Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Jak układać glazurę na schodach łukowych

nelik1987 12 Lip 2007 10:10
  • #1 12 Lip 2007 10:10
    nelik1987

    Poziom 31  

    Mam pytanie będę dzisiaj układać płytki na ścianę i nie wiem dokładnie jakiego grzebienia użyć tzn takiej packi która daje równe paski kleju na ścianę. Mam packę która ma 4 rodzaje zębów jak widać na zdjęciu płytki mają wymiar 20x25cm

  • #2 12 Lip 2007 11:01
    _pawelek1_
    Użytkownik obserwowany

    Witam
    Z powodzeniem Możesz użyć packi z 3mm ząbkami.
    Jeżeli ściana jest równiutka to płytki nie będą się ani zapadać, ani nie Będziesz musiał ich mocno dobijać.
    RÓWNA ŚCIANA MUSI BYĆ bo inaczej, Będziesz musiał gdzieniegdzie dodać kleju kielenką.
    Pozdrawiam

  • #3 12 Lip 2007 18:41
    harnasx
    Poziom 22  

    Pacę to kupiłeś bylejaką :( Najlepsze są z "rączką" i stalowe.
    Jak masz równiutką scianę to tak jak pisał Pawelek1 mozesz używać mniejszego prostokątnego grzebienia, jeśli mniej równą to większego prostokątnego - a jeśli całkiemnerówną to grzebyk na niewiele się zda i trzeba szpachelką nakładać. BEZ POZIOMICY ANI RUSZ!
    Zaczynasz kłaść od dołu - ja robię tak - odmierzam jedną warstwę płytek + fuga - od dołu i nie kładę jej tylko przykręcam poziomo równą listwę i na niej kładę pierwszą warstwę płytek (w sumie potem to ona jest drugą warstwą) potem kolejne warstwy a na drugi dzień odkręcam listwę i kładę tę najniższą warstwę.

  • #4 12 Lip 2007 20:35
    gimof
    Poziom 27  

    Mam pytanie do speców.
    My zawsze kładliśmy płytki od dołu do góry. A jak to robią fachowcy?

  • #5 12 Lip 2007 21:34
    Usunięty
  • #6 12 Lip 2007 21:36
    nelik1987

    Poziom 31  

    z tego co czytałem to od dołu go góry jest najlepiej bo jak ułożymy pierwszą dolną warstwę to następne będą się na niej zapierać tak jak na tej listwie o której pisał kolega wyżej.

    Co do moich kafelek to dzisiaj już zacząłem układać bo wczoraj walczyłem ze zdrapywanie emulsji ze ścian a pod niż nalazłem farbę olejną a jeszcze głębiej była farba kredowa której nic się nie trzyma więc trzeba było ją zmyć gąbką co zajęło mi cały dzień i zapaskudziłem przy tym całe mieszkanie.

    Dzisiaj udało mi się ułożyć jakieś 10 kafelek ale były one najgorsze bo musiałem sporo kombinować przy wannie i z rurami.

    Znalazłem chyba świetną metodę na wycinanie dużych otworów w płytkach dla osób które są na przykład studentami i nie mają specjalistycznych narzędzi tak jak i ja.

    Żeby wyciąć otwory na rury na przykład do kranu należy wyrysować otwór na płytce następnie nawiercić małym wiertłem (obowiązkowo wiertło widia) wiele małych dziurek wokół obwodu tego koła (ale nie koniecznie koło może być dowolny kształt) następnie ostrym śrubokrętem poprzerywać łączenia tych małych otworów. By otwór był równy trzeba go wygładzić pilnikiem uważając by nie zadzierać szklistej warstwy płytki czyli tej ze wzorem. to na tyle u mnie wyszło świetnie a nie miałem żadnej otwornicy ani nic takiego...

    Na fotkach nój sposób robienia większych otworów no i efekt po dzisiejszej pracy (dodam ze prierwszy raz układam płytki)

  • #7 12 Lip 2007 21:41
    nelik1987

    Poziom 31  

    Różnica jest taka że jak zrobisz paski to będzie łatwiej dobić płytkę i ustawić ją na właściwej głębokości, te rowki pozwolą nadmiarowi kleju się rozlać. no i mniej kleju się zużywa bo płytka nie musi być cała pokryta klejem. No i tego co się dowiedziałem to nie powinno się moczyć płytek przed przyklejeniem jak mówi wiele osób na kleju było wyraźnie napisane nie moczyć płytek.

  • #8 12 Lip 2007 21:49
    Sinsemillaa
    Poziom 15  

    Wiam! Ja osobiście używam metalowej pacy z grzebieniem (5mm) i tylko taka według mnie sie do tego nadaje. A wszystko wyznaczam sobie niwelatorem laserowym i jescze nigdy nie zdazyło mi sie położyć krzywo płytki czy na ścianie czy na podłodze.
    Jeżeli nie masz niwelatora laserowego, poszukaj u kolegów, znajomych murarzym może Ci ktos wypożyczy na jeden dzień... to jest naprawde bardzo przydatne, nie dość, ze poprawia dokładność, to jeszcze położysz płytki dużo szybciej.
    Pozdrawiam!

  • #9 12 Lip 2007 22:10
    harnasx
    Poziom 22  

    Widze ze zdarłeś starą farbę - takie podłoże koniecznie trzeba zagruntować! = pomalować Unigruntem albo innym preparatem gruntującym - zapobiegnie to odpadaniu płytek - które całkiem całkiem ładnie układasz :)

    płytki sie moczyło kiedyś kiedyś kiedy sie kleiło na zaprawie cementowej - na kleju nie ma potrzeby, a nawet jak kolega zauważył jest napisane ze nie należy. Co do tych otworów to w markecie kupisz za 10zł chińską otwornice o regulowanym promieniu/srednicy - duzo szybciej jak masz duzo otworów do wycięcia (ze dwie łazienki wytrzyma :)

  • #10 12 Lip 2007 22:16
    nelik1987

    Poziom 31  

    co do tych otworów to miałem aż 2 do wycięcia więc zrezygnowałem z otwornicy i ma przynajmniej na 2 piwa :D

  • #11 13 Lip 2007 21:53
    dybas
    Poziom 37  

    Nie jestem fachowcem, ale widziałem dokładnie jak to się robi:
    1. Wyrównać ścianę, i uzyskać pion. Używali "Goldbandu".
    2. Zmierzyć szerokość ściany, i obliczyć cięcia płytek (prawie zawsze trzeba
    przycinać płytki z obydwu stron ściany).
    3. Płytki układa się od środka, bez najniższej warstwy.
    4. Bezwarunkowo musi być zachowany pion, nie wolno nadrabiać tego
    grubszą warstwą kleju.
    5. Po ułożeniu ścian, kolej na podłogę. Obliczenia!
    6. Dolna warstwa płytek na ścianach.
    7. Fugowanie całości.
    Osobny temat to wybór kleju. Mój glazurnik używał "Optirocu". Na podłogę,
    ponieważ kładł na starej warstwie częściowo skutej, użyto odmiany "na
    trudne powierzchnie"- jest 4-krotnie droższa. Trzyma się od 3 lat. :D

  • #12 13 Lip 2007 23:14
    nelik1987

    Poziom 31  

    a ja kupiłem CERESIT wodo i mrozo odporno (mrozo to mi nie potrzebny ale wodo to bardzo dobrze bo w końcu łazienkę kafelkuję) Był chyba najtańszym klejem do płytek w Castorami za 25kg zapłaciłem jakieś 20 zł więc sądzę że nie dużo a CERESIT to chyba dobry produkt

  • #13 14 Lip 2007 12:33
    techrys
    Poziom 28  

    Jak dla mnie, to listwa przy podłodze powinna była wylecieć, chyba że to na niej wspierasz dolną warstwę płytek i wyleci w niedalekiej przyszłości :). Oprócz tego, dobrym pomysłem jest stosowanie plastikowych listew wykończeniowych w narożnikach ścian i na styku z innymi elementami budowlanymi/wykończeniowymi, jak framugi/wanna. Jeśli taki punkt styku zafugujesz to fuga popęka (drzwi pracują, do tego dochodzi jeszcze rozszerzalność termiczna), a silikon po pewnym czasie odejdzie.
    Otwory i fikuśne kształty w płytkach starzy wyjadacze robią wiertłem i zwykłymi cęgami do wyciągania gwoździ - cęg i odrobiny wprawy nie zastąpi żadna maszynka :)

  • #14 14 Lip 2007 14:36
    nelik1987

    Poziom 31  

    co do listwy mam zamiar dać tam silikon i modlić się że nie odpadnie a jak odpadnie to zrobię na nowo ten silikon. Zresztą to nie moje mieszkanie ja je tylko wynajmuje więc jak się wyprowadzę to inni będą się martwić :P

    Co do cęgów już to wykumałem dość dawno, świetnie się nimi docina małe kawałki płytek na przykład rogi. Na końca zamontuję listwy wykończeniowe dlatego też zostawiłem te ostatnie płytki nieprzyklejone tak jak widać na fotce

    Jak układać glazurę na schodach łukowych

  • #15 14 Lip 2007 18:10
    jurgan
    Poziom 9  

    ja tym się zajmuję parę lat i na początek !

    1. ściana musi być stabilna tzn. wolna od starej farby , lużnych tynków ( spękanych lub głuchych ) , stare wapienne tynki lepiej skuć lub chociaż zrysować w jodełkę

    2.zagruntowanie ściany ogólnie dostępnymi gruntami akrylowymi ( ja stosuję ct 17)

    3. wyrównanie ściany do pionu !!! jak ? .
    jest kilka sposobów , ja sprawdzam ile brak do pionu w narożnikach i poziomą równość
    mniesze odchylenia 0.5 cm pomijam ale najczęściej lepiej ją odrazu wyrównać niż się potem męczyć i płytki zamiast kleić to murujemy jak kiedyś na cement
    równanie moje polega najczęściej na ustawieniu listew startowych do tynków mokrych ( 6 lub 10 mm) na gips lub zaprawę w rogach do pionu !!! a gdy ściana jest dłuższa niż 2.5 m jedną na środku ale do żyłki i gdy gips stwardnieje tynkuję całość , i ściągam łatą aluminiową po szynach aby szyny były widoczne i gdy tynk niecałkiem stwardnieje to zdrapuję go łatą w pionie i poziomie aż do widocznej równości

    4. po 24 godz. można układać glazurę
    ja jeszcze raz gruntuję ( wolniej klej łapie płytkę i jest czas na korygowanie błędów)

    5. najpierw rozmierzam tak aby mi nie wychodził pasek ( ja najczęściej robię płytki symetrycznie tzn. z lewej i z prawej tyle samo )

    zaczynam od drzwi i kończę na drzwiach ponieważ to jest jedyne miejsce gdzie można zgubić wszystko.


    resztę napisali moi przedmówcy

    ja wannę i brodzik dostawiam do ściany a płytka stoi potem na wannie czy brodziku ponieważ gubię lekki brak kąta 90 stopni i łatwiej jest uszczelnić to silikonem ( na zdjęciu powyżej jest wanna dostawiona do płytek jak zaleca producent wanien ale dziura jest wielka i po pewnym czasie gdy silikon padnie to jest miejsce gdzie woda przenika w ścianę )

    widziałem kiedyś w bloku tynk gipsowy u dolnego sąsiada gdy z brodzika woda sączyła się powoli przez silikon stary

    palce mnie bolą od pisania ( w tym czasie położyłbym prawie 5 m płytek)

    jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem

    na moim zdjęciu tylko przód wanny jest wpuszczony w ścianę
    :D http://obrazki.elektroda.net/34_1184429481.jpg

  • #16 14 Lip 2007 19:17
    nelik1987

    Poziom 31  

    odpowiem tak i się usprawiedliwię wanny nie mogłem ruszyć bo jest ona ciężko jak cholera chyba żeliwna a poza tym jest zabudowana takimi okropnymi płytami które muszę przemalować bo się porzygam jak będę jeszcze trochę patrzał na ten kolor :P aha jeszcze dodam foto z przed remontu TRAGEDIA !

    Jak układać glazurę na schodach łukowych

    Jak układać glazurę na schodach łukowych

  • #17 14 Lip 2007 19:58
    beetroot
    Poziom 17  

    No niezly bojkot .Pisali ci koledzy o rozmierzeniu plytek .Seksowny jest ten 3 cm paseczek po lewej .Kleisz plytki do farby .Sciane nalezalo zkluc i przytynkowac od nowa .Grzebienie do 5 mm sa do kleju do parkietu czy wykladzin do plytek min 8mm.Znajacy temat wiedza ze kazda plytka z jednej parafi jest inna .Nietrzyma katów i równej plaszczyzny w szczegulnosci te twoje to chyba 4 gatunek .Te plytki powinenes klasc na grzebien 1 cm .Zaczynasz klasc od drugiego rzedu tak jest jak najbardziej fachowo .Rozmierzasz i przykrecasz do sciany listewki w poziomie najlepszy jest profil 30stka od K-G.

  • #18 14 Lip 2007 21:18
    jurgan
    Poziom 9  

    Zaczynasz klasc od drugiego rzedu tak jest jak najbardziej fachowo .Rozmierzasz i przykrecasz do sciany listewki w poziomie najlepszy jest profil 30stka od K-G.
    ......................................................................................................
    co to jest ? patrz wyżej !


    sorry najpierw robi się płytki ścienne bez pierwszego pasa , potem podłogę a na koniec pierwszy pas od podłogi podkładając kliny( KLINIKI PLASTIKOWE DO PłYTEK)

    najlepiej kłaść płytki na poziomicy odwróconej oczkiem w dól ( najpierw ustalamy poziom oczkiem w górę) i po ok. 10 min . można poziomicę zdjąć i ( umyć !) . profile lubią się kłaść czyli gną się pod ciężarem płytek albo je kołkujemy co 40 cm.
    grzebień do tego formatu płytek powinna wynosić 6 mm. przy wyruwnananej ścianie ( patrz post zreszto mój ) .
    8 do 10 mm to też dobre rozwiązanie ale trzeba uważać na wpadanie płytek i trzeba to dokładnie robić a przy równej ścianie i grzebieniu małym dobija sie tylko do podłoża i jest szybciej i taniej ( koszt kleju i stresu gdy znajomi oglądają)

    a jeszcze jedno ....... krzyżyki nie służą jako dystans między płytkami , po położeniu paru warstw lepiej fugi sprawdzić na oko i zrobić korektę , drugie gruntowanie przedłuża czas wiązania kleju .

    jest metoda układania bez krzyżyków ale trzeba zastosować klej bez spływu i mieć dobrą ścianę i OKO


    JUR.

  • #19 14 Lip 2007 21:21
    andreaspa
    Poziom 13  

    Witam,
    Jak na pierwszy raz to i tak niezle,mozna bylo lepiej rozmierzyc i nie byloby paska ale ujdzie.Na twoim miejscu nie malowalbym tego a wyrzucil to i zamurowal Ytongiem a nastepnie zaplytkowal bedzie ladniej...

  • #20 14 Lip 2007 23:32
    nelik1987

    Poziom 31  

    dobra chłopaki dość rad bo ja już i tak mam większosć płytek ułozonych

    rzeczywistość zrobiłem błąd i nie sprawdziłem że mi wyjdzie taki mały pasek ale to już trudno jakoś będzie, ciesze się tylko że chociaż ktoś mnie chwali bo naprawdę robiłem to pierwszy raz a moje ściany były bardzo krzywa ale wszędzie mam idealny pion i poziom (idealny tzn taki jaki daje mi poziomica)

    I jeszcze jedno ja już pisałem ja tylko to mieszkanie wynajmuję więc nawet nie musiałem się starać ale fuszerki nie lubię więc starałem się bardzo dokładnie układać płytki no i chyba mi wyszło bo do zębów używam tych większych bo łatwiej dobijać płytkik jak mi za dużo kleju się nałoży ale przez to klej dokładnie przylega na całej płyce i po dobicu jak chciałem je oderwać od ściany bo coś było nie tak na przykład za mało kleju to był wielki problem bo płytka się tak przyssała że był problem. Dobra koniec tematu ja bynajmniej już wszytko wiem.

    Dzięki za pomoc

  • #21 15 Lip 2007 09:48
    neo_dc
    Poziom 31  

    skoro juz temat o plytkach to mam pytanie

    chce zrobic łuk z kafelek, moze narysuje jak to ma wygladac ( załącznik ).

    I teraz z przycięciem jakoś sobie poradzę, natomiast nie wiem jak z zakończeniem krawędzi. Są takie listwy, na prostych liniach widziałem że się je montuje, ale czy je można wyginać ?

  • #22 15 Lip 2007 10:39
    jurgan
    Poziom 9  

    łuk na ścianie czy podłodze ?

    na ścianie łączenie się tylko fuguje a na podłodze stosuje się listwy aluminiowe giętkie typu L

    jeżeli płytki łączą się z panelami , parkietem lub deskami to lepiej zastosować płynny korek który po zczyszczeniu daje płaskie i elastyczne połączenie

  • #23 15 Lip 2007 11:23
    Decado
    Poziom 21  

    Jeśli jest to łuk na ścianie to fuga, pozatym musisz bardzo uważać by przy cięciu kafelek ci się nie wyszczerbiły.

    Na podłodze też fuga chyba że "wychodzisz" z pomieszczenia i chcesz łączyć z innymi kafelkami aczkolwiek to też można łączyć fugą.

    Pozatym chcę wrócić do czegoś.
    Parę osób napisało że ścianę trzeba zagruntować... ...ja się z tym kompletnie nie zgadzam. Zawsze gdy kładłem płytki to zdzierałem farbę i luźne tynki i płytki się bardzo mocno trzymią.

    Pozdrawiam

  • #24 15 Lip 2007 11:39
    YureQ
    Poziom 17  

    jurgan > sporo roboty, ładnie ci to wyszlo, do ogladania :).
    Mam firme co to robi, więc pare uwag osobistych.
    Tak się robi, różne buzery, półeczki, gzymsiki itd.
    To jest fajne na zdjęciach, klienci uwielbiają :). Też takie coś sobie kiedyś zafundowałem u siebie. Teraz żona mnie przeklina sprzątając w łazience.
    Wymyć to wszystko........ brrr.
    Sam człowiek sobie roboty dodaje :)
    Po drugie, bateria wannowa jest za daleko od brzegu wanny, bedzie brzydko wyglądać z długą wylewką, przedłużki też brzydkie. Moim zdaniem lepiej było przedłużyć ten gzymsik z prawej trochę w lewo tak by bateria wyszła na nim i bateria zbliżyla by się do brzegu wanny. Można było baterie zainstalować w półeczce, już by lepiej było.
    Chyba, że nie bedzie wylewki a sam prysznic.
    Ale ogólnie fajnie (dla oka klienta ).

  • #25 15 Lip 2007 11:47
    neo_dc
    Poziom 31  

    Kafeleczki na ścianie :)

    A cięcie płytek po krzywych - są na to jakieś sposoby ( chodzi mi o fachowe ) bo amatorsko to jakoś to tam wydłubię ale pewnie mądrzy już wymyślili :)

    Aha i powyżej kafelek będzie farba.

    EDIT

    ta listwa o której mówię się nazywa flizówka :D

  • #26 15 Lip 2007 12:56
    andreaspa
    Poziom 13  

    Najprostrzy sposób to szlifierka kątowa i dobra tarcza do płytek,odrysowujesz kształt wycinasz ale do tego trzeba trochę wprawy.Krawędzie możesz wyrownać i wygładzić papierem ściernym a na końcu wykończyć akrylem który pomalujesz razem ze scianą...

  • #27 15 Lip 2007 16:17
    M rio
    Poziom 12  

    Witam!

    Polecam lekturę:

    Code:
    http://www.castorama.pl/porady/pokrycia-podlogowe/ukladanie-glazury.html


    Z własnego doświadczenia wiem, iż najgorsze jest jak ludzie dają dużo różnych rad, ponieważ samemu nie wiadomo kogo słuchać.

    Sam pracuję w firmie ogólnobudowlanej i wiem, że wiele rzeczy które wydają się trudne do wykonania, są banalne (wszystko jest intuicyjne).

    Pozdrawiam!

  • #28 15 Lip 2007 16:20
    nelik1987

    Poziom 31  

    kafelki tak czy tak sa już ułożone więc dziekuje za rady.:)

  • #29 15 Lip 2007 16:40
    andreaspa
    Poziom 13  

    Witam,
    M rio ale lekturę polecileś,cytat"Jeżeli otwór na rurę wchodzącą w ścianę wypada pośrodku płytki, należy ją przeciąć na pół. [rys.12]
    Nie rzadko otwory na rurki wypadaja po środku płytki czy gniazdka ale przecinać z tego powodu plytkę na pól to dla tandeciarzy.Dobry glazurnik szlifierką kątową poradzi sobie z tym bez problemu nie wyłączjąc płytek bardzo twardych jak gress.

  • #30 15 Lip 2007 17:32
    jurgan
    Poziom 9  

    YureQ napisał:
    jurgan > sporo roboty, ładnie ci to wyszlo, do ogladania :).
    Mam firme co to robi, więc pare uwag osobistych.
    Tak się robi, różne buzery, półeczki, gzymsiki itd.
    To jest fajne na zdjęciach, klienci uwielbiają :). Też takie coś sobie kiedyś zafundowałem u siebie. Teraz żona mnie przeklina sprzątając w łazience.
    Wymyć to wszystko........ brrr.
    Sam człowiek sobie roboty dodaje :)
    Po drugie, bateria wannowa jest za daleko od brzegu wanny, bedzie brzydko wyglądać z długą wylewką, przedłużki też brzydkie. Moim zdaniem lepiej było przedłużyć ten gzymsik z prawej trochę w lewo tak by bateria wyszła na nim i bateria zbliżyla by się do brzegu wanny. Można było baterie zainstalować w półeczce, już by lepiej było.
    Chyba, że nie bedzie wylewki a sam prysznic.
    Ale ogólnie fajnie (dla oka klienta ).




    to było tylko zdjęcie poglądowe jak ja ustawiam wanne lub brodzik.
    widzę że moją pracę ocenił ktoś kto zna tą pracę .
    wiem że wanna jest za daleko od ściany ale chciałem optycznie ją powiękrzyć a że miałem baterie do wanny dosyć nietypową i dosyć długą to na koniec ładnie to wygląda ( import z francji , FRANCJA ELEGANCJA).
    a na koniec na gg mam parę pytań 6405633


    to niebył koniec , zobaczyłem link castoramy jak układa się płytki:D warto zobaczyć i się ( uczyć ) :cry: .

    po takim szkoleniu lepiej nic nie robić

    jur

    Jak układać glazurę na schodach łukowych



    jak ci się sufit podoba ?

    zaznaczam że jest w ( powietrzu)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty