Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 13 Lip 2007 15:42
    181013
    Usunięty  
  • #2 13 Lip 2007 17:18
    quattro
    Poziom 13  

    Witam nie znam adresu w Kracku co by Tobie butle zlegalizował ale : podjedz do klubu nautilius koło kamienoiłomu chłopaki powinni wiedzieć bo legalizuja swoje flaszki
    jest firma fazer w tarnowskich górach to producent sprzętyu ratunkowego i nurkowego legalizuja na pewno
    Seba

  • #3 13 Lip 2007 22:05
    blizniakmar
    Poziom 1  

    Nie opłaca sie lepiej wymienic na nową bo daja tylko na dwa lata

  • #4 14 Lip 2007 00:24
    181013
    Usunięty  
  • #5 14 Lip 2007 16:08
    MKCOFE
    Poziom 14  

    Witam
    legalizacji butli na propan butan dokonuje kolejowy dozór techniczny. W tym przypadku najlepszym wyjsciem jest zrobienie takiego badania nie stracisz wskaznika poziomu i wyjdzie taniej. a gdy ktos ma butle na włoski wielozawór to oplaca sie kupić uzywany zbiornik wychodzi o wiele taniej a jest nie mało i nie ma problemu z znalezieniem takiego zbiornika
    Pozdrawiam

  • #6 14 Lip 2007 16:20
    robokop
    Moderator Samochody

    Obawiam się że ponowna legalizacja zbiornika LPG będzie niemożliwa, ze względu na zmianę przepisów odnośnie zaworów bezpieczenstwa ( po zmianie przepisow w bodajrze 2002 roku doszedl wymog samoczynnego zaworu termicznego w zbiorniku). Nie wiem tylko ze 100% pewnoscia czy tyczy sie to rownierz zbiornikow ponownie legalizowanych; w takim przypadku pozostaje kupno nowego, badz uzywanego z waznym świadectwem. .Proponuje zapytac np u producenta - firma "Stako".

  • #7 01 Mar 2010 19:22
    kuch_arc
    Poziom 14  

    Odkopuje. Czy ma ktoś namiar na tą firmę w Tarnowskich Górach, która może zalegalizować zbiornik LPG?

  • #8 29 Kwi 2010 13:15
    jacek_sl
    Poziom 9  

    Witam
    W Krakowie legalizuje zbiorniki LPG i CNG gaz ziemny firma Agrotrak na ul. Bagrowej 1
    podaje stronkę www.agrotrak.pl najlepiej zadzwonić i się dopytać o koszty
    pozdrawiam
    Jacek

  • #9 29 Kwi 2010 20:33
    tocka
    Poziom 23  

    Jakieś 6 miesięcy temu legalizowałem włoską instalację w Rzeszowie trwało to 30min i zapłaciłem nie całe 150zł.

  • #10 22 Sie 2010 19:53
    Usunięty
  • #11 10 Lis 2010 19:29
    alek0370
    Poziom 1  

    Witam,
    w Szczecinie ponowna legalizacja zbiorników lpg, pierwsza homologacja dla aut z gazem sprowadzonych z zagranicy na ul Struga 68.
    Adres strony www.mobilgaz.pl
    pozdrawiam.

  • #12 17 Maj 2011 19:23
    ekmir
    Poziom 24  

    Homologacja na butle gazowe jest ważna 10 lat.
    Na tabliczce znamionowej butli jest podany rok prod. 02/03
    Czy to znaczy, że butla ma ważną homologację do lutego 2013 r., czy mniej optymistycznie do marca 2012 r. ?

  • #13 30 Maj 2011 12:38
    Rafaellonet
    Poziom 7  

    To namiar na Tarnowskie Góry:

    603 272 685





    p.s.
    jak skorzystałeś zrób szybka rejestrację pod tym linkiem ;)

    Link



    Dodano po 4 [minuty]:

    najlepiej zadzwonic do TDT (Transportowy Dozór Techniczny) w swoim województwie, w Katowicach na Cedrowej pod tel.: (32) 7937036
    udzielą chętnie wszystkich informacji

  • #14 01 Cze 2011 07:38
    ekmir
    Poziom 24  

    blizniakmar napisał:
    Nie opłaca sie lepiej wymienic na nową bo daja tylko na dwa lata


    Przedłużenie homologacji uprawnione serwisy wykonują na kolejne 10 lat.
    Cena jest zależna od rodzaju zbiornika.

  • #15 21 Cze 2011 00:17
    ekmir
    Poziom 24  

    Czy jeśli "wyjeżdże" całą butlę LPG to mogę spokojnie ją zdemontować i przewieźć do homologacji?

  • #16 21 Cze 2011 09:13
    karczochrulez
    Poziom 13  

    Robiłem w Warszawie na Modlińskiej - firma Migaz. Nie trzeba nic wymontowywać i atest jest na 10 lat. Zapłaciłem 200 zł. Butla musi być pusta. Wydają świadectwo, które potem okazuje się przy badaniu technicznym.

  • #17 21 Cze 2011 21:02
    ekmir
    Poziom 24  

    Sytuacja jest taka, że muszę butle przewieźć innym autem i dlatego pytam czy jak auto na gazie juz nie odpali to mogę swobodnie zdemontować przewody i wymontować butlę?

  • #18 25 Cze 2011 08:42
    ozy2001
    Poziom 28  

    Tak, można zdemontować butlę.
    Jakieś resztki gazu będą się znajdowały w środku - opary.
    Ponowny montaż butli - w zakładzie zakładającym LPG - chodzi o kontrolę szczelności połączeń miedzianych rurek.

  • #19 18 Lut 2012 10:51
    kecajmi
    Poziom 8  

    Witam

    A może ktoś zna namiary na firmę wykonującą homologację zbiornika w Łodzi ?

    Będę wdzięczny.

    Pozdrawiam Jacek

  • #20 18 Lut 2012 10:53
    ekmir
    Poziom 24  

    Wracam jeszcze do tematu.
    Czy oprócz homologacji butli wymagana jest również homologacja instalacji?
    Pytam, gdyż ostatnio spotkałem sie z takim własnie stwierdzeniem.

  • #21 19 Lut 2012 10:29
    ozy2001
    Poziom 28  

    Instalację zgłasza się w wydziale komunikacji poprzez wpis w dowodzie rejestracyjnym, że jest zasilany paliwem LPG. Od tej chwili instalacja będzie sprawdzana przy badaniu technicznym pojazdu - co oczywiście podniesie jego koszt.

    Aby "zarejestrować" LPG w aucie musisz posiadać fakturę - stwierdzającą, że instalacja została założona przez wykwalifikowanych ludzi zgodnie z przepisami, wymogami itp.

    Osobiście nie bawiłbym się w legalizację butli - podbijają ją na maksymalnie 2 lata teraz.
    Jeśli to auto które ma jeszcze "trochę" pojeździć, to poszukałbym butli na szrocie. Albo kupił nową i zostawił wielozawór od starej - o ile jest sprawny.

  • #22 19 Lut 2012 15:10
    ekmir
    Poziom 24  

    W tym aucie już jest instalacja i butla, tylko ważność butli mija w marcu tego roku.
    Przedłużenie homologacji na te butlę nie jest na 2 lata tylko na 10 lat. Jesli nie trzeba robić homologacji na instalacje to napewno warto mi dokonac tylko homologacji na butle bo bedzie znacznie taniej.

  • #23 21 Lut 2012 10:29
    ozy2001
    Poziom 28  

    Nie chce się kłócić, ale nie ma opcji, żeby dali homologację (atest) na 10 lat...
    Nowa butla ma taki okres ważności.

  • #24 21 Lut 2012 10:31
    ekmir
    Poziom 24  

    Takie dostałem informacje z kilku źródeł (firm, które się tym zajmują).
    W każdym razie nie w tym problem.
    Jak to jest z ta instalacja też wymaga homologacji po 10 latach, czy nie?

  • #25 21 Lut 2012 14:05
    ozy2001
    Poziom 28  

    Nie, instalacja to sprawa eksploatacyjna. Wtryskiwacz, filtry- przebieg / jakość gazu uszkodzenie - wymiana. Komputer gazowy jak padnie to wymiana, zostaje reduktor tu masz tak jak wtryskiwacz. Połączenia typu rurki miedziane i gumowe węże są sprawdzane przy przeglądach technicznych samochodu.

    Najbardziej niebezpieczny jest zbiornik gdyż bez względu na to czy będzie wewnątrz, czy na zewnątrz samochodu jest najbardziej niebezpieczny. Narażony jest głównie na korozję.

    To wygląda tak:

    Badanie takie polega na oględzinach zbiornika na zewnątrz i wewnątrz i zbadaniu go pod ciśnieniem. Zreguły zostawia się samochód na cały dzień w takim zakładzie, a mechanicy robią resztę i wieczorem odbiera się auto z zalegalizowanym zbiornikiem (jeśli jest w dobrym stanie) na kolejne 10 lat.
    Aby zbiornik przeszedł pomyślnie badanie musi spałniać dwa podstawowe warunki. Na tabliczce znamionowej zbiornika (tam gdzie są wszystkie dane) nie może być symbolu K.E. Oznacza to Koniec Eksploatacji. Czyli jak na zbiorniku jest napis np. 00.01 K.E.2010 to oznacza, że zbiornik jest wyprodukowany w styczniu 2000 roku i jego koniec eksploatacji wyznaczony przez producenta nastepuje w 2010 roku i podlega wymianie. Jeśli na zbiorniku nie będzie K.E. 2010 to oznacza, że w 2010 można dokonać badanie zbiornika przedłużające legalizację na kolejne lata.
    Drugi warunek - to zbiornik nie może być skorodowany.

  • #26 25 Lut 2012 11:55
    ekmir
    Poziom 24  

    Rozjaśniłeś ten temat.
    Szukając informacji napisałem tez emaila do jednej z firm zajmujących sie taka legalizacja no i dostałem odpowiedź, że całość instalacji podlega homologacji.
    Mam jednak nadzieję, że jest tak jak napisałeś w poście powyżej.

  • #27 26 Lut 2012 15:00
    ozy2001
    Poziom 28  

    Homologację dostajesz na sprzęt - jest on przetestowany i albo się nadaje zo założenia albo nie. W wypadku gdy jest nie sprawny należy wymienić.

    Zbiornik musi mieć coś a'la badanie techniczne, bo przez 10 lat może się z nim wiele stać korozja / obicia - pamiętajmy, że niektóre zbiorniki zamontowane są pod podwoziem samochodu gdzie niekorzystne warunki działają na nie cały czas. Dlatego właśnie taki okres ważności... 10 lat i tyle.

    Daj znać jak sprawa się rozwiąże.

  • #28 26 Kwi 2012 21:06
    ekmir
    Poziom 24  

    No to mam już butlę LPG po badaniach technicznych :)
    Otrzymałem Protokół badania okresowego zbiornika LPG stanowiącego wyposażenie pojazdu samochodowego napędzanego gazem skroplonym wydany przez Transportowy Dozór Techniczny.
    W protokole zaznaczono koniec eksploatacji (2022 r.)
    Do tego Decyzja administracyjna zezwalająca na eksploatację do wskazanej daty.

  • #29 13 Maj 2012 11:43
    tomekprzemyslaw
    Poziom 2  

    Za rok mi mija wazność świadectwa, więc powoli się rozglądam za legalizacją butli. Poniżej link do strony TDT, wykaz firm, które mają uprawnienia do robienia legalizacj. Działa to na zasadzie, że wyciągają zbiornik, biją w niego ciśnienie, a Pan z TDT przychodzi, patrzy na manometr i przytsawia pieczątkę na papierze. Niestety bardzo mało jest tych firm. Mi chyba bardziej się opłaca kupić nowy zbiornik, niż gonić 150km. w jedną stronę po legalizację.

    http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/z...mochodowych-lpgcnglng/badania-zbiornikow.html

  • #30 14 Maj 2012 14:11
    sebastuss
    Poziom 10  

    Wszystkie koszty związane z legalizacją butli w sumie dają prawie tyle co koszt nowej więc nie ma sensu legalizować. Każdy klient z którym rozmawiałem na ten temat na SKP to potwierdził.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty