X

bardzo poczatkujacy robi spawarke

11 Jul 2007 17:53 DAdavidiusss
  • #1 11 Jul 2007 17:53
    davidiusss

    Level 12  
    Helpful post? (0)
    witam, przeczytalem juz kilka tematow o spawarkach na forum ale w tej kwestii jestem zupelnie zielony wiec potrzebuje podstaw:| o transformatorze wiem tylko tyle ze jast na 220 wiec rzuce zdjecie jakby cos pomoglo:
    bardzo poczatkujacy robi spawarke
    spawarka ma byc jak najprostrza i jak najtansza (ale zeby jakies drobiazgi sie dalo pospawac...)
    i kilka pytan:
    1.prostownik? potrzebny czy na zmiennym tez sie pospawa?
    2.regulator? elektroniczny czy jakas zwykla opornica wystarczy?
    3.pod jakie napiecie na wtornym sie podpiac? jest 60, 30 i jeszcze jakies mniejsze
    4.cos jeszcze jest potrzebne do kompletu?
    mile widziane jakies linki do allegro itp
    z gory dzieki za odp sory ze zanizam poziom:D i pozdrawiam
  • #2 11 Jul 2007 18:19
    ANDYW6
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Spróbój spawać na 60V zmiennego.Obserwuj czy nie grzeje się nazbyt.Dużego prądu z tego nie wyciągniesz.
  • #3 11 Jul 2007 18:41
    davidiusss

    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    no tak ale co z regulatorem?? nie potrzebny??
  • #4 11 Jul 2007 18:47
    KACZOREK
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    tak jak pisał kolega wyżej spawaj przy napięciu 60V a regulator to zmontujesz sobie dopiero jak się okaże że prąd spawania jest zbyt duży. a sądząc po sposobie nawinięcie trafa zbyt dużego prądu to z niego nie wyciągniesz. dobrze by było jak byś podał jeszcze przekrój rdzenia bo ze zdjęcia tego nie widać
  • #5 11 Jul 2007 21:19
    davidiusss

    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    rdzen cos kolo 65-68mm
    znaczy ze moge poprostu podlaczyc ten trans. goly taki jaki jest i zobaczyc jak bedzie spawalo?
  • #6 11 Jul 2007 21:35
    ANDYW6
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Właśnie wypróbuj.
  • #7 16 Jul 2007 11:40
    davidiusss

    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    jeszcze mam 2 pytania:
    1. jak sadzicie jaki to moze miec prad na wejsciu? bo nie wiem jak z bezpiecznikami...
    2. rdzen uziemic czy nie??
  • #8 16 Jul 2007 16:03
    AndM
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Czy potrafisz zmierzyć kolumnę rdzenia? Od niej można określić wiele danych,między innymi jakie bezpieczniki
    pozdrawiam
  • #9 16 Jul 2007 19:22
    davidiusss

    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    jesli dobrze zrozumialem co to jest kolumna rdzenia to nie ma tu nic trudnego w zmierzeniu...;)
    wysoki 30cm
    szeroki 20cm
    srednica jak juz pisalem niecale 7cm
  • #10 16 Jul 2007 22:02
    AndM
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Napisałeś, że rdzeń ma średnicę 7cm to znaczy że jest okrągły? Przy tym przekroju to jest ok.22cm2,na spawarkę to raczej o połowę za małą, porządny prostownik to byłby z tego.
  • #11 16 Jul 2007 23:36
    davidiusss

    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie jest okragly tylko 12-katny;) 7cm to tak usrednilem na oko, a co do prostownika to pewnie kiedys nim byl..., czyli co, mowisz ze nie ma nawet co probowac? :) a i skad ci sie wzielo 22cm^2??
  • #12 17 Jul 2007 11:32
    tronics
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    (7/2)^2*3.14=38cm2 tak około, oczywiście jest to duże przybliżenie, jako że rdzeń idealnie okrągły nie jest ;) Niemniej na spawarkę powinno spokojnie wystarczyć, ale nie ma co myśleć o jakiś większych elektrodach.
  • #13 17 Jul 2007 23:05
    davidiusss

    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    no probowalem na zmiennym spawac jak mi koledzy wyzej doradzili na 60v ale to takie raczej "patrz a nie rusz", moze skombinuje jakis prostownik czy cos albo sprobuje na mniejszym napieciu...
  • #14 10 Sep 2007 23:42
    asiok351
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    masz troszke żle nawinięte uzwojenia . przewiń część uzwojenia pierwotnego
    na drugom cewke , to samo zrób z uwojeniem wtórnym to poprawisz sprawność tego trafa najlepiej jak jest uzwojenie rozłożone symetycznie
    a prostownik przy spawaniu elektrodami ER146 lub podobnymi jest nie potrzebny
  • #15 06 Oct 2007 16:56
    Tomash_ek
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Nic nie przewijaj! Utwardzisz tylko trafo i przy odrobinie szczęścia będzie nagminnie wywalało korki. W domku mam podobną spawarkę podłączoną tylko do sieci i spawam bezpośrednio wtórnym. Żadnych prostowników itepe nie trzeba. Tyle że moja jest na siłę i do 200A.
    Pozdrawiam.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products