X

Pozwolenie na antenę. Potrzebne dobre podanie.

04 Jul 2007 18:04 AWsławol
  • #1 04 Jul 2007 18:04
    sławol
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam, jest pewien problem. Po przeprowadzeniu sie w inne miejsce miejsce zamieszkania oczywiscie zabrałem ze sobą CB. ALe administracja spółdzielni kategorycznie zabrania zamontowania anteny na dachu:((( Mam prosbe, prosze o dobre podanie do spółdzielni w sprawie zamontowania anteny.
  • Helpful post
    #2 04 Jul 2007 18:30
    c2h5oh
    Moderator
    Helpful post? (0)
    Cześć.

    Tu znajdziesz wszystkie informacje i wzory potrzebnych dokumentów:
    http://radio.xpam.de/pl/block_authorities/
    http://www.radioam.net/sp8gsc/Instalacja%20anten.htm
  • Helpful post
    #3 04 Jul 2007 18:50
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Nie proś ich, poinformuj i zakładaj. Jak antena bedzie na dachy pisemkami możecie sie wymieniać bardo długo. Podobnie jak bez anteny na dachu.
    Michał
  • Helpful post
    #4 04 Jul 2007 21:02
    gimof
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Ciekawe czym argumentują zakaz powieszenia anteny na własnym dachu ;)
  • Helpful post
    #5 05 Jul 2007 01:12
    artur.lubin
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Może argumentować tym, że antena bądź maszt narusza pokrycie dachowe.
  • Helpful post
    #6 05 Jul 2007 01:24
    mpn103
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    A jak nie narusza a po prostu spółdzielni nie podoba się takie coś jak antena?
    Jedyne wyjście to ją postawić i nie pytać się o zgodę.
    Masz takie prawo, skoro masz radio CB i antene do niego to przecież nie zamontujesz jej sobie w pokoju.
  • Helpful post
    #7 05 Jul 2007 08:32
    gimof
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    mpn103 ma racje. (W 95% ;) )

    Znajomy nasłuchowiec właśnie tak zrobił i spółdzielnia stwierdziła, że rozpocznie walke siłą, zaczeli mu przecianać kable, niszczyć maszt, a nawet próbowali zakmnąć go na dachu :|

    Jednak powiadomić spółdzielnie o zaistaniałym fakcie warto ;)
  • Helpful post
    #8 05 Jul 2007 08:43
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (-1)
    I wyobraźmy sobie, że każdy mieszkaniec bloku robi z budynkiem co mu się podoba. Jeden montuje antenę do CB inny do telewizji naziemnej, inny do telewizji satelitarnej, inny radiolinię a jeszcze inny obserwatorium astronomiczne. Jeden drugiemu przeszkadza i w jakiś sposób zmienia warunki użytkowania budynku a po części niszczy obiekt. Zamiast unosić się i awanturować należy dojść do porozumienia. Póki co to jeszcze CB nie jest koniecznym do życia urządzeniem, którego posiadanie jest obowiązkowe.
    A skąd kolega gimhof wie, że takowe prawo posiada? Ja przyjmuję, że obiekt należy do podmiotu prawnego zwanego spółdzielnia mieszkaniowa (chyba, że się mylę) i dach należy do niej. A jeśli w takim budynku mieszka 100 członków oraz 20 sublokatorów to zagadnienie delikatne bowiem na każdego przypada 0,25 m. kw. dachu. I wcale nie uważam, że takich anten nie powinno być.
  • Helpful post
    #9 05 Jul 2007 08:55
    czarutek
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    artur.lubin wrote:
    Może argumentować tym, że antena bądź maszt narusza pokrycie dachowe.

    Właśnie tym argumentują. Ludzie chodząc po dachu niszczyli jego pokrycie, więc powprowadzano zakazy.
    Osobiście rozumiem to i popieram... :|
  • Helpful post
    #10 05 Jul 2007 09:03
    gimof
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    mczapski trzeba mieć pewne wyczucie (jak w każdej dziedzinie życia).

    Należy się porozumieć i nie wchodzić jednemu czy drugiemu w parade.

    Ale kawałek dachu jest twój i koniec. Masz pełne prawo do zamontowania anteny.

    Natomiast czarutek cóż wejście na dach powinno być zamknięte, a wyjście powinno być dozwolone z tzw. cieciem lub osobą uprawnioną by nie zaistaniała sytuacja niszczenia...
  • Helpful post
    #11 05 Jul 2007 11:28
    yes2mike
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Jezeli administracja zabrania stawiania jakichkolwiek anten, to masz problem. Tacy ludzie maja wyczulony zmysl wzroku i na 2 dzien bedzie zadyma.
    Jezeli mieszkanie jest wlasnosciowe, to teoretycznie nawet kawalek dachu juest Twoj, ale nie oznacza to, ze mozesz z tym kawalkiem robic co chcesz.


    Bardzo dobrze to ujal Mczapski...
    Wez pod uwage jeszcze jeden nieciekawy zapis w prawie budowlanym - konstrukcje o dl. powyzej 3 metrow musisz zglaszac i uzyskac zgode (glownie teroia, ale jednak).
    Antena ma na ogol ponad 5 metrow dlugosci i... ? I adm. moze sie na ustawe powolac. Wtedy 4 lata bedziesz wymienial sie papierkami z architektami, wydasz na znaczki 29 tysiecy euro, osiwiejesz a anteny nie postawisz.


    Popatrz na budynki nalezace do tej Twojej administracji. Jezeli na dachach stoja anteny, to mozesz zaryzykowac, a pozniej w razie czego palic glupa, ze nie wiedziales.
    Ja ze swoim adm. sprawe zalatwilem w 1990 roku, kiedy nie siano paniki, ze CB powoduje rozne dziwne dolegliwosci, ktore oczywiscie sa bzdura, ale niektorym ludziom te informacje nasraly we lbach...


    Zaryzykuj i postaw antene... Ale tak, zeby zaden techniczny z administracji nie mial do do czego przyczepic. Jezeli zniszcza Ci antene, utna kabel itp. mozesz im wystaic kwit na np. 10.000 zl za zniszczone radio.
    Tylko nie zniszcz dachu - wtedy oni Cie nalicza ;)
  • Helpful post
    #12 05 Jul 2007 12:41
    SP3SWJ
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Zacznij rozmowy od tego, że zamontujesz fabryczne uchwyty antenowe do zwykłej TV (ja swoje kupowałem tutaj)


    http://sklep.delta.poznan.pl/?page=shop/browse&category_id=dc6adb16f17b18bc071d8095dfee2f1b
    one nie niszczą dachu :-)
    http://sp3swj.googlepages.com/ant_mocowanie.jpg
    kupiłem te na druty - ale teraz to bym kupił na taśmę
    http://sklep.delta.poznan.pl/obrazki/ok_43t13n_obrazek.jpg

    a na nich zamontujesz sobie zwykłą antenę UKF 88-108 MHz
    http://sklep.delta.poznan.pl/?page=shop/flypage&product_id=2495&category_id=f393cd5c2b9a8d3046e75013f55ee479&sort=
    bo w końcu masz prawo dobrze odbierać FM w domu :-)

    a potem jako druga antenę sobie założysz CB - na sczycie swojego masztu o wysokości 3 metry..

    .... chyba masz jakieś kominy na dachu ???


    ludzie w administracji boją się że im coś powiercisz i podziurawisz...
    że jakieś dziwne przypadkowe kawałki złomu zamontujesz na dachu...

    Jak będziesz tam szedł wydrukuj sobie z WWW stronki z opisami tego co montujesz :-) może będzie inna rozmowa :D :D

    Bardzo fajny link (drugi) podał C2H5OH - polecam lekturę :-)
  • #13 05 Jul 2007 17:20
    sławol
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzieki za zainteresowanie tematem. Ja czułem ze nie pozwolą na tę antenę po tym jak na zadnym dachu nie znalazłem nic co by nawet przypominało antenę! Na dach nawet wejsc nie moge zeby zobaczyc jak by mozna było zamontowac antene bo wejscie jest zamknięte. Mysle ze samodzielnie nie moge wystawic anteny, ona by sie tak rzucała w oczy jako nowość na dachu, ze pewnie za godzinę juz by ktos przyleciał ze spółdzielni! NIe wiem moze jakas małą antenę chociaz by pozwolili, typu "sztorm", lub inną małą wydajna anteną Czuje sie bezsilny, a bez CB jak bez reki, wiadomo przyzwyczajenie.
  • #14 11 Jul 2007 13:26
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Skoro nie występujesz z wnioskiem do spółdzielni to nie oczekuj na zezwolenie. Przecież piszący na forum nie wydadzą takiej decyzji. Rozumiem, że potrzebę zainstalowania wytłumaczysz nieco inaczej niż przyzwyczajeniem.
  • #15 11 Jul 2007 13:38
    yes2mike
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Ja bym jednak nasmarowal. Oczywiscie zaznaczajac, ze wszelkie ewentualne szkody naprawisz Ty...
    Im wiecej podrukowanej makulatury im przyniesiesz, tym wieksze masz szanse... Im narobisz klopotu. Ktos bedzie musial sie napocic zeby to ogarnac i w razie dalszego stanowczego NIE, zmusisz do skonstruowania konkretnej (a nie wymijajacej) odpowiedzi.
    Na dobra sprawe powinienes dostarczyc tez dokumentacje techniczna sposobu instalowania masztu i anteny, ale przeciez nie masz dostepu do dachu, wiec niech Ci dadza klucz - musza.


    Jezeli jestes uparty - dasz rade.
  • #16 11 Jul 2007 14:00
    medicb
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Ja zawsze polecam tak:
    1. Idz do sklepu i kup flaszke i sok (30zł)
    2. Udaj sie po prośbie do sąsiada na ostatnim pietrze, masz do wyboru dwuch lub trzech sąsiadów. Wybieraj tych z głową na karku. (0zł)
    3. Opróżnij butelkę i uzgodnij sposób montowania na poręczy jego balkonu :D (0zł i tyle radości)
  • #17 11 Jul 2007 14:13
    yes2mike
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+1)
    Pomysl - jak zawsze - dobry, ale uparta administracja przyczepi sie i do takiego rozwiazania ;) Zawsze moga powiedziec, ze puszczony po elewacji kabel szpeci budynek i moze powodowac scieranie sie np. tynku (czy co tam jest).

    Lepiej zaczac od pisma... Bo jak sie zezla - zmienia konkretne punkty regulaminu i moga zakazac montowania czegokolwiek (poza doniczkami) na poreczach/balustradach balkonow. Taka zmiana to kwestia kilku godzin i zebrania zarzadu.


    Lepiej to zrobic sprytnie i z glowa. Nawet gdyby to mialto trwac kilka miesiecy... Tak masz szanse wygrac z idiotami.
  • #18 11 Jul 2007 15:09
    sp5wcx
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    We wniosku dopisz: " ... Jednocześnie zwracam się z prośbą o wskazanie osoby/firmy która posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie w pracach wykonywanych na rzecz Spóldzielni, która takową instalację antenową zamontuje na mój koszt zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wytycznymi Spóldzielni. Mogła by to być na przykłąd firma która jako ostania kładła pokrycie dachowe na przedmiotowym budynku wielorodzinnym lub też która sprawuje w imieniu Spółdzielni nadzór nad stanem technicznym zasobów mieszkaniowych."
    Pan Prezes wskaże swojego szwagra/kuzyna/brata ewentualnie innego Pana Józka, z którym już będziesz mógł się dogadać co do ceny. Obie strony będą na pewno zadowolone. Pan Józek będzie miał kasę, a Ty maszcik z anteną. Nie radzę wręczać bezpośrednio Prezesowi "załączników", bo może uznać że to prowokacja.
  • #19 11 Jul 2007 15:18
    yes2mike
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Ale pan Jozek pewnie ze 300 bedzie chcial dostac... A w takim przypadku oplacalnosc jest raczej srednia, o ile nie ujemna.
    Lepiej napisac, ze samemu wykonamy instalacje godnie z zasadami sztuki budowlanej ... bla bla, a jezeli to nie przejdzie - wtedy chwytac sie brzytwy.


    Niedawno kumpel zaplacil za samo polozenia kabla (2 x 90m) ponad 1200zl.
  Search 4 million + Products
Browse Products