2007 08:06
  • #1 02 Lip 2007 08:06
    waljo
    Poziom 21  

    Mam problem z upływem prądu w pojeździe jak wyżej. Akumulator 64Ah, po naładowaniu akumulator trzyma około 4 do 5 dni. Ładowanie dobre wartość około 14,5 V. Po zmierzeniu okazało się, że po wyłączeniu wszystkich odbiorników odłączeniu akumulatora, pokazana wartość to 0,86 A. Wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki, po wyjęciu bezpiecznika nr 1 wartość prądu spadła do 0,55. Zacząłem przeglądać instalację między innymi oświetlenie wnętrza, radio zegarek, termometr, czyli to co jest pod ten bezpiecznik podpięte i nic wszystko wygląda OK, a prąd nadal ucieka. podejrzewałem jeszcze rozrusznik ale też jest dobry. Nawet po jego wyjęciu nadal pokazywana jest wartość 0,86A. Pojazd to Opel Corsa B 96 r silnik 1,5D (Isuzu).
    Proszę o jakąś poradę bo moje pomysły na rozwiązanie problemu się skończyły.
    Dzięki

  • Pomocny post
    #2 02 Lip 2007 08:52
    adamo
    Poziom 20  

    Witam odłącz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór
    Pzdr

  • #3 02 Lip 2007 09:03
    waljo
    Poziom 21  

    Odłączyłem, a nawet go wyjąłem i nadal jest 0,86A

  • Pomocny post
    #4 02 Lip 2007 11:22
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!
    Czy przy pomiarze świeciło Ci się światełko sufitowe?
    Moze masz alarm który coś "wciaga" jakis sterownik (centralnego), radio, które jest podpięte pod nie ten kabel co odlączałeś (wyciąg je).

    Zastanawia mnie jescze jedno: jak mogles mierzyć prąd z wyciągnietym akumulatorem?

    Pozdrawiam!

  • Pomocny post
    #5 02 Lip 2007 12:30
    gordon1
    Poziom 14  

    Pobór pradu powinien byc około 0,02-0,05 A , kluczyk wyciagniety (bo wtedy gasnie wyswietlacz ) drzwi zamkniete bo w lampce sufitowej nie ma wyłacznika .Jesli masz wtedy pobor wiekszy jak pisze to odłacz radio na kostce i zobacz jak jest podłaczony wzmacniacz antenowy o ile jest ,powinien byc na wyjsciu z radia ,czesto podłaczaja na 30 i wtedy jest pobor okoł 0,5 A jesli jest alarm to go odłacz .Nie wiem czy masz oswietlenie bagaznika ,jesli jest to sprawdz czy sie wyłancza.Miłej pracy :D

  • #6 02 Lip 2007 17:35
    waljo
    Poziom 21  

    Bezpiecznik nr 1 odpowiada za radio, oświetlenie wnętrza, bagażnika, sygnał dzwiękowy, kierunkowskazy, światła awaryjne, i moduł gdzie jest zegarek i termometr tzw. DID. Wszystko to odłączyłem i nadal nic. Na schemacie znalazłem ten wzmacniacz antenowy, czy to jest dodatkowe urządzenie zamontowane w samochodzie, czy w antenie?. Jeżeli jest to związane z kostką od radia to radio wypiąłem i nadal bez zmian. Przejrzałem schemat i dochodzę do wniosku, że może któryś z licznych przekaźników robi to zamieszanei ale żaden nie jest związany z bezpiecznikiem nr 1. Teraz to już nic nie wiem:cry:

    PS. Miernik wpinam pomiędzy klemę minusową, a minusowy przewód akumulatora.

  • Pomocny post
    #7 02 Lip 2007 17:40
    Usunięty
  • #8 02 Lip 2007 18:12
    waljo
    Poziom 21  

    Dokładnie to taka wartość ale jak pisałem wcześniej po wyjęciu wszystkich żarówek z oświetlenia wnętrza i bagażnika nadal bez zmian.
    Amperaż obniża się tylko po wyjęciu bezpiecznika nr 1, ale tak do około o,5 A.

  • Pomocny post
    #9 02 Lip 2007 18:54
    manieek
    Poziom 13  

    waljo napisał:
    Dokładnie to taka wartość ale jak pisałem wcześniej po wyjęciu wszystkich żarówek z oświetlenia wnętrza i bagażnika nadal bez zmian.
    Amperaż obniża się tylko po wyjęciu bezpiecznika nr 1, ale tak do około o,5 A.


    To odłanczaj następne odbiorniki tak żeby spadło do tej wartości dopuszczalnej

  • #10 02 Lip 2007 19:06
    waljo
    Poziom 21  

    To trochę trudne bo po wyjęciu elementu nie widomo później gdzie go włożyć, żarówki to pestka ale wszystkie przekaźniki to już problem, wszystkie tak samo wyglądają, może poproszę o jakiś inny sposób bez totalnego wyjmowania elementów.

  • Pomocny post
    #11 02 Lip 2007 21:54
    Marunio
    Poziom 15  

    Są takie małe mierniki CN-200mA oraz CN-20A razem w cenie ok 100 zł w Conrad Electronik firmy VOLCRAFT. Wyjmujesz bezpiecznik, który wkładasz z boku wtyczki, aby zabezpieczyć badany obwód. Wtyczkę wkładasz w miejsce wyjetego bezpiecznika i czytasz wartość prądu w danym obwodzie. Bardzo przydatna rzecz do takich poszukiwań. Można na wzór i podobieństwo przerobić spalony bezpiecznik jako wtyczkę do normalnego miernika i dokonać takich samych pomirów. Powodzenia :)

    OPEL CORSA problem z upływem prądu

  • #12 02 Lip 2007 21:59
    Usunięty
  • #13 02 Lip 2007 22:03
    waljo
    Poziom 21  

    Czyli sugerujesz aby pomierzyć czy w danym obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem prąd i zobaczyć dlaczego on tam jest dobrze rozumiem, przyznam że tego jeszcze nie próbowałem, jutro sprawdzę.
    Dzieki.

  • Pomocny post
    #14 02 Lip 2007 22:28
    Marunio
    Poziom 15  

    Co do amperomierza cęgowego to możliwe pod warunkiem, że jest to amperomierz cęgowy do pomiaru prądu stałego, są takie np UT204. Będzie trudno podejść szczękami do przewodów. Pomiar tego typu miernikiem obarczony będzie w takich małych zakresach błędem spowodowanym niecentrycznym umieszczeniem przewodu w dużych szczękach. Najpoważniejsze zagrożenie wynikające z wyjmowania bezpieczników to rozkodowanie radia, pozostałe są do ustawienia. Kolega Waljo pisał, że odłączał już akumulator, a więc wszystkie te ustawienia już przećwiczył, łącznie z radiem, które też nie miało zasilania. Ja podejrzewam, że jest uszkodzenie izolacji któregoś z przwodów w wiązce elektrycznej i stąd te upływności, zwłaszcza w taką pogodę. Mogą też być zaśniedziałe połączenia np w kostkach przyłaczeń świateł tylnych. Lubi się tam gromadzić wilgoć co powoduje upływności. Proponowana metoda pozwoli wskazać obwód w którym należy szukać uszkodzeń, a to już dużo bliżej do określenia miejsca uszkodzenia.

  • #15 02 Lip 2007 22:40
    Usunięty
  • #16 03 Lip 2007 08:46
    Marunio
    Poziom 15  

    Piękny miernik, naprawdę zazdroszczę koledze, zwłaszcza że jest to cyt. z podanej strony:"pierwsza na świecie konstrukcja stosująca technologię pomiaru prądu stałego i przemiennego otwartymi cęgami" i do tego chwilowo niedostepny (brak towaru) na podanej stronie SEP. Na innej stronie zagranicznej, proponowany za jedyne 90 GBF. Teraz to kolega Waljo będzie miał prawdziwy problem ze swoim autem. Przepraszam za sarkastyczny ton tego komentarza, ale ja chciałem tylko, naprawdę pomóc w prosty, dostępny sposób w usunięciu usterki, a tu taka krytyka, że "to niedobra metoda". Pozdrawiam :)

  • #17 03 Lip 2007 11:04
    Usunięty
  • Pomocny post
    #18 03 Lip 2007 12:30
    viper555
    spec od auto-elektro

    Proponowałbym odłączenie tylnej wiązki / złącze słupek kierowcy/ częste gnicie i korodowanie pod wykładziną , aby poszukiwania zawęzić do- przód czy tył.P

  • #19 03 Lip 2007 13:13
    waljo
    Poziom 21  

    Dzięki za porady czytam je uważnie bo wszystkie coś nowego wnoszą, o tych gnijących przewodach we wiązkach już czytałem i na pewno je sprawdzę, podobno jest jeszcze jeden newralgiczny punkt gdzie gniją przewody, wiązka gdzies w okolicy przednich reflektorów. Dzisiaj zabieram się do roboty.

  • #20 03 Lip 2007 14:21
    mickemaster
    Poziom 27  

    A oświtlenie schowka działa po przekręceniu kluczyka czy nie?, w oplu kumpla działało niezależnie i...wyładowało mu akumulator ;)

  • Pomocny post
    #21 03 Lip 2007 18:58
    Mihó
    Poziom 27  

    mickemaster napisał:
    A oświtlenie schowka działa po przekręceniu kluczyka czy nie?, w oplu kumpla działało niezależnie i...wyładowało mu akumulator ;)


    W Corsie B po stacyjce

  • #22 03 Lip 2007 19:06
    jacknn

    Poziom 21  

    Głupie może pytanie, ale jakie masz radio? sam podłączałeś czy jest zamontowane fabrycznie?

  • #23 03 Lip 2007 20:54
    waljo
    Poziom 21  

    Witam jeszcze raz wszystkich. Udało się to dla mnie wiadomość dnia. Właśnie wracam z garażu i znalazłem usterkę. Przyczyna leżała w trzech miejscach, w wiązce biegnącej od kostek przy drzwiach kierowcy do tyłu pojazdu (przetarte dwa przewody), zimne luty w DIDzie czyli zegarku i jest jakiś problem w alternatorze, po wyjęciu jednego przewodu z alternatora, i usunięciu pozostałych usterek, upływ prądu zupełnie zanika. Tak więc te rzeczy wpływały na całą usterkę i dlatego ciężko było to zlokalizować ponieważ nigdy nie robiłem tak aby wszystkie te wadliwe miejsca były zupełnie odłączone (mój błąd).
    Wracając do alternatora to pytanie jak go sprawdzić?. z wstępnych oględzin wynika, że ktoś już w nim robił zmiany ponieważ brak jest oryginalnej wtyczki przy alternatorze, a zamiast niej są wyprowadzone cztery przewody, które poprzez wsuwki łączą się z alternatorem. Co zatem zrobić aby zbadać co mu dolega. Alternator pracuje normalnie daje około 14,5V napięcia i kontrolka gaśnie podcza spracy silnika. Czyli zachowuje się normalnie. Czy możliwe, że jest uszkodzony w nim regulator czy może diody. Poproszę o jakieś porady jak go sprawdzić miernikiem. Alternator napędza jednocześnie pompę oleju.
    Dziękuję jednocześnie wszystkim kolegom biorącym do tej pory udział w pomocy.

  • #24 03 Lip 2007 21:56
    jacknn

    Poziom 21  

    Przy alternatorze to nie pompa oleju a vacu pompa, czyli wspomaganie hamulców. W tych alternatorach (dożo już napisano na tym forum o nich) często siadają diody. Jednak diody i regulator to jeden moduł dlatego wymienia się to jednocześnie (chyba, że się mylę ale u mnie jest podobnie astra 1.7 isuzu i wymieniałem cały moduł). Przeróbki masz prawdopodobnie dlatego bo ciężko jest dostać oryginał i często jest bardzo drogi i mechanicy przerabiają moduły z innych alternatorów (u mnie zrobiono tak samo).

  • #25 03 Lip 2007 21:59
    waljo
    Poziom 21  

    A od jakiego innego alternatora pasuje ten moduł?.

  • #26 03 Lip 2007 22:20
    jacknn

    Poziom 21  

    Nie wiem od czego zamontowano mi ten regulator wraz z diodami. Naprawę swojego alternatora robiłem u fachowca i zapłaciłem za ta operacje 200zł więc nie dużo. Na pewno idealnie pasującego nie ma, u mnie też robili jakieś przeróbki aby dał się ten regulator przykręcić. Mogę jednak Ciebie pocieszyć, że po naprawie nie mam żadnych problemów z alternatorem.

  • #27 05 Lip 2007 20:32
    waljo
    Poziom 21  

    W zasadzie usterka zdjagnozowana, wiadomo gdzie tkwi problem, więc uważam temat za zamknięty. Dziękuję jeszcze raz wszystkim kolegom za pomoc.
    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty